Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Huhtikuun helmet 2009 joulukuuhun!***

Kommentit (172)

Vierailija
61/172 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomppa putosi meidän sängyn päältä. Huusi selällään lattialla ja äiti sai tietysti melkein sydänkohtauksen...yritän tässä pikkuhiljaa toipua. Tomppa on kunnossa taisi selvitä säikäyksellä. Eihän pyörivä, kierivä ja ryömivä vauva pysy sängyn päällä.

pikkuäiti=huonoäiti

Vierailija
62/172 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Tomppaa! Lapset putoilee, jupekin putos sohvalta yks päivä. Älä huoli, ne on sitkeitä tuossa iässä.

tuuti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/172 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin lähettää jo aiemmin, mutta ei onnistunut ja sit piti äkkiä lohduttaa pikkuäitiä. Toivottavasti tää ei tuu kovin montaa kertaa...

Joku oli vertaillut sakun huimia lukemia 2v lapseen. Kuten jo hehkutin, tein koko perheestä kasvukäyrät neuvola-ajalta ja ainoa joka oli 2 v päässyt sakun mittoihin, oli mun mies. Se tosin oli päässyt jo 10 kk neuvolassa. meidän kavereilla on 3 v poika, joka on meidän 5 v kokoinen, eli aika eri kasvukäyrillä menevät ja molemmat +/-2 välissä, kuten pitääkin. Pääasia että kasvaa tasaisesti!

Näin tänään ihanan prinsessan 10 päivää. Vitsi se oli pieni. Muistelin että 9kk iässä ruvettiin esikoisen kanssa käymään leikkipuistossa syömässä hiekkaa ja keinumassa. (Esikoinen ei siis saanut syödä hiekkaa ja koska hän oli ESIKOINEN, vahdin sitä kuin haukka). Jupe taitaa päästä hiekan makuun vasta keväällä tai sit jos alkaa nukkua vain yhdet päikkärit, koska meidän puistoilu ajoittuu jupen ekoille päikkäreille. Leluvalikoima sen sijaan on monipuolisempi kuin isoveljillä samassa iässä, on pikkuautoa ja junarataa ja dublolegoa ja maja seikkailuja varten. Ja kaikki veljiltä lainattua, pari omaa pehmolelua odottaa, jos joskus alkais vaikka unileluksi kelpaamaan. Ehkä se joulupukki tuo vaikka oman auton?

Liikuntaharrastus jupea kiinnostaa, tiskikoneen täyttö on kivaa ja sohvaltakin on jo pudottu (ylös oli ilmeisesti isoveli avustanut). Iltaisin uni on katkonaista ja nukahtaminen työläämpää kuin ennen (ei sammu tissille). Vettä on juotu nokkamukista, en ikinä muista mitata paljonko, mutta jotain kuitenkin. 5 prk päivässä tuntuu olevan aika hyvä tahti ruokailla, jos antaa enemmän niin pulauttelu kasvaa merkittävästi. Joskus teen aamuksi/illaksi puuroa saman määrän, välillä syödään vain helposti sose, kun se on enemmän jupen mieleen. Meillä on 8 kk neuvola joskus tammikuun puolivälissä, eli silloin saadaan tarkempaa mittatietoa. Mitäs 8 kk neuvolassa pitäis osata?

Noi teidän helsinkimiitit kuulostaa tosi hyviltä, vähän käy kateeks, mutta en kuitenkaan tällä porukalla keskustaan uskaltais. Eli tyydyn pikkuäidin tapaan seurailemaan kauempaa. Joko muuten tompan korvat on paremmat? Paranemisia myös aamulle!

Nyt iltapalan tekoon

tuuti

64/172 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iza ja Benny, Tsili ja Sylvi, Lyyti ja Inka sekä Tiuhti ja Nausikaa – mukavaa oli taas.

Ja kiva kun uusiakin näkyy, Mr B oli oikein syötävä tapaus – kilpailija Urholle :)

Ihana kuva Sylvistä. Emmisellä jutellaan, on varmaan hauskaa, meillä keskitytään lähinnä liikkumiseen. Aamulle paranemisia ja tietysti koko perheelle.

Pikkuäidille = hyvälle äidille tsemppiä. Urho hakkaa päivittäin päätänsä ihana mihin vaan, mutta vielä tuo yhtenä kappaleena on.

Ja sitten – rumpujen pärinää – meidän hukkapätkä otti ensimmäiset askeleensa tänään. Hui ja jee! Erittäin bambimaista etenemistä, pari haparoivaa askelta, mutta siitä se lähtee...

Palaillaan taas, nyt vahtimaan haukkana

Sande ja Urhomus

Vierailija
65/172 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on päivän sana. Inka sanoi tänään kissan kulkiessa ohi "kihhhhh-ta". Kun kissa kääntyi ja kulki taas ohi, kuului uudestaan "kihhhhh-ta". Yrittäessään vakuutella äitiä puheenlahjoillaan kertoi vielä iltapuuron lomassa kuka kulkikaan ohi "kisssss".

Voi pieniä, kohta isoja. Muuttavat pois. Saarallakinkos sanoja jo. Saas nähdä onko tuo kissa vain harha-askel vai vielä toisenakin päivänä toistuva sana.

Voi korvavaivaista Tomppaa, vielä meni ja tippui. Onneksi vauvat tosiaan on vankkaa tekoa. Äitit yleensä säikähtää enemmän. Minäkin tänään tiputin vahingossa kaupassa ostoskorin tytön otsaan. Ei inahtanutkaan. Äiti rääkäs kyllä. Onneksi oli tyhjä kori, vaikka ei kai se muuten olisi kädestä kimmonnutkaan kohti vaunuja. Ei jäänyt jälkeä onneksi, ei tartte huomenna selitellä kun lähdetään ihmisten ilmoille risteilemään Ruattiin.

Miitistä kiitokset tosiaan läsnäolleille. Aina jotenkin siellä hässäkkä ja kiire. Ainakin meillä, kun tyttö on päiväunikunnossa kolmelta. Tuntuu, ettei ehdi oikein mitään.

Se Viipero on muuten hyvä kauppa. Mä hain sieltä Manducani. Siellä sai rauhassa sovitella sitä ja Ergoa ja vertailla. Nettipuotihan tuo enemmän, kotonaan pitää omistaja ovia auki joinain päivinä viikossa.

Nyt pitää mennä levittämään niitä pyykkejä (tosin jo sitä toista koneellista, joka on lojunut valmiina jo jonkin aikaa..), joita oli niin kiire lähteä miitistä pyykkäämään reissua varten. Pitää varmaan joku tuuletin virittää puhaltamaan, että kuivuvat aamuksi.

Lyyti ja puhuva lapsi

Vierailija
66/172 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Urho kävelee ja Inka puhuu. Kauan me oikein kahviteltiin???! :D

Lyyti

Vierailija
67/172 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuu eli Tomppa myös omissa sängyissään. Särkylääkettä yöksi annettiin Tompalle korvan takia. Lentoharjoituksissa ei tiettävästi loukkaantunut nuorin supermiehemme sellaista riehumista illalla vielä piti.

Kiitos myötätunnosta ja lohduttaa, että muuallakin kopsahdellaan. Nyt lähden nukkumaan kun suu repee haukotuksista.

pienten supermiesten pikkuäiti

Vierailija
68/172 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho Urholla vauhtia piisaa myös. Tomppa ei osaa vielä istuakaan ilman tukea, lentää tosin näyttää osaavan. Ja Inka taitaa kisusta tykätä. Ootas kissa kun Inka kävelee! Meillä mummolan kissa oppi lähtemään livohkaan meidän esikois pojan nähdessään nykyään kyllä antaa pojan itseään kantaakin.

Sylvillä ollut lystiä, ihanat suuret silmät.

Vierailija
69/172 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääääsyttääää!!! Väsyttää ihan kamalasti. Jos nyt alkoi tää nukkuminen sujua muutamalla yösyönnillä niin nyt on taas ihan toisin. Nukkumaan meneminen on bueno, parempi kuin koskaan, mutta. Puolelta öin ei rauhoitu kun tissillä. Alta tunti sen jälkeen huutoa. On sylitelty ja otettu viereen. Ja syöty taas ja taas itketty, ja tassuteltu ja syöty taas jne.

Eilen aamulla lähdin ajamaan yöshown jälkeen tampereelle kauheassa loskassa ja pyryssä. Pissapojasta loppui nesteen ja autoon syttyi mottorin varotusvalo. Jippii! Takki on kurassa ja hanskat entiset, mutta reissu tuli tehtyä ja auto kesti kotiin asti merkkivalon kera.

Tänä aamuna ei veto ole edes eilisenlainen kun yöllä jumpattiin vielä enemmän. Nyt väsyttää sikana ja ottaa pattiin. Onneksi tulee viikonloppu. Tosin siitäkään ei tule mitenkään erityisrentouttava sillä meidän kämppä on ensiesittelyssä sunnuntaina. Eli luvassa siivousta, tuunausta ja stailausta :-)

Kovasti olitte kirjoitelleet. Tompan keikauksesta selvittiin ilmeisesti säikähdyksellä. Ja mitä, joko täällä puhutaan ja kävellään. Meillä on poika päättänyt, että kääntyileminen on en-mä-ainakaan-tota-viiti-tehdä hommaa. Konttausasennossa se jaksaa peppuaan heivata, mutta etene ei vielä minnekkään. Mistään puhumisesta huolimatta. Hauskaa on kun äiti yrittää häössöttää että Saku, sano ÄITI. Saku vaan nauraa kun sen mielestä on kivaa kun äiti höpöttää. Ei varmaan kiusallaankaan tule sanomaan äitiä.. ;-)

Anteeksi kun meni vähän valitukseksi. Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu. Tulen sitten joskus lisää kommentoimaan kun aivotkin on mukana hommassa.

Väsy-Päkkänä

Vierailija
70/172 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku 8-kk kriisi? Olisihan? Sakun tavoin Inka otti asiakseen antaa äidin nukkua viime yönä klo 5-7. Muun ajan enimmäkseen kitis, vikis, vinkui, jutteli, itki, piehtaroi ja rääkyi. Ehkä mä klo 23-05 välilläkin joitakin 20min pätkiä välillä sain nukkua, mutta aika tasaseen lapsi älämölisi.

Nyt sitten reippaasti laivamatkalle. Ensin tarttee vain pakata, käydä tyhjentämässä kirppispöytä, hoitaa pankkiasiat, suunnitella joulukortit (juu, en mä myöhässä ole vielä..) ja olla sitten heti klo 14 jälkeen Skattalla pyörimässä vaunujen kanssa ympyrää, että tyttö mahdollisesti nukkuisi edes päikkärit ennen laivalle menoa. Niin ja pitää tietty olla kärräämässä lasta ympäriinsä kohta ne ekat päikkärit. Toivottavasti mies tulisi kohta asioiltaan kotiin, että ehtisi auttamaan esim kärryttelyssä.

Huonounisuus on kamala rangaistus. Välillä tuntuu, ettei kuuppa kestä.

Että jatkoinpa sitten Päkkänän valituslinjalla. Ei voi mitään, kun on tällainen yö takana.

Parempaa päivää muille! Ja mä haluan uskoa, että voiton puolelle tämä meilläkin vielä kääntyy.

Hyvää viikonloppua myös. Olkaahan nätisti.

Lyyti

Vierailija
71/172 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Tyttö taas partsilla vetämässä päikkäreitä ja nyt olis hyvä mahdollisuus saada levättya, mutta niin siin sitten kävi että en saa millään unta vaikka oon yliväsynyt. Yölläkin tuli enimmäkseen valvottua ja pyörittyä sängyssä, vaikka kerrankin neiti heräs vain (!) kaksi kertaa. Oho!

Harmi kun ei jaksettu mukaan miittiin eilen. Edellinen yö oli taas menny valovessa (unta 3-4h) niin oli pakko ottaa iisisti koko päivä.

Ihanaa että Urho jo ottaa ekoja askeleita! Kivaa! Me ollaan toivottu taaperokärryä joulupukilta, sillä on sit kiva lähteä liikenteeseen :) Onks Urholla ollut kypärä käytössä? Meilläkin pää kopsuu aina silloin tällöin ja ollaan mietitty kypärää, mutta toisaalta tuntuu et neiti nyt pikkuhiljaa on oppinut "varomaan" ja tulee hyvin alas istumaan seisoma-asennosta. (Siis seisoo tukea vasten)

Suihkukone on nyt usein päällä ruoka-aikaan...Eli tyttö päristelee ja nauraa kun saa ruokaa suuhun. Jos ei oo ihan tosi nälkä niin sit menee lopulta pelleilyn puolelle, hmm.

Lyytillä proggista täksi päiväksi koko rahan edestä. Mukavaa risteilyä!

Tsemppiä Pääkkänälle väsymyksen kanssa ja muille myös!

Enää pari viikkoa jouluun!

Hyvää viikonloppua - aurinkoisia pakkaspäiviä odotellessa 8)

Smoothie

72/172 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin nuo teidät yöt kuulostaa niin tutuilta - ja se, ettei väsymykseltään saa unta. Monena yönä olen itsekin valvonut katsellen nukkuvia ukkoja. Toisaalta siinä on niin hyvä unenpöpperöinen onnellisuusfiilis, että ei edes harmita. Päivällä sitten harmittaakin - ja kahvi on ruvennut jo närästämään. Hmppf

Urholla ei ole enää kypärää käytössä. Käytettiin silloin kun nousi seisomaan, kun ei mitään tajua, millä suojella itseään. Kaatui siis suorin vartaloin taaksepäin. Nyt vähän osaa koukistaa polvia ja tulee pyllylle. Kuten sanottu, se koheltaa, sählää ja kiipeilee siihen malliin, että kolhuja tulee tämän tästä. Aika iisisti se ne ottaa. Siskokin eilen sanoi, että mun kannattas antaa sen itse tulla alas esim. sohvalta (jonne oli kiivennyt), että oppii sitten. Aion suojella kuitenkin isoilta kolhuilta. Sängystä (jalat otettu pois) olen antanut laskeutua, mutta eilen tuli päälleen alas ja mä kirjan takaa näin kun jalat humpsahti yläkautta ympäri ja poika meni sitten voltin kerien. Siitä tuli vähän itku. Toistelen sata kertaa päivässä "jalat edellä", ehkä menee joskus jakeluun. Nyt on ruvennut myös innokkaasti kiipeilemään esim. syöttötuolia pitkin. Roikkuu käsiensä varassa. Tänään sai ekan kerran vedettyä kamaa keittiön pöydältä. Oma ihana sirkusapina.

Ostetaan hyvät hermot ja huumorintajua.

Mun piti kirjoittaa pesuhommista. Meidän Urho pelkää kylpyä :( luulen, että traumatisoitui jotenkin siitä parin kuukauden takaisesta tippumisesta saunassa. Sen jälkeen (no samoihin aikoihin oppi seisomaan) ei suostu menemään kylpyyn, kun pelottaa. Ammeessa seisoo suorin jaloin ja roikkuu mussa, ei suostu istumaan. Ja siellä saunassa haluaa aina olla jomman kumman sylissä - ja mielellään pukuhuoneen puolella.

Me pestäänkin sitten suihkussa. Tänäänkin mä kävin ensin suihkussa ja pesin hiukset. Urho leikki ja sitten nousi seisomaan ja alkoi hakata toisella kädellä suihkukaapin ovea. Sitten kun oon pessy, kyykitään suihkukopissa ja mä suihkuttelen sitä varovasti. Ei se siitäkään kovin tykkää, haluaa syliin, mutta onneksi on puhtaana sitten loppuviimeksi.

Hampaita harjataan aamuin illoin. Urho istuu punaisella matolla ja harjaa omat ikenensä samalla kun mä harjaan omat hampaani. Tulis vielä niitä hampaitakin :) Toisaalta kivaa, että sen mielestä on hauskaa harjata.

Nyt nukahti parvekkeelle. Pari tuntia omaa aikaa, ehkä, eli töitä. Mutta ensin, mitähän sitä söisi.

Nälkäinen Sande ja unelias Urho

Vierailija
73/172 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kokeiltiin viime yönä taas temppuja mitä ei olla aiemmin tehty. Puoli 12 yöllä meidän poika huutaa ja raivoaa niin että jouduin suurinpiirtein kaksin käsin pitää kiinni sylissä. Onneksi en ollut vielä itse ehtinyt yhtään nukkumaan niinpä en heltynyt tissiin ja otin selätysvoiton hommasta = saku nukahti syliin ja siitä sänkyyn siirrolla nukkui vajaa kolme tuntia.

Vähän on pientä nuhaa ja tukkoisuutta havattavissa. Kun luin Tompan korvista niin ajattelin, että pitäiskö meidänkin käydä tarkastuskäynnillä. Korvia meinaan harotaan ja meillä ei kyllä ikinä ole syliin vielä nukahdettu niin kuin nyt pari päivää.

No jota kuin pirtee olo kuitenskin tänään. Käytiin lasten kanssa yhden yhteistyökumppanin jouluriehassa ja Saku nyhrää lattialla juuri ensimmäistä joulupakettiaan. Kyllä se paperi ja naru on kiva juttu. Vielä ei edes tiedetä mitä paketti pitää sisällään.

Hauskoista leluista tulee mieleen, että meillä yksi paras lelu on käsi vispilä. Selainen muovinen missä on varsi ja sellainen kierre juttu alhaalla jolla vispataan käsin jotain esim. kastikkeita. Se on aivan huippu!

Sakun pitäisi olla päikyillä mutta heräsi kun autosta tultiin pois. Kohta luvassa itkua ja hammasten kiristystä. Jos pistäisi sille nyt päiväsapuskat naamariin niin sitten voisi miettiä miten sen saa nukkumaan. Ehkää vien iskän kainaloon joka vieläkin on yöunilla.

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
74/172 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihmiselämää tässä mietin. Mies lähti äitinsä katsomaan heikkokuntoista pappaansa sairaalaan.

Esikoinen lajittelee dvd-levyjä olohuoneessa ja Tomppa syö jotain narua ja yrittää päästä konttausasentoon lattialla. Eli oman onnensa nojassa touhuavat. Vetelä äiti naputtelee tietokoneella.

Pitäisi lähteä pihalle kun on niin kaunis talvipäivä, kohta jo pimeää, sellaista tämä ihmiselämä on hetken niin kaunista ja kirkasta ja sitten hämärää ja pimeää...

Sakun kiukku voi hyvinkin johtua kipeistä korvista. Ootteko antaneet jotain kipulääkettä? Meille lääkäri sanoi, että yleensä korvatulehdus paranee ihan itsestäänkin ilman antibioottia siis, mutta kipua tietysti hoidettava ja ab-kuuri tarpeen jos ei ala parantua. Hyvin Tomppa osasi muuten kertoakin mikä vaivaa kun sitä oikeaa korvaansa vain haroi.

pikkuäiti joka syö suklaata ja mietiskelee

Vierailija
75/172 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylvi nukkuu, mies lähti baariin, korkkasin oluen.

Kiitos vielä torstain miitteilijöille, oli kiva tavata myös Iza poikineen livenä!

Jotain räkätautia taitaa olla liikkeellä, meidänkin tytöllä vuotaa nenä, muuten ihan pirteä eikä onneksi haro korviaan. Meidän oli tarkoitus käydä päiväristeilemässä Tallinnassa huomenna, muttei uskallettu ostaa lippuja vielä. Kai niitä terminaalistakin saa jos neiti on parempana aamulla.

Mitenkäs Lyytin perheen laivamatka meni?

Kiitos Viipero-vinkistä! Täytyy käväistä joskus, ei tuo meiltä kaukana ole. Nyt ei tarvita mitään, mutta osa kestoista käy kohta pieneksi.

Ohhoh, Urho kävelee jo! Sylvi on vihdoin keksinyt, että voi nostaa yläkroppansa käsien varaan. Myös pientä peruuttamista on havaittu. Ehkä otti vihdoin vaikutteita Urhosta (ja muistakin!) torstaina? Luotan siihen, että viimeistään joulukuusi houkuttelee neidin liikkeelle...

Sakun lahjasta tuli mieleen, että näille pikkuisille mieluisin paketti on varmasti tyhjä pahvilaatikko, jonka ympärillä on paljon rapisevaa paperia ja mukavaa narua, jota mutustella. =) Ostin kuitenkin Haisuli-yökkärin Sylville tänään Lindexiltä. Pyllyn kohdalla lukee Stinky. =D Neidillä on nykyään tapana herätä kakat vaipassa....

Pikkuäidin kotitienoillako oli kaunis päivä tänään. Täällä vaan harmaata ja nyt tietty pimeää. Mietityttää ensi viikon kovat pakkaset. Jospa edes aurinko paistaisi. Mikäs se pakkasraja onkaan, -10 astetta?

Hei luetteko te tuota Aihe vapaa -palstaa? Nyt kun on noi linkit tuossa sivun alareunassa, niin on pakko käydä katsomassa välillä joku ketju. Jotenkin koukuttavaa, mutta välillä tulee mieleen, että eikö monella noista kirjoittajista ole omaa elämää... ;)

Paranemisia pikku nuhanenille! Ovatko Tomppa ja Saku jo parempana?

t. Tsili

Vierailija
76/172 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen kovapäinen tuo meidän sankari on tänään ollut. Huutaa, ärjyy, karjuu ja tappelee vastaan. Sitten kun aattelee, että senkus oot sitten siinä lattialla kun et sylissä pysy ja mikään ei oo hyvin, niin sitten tadaa...menee tovi jos toinen kun se järkkää lelujaan.

Nyt on jo harkittuakin ryömimistä näytetty. Pakko oli päästä metsästämään leluja. Olin tylsä ja siirsin jalkalampun turvaan. Haba kasvaa sakullakin koska mieleipuuha on punnertaa. Etunoja, konttausasento, etunoja, konttausasento, hytkytystä, alas ja sama homma uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.

Korvaa harottu nyt vähemmän. Nenä silleen tukossa, että jos vetää hermarit niin ei voi imee tuttia ja sitten suututtaa vielä enemmän. Kiukkuilun jälkeen kuitenkin nukahti. Eilen meni viimeiset nestemäiset panadolit, nyt löytyy vaan suppoja. En viitsinyt antaa. Huomen pitää käydä apteekissa varuiksi.

Joskus oon eksnyt aihe vapaalle, jos muuten on ollut palstalla ääreis hiljasta. Kyllä sitä huvikseen joskus silmäilee, mutta siellä on niin ärhäkkää porukkaa ja outoja aiheita, että ei oo ihan mun juttu.

Mun juttu taitaisi olla nyt nukkumaan meno. Kaikille hyviä unia toivottelen!

Vierailija
77/172 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pyörin aihe vapaalla välillä, melkein aina kun täälläkin käyn. En niinkään kirjoita, mutta luen kyllä monesti. Kuten Tsili sanoi, koukuttavaa ja kuten Päkkänä sanoi, ärhäkkää porukkaa ja outoja aiheita. Mulle uppoaa. Heh.

Laivareissumeni.. öh, no meni. Sinänsä laivalla Inka tykkäs olla ihan kamalasti. Hurjan paljon valoja, ääniä, värejä, ihmisiä, hajuja. Oli ihan into piukeena siellä. Yöt meni sitten... valvoen. Naurettiin, että Inka meni ihan perinteisen kaavan mukaan tuon laivareissun. Ensin oksennetaan, sitten huudetaan ja valvotaan koko yö. Ensimmäisenä yönä herätys tuli 13 kertaa. Tosin mä en herännyt ihan noin monta kertaa, koska valvoin klo 3-5.30 kun siinä välissä tyttökin oli joko hereillä tai nukahteli ja heräsi vähintään 25min välein.

Toisena yönä herättiin vain 6 kertaa, joten lasken sen menneen hyvin.

Tukholmassa oli kiva tallustella, vaikka siellä oli about kaikki tukholmalaiset ja lähialueiden ihmiset liikkeellä. Olihan lauantai ja toiseksi viimeinen viikonloppu ennen joulua. Ostin kuuseen koristepalloja Fair Trade -kaupasta ja joulumarkkinoilta joulupöytään suklaapalloja. Inka kävi laivalla pallomeressä. Oli muuten pallokuvioiset sukkahousut hällä yllä.

Nuhanenille paranemisia ja kaikille parempia yöunia.

Lyyti

Vierailija
78/172 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jupe ilmoittautuu nuhanenien joukkoon. Viime yö meni huudellessa, olin jo lääkäriä varaamassa, mutta nyt taas konttaa onnessaan. Ehkä pieni korvatulehdus, ehkä ei. Mies siirtyi yöllä lastenhuoneen patjalle nukkumaan "rauhassa"...

Eilen tuli ostettua suuri osa joululahjoista. Vielä ohjelmassa mies, joka oli eilen mukana ja 12 v kummityttö. Veljelle olis kiva ostaa jotain pientä hauskaa, varsinainen lahja on tylsä ja hyödyllinen.

Tällä viikolla ohjelmassa jos jonkin laista kissanristiäistä ja menoa, parit lasten pikkujoulut ja kauneimmat joululaulut. Joulukiirettä siis piisaa.

Kohta pitäis laittaa pikkusankari päiväunille. Saa nähdä viihtyykö tuossa pakkasessa vielä ulkona, vai jääkö unet lyhyiksi. Laitan lampaantaljan alle ja harson suojaamaan liialta tuulelta. Ja villavaatteet väliin. Vieläkö muut nukkuu ulkona?

tuuti

Vierailija
79/172 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä suomalaiset rakastaa... Mittari näytti aamulla johonkin aikaan 23,4 astetta nyt hiukan laskenut. Voi olla, että sisällä ollaan tänään. Tsilikös kyseli sitä vaunuissa nukkumisen pakkasrajaa? Olisko 15 astetta? Sellainen mielikuva on, että esikoista vein ulos aika kovallakin pakkasella, mutten enää muista minkä ikäisenä. Täytyy ainakin pukea hyvin.

Sinä aamuna n.4vuotta sitten kun esikoisemme alkoi syntyä pakkasta oli 34 astetta. Onneksi miehen piti mennä aamuvuoroon ja oli autokin lämmityksessä. Miehen toppahousuissa vaapuin hyisessä pakkasessa supistuskipujen kourissa synnyttämään pakkaspoikaamme. Sitä muistelin taas tänä aamuna, että ompa hyvä kun ei tarvii mihinkään lähteä.

Inka otti sitten ilon irti risteilystä tahtoo lähteä reissuun ehkä pian uudestaan. Onko Saku aikeissa näyttää korvia lääkärille? Tompan korva ehkä jo parempi eilen illalla ei annettu lääkettä kun ajateltiin seurata miten pärjää ilman, ihan hyvin.

Millaisia pakkasia Helsingissä? Turussa? Pojoiskarjalassa? Lapissa? Muualla? Tänään pitäisi viedä petivaatteet ulkoilemaan.Tomppa tahtoo nyyt aamupuuroa.

Vierailija
80/172 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siellä pakkanen? Voi meidän lampaantalja unohtunut pihalle pitemmäs aikaa, sitä käytiin esikoisella ja Tompan kaikki villavaatteet hakusessa.