*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikko 50-51
Kommentit (76)
29.6. Han, 1 1.7. emmizle, 2, Turku 1.7. Tyttå89, 1 1.7 Tassu 1, Jorvi 1.7. Sanjuska75, 2, K-HKS
voisko joku taitavampi auttaa?! :o
Kiitos!
joulu senkus lähenee.. ja kylmä on..
joku kirjoitti että on ekassa neuvolassa aina ultra.. epistä! meijän pikkukylässä ei semmosia laitteita ole ja hyvä ku on ees doppleri.. että pääsee sydäntä kuuntelee.. ja sekin aika surkea.. ultraan pitää mennä sairaalalle Koksiin..
Tänään ollaankin menossa kuuntelee jos kuuluisi sydäntä.. et saatais jouluksi mielenrauha.. mies ku ei edelleenkään usko että kaikki on kunnossa.. vaikka mä olostani tiedän että Joku siellä mua kiusaa :)
Olo: eilen oksensin ku aamulla poika haistetteli nenän eessä tuoretta kusivaippaa.. muutenkin on olo ollut aika etova.. pitäisi muistaa heti syödä ku herää.. hemppa on huono ja siksi mua väsyttää kamalasti.. vaikka syönkin raskausmonivitamiinia jossa on rautaakin..
maksamakkarasta: mun neuvolassa annettiin lupa syödä makkaraa ja laatikkoa.. mutta pelkkää maksaa tulisi välttää..
huomenna alkaa mullaki kaksinumeroiset.. jee!
nasuste ja nasu 9+6
Mulla oli tänään eka neuvola. Terkka vaikutti mukavalta ja se sai valettua muhun sen verran uskoa, että päätin säästää rahani ja olla menemättä yksityiselle ultraan varmistamaan vielä ennen joulua, että kaikki on ok. Ultra-ajan varasin äsken ja se on pe 8.1. Kolme viikkoa pitäis vielä jaksaa odottaa.
Mulla on olo aika karmea. Aamut ja illat olen todella pahoinvoiva, päivät menee jotenkin. Väsymys on melkoista ja jostain syystä nukun kovin huonosti.
Mä olen kertonut siskolleni ja yhdelle kaverille ja yksi kaveri arvasi, kun peruin ensi kesälle suunnitellun reissun. Viikonlopuksi mennään mun äidille. Ajateltiin, että ei kerrota vielä ellei tule sellaista tilannetta, että esim. oksennan äidin kokkaukset. Joulu vietetään mun isän luona ja niille täytyy kertoa, kun ei oikein muuta selitystä ole sille, miksi jätän joulupöydässä viinin, mädin ja graavikalan väliin. Appivanhemmille kerrotaan sit kans jossain vaiheessa.
Thelma 8+2
Kävin juuri tänään neuvolassa/lääkärillä 11+3 ja kuunneltiin sydänääniä! Ja kuuluihan ne, ihanaa! Lääkäri tosin sanoi, että äänestä ei voi oikein selvittää onko tulossa vain yks vai kaks, mutta se selviää sitten ens tiistaina ultrassa :) mutta siinä kuulumiset täältä...
Täällähän on ollut paljon iloisia uutisia, hyvä niin.
Meillä ultra tiistaina, aika kuluu kamalan hitaasti. Usein sitä miettii, että onko sitä raskaana ollenkaan, kun noi oireet on taas niin minimaaliset. Mut tiistaihin esti pitää odottaa tuota tietoa. Mä oon melkein joka päivä kertonut jollekin, aina on pitänyt just selitellä miks peruu juttuja ja on vaan niin kamalan helppo sanoa, että kun mä oon raskaana.
Kotidoppleria oon nyt ekaa kertaa miettinyt, mutta niistä on niin kamalan ristiriitaista tietoa ja maittain suositukset vaihtelee, että en tiedä. Olis vaan keksittävä jotain mitä mies vois ostaa joululahjaks.
Enkelinäiti 9+4
Tänään kävin uudestaan ultrassa ja nyt kuului äänet ja pienen pieni mykerö näkyi kuvassa! :-)
Seuraava onkin sit np-ultra 5.1. muistakseni.
Muuten täällä väsymys vain jatkuu ja itkuisuus! Aloin itkemään kun radiosta tuli laulu pojasta ja isästä kirkossa! Uskomatonta :-)
Iluvatar 9+0
Toi laulu on niin ihana et mä itken melkein aina, vaikken ollu ikinä ollu raskaanakaan :P
Toinen mikä saa kyyneleet valumaan on Anna Eriksoniin kun katsoit minuun biisi. Se soi ekana radiosta kun poika oli syntyny sillo 2v sitten.
Mä sain tänään tehtyä imelletyn perunalaatikon ja porkkanalaatikot valmiiks. aika hyvin ne kyllä väheni uunissa et voipi olla et pitää tehdä toiset satsit vielä vkolopun aikana. Nyt on jo mukavampi tehdä kun ihan kaikki hajut ei äklötä ja jaksaa olla pystyssä. Kyllä se vaan niin on et tää rv. 12 on se virstanpylväs ja elämä alkaa pikku hiljaa taas hymyillä.
Ja tukankin sain värjättyä :P
HanniS + papunen 12+0
Tai lienekkö mitään kuulumisia :( Kävimme eilen alkuraskaudenultrassa. Suurin odotuksin sinne mentiin, viikkojahan piti olla 8+2. Neuvolatäti sanoi puhelimessa että niillä viikoilla jo sydänäänet kuuluvat jne. No meillä niitä ei sitten kuulunut... heikosti ehken, mutta varmaksi ei voinut sanoa. Koon puolesta viikkoja olisikin 5+ jotain.(noilla viikoillahan sydänäänet ei välttämättä kuulukaan) Mutta kun itse pikaisen laskutoimituksen teimme niin se ei voi pitää paikkaansa. Lääkäri sanoi että ei kannata vielä juhlia ja jakaa ilouutista, liekkö sitä ilouutista sitten jaettavaksikaan. Suositteli kahden viikon kulutta uutta ultraa. Maanantaina olen yhteydessä neuvolaan että saisinko ultra-ajan samalle kertaa kun 5.1 menen ensimmäiselle neuvola käynnille. En tiedä, tunteet on tosi sekavat :( Ei voi kun toivoa että kaikki olisi hyvin! Pitkät viikot edessä...
Pitää yrittää pitää ajatukset muissa asioissa, muuten pala on kurkussa koko ajan. Toivotaan vaan niin kovasti onnellista loppua!
Rauhallista Joulun aikaa kaikille!
Hekuli
toivotaan parasta Hekulin pikkuiselle!
täällä ei niinkään uutta,pahaaoloa ja väsymystä. :( viikon päästä saan ajan ultraan.en jaksais odottaa,että saa tietää kaiken olevan varmasti kunnossa.. on tää elämä niin vaikeeta.
hyviä viikonloppuja kaikille !
sunniee ja masukas 8+1
Nyt tarrasukkia Hekulin pikkuiselle.
Mä oon ollu iahn tolkuttoman väsynyt. Joku puhui d-vitamiinista, no sitä oon vetäny koko ajan eikä mitään auta.
Pahoinvointi on edelleen, mutta ehkä hieman hallinnassa.
Joulu menee ihan muiden armoilla kun ei jaksa mitään tehdä. Hyvä että töihin jaksaa raahauta. Juuri heräsin päikkäreiltä, onneks kuopus vielä nukkuu ne ;)
Maanantaina oliskin sen np-ultra... hiu..
Tani 11+6
Mieletöntä väsymystä täälläkin. Eikä d-vitamiini tunnu auttavan. Työn alla meneillään todella kiehtova projekti, varsinainen unelmahomma, mutta koko ajan unettaa niin että työ meinaa jäädä tekemättä. Melko noloa, kun palavereissa pää alkaa pilkkiä, vaikka pitäisi olla tosi innoisssaan.
Olen myös muuttunut todella tylsäksi ihmiseksi ystäviin ja tuttaviin nähden. Kun en vielä halua kertoa vauvauutista, mutta asia on kuitenkin kokoajan päälimmäisenä mielessä, keskustelut kanssani ovat varmaan aika ankeita. En osaa keskittyä mihinkään muuhun mutta en myöskään vielä pulpauttaa tätä uutista ulos -toivottavasti tilanne paranee kun pääsen ultraan ja uskallan vihdoin kertoa vauvasta muillekin kuin aivan lähimmille.
Ultra siis keskiviikkona, odotan sitä niin että tuntuu että ratkean!
ps. onneksi sain sentään ultran ennen joulua, muuten en voisi mitenkään selittää miksi joulupöydässä jätän sylmättä suuresti rakastamani lohet, sillit, mädit ja lipeäkalat.
Täällä ollaan viimein käyty ultrassa.
Np turvotus norm. Ja pikkuinen pötkötti ja tais olla ihan unessa siellä.. vähän onneks kääntyili että näki kaiken olevan kunnossa kuitenkin.
Kummallista, kolmas kerta ja edelleen liikutti vauvan kanssa ensikohtaaminen. =)=)
Mua väsyttää ihan kamalasti ja edelleen voin huonosti, tosin nyt ei enää tule oksennusta, mut ihan kamala olo. =( oon niin surkee ottamaan d-vitamiinia, mut tänään aion ryhdistäytyä ja alkaa ottamaan niitä. =)
siis laskettu siirtyi päivällä 2.7.
Chili-80 rv 12+2 ja rapunen
Meilläkin oli tänään np-ultra. Jännitti tosi paljon ennen ultraa... entä jos taas huonoja uutisia...
Mutta yksi vauveli siellä kohdussa myllersi. Kovasti heilutteli käsiään ja esitteli pieniä sormiaan. Niskaturvotus oli normaali. Kokonaismittaa pienestä oli vaikea saada, kun hän kääntyili koko ajan pois anturin alta. Mutta vastaa ihan viimeisten kuukautisten mukaisia viikkoja eli tänään tasan 12. Laskettu aika on siis 1.7. Olipa ihanaa nähdä pikkuinen ja sykkivä sydän. Ja se pikkuriikkinen käsi, jolla hän vilkutteli kuin sanoakseen "heippa isi ja äiti".
Rakenneultra on sitten helmikuun 19. päivä. Nyt tuntuu odotus taas niin paljon todemmalta!
Väsymyksestä joku kirjoitteli, sori, etten muista nimimerkkiä. Mulla ollut kans samanlaista väsymystä, että meinaa rattiin torkahtaa työmatkalla. Pelottavaa, varsinkin kun on niin liukasta. Mulla oli väsymystä ekassakin raskaudessa, mutta en muista minäkään miten pitkään se olisi kestänyt. Eikä se ollut kyllä ihan näin voimakasta. Työssä jaksaa käydä, mut ei paljon muuta.
Nyt pitää lähteä "tonttujen asioille", kun tyttö on vielä hoidossa...
Iloista odotusta ja joulunalusaikaa!!
t. Sanjuska + ei-enää-salaisuus rv 12