Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Huhtikuun helmet 2009 joulukuuhun!***

Kommentit (172)

Vierailija
161/172 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Prinsessa65:n kuulumisia pitkästä aikaa! Varmasti raskasta olla samalla raskaana, voimia sinne! Mistäköhän se sana "raskaus" oikein juontaa juurensa?

Voi kun pääsisi reissuun, kyllä Satuilijan kelpaa kuumeilla matkasta! Nyt ei pää toimi, minne olittekaan menossa?

Kirkkaanpunainen välikausihaalari tuli ostettua Po.Pista, kokoa 80. Tuntuu vielä kovin isolta, muttei sitä vielä muutamaan kuukauteen tarvita. Irroitettava fleecevuori ja kiristyskumppari vyötäröllä. Hintaa jäi reilut 80e 30% alennuksen jälkeen. Varmaan menee hyvin ensi syksyn ja talvenkin nollakelillä, jos on keväällä vielä iso. Sillä kelpaa sitten istua kuralätäkössä! Ai niin, ostospäätökseen vaikutti vielä se, ettei haalari ole kovin liukas. Sillä on merkitystä kun kantaa rimpuilevaa lapsosta nuo kaikki kerrokset ylös ja alas. Pari bodyä tarttui myös mukaan, vaikuttavat tosi hyvälaatuisilta, vaikken täyttä hintaa maksaisikaan.

Käytiin ensin Punavuoren Peikossa testaamassa Molon haalaria, mutten tykännyt siitä yhtään, vaikka netissä näytti hyvältä. Paitsi nimestä tykkäsin ;D Ihana kauppa muuten jos tykkää uusretrosta, täytyy karttaa tai tuhlaan sinne kaikki säästöni.

Itselleni löysin uuden villakangastakin 35e:llä, vanhasta paukkuivat napit tissien ja mahaläskien kohdalta.

Käytiin ystävän luona kylässä ja tultiin kotiin vasta puoli ysi, neiti oikein pirtsakkana vielä siihen aikaan. Nyt taisi vihdoin simahtaa vain vartin itkujen jälkeen, miehen tassutteluvuoro menossa. Pitäisi saada tyttö unille aikaisemmin, joten täytyy kokeilla yksiä päikkäreitä joskus kun on semmoinen päivä että jaksaa viihdyttää. Kasilta herää, eikä tarvis kuitenkaan herätä yhtään aikaisemmin.

Oho kello on jo noin paljon, kauniita katkeamattomia unia!

t.Tsili

Vierailija
162/172 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että tsilin haalarihankinta on oikein hyvä. Mä olen kuolannut niitä punaisia takkeja meidän pojille, mutta ne ei oikein innostu...

Satuilijalle kiitos, mies lupasi viedä meidät kanarialle, tosin vasta vuoden kuluttua. Mutta kuitenkin :-)

Viime yönä nousin viideltä lämmittämään velliä jupelle, kun se vaan huusi. hups, 2 dl upposi hetkessä. Eli ei se yösyönti ole ihan turhaa lupsuttelua ollut. Tänä iltana aion antaa iltapalan normaalisti ja purkin velliä sitten just ennen nukahtamista. Jos vaikka kantais aamuun asti.

Tänään pitäis käydä isosti kaupassa, kun huomenna ei illalla oikein ehdi.

tuuti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/172 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienon näköistä kun puut lumenpeitossa, postikorttimaisema. Ollaan pulkkailtu paljon ja Sissu on kovasti tykännyt. Joulu meni mukavasti ja Sissu sai ihania asukokonaisuuksia lahjaksi samoin fisherpricen puhuvan kirjan (johon äitillä menee hermo ;) sekä little people koulubussin, maatilan ja veneen, Sissu hytkyy niistä tulevan musiikin tahdissa ja viskoo ukkeleita ja eläimiä. Lisäksi sai omat aterimet, tabletin ja muoviastiaston.

Ihanaa matkaa Satuilijalle! :) Jos mies saa pitää työnsä (selviää maaliskuussa) lähdetään kesällä tai alkusyksystä Kreikkaan.

Haalareista. Ostin syksyllä alesta 25e:n reiman 80cm välikausihaalarin, syksyllä iso, mut nyt keväällä passelin kokoinen, alle voi laittaa mummon kutomat villavaatteet. Nyt talvella meillä on prismasta ostettu kaksiosainen ciraf beige v.pun.toppa-asu 74cm. Siinä housut semmoset henkselimalliset, ei selkä palellu. (haalari ois helpompi kyl, ens vuonna viisaammin.) Ajattelin kans ostaa ens talven haalarin ensi vuonna, sit kun tiedän varmuudella minkä kokonen tyttö on.

Päiväunista, meillä nukutaan 1-3 päivästä riippuen. Jos kotosalla ollaan ni 11.30-13.30, 15.30-16.30 ja 19-19.30. Illalla kylpy ja nukkumaan 21-22 sekin riippuu päivästä. Saara määrää tahdin, kun rupee väsyttää ni sit nukutan vaunuihin, syliin tai tissille. Nukahtaa nopeasti.

Sissu syö edelleen vähän kiinteitä, aamul rahkaa 1 rkl, lounaaksi 2tl suolasta, välipala !/3 prk marjaa tai hedelmää. päivälliseksi 2tl suolasta. illalla purkillinen hedelmää ja puuroa tai velliä ennen iltatissiä. Tissiä syö aterioiden välissä ja öisin klo 5-6. Ruoan kanssa juo vettä. Rakastaa veden hörppimistä :D

Emminen ja Saara kohta 9kk

Vierailija
164/172 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin matot pihalle hyvä etteivät hukkuneet lumeen kun en heti ehtinyt niitä hakemaan sataa lunta aika reippaasti. Sisällä kiva pullakahveilla tässä istun.

Meillä on lopetettu imetys. Se on nyt ihan kokonaan loppu. Eilen vielä tarjosin, mutta ei kiinnostanut äidin antimet. Nyt on päällä tavalliset liivit, mutta nää on hiukka liian pienet. Olisikohan jonkun toisen?

Viime yön nukkui Tomppa ilman syömisiä kun illalla korvikkeella tankattiin yhteentoista asti aamu-maitoa tahtoi vasta puoli kahdeksalta pullollisen. Mun imettäjän ura on nyt sitten ohi. Olen toiminut imettäjänä yhteensä yli kaksi vuotta. Pitäisiköhän laittaa ansioluetteloon?

Hiukset on uuden väriset joten uusi vuosikymmen voi alkaa. Isosti pitäisi kaupassa myös käydä oikein isossa kaupassa. Alet kiinnostaa, mutta ei tarvetta oikein mistään ole. (outo tilanne kun ei tarvii mitään?) Oisi kiva vaan tehdä jotain löytöjä. Tosin makkariin matot olisi hakusessa kun löytyisi jostain mieluiset.

Sähköt pätkineet yhä ja tänään nettiyhteys yritin lähettää kuvakirjatilausta kuluneesta vuodesta eihän siitä mitään tullut.

Vierailija
165/172 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pistä pikkuäiti vaan seeveeseen se.

Mä vuoropäivin poden täällä ahdistusta ja onnellisuutta. Tänään taas ahdistun siitä, että tyttö saa vain iltatissin, ei muuta imetystä, eilen olin ihan onnellinen että en enää imetä tuon enempää. Järki hokee, että enempää ei voi tissiä antaa, kun muuten menee nännit ihan ruvelle, mutta tunnepuoli huutaa vieressä että nyt sen luut tulee paperisiksi kun ei saa kalsiumia tarpeeksi kun ei juo viittä desiä korviketta tai velliä päivässä.

Mutta enempää imettää ei voi. Yritin taas tuossa yksi päivä, että annoin pari muutakin kertaa rintaa, enkä vain iltatissiä, niin taas oli hirmu haavat.

Nyt onneksi menee velliä jo ehkä kolme desiä päivässä. Kyllä kai tuo määrä tuosta vielä nousee, kun ahkerasti tyrkyttää. Oon jo saanut vähän juomaan korvikettakin. Oon tehnyt velli-korvikesekoitusta että tottuisi lirumpaan olomuotoon ja korvikkeen makuun. Tänään joi ehkä neljäsosadesin ihan pelkkää Tutteliakin. Nokkamukista juo, en oo pulloa edes testannut enää. Sit on joku ihmepullo, ei tutti- mutta joku mis on isommat reiät ja erilainen tuttiosa, jotenkin paksumpi, ja se on räikeen pinkki väriltään niin siitä juo. Prismassa oli sellainen.

Onnellinen oon siitä, että meille tulee uus netti heti vuodenvaihteen jälkeen. Saan viskata jorpakkoon tän %#@=*%¤# Elisan mobiililiittymän. Ihan susi! Helevetti (pardon my french) kaks vuotta kärvistelin tän kanssa, kun menin tyhmä sitomaan pallon jalkaani silloin aikoinaan enkä eroon päässyt en millään vaikka anelin päällä seisoin rukoilin uhkailin sätin haukuin vihjailin lirkuttelin ja muut keinot käytin. En tosin vilauttanut, eikä se tällä kropalla varmasti olisi auttanutkaan. Mutta enää muutama päivä niin se on moro. Luojalle kiitos! Tää siis pätkii ja poikkii koko ajan, on ¤¤#%%:n hidas, kadottaa itsensä vähän väliä ja raksuttaa sitten ihan turhia.

Nyt meille tulee Saunalahden ihan perusADSL tosin sillä langattomalla modeemilla että on sitten tässä kämpässä "mobiili" tää liittymä. Sekin on tosin puoltoistavuotinen sopimus, mutta oli niin hyvä diili että pakko ottaa vaikka vannoin jo etten enää ikinä sitä virhettä tee. Tuolla saa ekat 6kk ilmaiseksi liittymää. Että maksaa sit vain vuoden tuosta puolestatoista. Ja sanoi että jos ei toimi, niin sitten irtisanotaan sopimus, mutta pitäs toimia kun tulee yhteys seinästä ei mistään ilmasta tuon laitteen mahdollisesti haistamaksi.

Huoh, sainpahan tuonkin ulos elimistöstäni. Kiitos kun luitte purkaukseni.

Pähkäilyn alla on meillä turvaistuin. Onko teillä muilla jotain ajatuksia niistä? Kokemuksia? Meillä kovasti mietittiin Britaxin Multitechiä, ja oli jo oikeastaan päätetty se hankkia, mutta sitten luin testejä yms ja mietittiin että pitäskö sittenkin olla sellainen jonka voi asentaa vain selkä menosuuntaan eikä kummin päin vain. Ja nyt ehkä vaihtoehtoina onkin Britaxin Secura tai Maxi Cosi Mobi. Mitäs ootte mieltä?

Tsiliä mä kiittäisin yöunitoivotuksista. Meillä ei herätty viime yönä kertaakaan! Tai kyllä Inka muutaman kerran vinkas, mutta ei tarvinnut äidin apua uneen. Ihana lapsi! Katsotaan miten jatkuu onni tää...

Haalariostoksiakin Tsilillä, oliko muillakin. Mä en sit suurista puheista huolimatta ole päässyt kaupoille. Välikausihaalarihankinnat kuulosti järkeviltä ja samoin Tuutin vinkit teipatuista saumista yms. Ei tälläinen noviisi osaa tuollaisia miettiä. Että kiitokset vain.

Emmisen Saaran syömiset kuulostaa kyllä tosi pieniltä! Mutta saa tyttö sitten tissiä enemmän, eihän se muuta tarkoita. Inkakin on nyt pari päivää syönyt melko huonosti (mutta silti jo pelkästään lounaalla melkein Saaran koko päivän safkat! :), mutta taitaa johtua alas tulevista kulmahampaista. Tuntuvat jo ikenen alla ja tytön kieli ja sormi hinkkaa niitä koko ajan.

Jaksoikohan kukaan tätä mun juttua loppuun asti...

Hyvää vuoden viimeistä kaikille! Ja parasta alkavaa uutta.

Lyyti

Vierailija
166/172 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko varmasti en muista tai kerkiä taas ajoissa muuten toivottelemaan joten ajoissa kerrankin.

Tuuti, valitettavasti meijän matka on finnmatkoilta ja soitin niitten asiakaspalveluun ja näin kauniisti ilmotettiin ettei toiveita oteta vastaan kun voi varata etukäteen, ja joo, kaikille kuudelle, siis siskolleni ja sen lapsille, jotka kuitenkin istuvat samalla rivillä. Ja terve ei ollut sille että oltais haluttu tietyt paikat vaan myös kanssamatkustajia ajatellen ois varmaan helpompaa. Mutta ei se varmaan koko lomaa pilaa... Ja hyvä että sielläkin on lomaa tiedossa, voihan sen lomakuumeen jo aloittaa, vaikka vaan pläräämällä niitä kuvastoja.

Meillä oli vallan onneton alennussaalis, vaan käsimatkatavaralaukku ja miehelle ulkoiluhousut, ja mulle käsilaukku. Ei siis juuri mitään ja kauheesti oli listalla mitä pitäisi ostaa.

Joku kirjotti että rytmi muuttunu, niin meilläkin ja vieläpä samanlaiseks, mutta loman jälkeen vasta alan kääntää sitä taas aamupainotteisemmaks, kun on kuitenkin mukava nauttia illasta ihan ittekseen.

Mutta suuntaan hampipesulle ja nukkumaan... Meillä on neiti ruvennu niin herkkäuniseks ettei meillä makkarissa saa lukea, joten kohta on tytöllä muutto omaan huoneeseen.

Satuilija ja Aamu, joka huutelee välillä tuttiansa.

Vierailija
167/172 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uni ei tule. Saara nukkuu ja tuhisee söpösti kumpa sais itsekin unen päästä kiinni.

Saaralle puhkesi ensimmäinen hammas alhaalle! :)

Lyyti suuret tsempit sulle, mulla on varmaan kohta sama tilanne jos noi hampaat kohta kaikki tulee. Meil sama kuin Inkalla, Saaralle ei kelpaa korvike. Ootko kokeillu imettämistä rintakumeilla? Mulla oli rintakumit synnärillä käytössä, kun maito nousi ja nännit oli rikki ja kipeät. Kiitti Lyyti vinkstä, voisin totuttaa Saaraa korvikkeeseen lisäämällä sitä velliin. :) Kerroin huoleni neuvolantädille Saaran pienistä annoksista, mutta kun on kuitenkin kasvanut niin ei ollut huolissaan.

Vierailija
168/172 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäminen on niin tunneasiaa että! Mä kauheella raivolla vähensin imettämistä, kun ei nukuttu yöllä kuin tissi suussa. No, ei meillä edelleenkään hyvin nukuta, mutta ne pätkät menee paremmin, kun saa valita asentonsa. Ja tadaa, tissi ei kelpaa päivällä. Eli vähissä on munkin imetykset. Velli meilläkin kelpaa paremmin kuin korvike, mutta tutteliakin menee purkki päivässä. Nyt mietin vähän kuten lyytikin, että saako tarpeeksi nestettä ja pitäiskö kuitenkin antaa joku aamutissi jne. Eilen oli hyvä päivä, kun jupe oli hyvällä tuulella. Silloin tuntuu, että on oikeilla jäljillä, mutta sit kun itkee niin aina mietin, että itkeekö janoa vai mitä. Nyt kitisee väsyä kun on herätty ennen kuutta... Mutta sitä vaan piti sanoa, että päättyi imetys miten tahansa niin aina se on haikeaa äidille.

tuuti

169/172 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti näpyttelen teille terveiset, kun Urho vielä nukkuu.

Joulu meni miten meni. Miehen isä sairaalassa (syöpä), siskon miehen isä sairaalassa (aivoinfartti), miehen vanhemmat ja sitten mun sisko perui matkanssa. Oltiin luksusuhuvilassa miehen siskon perheen kanssa. Ikävä kyllä kun päästiin Mikkeliin, jossa oltiin mun kaverin luona yötä, Urho alkoi oksentaa. Itse sairastin jouluaattoyön. Mutta ehkä me plussan puolelle kuitenkin päästiin.

Himassa on totaalikaaos ja kaikki tavarat hukassa. Tänään olisi tarkoitus mennä Ikeasta kirjahyllyjä ja muuta. Olen katsellut käytettyjä, mutta ei tahdo saada kahta samanlaista.

Urho on nyt astuskellut muutamia askelia silloin tällöin ilman tukea. Tuen kanssa kävelee melko hyvin. Seisoskelee koko ajan ja kiipeilee. Pääsee sängylle, olkkarin pöydälle ja tuoleille. Eilen näin sen asiantuntevasti vääntelevän pesukoneen näppäimiä. Äänteitä tulee ihan kivasti, nyt on pari päivää hokenut "tyttö". Ehkä mistään tarkoituksenmukaisesta ei vielä voi puhua, vaikka kaikki aina kuuleekin mitä haluaa :)

Urho sai kovasti ihania lahjoja. Kummitäti oli hiukan seonnut. Se toi Petteri Kaniini ja Iso Rotta keskikokoiset pehmolelut, ison luukkueläinkirjan ja pienen naukuvan kissakirjan, Barbapapa-lautasen ja Petteri Kaniini-lautassetin sekä hiusharja- ja kampasetin. Nämä siis yhdeltä. Ensi vuonna ei muiden tarvi lahjoja tuodakaan :D

Urhon suosikki oli se kirahvi-vetolelu. Tykkäsi myös kovasti Marimekon auto-lautasista ja mukista, mutta mä en antanut kuin katsella.

Musta Urho syö myös tosi vähän, mutta hyvin tuo näyttää jaksavan peuhata. Tilaan ehkä sen 10 kk neuvolan. Yöt menee nykyisin noin 3 herätyksellä. Annetaan maitoa ainakin aamuyöstä, kun vaatii.

Toivotaana Satuilija, että saatte hyvät paikat sitten lähtöselvityksessä. Muistelen, että eivät mielellään laita useampaa lasta (ainakaan pientä) samalle riville turvallisuussyistä.

Päkkänälle tsemppiä muuttomietteisiin.

Mekin varattiin muuten matka Lontooseen tammikuun lopussa, hip hei. Sain ylipuhuttua mieheni kotiin 3 kuukaudeksi! Se on siis kotona ja mä voin tehdä töitä tai sitten vaan olla. Otettiin vähän lisälainaa "laatuaikaan". :)

Kaikille tasapuolisesti ihanaa vuodenvaihdetta ja mukavia juttuja ensi vuodelle!

Sande ja Urho, tänään 9 kk

Vierailija
170/172 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänään "railakas" uusi vuosi tiedossa kun molemmat lapset menee mummilaan. Työssäkäyvä äiti haluaa olla kotona hijaisuudessa ja koti-isä haluaisi äksöniä. Katotaan mikä on lopputulema. Meillä tuo paukuttelu on jotain järkyttävää joten Saku menee siskon kanssa tänään "turvaan". Yks uus vuos en meinanut uskaltaa lähteä kotoa parkkipaikalle kun tuntui siltä, että ydinsota oli iskenyt naapuriin. Silloin hajosi ikkunatkin rappukäytävästä. Toivottavasti meno olisi tänään rauhallisempaa.

Prisessalle jaksuja pahan olon ja pikku asukin kanssa.

Urhon lahjat kuulosti tosi ihanilta. Saku tykkäsi maatalosta ainakin sen verran, että kaikki eläimet on jo maisteltu. Talosta se ei vielä pahemmin ymmärrä. Maajussille se hymyili ja vähän ujosteli, mutta sitten popsi suuhunsa :-)

Kauheaa tuo Sellon ammuskelu. Tuossa se on muutaman kilometrin päässä. Onneksi ei ollut sinne tänään asiaa.

Sakukin on vähentänyt syömistään. Ennen se veti puuroa illalla 2 dl, mutta nyt ei välttämättä mene koko purkkia. Jos se on väsynyt niin huomaan, ettei halua syödä.

Määkin haluan matkalle. Ois vaan pitännyt mennä hyvissä ajoin viime syksynä. Nyt ei kertakaikkiaan ole varaa kun ei tiedä paljonko joutuu asuntoon rahaa laittamaan. Viikonloppuna olisi pari katsonta kierrosta luvassa.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Vierailija
171/172 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aika kamalaa toi sellon touhu. Se on Prisma meidän ruokakauppa. Tosin asutaan täällä puskissa, ettei me keskellä päivää siellä olla, mutta silti.

Meillä on kuohari kylmässä ja rakettipaketti kaapissa. Raketit ammutaan ennen iltapalaa ja kuohari korkataan, kun nuoriso nukkuu. Ja sit katsotaan, jaksaako valvoa ensi vuoden puolelle vai meneekö vielä tänä vuonna nukkumaan. Että elämä risaiseksi.

Urhon lahjasaalis kuulosti kieltämättä hienolta. Mä olen kans huomannut, että kummit hoitaa ton lahjomisen ihan kiitettävästi, ettei tarvi itse sekaantua. Toi Urhon isän 3 kk vapaa kuulostaa aika makeelta. Meillä on isännän hiihtolomaviikko pitämättä, että sitä sit odotellessa...

Joka tapauksessa, kaikille oikein loistavaa uutta vuotta toivottaapi

tuuti

Vierailija
172/172 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee todella murheellinen olo noista uutisista. Mä jo kanssa pelkäsin, että joku täältä ollut siellä prismassa. Hirveäähän se on olivat he ketä tahansa, jonkun omaisia ovat.

Mulla nyt kiire, mutta olkaahan kiltisti! Sopivasti lepoa ja juhlintaa. Eli nukkumaan heti puolen yön jälkeen! Itse nukuttiin poikain kanssa päiväunet saas nähdä miten illalla nukuttaa.

Tekeekö joku jotain lupauksia? Minä en kun en kuitenkaan muistaisi mitä olen luvannut.