Raskauskiloja 20!!! Pääsenkö näistä ikinä eroon?
Nyt on menossa 2. raskauteni ja paino on noussut aivan eri tavalla kuin ekassa raskaudessa. Ensimmäisessä lähtöpainoni oli suurempi ja kiloja tuli yhteensä n. 12. Ne lähtivät jälkitarkastukseen mennessä ja imetys vei vielä 8 kiloa "kaupan päälle".
Tällä kerralla painoa on tullut heti plussasta lähtien ihan hirmuista tahtia. Kohta on LA ja pelkään, että jään tällaiseksi mammutiksi.
Kertokaa mulle omia kokemuksia siitä, voiko tällaisesta kilomäärästä päästä eroon muutoin kuin painonvartijoiden ikijäsenyydellä...
Kommentit (29)
Ensimmäisen synnytyksen jälkeen tosiaan kilot karisivat aivan itsestään, vaikka herkkuja vetelin kaksin käsin. Imetys oli ilmeisen tehokas laihdutuskeino.
Jotenkin vain pelkään, että toisella kerralla paino ei tipahdakaan enää samalla tavalla pelkän imetyksen avulla. Ja tosiaan sitä painoa on tullut 8kg enemmänkin kuin ekassa raskaudessa...
Voiko elimistö jotenkin muistaa tuon ensimmäisen imetysajan kuihtumisen, kun paino kertyy niin helposti tällä toisella kerralla? Hullu ajatus, mutta mietityttää vain, kun ruokailutottumukseni eivät ole kauheasti muuttuneet aikaisemmasta. Lopetin imetyksen 10kk sitten, eli juuri ennen raskautumista.
Eli ekasta kiloja kertyi 15kg jotka katos saman tien vaikka en imettäny,tästä toisesta raskaudesta tuli tosiaan 25kg.nyt vuos synnytyksestä ja 20kg oon pois saanu mut kovalla työllä.vuos paastoamista ja todella paljon liikuntaa. mitä enemmän niitä kiloja tulee sitä vaikeampi niistä on päästä eroon.vaikka oon saanu ton 20kg pois ni vartalo ei todellakaan oo samanlainen kun ennen kakkosen odotusta.
Odotan ensimmäistäni ja nyt, kun LA:han on vielä 1,5 kk, painoa on tullut 28 kg. Aivan kamalaa. Olen kuitenkin koittanut asennoitua niin, että kyllä ne kilot sitten lähtevätkin.
Hyvin paljon painon nousuun on vaikuttanut tupakoinnin lopetus, jonka ansiosta tulikin sitä makeaa syötyä enemmän, kuin aikaisemmin.
Myös sairaslomalle joutuminen fyysisestä työstäni raskauden alkuvaiheessa on varmasti tähän järjettömään paisumiseen vaikuttanut.
Toivon vain, ettei paino aivan kamalasti enää nouse loppua kohti..
Toivossa on hyvä elää, joulukin on tulossa.. :)
Itselleni tuli 21 kg - ja se on aika paljon alle 160-senttiselle pimulle. Sairaalaan jäin kiloja tasan vauvan + istukan painon verran, joten olin pikkasen huolissani. Mutta-mutta: 8 vko imetyksen ja päivittäisten vaunulenkkien (2 h) jälkeen painostani oli lähtenyt jo 15 kg pois!
nyt 4,5kk:ssa lähtenyt 11,8kg joten kyllä varmana lähtee muullakin kuin painonvartijoiden systeemillä
Treeniä ja liikuntaa, proteiinit ja hiilarit oikeisiin mittasuhteisiin niin jo lähtee paino.
Eka raskaus 55kg->75kg
Toka 58kg->72kg
Kolmas 55->80kg
Esikoinen oli 5kk kun tokaa rupesin odottamaan, eli olin jo melkein lähtöpainossani siinä vaiheessa. Tokan jälkeen kilot karisivat vielä nopeammin, ja olo oli raskaanakin ollessa "kevyempi". Turvotusta yms oli vähemmän. Kolmatta odottaessa kiloja tosiaanki tuli reilusti enemmän, mutta yllättävän nopeasti kilot karisee. Saattoi ihan viikossa vaaka näyttää 5kg vähemmän. En ole laihduttamalla laihduttanut, vaan imetyksellä hyvin on lähtenyt. Tosin nyt paino junnaa paikallaan, painan nyt 59kg. Nyt olen lopettenut imetyksen ja vois ottaa loppu spurtin...
itselläni tuli 17kg tässä kolmannessa raskaudessani ja nyt on 1vko 4päivää kun synnytin ja kiloja lähtenyt jo 12... eli toivoa on!! :) (enkä ole laihduttanut tai muuta vastaavaa..)
minä olen ainakin syönyt ihan normaalia kotiruokaa,ja myös parina päivänä viikossa oon ollu ihan tuolla pitsa7hampparilinjalla..kyllä se imetys ja arki lasten kanssa vaan karistaa kilot "itsestään".T:13