Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Huhtikuun helmet 2009 joulukuuhun!***

Kommentit (172)

Vierailija
21/172 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandelle sympatiat Urhon seikkailuihin. Hyppykiikku hidastaa motorista kehitystä? Meille sellainen! Jupe on päättänyt nousta seisomaan. Kuulostaa nololta Urhon rinnalla, mutta esikoinen nousi 10 kk ja iski päänsä ehkä kerran pahasti. Jupe on jo ohittanut sen lukeman. Otsassa sarvi ja naamalla ylpeä hymy.

Pinnasängyn pohja laskettiin ja nyt siinä ei voi sit enää nukkua. ÄÄ- en näe äitiäni joka on korkealla sängyssä. ÄÄ-täällä on huonot maisemat. ÄÄ-joku laski mut tosi syvälle sänkyyn, kun olin nukahtanut. ÄÄ- tää sänky on nuija. No nyt äiti uskoi ja istui lattialle. Pitänee hommata hyvä tyyny iltaa/yötä varten.

Ihanaa kun lapset kehittyy! Silti voisin nukkua pari yötä 21-09. Missähän meidän konttauskypärä on...

tuuti

Vierailija
22/172 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Piti vain tulla ilmoittautumaan. Kiitos kysymästä, yö hotellissa nukuttiin kelvollisesti. Kyllä mä heräilin ilman vauvaakin ja jalkojakin särki. Hmph. Mutta keikka oli mahtava ja Tsili säälittää, ettei päässyt. Mua oikein itketti, kun olivat niin hyviä. Oikeasti, kyyneleet silmissä kuuntelin. Air siis kyseessä.

Heh, Urho ja hyppykiikku. Meillekin ostettiin, kun löysin kirppikseltä 4 eurolla. Mies halusi. Nyt tosin todettiin, että ei meillä ole sille ehkä paikkaa.

Hyvä, että Sylville maistuu nokkamukista vesi. Meillä juodaan tosiaan lasista. Nokkiskin sujuu ihan ok. Mutta korviketta ei juo siitäkään. Ehkä ei vain tykkää sen mausta?

Nyt pitää mennä antamaan aamupuuroa lapselle. Mummon (siis mun äidin) sylissä istuu tuossa ja lukee postia. Illalla lähdetään mummolaan viemään mummoa ja viikonlopuksi. Ensin pitää koordinoida mummo siivoamaan meidän koti. :D Sanoi haluavansa. Hullu. Mutta kyllä se mulle käy!

Kirppikselle vein eilen tavaroita myyntiin. Pitää käydä tänään tsekkaamassa mitä sinne kuuluu.

Lyyti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/172 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoava mummo! Ja kirpputorille pitäisi kait jotain taas viedä tai jotain järjestystä saatava aikaan poikien vaatekasoihin. Ei vaan tiedä mistä aloittaa..

Pinnasängyn pohjaa ei meillä tarvitse laskea, koska se on ollut alhaalla koko ajan. Mies sanoi kun ehdotin, että voisi alussa olla ylhäällä, että mitä sitä kun joutuu laskemaan taas.

Tomppa valvoo nykyisin illalla myöhään, saattaa torkahtaa kymmenen aikaan, mutta herää valvomaan. Nukkuu aamulla pitkään. Heräsi nyt.

Hauskaa viikonloppua!

Jännityksellä seuraan linnanjuhlia

Vierailija
24/172 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut kekseliäs päivä, pakko tulla hehkuttamaan tänne!

Sylvi juo maissivelliä siitä kolmereikäsestä nokkamukista! Jes! Olin ihan unohtanut maissivellin olemassaolon! Maistusko Inkalle tai Nausikaalle? Tällä voisi ratkaista tissiongelman ja mä jo haaveilen mitä kaikkea voin tehdä! Vielä kun mies olisi joskus kotona, että pääsisin pois toteuttamaan haaveitani.

Toinen lampun syttyminen liittyy kökkäreisiin 8kk mössöihin: sose lämmitetään mukissa. Jos ei mene alas klimppien vuoksi, niin surautus sauvasekoitimella ja johan maistuu! Kaikki rakettispagettimössöt ovat herkkua, mutta perunakököt ehdötön ei.

Jos Sylville tarjoa vettä lasista, niin neiti laittaa kielen veteen ja päristää! Kivaa, tuumaa tyttö. Juomispuoli jää siten aika vähäiseksi.

Tahtoo kans siivoavan mummon! Lisäksi kadehdin ystäväni anoppia, jonka luokse tämä menee lomailemaan vauvan kanssa. Anoppi hoitaa kaiken, vauvan, ruuan, yöherätykset jne. Bonarina ostaa vauvalle kaikenlaista kuten vaunut, syöttötuolin sekä ystävälleni kengät, kuntosalikortteja ym. mukavaa. Mulla ei ole kovin lämpimät välit anoppiin, lisäksi asuu kaukana. Olis kiva että neiti näkisi sitäkin mummoa useammin, mutta tämä ei jaksa touhuta tytön kanssa kuin pitää sylissä sohvalla. Tottakai sylittelykin on tärkeää, mut pelottaa että tyttö vierastaa kun he seuraavan kerran tapaavat.

Meillä hypitään välillä hyppykiikussa, koska se on hauskaa. Tai ei tuo mitään hypi, pyörii ympäri naama virneessä ja kiljuu tätäätätäätää! =) En kuitenkaan usko että on syypää Sylvin liikkumattomuuteen, jaksan virittää tuon kiikun niin harvoin.

Mukavaa itsenäisyyspäivää toivottelevat

Tsili&Sylvi

Vierailija
25/172 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tsili, pitää testata. Meillä ei olekaan mitään vellejä juotu tähän mennessä. Nyt kyllä vähän huolettaa, että kun ei oikein noista tisseistä enää tule ja korviketta ei juo, niin miten kalsiumit ja muut. Kai niissä velleissä on jotain? Nestettä saa varmasti Inka tarpeeksi, kun juo sitä vettä ja melkein vettähän nuo on nuo soseetkin.

Moikkaus-Linnan Juhlat kuulosti hauskoilta. "Seuraavaksi moikkausvuoroon tulee Ghanan suurlähtettiläs.." Pitää katsoa, että ovatko varastaneet pikkuäidin idean.

Niitä juhlapyhiä tulin tänne toivottelemaan, kun me lähdetään kohta ajamaan sinne mummolaan. Siellä sitten juhlitaankin veljen nelikymppisiä. Ei mummolassa, mutta niillä, asuvat lähellä.

Jotain oli jo kirppispöydältäkin hävinnyt. Toivottavasti kassan kautta.

Lyyti

26/172 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun uudet mariskoolit, jotka olin kirppikselle vienyt. No selvisi sekin, mitä tarkoittaa "tyhmyydestä sakotetaan". Mutta toivottavasti Lyytillä parempi tuuri ja tuostakin on jo puoli vuotta.

Hauskaa, että maissivelli uppoaa. Tuli nyt mieleen, että te imettäjät ootte kyllä kauhean sidottuja. Hatunnosto. Tai siis tiesin sen, mutta jotenkin konkretisoitui vasta nyt. Kun itse olen ollut "vapaa" jo 4 kk, kun se tissi ei kelvannut, niin on saanut mennä, kun mies kotona. Tsemppiä imettäjille! Hienoa, että jaksatte.

Tänään vietiin Urho aamulla hoitoon mummilaan ja haettiin kahdeksalta. Sitten käytiin vielä miehen kanssa siellä saunassa ja syötiin iltapalaksi uuniperunoita, mätiä ja rapuja. Melko hyvä palvelu meilläkin. Siivoamaan ei anoppi kuulemma rupea. Urho oli ollut tosi hienosti, ilahtui suuresti kun tultiin, mutta tunnin jälkeen tuli megarähjä äidille. Pikkumies on vissiin vieraskorea. Nyt ollaan taas kavereita. Saatiin kuitenkin miehen kanssa paljon tehtyä, ekaks mä yksin ja sitten mies tuli töistä apuun. Aika luksusta, etää voidaan rempata uutta ja asua vanhassa.

Ja sitten uusi taito. Urho oppi taputtamaan. Nyt vaan taputtaa, nauraa ja taputtaa. Ihana seurata lapsen iloa. Mitähän se mummi ja ukki opettaa muuttopäivänä - kuperkeikkoja?

Huomenna tyttöjen maalaustalkoot. Niskat huutaa hallelujaa, mutta näillä mennään.

Hyvä Suomi, jee jee!

Sande ja Urho

27/172 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mun piti kolmesta asiasta kirjoittaa, mutta kaksi unohtui. Huoh. My life.

Toinen tuli kuitenkin mieleen. Urhon nenä. Se on kuiva. Niin kuiva, että sieltä tulee veren sekaista räkää - ja nyt nukkuminen on senkin takia hankalaa. Raukka ei saa happea nenän kautta ollenkaan.

Ollaan suihkittu nenäsuihketta ja yritetty laittaa öljyä, pesty pyykkiä, höyryhengitetty suihkussa jne. mutta mikään ei tunnu auttavan.

Onko teillä muilla tällaista?

Nyt meen nukkumaan, jotta huomenna muistaisin oman nimeni. Se on öööh....

Vierailija
28/172 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ollut edes tajunnut, kuinka kiinni sitä on ennenkuin aloit hehkuttaa että lapsi on ollut KOKO päivän mummolassa hoidossa. Mä olen vaan aina juhlinut, kun olen saanut kaks isompaa jonnekin parkkiin ja mennyt villinä ja vapaana jupen kans kahdestaan. Ois aika huippua jättää jupekin mummolaan. Tosin ne ehkä haluis antaa vaihdossa jonkun isomman mukaan, kun kolme lasta on pikkas hankalampaa hoitaa kuin kaks. Ja ne pari kertaa kun olen ollut viihteellä, niin olen tullut kiltisti puolille öin kotiin, eli sit kun jengi lähtee jatkamaan ruokapaikasta eteenpäin. No, imetys jatkuu ja rinnatkin on pysyneet kunnossa viimeisen kuukauden eli nyt ei ole edes ikävää. Muu juominen tapahtuu "vettä lusikalla suuhun"-tekniikalla, kun liharuoan kanssa jupella tulee jano ja menee vellikin siten, jos puuro loppuu kesken ja äiti ei jaksa keittää lisää. Korvikkeita en viitsi edes kokeilla, ellei pullon/nokkamukin kanssa tule ahaa-elämystä. Sitä odotellessa...

Urhon nenä kuulostaa tosi kuivalta, valitettavasti en osaa auttaa. Jos ei tipat hetkessä auta, niitä ei kai saa käyttää kovin pitkään? Onks teidän 8 kk neuvola peruttu rokotusrumban vuoksi? Siellähän vois kysellä.

Ai niin, meillä seistään nyt. Eilen kun valitin, että pinnasängyssä ei viihdy, niin nyt on siellä sit liiankin kivaa. Ei malta pötköttää, kun pitää seistä. Myös klo 01, 02, 03.30, 04 jne. Onneksi ylähampaat näyttäis puhkeavan samaan syssyyn, eli menevät samoilla valvomisilla. Viime yönä tuli kakkonenkin meidän sänkyyn jossain välissä, ja aamulla oli kaapista maito loppu. ELi sain kahvini mustana YÖK. Eli tästä pääsee vain ylöspäin.

Hyvää viikonloppua toivottaa

tuuti

Vierailija
29/172 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa hampaita alhaalla. Jotenkin se toinenkin oli päässyt sinne livahtamaan niin ettei äiti edes huomannut.

Me oltiin viime yö mummilassa (mun äidin luona). Miehellä oli pikkujoulut niin päätettiin antaa se sitten rauhassa lökötellä kotona. Uni näyttää vieläkin maistuvan.

Saku meni nyt vasta ekoille päikyille kun yritettiin käydä jouluostoksilla. Siis nimenomaan yritettiin, miljoonan muun kanssa joilla oli rattaat, vaunut tai kauppakärryt. Aika nopeasti totesin, että jää yritykseksi. Pääsee etenemään vain etana vauhti ja kaikkiin hyllykoloihin ei edes pääse ja vaunuja en jätä keskelle käytävää parkkiin. Mua suunnatomasti ärsyy ihmiset jotka jumittaa keskikäytävillä. Lopputulos oli 2 vaippapakettia ja suklaata äitille. Saku nukkui 5 minsaa kauppaa ja 5 minsaa kaupasta kotiin. Nyt siis vasta päikyillä.

Meidän äiti on se siivooja ihminen. Jos me ollaan reissussa niin se tulee meille ja siivoaa. Anoppi ei siivoa, mutta se tykkää sitten hoitaa lapset ja laittaa ruuat. Aika ok tilanne noin kaiken kaikkiaan. Anoppia kyllä tuetaan taloudellisesti (vaikka pistää vastaan) kun sillä on niin pieni eläke. Ostetaan sille kaikki isommat jutut niinkuin pesukone ja tv yms. Yleensä reissataan sitten yhdessä niin että maksetaan sen matkat.

Noin yleensä ottaen olen miettinyt, että kyllä sekin on tavallaan niin väärin, että on koko ikänsä tehnyt työtä pienellä palkalla, mutta todella tärkeää työtä ja sitten saa eläkkeellä kituutella. Taloudellisesti hankalimmat vuodet kasvatti lastaan yksinhuoltajana ja se on nyt jotenkin saanut myös mieheni heräämään siihen, että se ei varmaan ollut silloin helppoa. Sen tähden yritetään sitten säästää niin, että voidaan sitä auttaa.

Jupe sitten päätti harjoitella seisomista yölläkin. On se vaan niin kiva taito. Tuskin maltan odottaa ;-). Meillä meni yö mummilassa mukavasti pari sängyssä. Saku nukkui ysistä ysiin, söi puoli kolmelta ja seiskalta. Äiti kiitti kovasti!

Nyt siivoamaan. Huomenna tulee vieraita!

Vierailija
30/172 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen yritin viestiä lähettää, mutta huoltotöiden vuoksi ei tullut mitään.

Linnanjuhlia eilen katsoin ja yritin paistaa lettuja, kun yksi se ensimmäinen paloi mies sanoi, että hän tästä jatkaa.

Tomppa ryömii! Eli hän nyt sekä pyörii, että ryömii. Konttaamista ja seisomista ei vielä kävelemisestä nyt puhumattakaan. Meidän esikoinen olikin se peppukiitäjä, joten kiva seurata tällaista "tavallista" menijää.

Mummoista, oma äitini ostelee mielellään kaikenlaista pientä lapsenlapsilleen, mutta itselleen ei mitään. Siskon kanssa käytetty monasti äitiä vaateostoksilla ja laitettu sovittamaan jotain. Mua harmittaa kun äidin vähistä rahoista menee johonkin Tompan vaatteisiin, joita ei edes montaa kertaa ehdi pitää. Pojilla todella paljon kuitenkin kierrätettyjä vaatteita. Oikeastaan niitä on ihan liikaa, nyt viikonloppuna sain aikaiseksi pistää huonompia pussiin pois vietäväksi.

Papoista, poikien pappa eli mun isä bongailee vaippatarjouksia kun käyvät ostoksilla ja ostaa vaippoja Tompalle, maksetaan ne kyllä hänelle,onko muilla vaippa-pappoja? Nyt tuntuu siltä, että tämä meidän tietokone vetelee viimeisiä. Kirjoittelen myöhemmin lisää jos onnistunee tämän lähetys. Riemukasta alkuviikkoa! Tompalla 8kk lääkäri-neuvola keskiviikkona.

Vierailija
31/172 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kun Urho on jo niin ison pojan näköinen ja oloinen kuvassa kun meidän Tomppa vauveli vain

Vierailija
32/172 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli tupa täynnä vieraita ja syötiin pitkän kaavan kautta. Hulina oli aikamoinen, mutta kiva oli nähdä kavereita lapsineen.

Meidän poika muuten painaa enemmän kuin 1 v 5 kk vanha kummipoika. Heh heh! Pojille meni samat vaipatkin. Ou nou!

Jäi linnanjuhlatkin katsomatta. Jos tänään tulee jotkut uusinnat niin voisi vaikka katsoa. Karpelan puvusta ainakin aamulla radiosta kilvan höpöttivät.

Illalla oltiin koko sakki niin väsyneitä, että tein jopa klassiset eli nukutin Sakun tissille kun muuten ei uni meinanut tulla. Meillä ei ole tissille illalla nukahdettu luoja ties koska. No, näköjään se onnistui kun oli tarpeeksi väsynyt.

Tälle viikolle pitää tehdä joku toiminne suunnitelma. Eli, mitkä lahjat puuttuu ja joulukortit ja kaikki muutkin tekemättömät hommat. Voisi luonnistua niiden tekeminenkin paremmin jos ne ois jossain ylhäällä eikä unohtelis niitä jatkuvasti....

Mukavaa viikkoa!

Meillä neuvola muuten huomenna

Vierailija
33/172 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thanks Verticia päivityksistä, juh ja ollaan yhteyksissä pikkujouluista. :)

Kiitti Tsili hyvöstä joululahjaideasta, taidan apinoida sen niinku isovanhempien lahjaksi. Kiitos myös iltavellivinkistä, eilen upposi 30ml riisivelliä. :)

Meillä syödään edelleen muutaman lusikan annoksia ja joskus innostuu syömään hieman enemmän, mangoa tai kuningatarta yleensä.

Meillä ei vieläkään hampaita eikä konttaa tai nouse pystyyn. Istua osaa ja ympäri pyörii ja samoin pakittaminen sujuu. Konntausasentoon nousee et kai se kohta eteenpäin lähtee.

Muskarissa ollaan ahkerasti käyty ja Sissu on tykännyt kapuloista ja kulkusista. Patarummusta ei digannu. Kotona mieluinen lelu on torni jonka kaataa ja äiti sitten uudelleen rakentaa samoin brion nallepuh-junarata on suosiossa.

Ostin saaralle Fisher Pricen maatilan joululahjaksi, tuttu lapsi saanut yksvuotislahjaksi ja nyt kolme-v. ja edelleen pop.

Minunki pitää kortit kirjottaa ja lähettää samoin ne kalenterit tänään tehdä.

Tosi hienoa kun Päkkänä autatte anoppia. :) Mun äiti kans yh ja meistä aina hyvin huolehtinut ja Sissua paljon pitää. Mut aika tiukkaa on ja sairaanhoitajan työtä tekee ja vuokra-asunto. En pysty rahallisesti auttamaan, mut meillä on auto, ni yritän kauppamatkoja kuskata. Lisäksi ostin jouluksi vaatelahjakortin.

Emminen ja Saara

Vierailija
34/172 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille! :)

Pitkästä aikaa siitä kun viimeksi kirjoittelin.

Pikkukeijun kuviot kuulostaa hyvin tutulta, heh. Meilläkin tyttö lähti konttaamaan 6kk iässä ja vähän sen jälkeen rupes nousemaan ylös tukea vasten. Ja sitä liikkumista tulee myös treenattua öisin, eli yöllä herätään usein...

Toistaiseksi olen vielä imettänyt (ainoa keino saada tyttö nukahtamaan nopeasti yöllä). Muutamia kertoja olen saanut tytön rauhoittumaan sylissä, mutta niissä tapauksissa hän herää taas puolen tunnin jälkeen ja sama rumba jatkuu (pyörii, istuu ja seisoo sängyssä). Viime yö oli hyvin levoton; tyttö heräs monta (!) kertaa...huoh!

Viikonloppuna olis tarkoitus aloittaa unikoulu, jos vaikka yöunet parantuis ;)

Nyt neiti nukkuu partsilla ja mun pitäis vissiin hypätä suihkuun.

Onko torstaina treffit Waynes:ssa? Onko ketään tulossa sinne? En oo kertaakaan vielä käynyt, mutta olis kiva liittyä seuraan :)

Mukavaa tiistaita!

Smoothie

Vierailija
35/172 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hiljaista? Missä kaikki luuraa? Pakko nostaa pinoa ylemmäs ettei meidän maine mene aktiivisimpana ryhmänä ;-)

Minä päätin viime yönä, että loppui serviisit puoli viiden aikaa kun herra oli sitä ennen jo nauttinut tissejä kahdesti. Tämä oli selvää ennakkomakua tulevasta. Pariin kertaan nukahtikin huudon saattelemana, mutta puoli kuusi luovutin ja annoin tissiä että saatiin kaikki nukuttua. Tätä ennen oltiin menty hyvin vain yhdellä keskellä yötä syönnillä ja toinen syönti vasta aamun korvilla.

Eilen maisteltiin aitoja hedelmiä (ei siis purkkista). Uskallauduin antamaan myös mandariiniä ja huutohan siitä tuli kun en antanut kahta palaa enempää. Viinirypäleetkin upposi kuin häkä.

Neuvola kympin jälkeen. Sitten nähdään paljonko jötkö painaa....

Vierailija
36/172 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara nukahti ysiltä mun massun päälle, siin tuli katsottua täydelliset naiset. Laitoin tytön meidän sänkyyn tyynylinnan keskelle. Kierii hereilläollessaan niin paljon. Mentii miehen kans vähän myöhemmin nukkumaan. Päästiin onneksi eroon tiskivuoresta, kyllä mä sitä astianpesukonetta kaipailen. Mulle on soitettu muutaman kerrran, et töitä olisi vanhainkodissa, lupailin alustavasti tehdä keikkaa viikonloppuina ensvuonna tosin vasta. Saara nukkui melko hyvin, mut 4-6 tisuttelua ja kasilta heräsi. Mannapuuroa ja mustikkasosetta meni 7 tl. :) Ja eilen illalla söi nestlen päärynäomenajogurttia purkin, hyvä sissu! :) Jogurttipurkis sanottiin et on ekologista, mut kakkanmarjat muovipurkissa oli.

Meillä hörpitään vettä lasista ja oon antanu päärynän viipaleita ja banaanin paloja ja ruisleipää käteen sillon kun me syödään. Hetken mussuttaa ja sit on jo lattialla ja kurkkaa syöttötuolista et mihinkä ne putosi. :) Mustikoita oon mössänny ja on tykänny, samoin ne 8kk pasta ruoat on namei ja tietty pikkukalastaja. Perunaa ja porkkanaa teen itse.

Mites Turkulaiset, Verticia, Jadeade, Sailori, miten ne pikkujoulut? .)

Vierailija
37/172 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainii ja Sissu osaa jo sanoa, äiti, isi, sissu ja mummi :)

Vierailija
38/172 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomppa jyrsii muovista postipate-hahmoa, nam. Mandariinit myös herkkua ja eilen maistoi piparkakkua, nyt ei ehkä mauttomat maissinaksut enää maistu. Eilen illalla nukahdettiin meillä ihmisten ajoissa.

Eipä tässä nyt muuta kun pitää mennä ruokkimaan lapset ennen kuin tuo yksi luulee, että lounas on muovinen pate. Mites Sakun mitat? Meidän esikoinen oli vauvana Sakun kokoa nyt n.4v ja painaa n.22kg.. samanverran ehkä kuin jotkut ekaluokkalaiset. Tompan sanat:äiti, isi, anna, hätähätähätä.. (ei kai mitään tarkoita, mutta hätä tuntuu toisinaan olevan)

hätäilevän kuola- Tompan pikkuäiti

Vierailija
39/172 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk, 71 cm ja 11360g

Paino menee TASAISTA käyrää. Ei ole lihomaan päin sanottiin! Napa tyrää jälleen ihmettelivät. Ehdottivat että pitäisi leikata. Kesän nivustyrä leikkauksessa lekuri sanoi, ettei napatyrää tarvitse leikata. Pättäisivät jo! Pitää kuulemma seurata kun on niin iso ja välillä koppura.

Siinä Sakun 8kk tänään kuulumiset

Vierailija
40/172 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa sain minäkin kirjauduttua ja alotettua naputtamisen, siis koneen.

Mut voi tuska!! Meillä on nukkumaan meno menny ihan mahottomaks, siis illalla. Menee kyllä nukkumaan sillon 20 pintaa, nukkuu tunnin ja nyt ei suostukaan jäämään sinne vaan joutuu ottamaan syliin ja nukuttamaan. Ja eilenkin tämä kuvio alko 21, eli siis oli ottanu nokoset, ja sit jouduin nukuttelemaan vaihtelevalla menestyksellä ja loppujen lopuks nukahti 23. No yöllä herättiin semmoseen palosireenihuutoon ja kun oli tutti suussa, niin yleensä jatkaa unia, mutta ei, nyt ei saanu äiti poistua sängyn vierestä vaan alko itku... Joten unenpöpperöinen kantoi lapsen isoon sänkyyn viereen että josko vaikka jatkettais unia. No nukkuu kyllä 09 asti, mutta mieluummin heräisin 07 ja et lapsi menis illalla ajoissa nukkumaan kun et kukkuu siihen asti et itekin on valmis menemään nukkumaan.

Ja toinen tuskailu alkanu kanssa meillä, nimittäin kun äiti ei saa mennä kauas, siis keittiöönkin meno on jo liikaa, vaikka olkkarista näkee sinne. Ei tarvi äidin kun kääntää selkänsä niin meteli on valmis... Ja voihan että äitiä ahistaa!!

Huomenna meillä on fysioterapia, joten ne kuulumiset tuun kertomaan sit myöhemmin. Mutta nyt Aamu on selkeesti enemmän kiinnostunut liikkumisesta, pyörii napansa ympäri, ja kääntyy mahalta selälleen, se tehdään varovasti kokeillen ettei vaan pää humahda lattiaan, elikä Aamu selkeesti varovainen liikkuja. Selältä mahalleenkin joskus onnistuu kun jotain oikeen kauheesti halutaan, mutta ei todellaakaan oo mikään kierijä-Kaija. Ja mahallaan yrittää ottaa jalasta kiinni, siis jalka on 90 asteen kulmassa... Vissiin on yleensä viskonu lelunsa jonnekin sen verran kauas ettei niitä oo saatavilla.

Joululahjat on melkein kaikki hommattu, enää ei taida puuttua kuin pari, joten pahin stressi alkaa helpottaa niiltä osin. Muuten vietetään ihan koti joulu, ei tarvi miellyttää kun itteensä ja ruokakin voi olla mitä lystää, vaikka kyllähän ne tulee olee ne perusjoulupöperöt.

Kauheesti kaikkea piti kommentoida, mutta sinnepä ne jäi unholaan.

Mutta suuri kiitos sille joka mainitsi näkkileivän, meillä se on ihan pop. Sitä jaksaa natustaa ja äidinkään ei tarvi koko ajan huolehtia että lähteekö kauheen suuria paloja.

Onko muuten kenenkään muun lapsi keksiny yökkimistä ruoasta? Meillä rupee olee jo joka päivänen tuttu. Saattaa alkaa yökkimään ekasta lusikallisesta, mutta syö yleensä reilusti yli puol purkkia, siis pikku purkkia. Ja enää ei oo kyse et ois joku tietty ruoka vaan aika laajalti. 8 kk purkkiruoat aiheuttaa jopa yököt pöytään asti, kun niissä on niitä kokkareita. Mutta yökkii siis sileellekin ruoalle. On meillä helppoa... Mutta musta tuntuu et se liittyy kielen kehitykseen, kun pitää sitä rullalla ja heti nielase sitä ruokaa vaan jättää ihan kun kuppiin siihen kielelle, josta alkaa se yökkiminen. No onneks on ens viikolla neuvola niin voin kysästä siitäkin. En kyllä oo huolissani koska kuitenkin syö hyvin, et ei niinkään oksenna vaan yökkii.

Jotain oli sanoista puhetta, ja meillä ei niitä oo... Volumea senkin edestä, ja kun äiti sanoo et voisit pikkusen hiljempaa meteliä pitää, tulee virnistys ja volume nousee. jotain tyyliä ättätätätää, pääpääpää ja jos äiti oikeen haluun tulkita niin tokihan saan aikaseks sen äiti. Mutta todellisuudessa ei sinnepäinkään. Yleinen huuto on ÄHÄHÄÄH! Ja mieluusti vielä rintaa pullistellaan huutoa parantaakseen.

Täytyy myöntää et tuntuu ettei mitään saa päivässä aikaseks kun toinen heti kiljuu kun katoat silmistä... ja ahistaa kun ennen oon voinu ajatella tekeväni sit kun tyttö menee nukkumaan mutta nyt taitaa vähäks aikaa olla sekin mennyttä. Toivottavasti tää on vaan joku vaihe, ONHAN?

Jaa, tais tuo tyttökin heräillä päikkäreiltä, josko vaikka sit menisin noukkimaan sisälle ja keittäisin kahvit, tai kaivais jotain pöperöä kaapista.

Kaikille Hyvää alkanutta joulukuuta, ja olkaa kilttejä jotta saatte lahjoja, tontuthan kurkkivat ikkunoista, toisinaan töllistelevät lattialta, ainakin meillä.

Satuilija ja Aamu ens viikolla 8 kk