Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avo- tai avioliitossa elävä kotiäiti/työtön. Paljonko sinulla kk omaa rahaa?

Vierailija
07.12.2009 |

Asumiskulujen jälkeen? Mukaan ei saa laskea lapsilisiä eikä miehen osuutta maksuista. Paljonko voit rehellisesti käytäväsi omiin menoihisi?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunta ei antaisi mulle kuin 210€, nyt se antaa 1300€. Ihan kiva taskuraha minusta, ei lasteni isä mulle sellaista ikinä antaisi.

Vierailija
42/74 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mielestäni "omaa rahaa". Paitsi ehkä säästöihin menevä osa, mutta sitä ei lasketa, koska sehän on säästöjä eikä sitä siis käytetä omiin menoihin.

Meillä on vielä miehen kanssa rahat erikseen, mutta kyllä tässä silti yhteistä perhettä pyöritetään, joten ei rahaa osaa ajatella erityisesti kenenkään omana.

Tottakai voin silti ostaa vaikka rintsikat ilman "lupaa". Tässä perheessä kaikki sen jäsenet tarvitsevat myös vaatteita, ei niiden hankkimiseen tarvita lupaa. Kunhan pysytään sellaisissa rajoissa, että budjetti pysyy jokseenkin aisoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömänä/ansiosidonnaisella jää hyvin rahaa, jos oisin työtön niin saisin enemmän rahaa kuin työssä käydessä. työstä aiheutuu niin paljon kuluja ettei kannattaisi töissä käydä. eli päivähoitomaksut, bensakulut, auton pitäminen, vaatteet jne.

aina vaan saa heti töitä kun ilmoittautuu työttömäksi niin se ei vaan onnistu.

Vierailija
44/74 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt reilu kolme vuotta kotona, mies tienaa onneksi tosi hyvin.

Mies siirtää lähes koko palkkansa minun tililleni joka kuukausi ja sieltä sitten maksetaan lainat ja laskut sekä ostan ruuat, vaatteet, huvitukset... Ostan ihan mitä haluan, en kysy keltään "lupaa". Isot hankinnat tietysti sovitaan yhdessä, aina.

Mies jättää omalle tililleen muutaman satasen, josta makselee jäsenmaksuja ja huvituksiaan.

Vierailija
45/74 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskeleva kotiäiti, ja omaa rahaa, siis sellasta rahaa jonka voin käyttää 100% mihin itse haluan on tuo 500 euroa kuussa.

Vierailija
46/74 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on töissä ja maksaa sähkö-, vesi yms laskut. Itse maksan bensat, omat kännykkälaskut sekä perheen ruuat pääasiassa. Maksan myös pääasiassa lasten menot (vaatteet yms), koska lapsilisät tulee mun tilille. Eli ei tuosta kovin paljon jää...

Vierailija
47/74 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunta ei antaisi mulle kuin 210€, nyt se antaa 1300€. Ihan kiva taskuraha minusta, ei lasteni isä mulle sellaista ikinä antaisi.

Vierailija
48/74 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voin käyttää omiin menoihini niin paljon kuin haluan. Tosin en halua juurikaan.

Vierailija
49/74 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avoliitossa, ei meidän tarvinnut kummankaan tilittää toiselle mitä on ostettu ja oliko halpissiteitä vai kalliimpia. Rahat oli yhteisiä, jos jompikumpi koki tarvitsevansa jotain niin osti sen. Ja rahaa oli todella vähän.

itselleni rinsikat ja sen ostanko halpiskuukautissiteitä vai niitä vähän kalliimpia. Itsenäisyyttäni en siviilisäädyn takia myy.

Kaksi lasta samalle miehelle, mutta päivääkään ei olla asuttu virallisesti yhdessä.

Vierailija
50/74 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä saan itse tuloja 0 euroa. Mieheltä aina kun pyydän

Vierailija
51/74 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

satanen joka menee elämiseen esim ruokaan jota ostetaan kaikille. Sama miehellä.

Vierailija
52/74 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole "omaa rahaa". Eikä ole kellään muullakaan tässä perheessä! Kaikki hankinnat keskustellaan yhdessä, ja kaupasta ostetaan mitä tarvitaan. Omat tilit meillä miehen kanssa on, mutta ei tässä tilanteessa ole mielestäni muuta mahdollisuutta, kuin ajatella kaiken rahan olevan yhteistä (sieltä tililtä maksetaan, jolla on rahaa) ja sillä ostetaan tarpeelliset asiat. Oikeastaan mitään tarpeetonta ei voidakaan ostaa, eikä olla ostettu aikoihin.

Vierailija
53/74 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, jolle jää 420€ omiin menoihin kuukaudessa ja siitä en tingi vaikka olisin työtön ja avoliitossa.

Vierailija
54/74 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko yhteensä noin reilu 400 e (netto).

Vierailija
55/74 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole "omaa rahaa". Eikä ole kellään muullakaan tässä perheessä! Kaikki hankinnat keskustellaan yhdessä, ja kaupasta ostetaan mitä tarvitaan. Omat tilit meillä miehen kanssa on, mutta ei tässä tilanteessa ole mielestäni muuta mahdollisuutta, kuin ajatella kaiken rahan olevan yhteistä (sieltä tililtä maksetaan, jolla on rahaa) ja sillä ostetaan tarpeelliset asiat. Oikeastaan mitään tarpeetonta ei voidakaan ostaa, eikä olla ostettu aikoihin.

Avioliitossa ollaan, minä hoitovapaalla, mies töissä.

Vierailija
56/74 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan käyttää omiin menoihini kaikki lapsilisät(4lasta) sekä työttömyyskorvaukseni. Mies maksaa asumisen,auton,vakuutukset,ruuan ym.

Vierailija
57/74 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kummallinen ajatus edes "omasta" rahasta. Yhteiset on tulot, yhteiset on menot ja jos jotain tarvitsen, katsotaan mitä on tilillä. Kampaajalla käyn silloin kun tarvetta, ostan paidan tai housut kun tilin saldo sen sallii.

Vierailija
58/74 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa ollaan, minä hoitovapaalla, mies töissä.

niin, että mies aina laittoi mun tilille lisää rahaa ison könttäsumman kotihoidontuen lisäksi. hoidin silloin kaikki kauppalaskut, bensat, lasten tarvikkeet ja vaatteet. Täysin yhteiset rahat oli.

Vierailija
59/74 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yhteiset rahat on. Tosin kummatkin "tienaavat" tällä hetkellä suunnilleen saman verran, kun mieskin opiskelee nyt. Yhdessä ostetaan ne mitä ostetaan ja yhdessä päätetään miten rahat käytetään. Jos tarvin esim. uudet rintsikat, ripsivärin yms niin se ostetaan, jos on varaa. Samoin kuin miehelle ostetaan hänen tarvitsemansa asiat.

Pääasiassa tällä hetkellä kuitenkin rahat menee ruokaan ja vauvaan. :)

Vierailija
60/74 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä hoidan perheemme raha-asiat. Miehellä ja minulla on omat tilit ja siläksi on yhteinen tili, mutta mulla on verkkopankkitunnukset kaikkiin tileihin ja harkintani mukaan makselen laskuja milloin miltäkin tililtä. Samoin jos tarvin/haluan jotain ostaa, harkitsen itse onko varaa. Isot hankinnat toki keskustellaan ja päätetään yhdessä.

Mies ei muuten osaa käyttää koko nettipankkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän