Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauskiloja 20!!! Pääsenkö näistä ikinä eroon?

Vierailija
02.12.2009 |

Nyt on menossa 2. raskauteni ja paino on noussut aivan eri tavalla kuin ekassa raskaudessa. Ensimmäisessä lähtöpainoni oli suurempi ja kiloja tuli yhteensä n. 12. Ne lähtivät jälkitarkastukseen mennessä ja imetys vei vielä 8 kiloa "kaupan päälle".

Tällä kerralla painoa on tullut heti plussasta lähtien ihan hirmuista tahtia. Kohta on LA ja pelkään, että jään tällaiseksi mammutiksi.

Kertokaa mulle omia kokemuksia siitä, voiko tällaisesta kilomäärästä päästä eroon muutoin kuin painonvartijoiden ikijäsenyydellä...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu ihan itsestäsi ja siitä, paljon lähtee laitoksella ja imetyksessä.

Sulla voi myös olla lapsivettä enemmän.

Nauti (mahdollisuuksien mukaan) raskaudestani ja unohda toisarvoiset asiat.

Vierailija
2/29 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä on neljä kuukautta ja painan nyt 65kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt paino noin 55, muksu reilun vuoden. Kesällä olin jo lähtöpainossani, mutta nyt olen taas mättänyt huolella syksyn kunniaksi.

Kyllä ne kilot karisee.

Vierailija
4/29 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin kolmessa kuukaudessa. Maitoa tuli hyvin ja vauvana iso suursyömäripoika. Kilot tippui, vaikka söin ihan mitä halusin.

Vierailija
5/29 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tosiaan on vaivannut tämä painoasia koko raskauden ajan ja se on kyllä syönyt sitä odottamisen onnea... Täytyy yrittää muuttaa asennetta näillä loppumetreillä. AP

Vierailija
6/29 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en voinut edes imettää lasta lainkaan. Tein pitkiä vaunulenkkejä lähes päivittäin, siinä ne hupenivat ilman mitään erityistä dieettiä.

Vierailija
7/29 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikissa kolmessa raskaudessa paino lopussa 83-90kg. ristiäisiin mennessä pudonnut paino itsestään lähelle lähtöpainoa ja paria kuukautta myöhemmin olen aina ollut n. 55kg. eli vaikka mättää hulluna ruokaa ja herkkuja niin imetys vie kilot väkisinkin.

Vierailija
8/29 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkitarkastuksessa painoin saman kuin ennen raskautta (58 kg) ja vuosi synnytyksestä oli pudonnut vielä 10 kg lisää.

Vierailija
9/29 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdessa viikossa 15 kiloa oli kadonnut ja loput 8 kiloa katosi alle puolessa vuodessa ilman mitään erityistä yritystä.

Vierailija
10/29 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalaan jäi 10kg, mutta sen jälkeen (nyt lapsi 2kk) ei ole tippunu ku kilon.. täysimetys, salilla käyn ja pitkiä vaunulenkkejä.. Syömistä en ole rajoittanut koska pelkään että maidontulo lakkaa.. En kuitenkaan syö mahottomasti.. harmittaa, mutta omapahan oli vikani..

Vierailija
11/29 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itelleni tuli ekassa raskaudessa 32kg, tokassa 20kg ja kaikki oon saanu pois kaks kertaa

Vierailija
12/29 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt vuosi synnytyksestä,ja raskauskiloja on lähtenyt 20 niistä 25 kg:sta mitä kertyi =) Olen syönyt ihan normaalisti,liikuntaa harrastan ainoastaan hyöty semmoista,eli lasten kanssa ulkoilua/lenkkeilyä.T:176cm/66kg äippä

Vierailija
13/29 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jaksa laihduttaa! Syön huonosti, tiedän sen itsekin. Vauvani on ollut todella itkuinen koko elämänsä enkä vaan jaksa panostaa itseeni.

Ehkä joulun jälkeen?

Vierailija
14/29 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmissa painoa tuli 20 kg. ekasta lähti kaikki tekemättä mitään sen eteen.

toisesta on jäänyt kolmisen kiloa, syön hirveästi herkkuja ja makeita. siinä lienee syy.

Vierailija
15/29 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(lähtömitat 175/59, synnärille 79-kiloisena.) Nykyään painan 69, eli kivasti jäin yhdestä raskaudesta 10kg :-8

Vierailija
16/29 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lähti pois kun aloin kuntoilemaan ja söin aiempaa vähemmän. Mulle raskaus on ollut "syy" syödä normaalia enemmän; ennen raskauksia treenasin paljon ja vedin tiukkaa ruokavaliota. Mutta kyllä ne kilot lähtee ajan kanssa, pienen vauvan äitinä tärkeintä on ensin palautua synnytyksestä ja saada arki rullaamaan ja sitten vasta palata normaaliin liikkumiseen ym. Ei kannata ihannoida näitä julkkisten "kahdessa viikossa entiseen kuosiin"-tarinoita, kun sielä taustalla on personal trainerit, lastenhoitajat ja dieetti-ruokakin varmaan tuodaan nenän eteen valmiina.

Vierailija
17/29 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskettuun aikaan n. kuukausi. Kiloja on kertynyt reilu 20, ihan vaan siksi, ettei selkäkipu ole sallinut jatkaa normaalia liikkumista. Pieniä kävelylenkkejä olen yrittänyt tehdä. Harmittaa oikein, näytän olevani todella raskaana :D

Mutta en jaksa stressata vielä näiden kilojen karistamista, odotan vaan innolla tämän pienen tapaamista. Ehtiihän sitä myöhemmin sitten laittaa itsensä kuntoon :)

Vierailija
18/29 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...näistä monista kannustavista viesteistä huolimatta, älä liikaa tuudittaudu siihen, että imetys poistaa kilot. Imetys auttaa, mutta ei auta, jos ruokavalio on mäkkäri-pizza-suklaa linjaa.

Mulla painoa tokan raskauden alkaessa 84kg (jep, jäi "vähän" ekasta raskaudesta jo ylimääräistä). Pidin raskauden aikana sitten aikamoista ruokakuria ja painoa tuli vain 10kg. No, tuo 10kg lähti suunnilleen itsestään eli oli varmaan niitä raskauden tuomia kiloja... mutta ne ylimääräiset keikkuu edelleen lanteilla.

Kun kilot alkoivat taas kääntyä nousyyn, olen sitten aloittanut dieetin kohti ensi kesää. Kovin ankarasti ei voi tässä imetyksen aikana laihduttaa, mutta sellaista -0,5kg /vko tahtia olen mennyt ja nyt 4kg kevyempänä jo.

Laihdutettavaa kaiken kaikkiaan sellainen 15kg tavoitteeseeni. Mitään oikoreittiä tässä ei taida olla; vähemmän ruokaa, herkkuja vain kerran viikossa, pienempiä annoksia, ei liikaa välipaloja ja lisää liikuntaa... ja silti se puoli kiloa per viikko on tuskaisen hidasta menoa. Mutta ajattelen niin, että se on ainakin sitten pysyvää :)

Tsemppiä!!

Vierailija
19/29 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tullut 20-32kg raskaana ollessa, varsinkin tuo kolmas raskaus ja +32kg oli aivan järkyttävää! ;) Kaikki kuitenkin on aina lähtenyt (6kk-12kk) eikä minulla ole edes mitään ylimääräistä löysää nahkaa vatsassa tai raskausarpia. Painonvartijat oli kyllä tehokas ja helppo apu pudottaa ne viimeiset ylimääräiset 10kg!

Vierailija
20/29 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkitarkastuksessa 8 vkoa synnytyksestä painoa 60 kg. Eli ihan on mahdollista päästä eroon. Itse en ainakaan kahden lapsen kanssa ehdi syödä niin kuin ensimmäisen kanssa :) Mutta siis riskikohta on ehdottomasti se imetyksen lopettaminen - nyt voin syödä mitä haluan ja silti paino tuntuu vain tippuvan. Jos esim. makean syömisen kanssa sama linja jatkuu imetyksen lopettamisen jälkeenkin, niin taatusti kertyy kiloja! Mua jännittää myös se, mitä e-pillereiden aloittaminen mahtaa tehdä tälle painolle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi