Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi etä-äitinä oloa arvostellaan?

Vierailija
02.12.2009 |

Alan olla aika kypsä tuohon lähipiirin ja lähes tuntemattomienkin arvosteluun siitä, että olen etä-äiti. Erossa lasten isälle jäänti oli paras ratkaisu ja kaikki sen ikäisiä, että keskustelimme heidän kanssaan kumman luona haluavat asua ja halusivat asua isällään. Näen lapsiani silti usein ja ärsyttää kun monet sanoo, että miten voin hylätä lapseni. Siis täh, eikös hylkääminen ole sitä, että en tapaisi lapsiani vai olenko täysin väärin käsittänyt? Olen siis kohta pari vuotta ollut etä-äiti.

On se jännä, miten aina valitetaan (täälläkin), ettei isät välitä lapsistaan eron jälkeen ja sitten kun lapset jääkin isälle niin se on sitten huono juttu.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa vaan aika hyvältä tyypiltä, kannattiko hänestä erota?

Vierailija
82/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin tapauksessa sinusta äidin pitäisi lapset kasvattaa?

nyt oli kyse siitä, miksi etä-äitiin suhtaudutaan negatiivisesti. Minkä lojaalisuuden? Mielestäni hyvä äiti kasvattaa lapsensa, eikä jätä niitä isälleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt oli kyse siitä, miksi etä-äitiin suhtaudutaan negatiivisesti. Minkä lojaalisuuden? Mielestäni hyvä äiti kasvattaa lapsensa, eikä jätä niitä isälleen...

OMAT lapsensa äidille, niinkö? Eikö sinun mielestäsi mies kykene olemaan vanhempi ja kasvattamaan lapsia? Mistä se ero äidin ja isän välillä tulee?

Vierailija
84/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinäpä se

Vierailija
85/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennus-dg:tä, yritetään olla niin julmetun hyviä ja täydellisä, ja totuus on, että miehen kanssa tapellaan ja ollaan puhki, kun omaa aikaa ei ole ollenkaan. Sitten ´kun joku on tehnyt erilaisen ratkaisun niin kateellisena vittuillaan hänelle. Mutta Suomi on masentuneita ja kateellisia pullollaan.

Vierailija
86/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikö ole parempi, että esim. koulu, asuinympäristö, kaverit jne. pyritään pitämään samana eikä revitä lapsia pois kaikesta tutusta? Tekee niin tai näin niin aina lapset näkevät lapsiaan vähemmän kun ero tulee.

Lapsille on hyvä, jos eron myötä ei kaikki muutu, kuten asuinympäristö, kaverit, koulu jne.

kun äiti lähtee, niin silloin sellaisen äidin kannattaakin lähteä.

Vierailija
87/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt OMAT lapsensa äidille, niinkö? Eikö sinun mielestäsi mies kykene olemaan vanhempi ja kasvattamaan lapsia? Mistä se ero äidin ja isän välillä tulee?

yleensä ns. normaali äiti hoitaa ja kasvattaa lapsiaan pienestä pitäen ja haluaa näin tehdäkin.

Vierailija
88/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt OMAT lapsensa äidille, niinkö? Eikö sinun mielestäsi mies kykene olemaan vanhempi ja kasvattamaan lapsia? Mistä se ero äidin ja isän välillä tulee?

yleensä ns. normaali äiti hoitaa ja kasvattaa lapsiaan pienestä pitäen ja haluaa näin tehdäkin.

että lapsilla on kaksi vanhempaa, ei yksi.

Vierailija
89/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti tuntisin että olisin epäonnistunut äitinä rankasti jos lasten olisi parempi olla jonkun muun luona kuin minun.

Lasten isä on erinomainen isä ja varmaan hän ajattelee samalla tavalla... Onneksi ei olla erottu.

Vierailija
90/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka olisi kateellinen etä-äidille ja mistä?

Vierailija
91/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti tuntisin että olisin epäonnistunut äitinä rankasti jos lasten olisi parempi olla jonkun muun luona kuin minun. Lasten isä on erinomainen isä ja varmaan hän ajattelee samalla tavalla... Onneksi ei olla erottu.

Vierailija
92/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi he tietävät, että jos heidän mielensä muuttuu niin voivat halutessaan muuttaa luokseni, tämä on heille kerrottu. Tosin on sanottu myös, että muutto ei tapahdu hetkessä (minun löydettävä sillon isompi asunto), mutta pääsevät muuttamaan heti kun mahdollista.

Tiedän, että mieheni on hyvä isä ja oli myös hyvä aviomies, kunnes tapahtui asioita, joita ei voinut antaa anteeksi.

ap

Vierailija
93/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehiä ja isiä. "Normaali äiti haluaa kasvattaa lapsensa ja olla lastensa kanssa", eikö normaali isä sitten halua näitä asioita, ehkä vain av:n ulkopuolella sitten. Jos lapset saavat isänsä kanssa jäädä entiseen kotiinsa asumaan, olla kaikki sisarukset yhdessä, käydä vanhaa koulua, pitää vanhat kaverinsa, niin se on erotilanteessa paljon. Jtp lapsen maailma sortuu suurelta osin, niin miksi irrottaa heidät sosiaalisesta ympäristöstään vielä ja viedä esim johonkin kasarmiin pienituloisen äidin kanssa,harrastuksiin ei ole rahaa, kavereita ei enää ole, koulu muuttuu jne, jne.

Vierailija
94/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään, kun mies ei innostu pikku apulaisen roolista...

Avioerossa pitäisi kyetä arvioimaan objektiivisesti ja lasten parhaan kannalta sitä, mitän heidän hoidostaan päätetään. Harva tähän ketjuun kirjoittaneista kykenisi siihen.

Pitäisi miettiä mm. sitä, että kun lapsen elämä erossa mullistuu jo muutenkin, kannattaako sitä mullistaa ehdoin tahdoin lisää siten, että pakotetaan hänet lähtemään kotoaan, tutusta tarhasta/koulusta ja jättämään ystävät.

JOS erossa vaimo muuttaa kauemmas ja isä jää kotiin (muista syistä), niin minusta olisi aivan varteenotettava vaihtoehto se, että lapset ovat osan ajasta/enimmän osan ajasta isänsä luona.

Itse olen siinä tilanteessa, että jos joutuisimme miehen kanssa eroamaan, jouituisin jättämään lapset isälleen ihan siitä syystä, että teen vuorotyötä, jossa työ päässääntöisesti päättyy vasta iltayhdeksältä. Alallani ei ole juurikaan päivätöitä tarjolla, varsinkaan tässä taloudellisessa tilanteessa. Ja työttömänä en pystyisi elättämään lapsia ja itseäni täällä kotikaupungissamme Helsingissä, edessä olisi muutto maalle = outoon ympäristöön, mikä olisi lapsille lisätrauma.

Vierailija
95/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt ero tulisi, niin lapset jäisivät minulle, enkä tosiaan muuttaisi vuokrakasarmiin.

Vierailija
96/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään, kun mies ei innostu pikku apulaisen roolista...

Avioerossa pitäisi kyetä arvioimaan objektiivisesti ja lasten parhaan kannalta sitä, mitän heidän hoidostaan päätetään. Harva tähän ketjuun kirjoittaneista kykenisi siihen.

Pitäisi miettiä mm. sitä, että kun lapsen elämä erossa mullistuu jo muutenkin, kannattaako sitä mullistaa ehdoin tahdoin lisää siten, että pakotetaan hänet lähtemään kotoaan, tutusta tarhasta/koulusta ja jättämään ystävät.

JOS erossa vaimo muuttaa kauemmas ja isä jää kotiin (muista syistä), niin minusta olisi aivan varteenotettava vaihtoehto se, että lapset ovat osan ajasta/enimmän osan ajasta isänsä luona.

Itse olen siinä tilanteessa, että jos joutuisimme miehen kanssa eroamaan, jouituisin jättämään lapset isälleen ihan siitä syystä, että teen vuorotyötä, jossa työ päässääntöisesti päättyy vasta iltayhdeksältä. Alallani ei ole juurikaan päivätöitä tarjolla, varsinkaan tässä taloudellisessa tilanteessa. Ja työttömänä en pystyisi elättämään lapsia ja itseäni täällä kotikaupungissamme Helsingissä, edessä olisi muutto maalle = outoon ympäristöön, mikä olisi lapsille lisätrauma.

epässäännöllistä ja edellyttää paljon matkustelua ja siällä taas on normi päivätyö. Mutta av-mammahan ei osaa asioita näin pitkälle miettiä, kaikki ajatus alkaa sanalla MINÄ...

Vierailija
97/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matalapalkkaaloilla. Sinulla ehkä on hyvätuloinen työ, mutta kaikki eivät ole niin onnekkaita.

Vierailija
98/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadehtivat etä-äitiä, kun vain tietäisi, mitä pitäisi kadehtia? Ei sitten mahdu ajatusmaailmaan se, että joku rakastaisi lapsiaan, niin että haluaisi kasvattaa heidät ja tietäisi jopa tähän kykenevänsä...

Vierailija
99/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matalapalkkaaloilla. Sinulla ehkä on hyvätuloinen työ, mutta kaikki eivät ole niin onnekkaita.

ja miten se tähän liittyy?

Ainakaan minulla ei ole kovin kummoinen palkka, ihan on keskitasoa. Ja sen vuoksi minulla ei olekaan varaa jättäytyä erossa (jos sellainen tulisi eteen, toivottavasti ei tule) työttömäksi.

-se vuorotyöläinen-

Vierailija
100/111 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ovatko niiden matalapalkka-alojen miehetkin huonosti tienaavia, ja jos ovat, niin millä edellytyksellä se mies niitä lapsia elättää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä