11v tyttäreni bestiksen vanhemmat ovat
aivan täydellisiä. Ensinnäkin tämä 11-vuotias kaverityttö on itsekin todella kiltti, hyvin kasvatettu, kuitenkin reipas ja yleistieto on tosi laaja.
No vanhemmat ovat korkeasti koulutettuja ja todella mukavia. Joka kerta kun tyttöni heillä vierailee, niin ovat tehneet jotain todella kivaa. Esim. nyt joulun alla leiponeet pipareita, äiti on käyttänyt heitä uimahallissa ja Linnanmäen jouluhattarassa, lisäksi ovat käyneet kotieläintilalla tyttöni mukanaan ja urheiluhallissa. Eivät koskaan katsele TV:tä kun tyttöni siellä on, vaan aina on jotain tervehenkistä tarjolla. Ja äiti, iskäkin siis todellakin jaksaa järkkäillä heille ohjelmaa. Tässä kerta heillä oli pihatalkoot, joihin tyttönikin oli osallistunut ja talkoiden jälkeen olivat juoneet lämmintä mehua ja grillanneet ulkona (tämä oli lokakuussa).
Minua vähän pistää kateeksi ja koen syyllisyyttä omasta tasostamme. Olkoonkin että tuo 11v tyttö on sen perheen ainokainen ja meillä taas on yhteensä 4 lasta joista tuo 11v on esikoisemme. Meillä aina tyttö leikkii kaverinsa kanssa mitä mieleen tulee, itse en puutu ja en ole koskaan käyttänyt tyttöjä missään. Joskus ovat telkkarista Junioriakin katsoneet. Jotenkin ihan hävettää tämä meidän taso tässä asiassa :( Meillä elämä on niin sitä että minä teen kotitöitä ja perushoidan pienempiä ja lapset leikkii keskenään vapaasti.
Mites teillä muilla puuhataan kun on lasten kavereita kylässä?
Kommentit (23)
Onpa hienoa että lapsesi on saanut noin mukavan kaverin ja että hänen vanhempansakin selvästi kannustavat lapsien ystävyyssuhdetta. Älä ihmeessä ole huolissasi siitä onko lasten päiväohjelma kovin erilainen teillä kuin heillä. - Lapsestahan juuri se on jännittävää mitä omassa kodissa ei tehdä, eli lapsesi ystävä varmastikin nauttii siitä että teillä on enemmän lasten ääniä & vilskettä ja lapset saavat keskenään touhuta ilman vanhempien jatkuvaa ohjelmointia. Ainakin kertomasi perusteella vaikutti siltä että molemmille lapsille tuo ystävyyssuhde on lähinnä "win-win" -tilanne.
Eli ei kannata ottaa stressiä tuosta vastavuoroisuudesta. Kuten kaveriperheen vanhemmat ovat todenneet että se on vain heille mukavaan kun tyttäresi lähtee mukaan. Usko heitä.
Meillä kolme lasta 10v, 8v ja 4v. Yleensä lapset leikkivät vain kavereiden kanssa ilman että me vanhemmat järjestämme ohjelmaa. Mutta joskus reissuihin on pyydetty/otettu kavereita mukaan. Yleensä tälläisiä ovat uimahalli, jäähalli, joskus kotieläintila, laskettelu ja ehdottomasti uimaranta. Joskus todella on helpompaa kun lapsille on kaverit (ei tarvitse sisarusten kanssa riidellä). En myöskään odota näissä asioissa vastavuoroisuutta.
Toisaalta meidänkin lapset ovat päässeet mukaan väliin kavereiden reissuun pikkujouluihin, teatteriin, lähikaupunkimatkalle, mummoloihin yms.
Mutta jokainen oman tilanteensa mukaan. En osaa ainakaan ajatella että olisi vastavuoroisesti tehtävä, vaan juuri siitä ilosta että on mukava kun joku vieras lapsikin tulee mukaan.
yhden kaverini perheeltä.
Heillä on tosi hienot kulissit ja elmänä näyttää täydelliseltä. Perheen äiti vaan on henkisesti aivan sekaisin ja suunnittelee avioeroa miehestään :/
Täydelliseltä perheeltä kuitenkin ulospäin näyttävät.
Muakin välillä hävettää oma taso kolmen lapsen äitinä, mutta olen myös realisti ;) Meillä on just tota "leikitään itse"-juttua suurimmaksi osaksi tarjolla. Ehkä voidaan askarrella yhdessä jotain tai muuta pientä, mutta siinä se on...
Toisaalta mietin, että kun molemmat vanhemmat tekee normaalisti työtä ja on yksi lapsi, niin energiaa ja rahaakin on eri lailla käytössä. Suurperheissä oppii sitten muita asioita. Itse olen ainokainen ja muistan miten ihanaa oli mennä kaverille, jossa oli neljä lasta ja AINA ihmisiä ja seuraa. Kun myöhemmin mukaan tuli vielä kaikkien poikakaverit ym niin oli tosi mukavaa. Eikä ne vanhemmat ikinä tarjonneet mitään erityistä. Olivat vaan kotona. Meillekin otettiin seuraksi mielellään kavereita yöksi ja matkoille olen päässyt todella paljon, mutta itse halusin nimenomaa suuren perheen oman kokemukseni vuoksi. Että puolensa kaikessa. Mutta hienoja perheitä kaikki!