Työnantaja kritisoi minua tehtävän hoidosta jota minun ei edes pitäisi hoitaa
Liittoonko tässä pitäisi liittyä? Hankkikoon siihen hommaan jonkun jolle tehtävä on roolina määrätty, tai palkatkoon takaisin sen joka irtisanottiin.
Kommentit (12)
Tuttavalla oli saman tapaisia tilanteita kiinteistöhuollossa kun eri alueita hoitava henkilö jäi eläkkeelle ja hänen tilalleen valittiin parikymppinen ylemmän porukan tuttava niin silloin kun minun tuttava oli kesälomalla oli nuori tyyppi siirtänyt omia tehtäviään minun tuttavalle ja kun minun tuttava palasi töihin niin pomo alkoi kysellä että miksi et ole suorittanut näitä tehtäviä? johon tuttava vastasi että olin tuona aikana kesälomalla ja kyseessä olevat tehtävät eivät ole hänen hänen hoitoalueella vaan kuuluvat sille nuoremmalle
Sormea koukistaen vinkkaat tyypin nurkan taakse ja otat kahden kesken puhutteluun. Sanot että "v^ttuilu ei käy laatuunsa ja mä oon tänään mukavalla tuulella. Huomenna saatan olla huonolla tuulella ja silloin ei ole kellään kivaa."
Sanot vain että: Ai jaa, näinhän se on.
Ei se liittoon naputtaminen muuta tilannetta mitenkään. Prosessi menee niin että pidetään YT-neuvottelut joissa johto esittää että sinulle annetaan lisää vastuuta mutta ei resursseja.
Kai olet kertonut, ettei ko. työ kuulu sinun tehtäviisi. Huono pomo, jos ei tiedä alaisensa työnkuvaa.
Seuraavan kerran kun ulisee,näytä työ sopparia. Siinäpähän ihmettelee.
Liity ammattiliittoon. Sieltä tulee miehet, jotka hakkaavat tuollaisen työnantajan.
Vierailija kirjoitti:
Jossa lukee: " ja muut työnantajan osoittamat tehtävät".. jep, hyvä idea.
Minulla sama, luottamusmies vain totesi, että jos on käsketty tekemään, niin tulee tehdä. Minulla vain ei ole tarvittavia käyttäjätunnuksia jne., jotka esihenkilön tulisi minulle hankkia.
Mun työnantajalla on kaksi firmaa, toinen sellainen sijoitusfirma, omistaa mm. asuntoja, mutta minut on palkattu siihen toiseen. Kun mulle joku vuokralainen soitti firman yleisnumeroon joka kuuluu minulle ja valitti (tyhjästä) niin mä totesin että tämä ei kuulu kyllä minun toimenkuvaan, työnantaja vetosi "muut työnantajan määräämät tehtävät". Tosin hän kyllä sitten on antanut noille oman numeronsa kun tajusi että mulla on muutakin tekemistä ja mä saatan lähteä jos mun hommiin kuuluu valitusten kuuntelu kun mä en noista asunnoista tiedä muuten mitään.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein työsopimuksessa lukee tehtävien kohdalla: ja kaikki muut työnantajan osoittamat tehtävät.
Eli jos se työtehtävä on joskus sivulauseessa sinulle osoitettu, niin se on silloin sinun hommasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein työsopimuksessa lukee tehtävien kohdalla: ja kaikki muut työnantajan osoittamat tehtävät.
Eli jos se työtehtävä on joskus sivulauseessa sinulle osoitettu, niin se on silloin sinun hommasi.
Ei minulla ole koskaan ollut noin epämääräistä työsopimusta. Yleensä on hyvin tarkasti määritelty työtehtävät.
Työnantaja voi tietenkin kysyä halukkuutta alkaa tekemään muitakin tehtäviä, mutta niihin täytyy tarvittaessa saada koulutus. Toimenkuvan laajeneminen täytyy näkyä myös palkasta.
Ilman muuta liityt liittoon. Pomosi tietä, ettet kuulu ja siksi pompottelee, kun olet vain pieni pelinappula, ilman tukijoukkoja.