Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi etä-äitinä oloa arvostellaan?

Vierailija
02.12.2009 |

Alan olla aika kypsä tuohon lähipiirin ja lähes tuntemattomienkin arvosteluun siitä, että olen etä-äiti. Erossa lasten isälle jäänti oli paras ratkaisu ja kaikki sen ikäisiä, että keskustelimme heidän kanssaan kumman luona haluavat asua ja halusivat asua isällään. Näen lapsiani silti usein ja ärsyttää kun monet sanoo, että miten voin hylätä lapseni. Siis täh, eikös hylkääminen ole sitä, että en tapaisi lapsiani vai olenko täysin väärin käsittänyt? Olen siis kohta pari vuotta ollut etä-äiti.

On se jännä, miten aina valitetaan (täälläkin), ettei isät välitä lapsistaan eron jälkeen ja sitten kun lapset jääkin isälle niin se on sitten huono juttu.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää mitään oikeutta lapsiinsa, nekö ovat vain äidin omaisuutta?

Vierailija
102/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkään. Täydelliset äidit todoistavat miten he eronkin tullen ovat yhtä täydellisiä ja kaikkivoipia. Ihmeen negatiivia viestit ovat muissa ketjuissa perhe-elämän suhteen; lapset rasittavia, ei omaa aikaa, mies pettää ja jättää jne. Onneksi pian pitää lähteä töihin, niin saa jotain järkevää keskustelua aikaiseksi. Ap on vastuullisen nratkaisunsa tehnyt ja toiminut ilmeisen epäitsekkäästi tässä ikuisen äittimyytin maassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kohdannut lähipiirissä tai edes tuntemattomilta arvostelua asiassa. Tapaan lapsiani säännöllisesti ja usein, olen heille niin hyvä äiti kuin itse pystyn ja se riittää. Tämän tiedän järjellä ajateltuna. Kuitenkin itselläkin on alitajunnassa koko ajan tuo huonon äitiyden tunne, äitiys on kuitenkin yhteiskunnassamme saanut lähes täydellisyyden roolin. Lähes joka äiti tuntee syyllisyyttä jostain ja usein täysin tarpeettomasti.

Vierailija
104/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkään. Täydelliset äidit todoistavat miten he eronkin tullen ovat yhtä täydellisiä ja kaikkivoipia. Ihmeen negatiivia viestit ovat muissa ketjuissa perhe-elämän suhteen; lapset rasittavia, ei omaa aikaa, mies pettää ja jättää jne. Onneksi pian pitää lähteä töihin, niin saa jotain järkevää keskustelua aikaiseksi. Ap on vastuullisen nratkaisunsa tehnyt ja toiminut ilmeisen epäitsekkäästi tässä ikuisen äittimyytin maassa.

Ei kukaan ole itseään täydelliseksi sanonut, eikä lapsiaan rasittaviksi, sinä teet nyt omia päätelmiä ja yhdistelet kirjoituksia, luomalla stereotypioita. Jotkut äidit nyt vain haluavat hoitaa niitä lapsiaan, eronkin sattuessa, se ei ole mikään myytti.

Vierailija
105/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä perheissä, joissa äiti hoitaa lapsia enemmän, niin se jatkuu myös mahdollisessa erotilanteessa, ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
106/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvin negatiivisen sävyn omaavia ja en tiedä, että tänne äitien lisäksi kovin monet muut kirjoittelisivat. Pakostahan kirjoitukset ja kirjoittajat jotenkin nivoutuvat toisiinsa. Tämä tästä tällä kertaa ja kaikkea hyvää kaikille ajatusmaailman suppeudesta riippumatta.

Vierailija
107/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä perheissä, joissa äiti hoitaa lapsia enemmän, niin se jatkuu myös mahdollisessa erotilanteessa, ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
108/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin varmaan se jatkuukin niin, jokainen tekee omat ratkaisunsa ja elää niiden kanssa, eipä siinä sen kummempaa..

Vierailija
109/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap ei missään viestissä ole ilmaisuut, ettei välittäisi lapsistaan. Eihän erotilanteesa ainoa merkitsevä kriteeri ole se, että kumpi välittää enemmän?

Monesti lapset saattavat valita sen isän jo siksikin, että isä jää asumaan perheen yhteiseen kotiin. Lapsille muutto merkitsisi paljon suurempaa muutosta kuin aikuiselle. Lapsella vaakakupissa pianaa varmasti kaverit, koulu jne.

Minusta vain ap on yksi merkki siitä, että myös erotilanteissa lähivanhemmuus alkaa kohdata tasa-arvoa. Minusta lähtökohtaisesti tulee ajatella, että molemmat vanhemmat välittävät yhtä paljon ja ovat yhtä hyviä/kykeneviä lähivanhemmaksi.

Minusta ap sinuun suhtautuminen johtuu vain ihmisten pinttyneistä ja vanhanaikaisista mielipiteistä/mielikuvista. se on todella ikävää. Minä ainakin kysyisin vastakysymyksen, että millä tavalla olen sinusta hylännyt lapseni? Katso mitä osaavat vastata.

Ja allakirjoittavalle: Jos teille tulisi ero, niin ei se ole pelkästään sinun mielen mukaan menemistä/päätösten tekemistä. Sinä voit joutua antamaan lapsesi isälle, jos isä niin haluaa (ja jos viimekädessä oikeus niin päättää). Vai miksi olet omasta mielestäsi etuoikeutetumpi saamaan lapset?

Sitä nyt vaan pidetään itsekkäänä

vaikka on varmaan lapsille parempi, olla välittävällä puoliskolla. Itse en koskaan jättäisi lapsiani isälleen, mutta jokainen taplatkoon tyylillään.

Vierailija
110/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka lapseni olisivat rasittavia, eikä ole omaa aikaa, sitä se vanhemmuus aina on, tosin lapset ovat pieniä vain hetken.

Vierailija
111/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä on yhtä hyvä lähivanhempi siinä missä äitikin. Itse olen hyvissä väleissä miehen exän kanssa, saadaan lapsen asioita yhdessä hoidettua. Ainoa asia mikä jurppii on se, että äiti ei maksa elatusmaksuja eikä muutenkaan laita pojalle mitään; poikakin on sitä mieltä ettei äidin tarvitsekaan. Eli sitten kannattaa miettiä myös sitä, että vastuu lapsesta jatkuu edelleen, vaikka ei lapsen kanssa asuisikaan. No, ongelmaa ilmenee myös etä-isistä puhuttaessa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi