Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikko 50-51

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mie olen joka raskauden aikana syöny pieniä määriä sekä maksalaatikkoa että graavilohta tosin se on olluu kotona suolattua eikä ole ollu vakuumissa. Minusta jos parina kolmena päivä syö muutaman rkl maksalaatikko kannata ottaa mitään paniikkia samoten tuon lohen kanssa. minusta nykyisin yritetään pistää kieltolistalle mitä ihmeellisempiä ja suositukset vaihtelee raskaudesta toiseen.

seitsämättä odottava lakka 8+0

Vierailija
42/76 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa ekoissa neuvolakerroissa on kyllä paikka kohtaisia eroja. Meillä (ei pääkaupunkiseutu) ultrataan aina ekalla kerralla. Harmi vain et tällä kerralla ei sydäntä kuultu kun viikkoja nähtävästi liian vähän, mut sikiöpussi näkyi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HanniS: joo, taitaa olla vähän eri tutkimus. Tässä katsotaan keliakiariskitekijät samalla tavalla, mut ne jotka on positiivisia, jaetaan kahteen ryhmään. Toisessa ryhmässä noudatetaan neuvolan ruokavaliosuostuksia ja toisessa ryhmässä erityistä ruokavaliota jossa imetystä jatketaan tiettyyn ikään saakka ja viljat pitää ottaa tietyssä iässä ruokavalioon yms..siis ei saa ite periaatteessa tehdä miltä tuntuu..

Ps. Kävin tänään lasten Hennesissä ja ostin 58 euron arvosta vauvavaatteita (tytön ja pojan) ja sain 10 euron lahjakortin kaupan päälle :) Ajateltiin miehen kanssa et voidaan antaa vaatteet itsellemme joululahjaksi ja pakettia avatessa sitten kertoa isovanhemmillekin :) Tai sitten kerrotaan ihan tavallisesti, mutta on kyllä ihania nuo 56cm vaatteet!

Rv 9+1

Vierailija
44/76 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua me kerrottiin tänään oikeestaan kaikille tuttaville kuopuksen synttäreillä.. Käytännössä kerrottiin vaan lapsille ja isovanhemmille, mut esikoinen ilmoitti uutisen sitten myöhemmin tulleille vieraille.. =)

Ja nyt jo alkoi se hössöttäminen koska vauva syntyy ja pitääkö teidän muuttaa yms..

Vähän tuli sellanen hassu olo, ku kaikki jo tietää..

Ei oo enää vaan meidän keskinen juttu..

Mut ihanaa kun kaikki olivat iloisia meidän puolesta. =)=)

Lapset oottaa innolla, vanhempi haluais pikkuveljen ja kakkonen sanoi että mä haluan sitten pikkusiskon. =D

Ens viikolla vasta eka ultra. ois halunnu siihen asti kyl ainakin oottaa, mut mies oli sitä mieltä että nyt kerrotaan, kun se näkyy jo.

Chili-80 + rapunen 11+2

Vierailija
45/76 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tänne käynyt kirjoittelemassa sen jälkeen, kun kävin uutena esittäytymässä. Olen kyllä lueskellut teidän juttuja.

Mun kuulumisia ja fiiliksiä voi kuvata kolmella sanalla: väsynyt, huonovointinen ja huolestunut. Väsynyt ja huonovointinen kai kuuluu asiaan ja varmaan tuo huolestuminenkin, mutta mun on vähän vaikea olla tosi iloinen ja onnellinen raskaudesta, kun huoli painaa koko ajan. Toivottavasti koko raskausaika ei ole tällaista. Ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon ja uskon, että se on tän huolestumisen taustalla. Nyt käytiin vajaa pari viikkoa sitten ultrassa viikkoarviossa ja näkyi siellä sykekin. Muutaman päivän oli helpottunut olo, mutta nyt taas hiipii pelko mieleen, että mitä jos kaikki ei olekaan ok.

Mä olen miettinyt yksityiselle ultraan menemistä vielä ennen joulua varmistaakseni, että kaikki on hyvin. Kun ennen joulua pitäisi kuitenkin kertoa jo ainakin mun isälle, jonka luokse ollaan menossa joulunviettoon. En olis halunnut kertoa näin aikaisin, mutta eipä sitä oikein muullakaan selitä, miksi ei mäti, graavikala ja viini maistu.

Torstaina olis eka neuvola. Sitä odotellessa.

Thelma 7+6

Vierailija
46/76 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thelmalle haluaisin sanoa, että et ole yksin. Mulla on koko ajan epäusko tämän raskauden suhteen enkä anna itseni innostua tästä vielä koska pelkään.

Mulla on kaksi keskenmenoa, myös kaksi lasta.

Olen käyny nyt uä:ssä yksityisellä rv 8+3 koska keskenmenot on tapahtunu mulla ennen sitä. Siellä ultrassa kaikki hyvin ja hetken olinki iloinen mutta vain hetken..

Huomenna on neuvola ja rv 11+0. Ehkä taas hetkeksi helpottaa jos kuulen sydänäänet. Viikon päästä np-uä jota tietysti jännitän tosissani.

Ei minusta ole huono idea käydä yksityisellä ultrassa jos se edes jotenki keventää mieltä.

Vierailija
47/76 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola oli tänään :) mukava täti oli,kauheesti anto lappujalippuja ja kaikkee :) kahden viikon sisään saan sitten ensimmäisen ultra-ajan tietää :) en malttais odottaa yhtään !

mutta luottavaisin mielin tästä eteenpäin :)

onnellinen äippä ja masukas rv 7+3

Vierailija
48/76 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo pitkään aikaan jaksanut käydä kertomassa kuulumisia...tai kun ei oo ollu mitään uutta kerrottavaa olen lueskellut teidän muiden kirjoituksia...

Tänään oli ensimmäinen neuvola käynti. Viikkoja on nyt 9+0, viikon sisällä pitäisi tulla ultra aika..odotan sitä innolla!!!

Jotenkin tuntuu epätodelliselta tämä raskaus, ehkä sit helpottaa kun pääsee ultraan ja näkee pikkuisen...

Vierailija
49/76 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin jännittää huominen eka ultra :) en varmaan saa unta.

mul ei oo ollut nyt oikeestaan mitään oireita, niin mietin et onkohan siel ees ketään.. :( no toivon mukaan on, tai sit oon päästäni vialla ;)

mut mä ilmottelen huomenna et mitä siel näky :)

Heippa!

T: britney ja toukka 11+2

Vierailija
50/76 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää väsymys on ihan järkyttävää. Meinasin simahtaa tohon vessan pytylle kun kävin vessassa. Eilenkin pilkin tässä koneen ääressä.

Tekis niin mieli ottaa sairaslomaa ja mennä kotiin nukkumaan! :-)

Vaivaako muita väsymys?

britney87: Jokos kävit neuvolassa? Olis kiva kuulla miten meni?

Itse odotan jo kovasti perjantaita ja toivon totisesti, et saataisiin ne sydänäänet kuuluviin... :)

Vierailija
51/76 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iluvatar: Mulla oli ihan älytön väsymys muutama viikko sitten, mutta se helpottui kun aloin syödä D-vitamiinia. Oletko jo kokeillut? Ehkä siitä voisi olla apua.

Itse mutustan Calcichew D3 Forte -nappeja (kalsiumia 500 mg ja D-vitamiinia 10 µg).

Vierailija
52/76 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HK: löytyykö noita kalsium ja d-vitamiini pillereitä myös nielastavina versioina?

Olen yrittänyt ottaa d-tippoja, mut miten ne onkin niin vaikea aina muistaa. Niitä kun pitäis antaa myös pojille. Pitäis laittaa muistutus kännykkään, jotta muistais joka ilta ottaa niitä :-D

Vierailija
53/76 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illuvatar: siis ollaan me käyty neuvolassa jo kk sitten :) mut jos tarkoitit ultraa, niin se oli tänää, ja aivan mahtavaa! Siellä se pikkunen meni kovaa vauhtia

Vierailija
54/76 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää sivusto ei taas suostu toimii ja julkaisee noita tekstejä kokonaa!!

mutta, siis niin ultrassa kaikki oli tosi hyvin, np oli 0,6 :)parit kyyneleetkin valui pitkin poskia, mieskin sanoi et pysty just pidättää ettei ala kyynelehtii :)

Mut oon kyl niin onnellinen kun näki vauvan!

Vierailija
55/76 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... koitan vielä kirjottaa mut jos tää ei nyt suostu yhteistyöhön niin luovutan.

Laskettu aika muuttu päivällä elikkäs nyt se on 4.7.

Pikkusen näkemin oli kyl niin ihanaa!!!

Vierailija
56/76 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten se kauan odotettu np-ultra ja siellä yhden pikkuisen sydän sykki ja vastasi vähän pienempää viikkojen mukaan eli ensi viikolla on uusi ultra koska olisi koon perusteella vasta viikkoja 11sta ni sitten selviää lopullinen laskettuaika mutta heinakuussa se kuitenkin tulee olemaan. Mahassa oli kyllä niin eläväinen kaveri aluksi mutta kun piti alkaa mittailee niin toinen väsähti eikä millään viittinyt kääntyä ni ei senkään takia saatu kunnolla mitattua. mutta pääasia että sydän sykki ja kaikki näytti olevan kunnossa. niin rakastuin jo pikkuiseen. nyt on sitten kummankin perheille kerrottu ja ihan hyvin otti asian vastaan.

täytyy odotella sitä uutta ultraa niin saan päivitettyy sitten tuon uuden laskutunajan.

miruliini ja toukka 11+4(10+3)

Vierailija
57/76 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iluvatar: Kyllä näitä löytyy näköjään nieltäviäkin: http://calcichew.fi/calcichew-tuotteet/

Asiasta kukkapurkkiin, mä olen muuten nyt jotenkin höyrähtänyt. En oo neulonut muutamaan vuoteen yhtään mitään, ja nyt sitten oon jo monta iltaa istunut sohvalla puikot kourassa: http://www.novita.fi/index.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=244

Kypärämyssy jo valmis, nutusta puuttuu vielä hihat :) Ja meillä on eka neuvolakin vasta ylihuomenna!!!

Vierailija
58/76 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen meinasin työmatkalla torkahdella pahemman kerran auton ratissa, joten nyt alkoikin mietityttämään, et tietääkö kukaan kuinka kauan alkurauskauden väsymys saattais kestää?

Varmaan aika yksilöllistä.. Muistan, et ekan pojan kanssa mulla oli myös kova väsymys, mut en muista yhtään kauan se kesti...

Vierailija
59/76 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvola rv 11+0 ja todella hyvin kuului sydänäänet, oikein kunnon jumpsutus, ei voinu erehtyä kenelle ne kuuluivat :)

Se oli iloinen yllätys, olin varautunu ettei kuuluis vielä.

Mulla näyttäis et paha olo on väistynyt aika hyvin. Väsyttää ajoittain vielä paljon, etenki iltapäivällä töiden jälkeen tuntuu ettei voi muuta ku pötkötellä sohvalla.

Päivänjatkoja!!

Vierailija
60/76 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pieni suloinen vauvan alku sieltä löytyi. Sydän löi lujaa ja vilkasliikkeinen oli kaveri. Heitti volttia, pyöri ja meni ultraajaa karkuun. Aivoissa näkyi normaalit kehitysvaiheet ja niskaturvotus oli normaali. Vilkutteli äiskälle kovasti. Ja suuri taakka putosi sydämeltä kun siellä olikin vain yksi sikiö :P ja tänään voisin jopa värjätä tän 3cm juurikasvun pois. Niin ja viikot pysyi ennallaan eli la. 2.7.2010.

Yksin olin siellä kun mies ei päässyt mukaan ja poikaa ei saanu ottaa mukaan. Kuvia sain miehelle näytettäväksi. Sittenpä odotellaan ens vuotta ja rv. 20 rakenneultraa.

HanniS & papunen 11+6