Yksi lapsista ei halua enää viikko-viikko systeemiä
Otsikossa se "ongelman" ydin tulikin. Toisiks vanhin (14v) lapsemme on kertonut, ettei haluaisi enää olla meillä viikko ja viikko vaan haluaisi asua minun kanssani ja olla isällään viikonloput. Sen sijaan muut kolme on tyytyväisiä tuohon viikko-viikkosysteemiin eivätkä halua sitä muuttaa.
Meillä ei lasten isän kanssa ole mitään vastaan, että toinen lapsi olisikin minulla viikot ja viikonlopuista suurimman osan isällään, mietin lähinnä onko tuo sitten miten outoa. Tälle tytölle ollaan sanottu, että tuo hänen päätös on sitten sitova, ettei mieltä muuteta taas muutaman viikon tai kuukauden päästä.
Kommentit (18)
Aika rankkaa tuo kahdessa perheessä asuminen.
Muuta yhteen miehesi kanssa takaisin, niin tuostakin pääsette. Miksi ihmeessä noin monta lasta tekaisitte kärsimään ja sitten erositte.
Tuon ikäinen taitaa tietää mitä haluaa. En itse haluaisi asua joka toinen viikko toisessa kodissa.
Jos hän kerran on asiasta selkeästi tätä mieltä, miksi ei sitä voisi noudattaa.
Miten se on oudompaa kuin asua viikko siellä toinen täällä?
Eniten harmia tulee jos hänet "pakotetaan" toimimaan kuten on aina ennenkin toimittu.
Itse pyytäisin perusteluja MIKSI?
Ettei kyse ole siitä että toisaalla saa olla kuin "ellun kana" ja toisessa paikassa kuri onkin tiukempi, jolloin nuori kokeilee josko voisi jatkuvasti elellä kuin ellun kana ja olla vain viikonloput kurissa ja järjestyksessä.
(en siis tietenkään tiedä teidän tilannetta, tällaiseen vain muualla törmännyt ja siksi tuli mieleen)
Eli jos on oikeus päättää missä asuu ja milloin, on vastuussa päätöksestään siinä määrin että perustelee sitä ja sitoutuu sitten noudattamaan.
asua kanssani. Syynä ei ole se, että tyttö pääsisi luonani helpommalla ja että isällä olisi tiukempi kuri tai jotain muuta vastaavaa. Emme asu lasteni isän kanssa ihan lähekkäin, samassa kaupungissa kuitenkin. Toisen tytön kavereista suurin osa täällä suunnalla, jossa minä asun sekä harrastuksiin pääsee täältä helpommin jne. Syyt hänellä on hyvät. Siis sillain ajattelin että outoa kun osa lapsista on vuoroviikkosysteemillä ja osa (tässä tapauksessa yksi) asuu minun kanssani.
ap
Tuon ikäinen taitaa tietää mitä haluaa. En itse haluaisi asua joka toinen viikko toisessa kodissa.
Jos hän kerran on asiasta selkeästi tätä mieltä, miksi ei sitä voisi noudattaa.
Miten se on oudompaa kuin asua viikko siellä toinen täällä?Eniten harmia tulee jos hänet "pakotetaan" toimimaan kuten on aina ennenkin toimittu.
Itse pyytäisin perusteluja MIKSI?
Ettei kyse ole siitä että toisaalla saa olla kuin "ellun kana" ja toisessa paikassa kuri onkin tiukempi, jolloin nuori kokeilee josko voisi jatkuvasti elellä kuin ellun kana ja olla vain viikonloput kurissa ja järjestyksessä.
(en siis tietenkään tiedä teidän tilannetta, tällaiseen vain muualla törmännyt ja siksi tuli mieleen)Eli jos on oikeus päättää missä asuu ja milloin, on vastuussa päätöksestään siinä määrin että perustelee sitä ja sitoutuu sitten noudattamaan.
Yrittäkää toki miehen kanssa palata yhteen
ja tutkimuksessa kävi ilmi että teinit yleensä haluaa lopulta vain yhden kodin. Että pitäsin hyvänä ratkaisuna edes kokeilla. Harva aikuinenkaan pitäisi siitä että on pakko asua kahta kotia.
jos olisi pitänyt vatvoa viikko siellä ja viikko täällä! Mieti nyt ap jos itse joutuisit tehdä niin!
en ihan ymmärrä miksei saisi muuttaa mieltään uudestaankin jos muut lapset jatkaa edelleen viikkoviikkoa.
Ehkä tyttö pääsee viikonloppuna bilettää sit myöhemmin helpommalla :D
ja joissain tapauksissa se ero on parempi kun kulissiavioliitto. Lapset oli kaikki toivottuja eivätkä he ole kärsineet. Erossa ei tietenkään voi välttää, ettei lapset kärsisi, mutta turhilta kärsimyksiltä olemme heidät pyrkineet säästämään.
ap
Aika rankkaa tuo kahdessa perheessä asuminen.
Muuta yhteen miehesi kanssa takaisin, niin tuostakin pääsette. Miksi ihmeessä noin monta lasta tekaisitte kärsimään ja sitten erositte.
Meillä on jossain määrin sama tilanne. Meillä lapset on olleet tähän asti minulla ja isällään viikonloppuisin. Nyt lapset kuitenkin haluavat muuttaa kokonaan isälleen (suurelta osin käytännön syistä) ja minusta tulee etä-äiti. Meillä lapset ovat jo sen ikäisiä, että tietävät mitä tahtovat. Saa nähä paljonko tästä kommentista tulee ns. p**kaa niskaan, täällä kun luullaan, että etä-äiti hylkää lapsensa.
ei minusta ole outoa, että yksi asuu äidillään ja muut eivät.
Ihme kommentteja kyllä oot saanut. Onko täällä av:lla joku kampanja, että kaikkien eronneiden pitäis lasten takia palata yhteen kun erehtyy kyselemään miten toimia?
tämä on jännä miten, tällä palstalla kannustetaan eroon heti ensimmäisestä vastoinkäymisestä (syrjähypyistä yms.), mutta toisaalta sitten ehdotellaan, että jo pidempään erossa olleiden tulisi vielä yrittää yhdessä ?
tämä on jännä miten, tällä palstalla kannustetaan eroon heti ensimmäisestä vastoinkäymisestä (syrjähypyistä yms.), mutta toisaalta sitten ehdotellaan, että jo pidempään erossa olleiden tulisi vielä yrittää yhdessä ?
ja nämä kommentit. että piti sitten tehdä xx määrä lapsia ja erota jne ovat omituisia.
just samaa olen ihmetellyut. täällä kerrotaan miten petetään, miten mies on hanurista jne, ja muut neuvoo eroamaan pöljästä äijästä jne, vedotaan lapsen parhaaseen, ja sitten kun ollaan erossa, eronneita, sanotaan, että heppisin perustein on erottu - vaikkei tapauswta tunneta ollenkaan !! - haukutaan että on lapset tehty eikä ollut kristallipalloa tulevaisuuteen, ja käsketään palaamaan yhteen lasten takia...
ja miksei saa vaihtaa mielipidettään parin kuukauden kuluttua? Minusta lapset saa asua kumman vanhemman luona haluavat ja vaihtaa paikkaa koska haluavat, mutta molempien vanhempien pitää tietää missä lapsi on eikä niin että viikonloppuna sanotaan äidille että menen isän luo ja isälle että äidin luo ja sitten riekutaan kylillä, näin kävi naapurin hyväuskoiselle ex-pariskunnalle.
eikä kumpikaan maksa elatusmaksuja. Tämä on toiminut hyvin, lapset kun on molemmilla saman verran eikä tuo tytön muutto muuta tilannetta, yhä on meillä suurin piirtein saman verran, sanoi että saattaa viikolla käydä yhtenä tai kahtena iltana isällään.
ap
Miten sitten nämä lapsilisä ja elatusmaksut tämän yhden kohdalla.
kun täällä käy varmasti paljon porukkaa ja vähä jokaisella tuppaa olemaan omat mielipiteet asiasta. toinen on heti kehottamassa eroamaan ja toinen on ehdottomasti eroja vastaan, kolmas siltä väliltä ja neljäs neutraali. Miten kuvittelit etes että aina annettais samat neuvot palstalla jossa ehkä käy satoja ihmisiä.
käsketään erota, jos mies esim. pettänyt tai sitten tällaisissa ketjuissa niin muistuttavat kirjoitustavaltaan toisia. Ainakin minä olen tuon takia alkanut miettiä, että vaihtaako täällä ihmiset mielipidettä ketjun ja/tai oman mielen mukaan ja jos ei itse ole samaa kokenut tai tekisi samoin niin se on sitten totaalisen väärin.