Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avo- tai avioliitossa elävä kotiäiti/työtön. Paljonko sinulla kk omaa rahaa?

Vierailija
07.12.2009 |

Asumiskulujen jälkeen? Mukaan ei saa laskea lapsilisiä eikä miehen osuutta maksuista. Paljonko voit rehellisesti käytäväsi omiin menoihisi?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä kh-tuella ja mies töissä. Minä hallinnoin rahoja, jotka olen budjetoinut joka kuukaudelle etukäteen. Budjetoinnissa huomioitu kaikki menot ja eritelty rahat mitä mihinkin käytetään. Kuunvaihteessa misä aina siirtelen rahat omille tileilleen (eri tilit käyttörahoihin, ruokaan, laskuihin ym.) Joka kuukausi sekä mieheni että minä saamme tuossa erittelyssä 100€ joka on täysin omaa rahaa. Sen voi sitten vaikka polttaa takassa ilman että tarvitsee miettiä tai tilitellä toiselle. Mielestäni meillä tilanne todella toimiva ja mieheni ollut myös tyytyväinen, koska hänen ei tarvitse miettiä raha/kotitalousasioita. Hän on myös aina katsonut ja hyväksynyt budjettisuunnitelmani eli täysin despoottina en ole rahojen suhteen heilunut. Meillä näin vain siksi, että minä tarkempi raha-asioiden kanssa ja homma sujuu luonnostaan. Mieheni kun ei ole suunnittelija luonne.

Vierailija
2/74 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jää eli noin 180€ vuokrakulujen jälkeen menee ruokaan, vaippoihin sms. tarpeelliseen mihin se aina nyt riittääkään. Tänä päivänä ei mikään tunnu riittävän mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajuu, miks pitäis olla ns. omaa rahaa. Voihan niitä hankintoja ja retkiä tehdä yhteisistäkin rahoista! Meil on omat tilit. Se maksaa jonka tilillä on. Ja kumpikin saa tehdä/ostaa halutessaan, mitä mielii. Ei olla opittu törsäilemään turhuuksiin, niin ei tuu napinaa.

Vierailija
4/74 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimiäitiyspäivärahalla ei juuri juhlita.Ruokaa perheelleni ostan,maksan omia pienehköjä laskujani,kaikki lastenvaatteet & varusteet (kolmelle),lasten harrastukset maksan myös.Kyllä siinä itse jää ilman.Joskus tuhlaan itseeni ostamalla esim. tukkavärin (n.8e) :) Pärjätään.

Mies maksaa asumisen,auton & kaikki muut laskut.Ei sillekkään juuri mitään jää.

Vierailija
5/74 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies töissä ja minä työtön. Lupaa ei tarvitse kysyä rahankäyttöön. Olipa meillä yhtenä vuotena tavoitteena törsätä tuhat euroa per naama pelkkiin turhuuksiin mutta ei päästy millään edes puoleen väliin. Ei olla pihejä mutta ei osata nauttia turhakkeistakaan.

Vierailija
6/74 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa kaiken ja minä saan ostaa kaiken mitä tarvitsen.

Vierailija
7/74 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole sellaista. Eikä kyllä ole miehelläkään. Sen verran luottamus pelaa suhteessamme, ettei kummankaan tarvitse tilittää omia menoja toiselle. Jos haluan rintsikat, talvikengät tms. menen kauppaan ja ostan. Meillä on vain yhteisiä tilejä, käyttötili, jonne molempien tulot tulevat, ne hämmennetään ja käytetään tarpeelliseen, jos ja kun yli jää, käytämme joko tarpeettomaan tai siirretään yhteiselle säästötilille.

Jos puhutaan siitä, paljonko käytän kuukaudessa omiin henkilökohtaisiin ostoksiini, niin tällä hetkellä se on varmaan 100-200 euroa kuukaudessa. Joskus enemmän, joskus jos en tarvitse mitään, niin vähemmän.

Vierailija
8/74 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin miehen omiin menoihinsa käyttämän rahan olevan saman suuruinen kuin minullakin. Vertailtu ei koskaan olla, mutta tiukanpaikan tullen ollaan molemmat tingitty menoistamme.

Vierailija
9/74 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti ei asuta = täytyykö lukea, että mies kuitenkin asuu siellä, mutta nainen saa kaikki mahdolliset yhteiskunnan tuet ja mies maksaa silti oman osansa perheen menoista..

itselleni rinsikat ja sen ostanko halpiskuukautissiteitä vai niitä vähän kalliimpia. Itsenäisyyttäni en siviilisäädyn takia myy. Kaksi lasta samalle miehelle, mutta päivääkään ei olla asuttu virallisesti yhdessä.

Vierailija
10/74 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumiskulujen jälkeen? Mukaan ei saa laskea lapsilisiä eikä miehen osuutta maksuista. Paljonko voit rehellisesti käytäväsi omiin menoihisi?

Vierailija
11/74 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on yhteiset tilit ja kortit niihin, ei ole ikinä mies sanonut tuhlaan liikaa tai palauta jotain pois.

Päinvastoin kesällä löysin tosi, tosi kivan paidan, mies sanoi voisit ostaa useammin itsellesi vaatteita.

Vierailija
12/74 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja välillä mietin onko järkee vai ei

Vierailija
13/74 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisia keskusteluita:) Olen ollut kohta 20 vuotta naimisissa, meillä on 4 lasta ja vaimoni oli useita vuosia kotona. Rahat olivat silloin ja ovat nytkin (kun myös vaimo töissä) yhteisiä. Isot hankinnat suunnitellaan yhdessä ja muutoin ostetaan mitä itse halutaan:) säästöönkin laitetaan yhdessä:):)

Vierailija
14/74 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla kuluttamatta sillä rahaa ei ole ja kasvatettavana kolme lasta jotka kuluttavat. vaatetus ja ruoka ja harrastukset lapsille itselle ei mitään.

Vierailija
15/74 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kuuluu lapsilisätkin. Saan käyttää rahaa ihan niin paljon kuin haluan. Mies on tyytyväinen kunhan rahat riittävät pakollisiin menoihin ja mökkilainaan. Meillä ei olla ikinä tapeltu rahasta.

Vierailija
16/74 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rahat ovat yhteisiä, se maksaa kummalla sattuu olemaan rahaa. Yleensä omiin menoihin ei ole kummallakaan rahaa, on sen verran pienet tulot.

Vierailija
17/74 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäys vielä edelliseen viestiin: miehellä tuloina työttömyyspäiväraha.Hänellä kun meni selkä ja tuli pakollinen ammatinvaihto

Vierailija
18/74 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tilit kyllä on, mutta se maksaa jolla on rahaa.

Vierailija
19/74 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rahaa voin käyttää tarpeen mukaan. Ei meilläkään ole mitään "omia" rahoja. Homma toimii, koska ei tulisi mieleenkään törsätä hirveitä summia johonkin turhaan. Voin kyllä ostaa uutta vaatetta kun tarvitsen ja vähän luksustakin joskus. Isommista hankinnoista on aina keskusteltu, yhtä lailla silloin kun olin töissä/ äitiyslomalla jne.

Vierailija
20/74 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä hoidan perheemme raha-asiat. Miehellä ja minulla on omat tilit ja siläksi on yhteinen tili, mutta mulla on verkkopankkitunnukset kaikkiin tileihin ja harkintani mukaan makselen laskuja milloin miltäkin tililtä. Samoin jos tarvin/haluan jotain ostaa, harkitsen itse onko varaa. Isot hankinnat toki keskustellaan ja päätetään yhdessä. Mies ei muuten osaa käyttää koko nettipankkia.

Tää on ku meiltä!

Ihan just prikulleen noin menee raha-asiat meidänkin huushollissa ja munkaan mies ei osaa käyttää nettipankkia. Yhdessä toki keskustellaan hankinnoista, mut jos nyt tarviin uudet rintsikat tai käyn kampaajalla, niin ei ne ole mitään ekstraa vaan normielämää.

Mä olen tällä hetkellä hoitovapaalla, enkä siten tienaa juuri mitään, mutta vastaavasti huolehdin lapsista ja kodista.