Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitko käsittää?mieheni ei anna mun jäädä hoitovapaalle,

Vierailija
30.11.2009 |

koska hänen mielestään meillä ei ole siihen varaa.

Hän nettoaa 3000€/kk ja mä saisin kotihoidontukea 559€/kk-verot. Lapsilisät menee lasten tileille.

Kuluja meillä on kuukaudessa:

asuminen 700€

ruoka 600€

vakuutukset 200€

harrastukset 200€

Autot 200€

muut 200€

yht. 2100€

Eli jää vielä 1500€ ja säästöjä 50 000€

Miten saada mies ymmärtämään, että lasten kanssa koton aoleminen on arvokas asia ja kaikkea ei voi mitata rahassa?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikävää ettei halua lapsen olevan vielä kotihoidossa. :(

Vierailija
2/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin pihalle, jos tosiaan ei ANTAISI minun tuossa tilanteessa jäädä hoitovapaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että vaikka ottaisitte tonnin kuussa säästöistä, niin teillä olisi silti varaa.

Jos menee ihan pipariksi, niin muutatte erilleen siksi aikaa että nuorin täyttää kolme, on varaa.

Jos hän hankki lapsia, niin eikö pidä niitä minkään arvoisina?

Vierailija
4/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kun on aika käsillä niin on sitä mieltä, että töihin on mentävä. Toki voisin vain jättäytyä kotiin, mutta en tiedä onko sekään ihan oikein tehty.

ap

Vierailija
5/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua sinun elävän hänen siivellään ja olevan ainut joka leipää tuo pöytään. Minkä ikäinen teidän nuorin on?

Vierailija
6/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi tavallaan sitä mieltä, että sinunkin on aika tienata perheelle rahaa. Kysy, jos miehesi haluaa jäädä hoitovapaalle ja menet itse töihin?

Vierailija
7/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että nuorimmainen olisi ainakin 2-vuotta. Mutta se ei tunnu sopivan. Mutkin joudun etsimään jotain osa-aika työtä puoleksivuodeksi.

ap

Vierailija
8/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kk? Mihn on tarkoitus, että lapsi menee hoitoon?

Vierailija
9/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et anna pilata lapsiasi tyhmän miehen takia

Vierailija
10/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut jo kotona kaikkien lastesi kanssa?

Vierailija
11/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäisiä ovat lapset? Jos et edes puoleksi vuodeksi voi jäädä, niin ihmettelen, mutta ymmärrän myös sen jos miehesi ei halua "syödä" säästöjä. Oletteko säästäneet johonkin tiettyyn tarkoitukseen?

Vierailija
12/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinenkin lähti heti 1-vuotiaana hoitoon ja oli musta jotenkin tosi pieni. Nyt haluaisin olla vähän pidempään kotona.

ap

Vierailija
13/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä puoli vuotta kotona eli hoitoon 1v2kk? Vai että pitäisi mennä hoitoon nyt, kun vanhempainvapaa päättyy?

Mihin olisi menossa hoitoon?

tarkentaa #10

Vierailija
14/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä pieni vielä päiväkotiin.

Yritä puhua miehesi ympäri. Kyseessä on investointi myöhempään.

Vierailija
15/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on 4-vuotta nuorimmainen tulee 8kk. Olen ahkenut hoitovapaata 6kk eli toukokuulle jolloin nuorin on 1v2kk.

Olemme säästäneet asuntolainan maksuun ja kohta voimmekin lyhentää koko lainan pois.

Olen ollut lasten välissä töissä, koska esikoinen lähti päivähoitoon heti vuoden ikäisenä.

mies ei siis ole elättänyt minua päivääkään vaan olen koko ajan maksanut oman osan kuluista. Nyt jos olisin pidempään kotona tulisi ensimmäistä kertaa tilanne, että mieheni joutuisi hoitamaan koko perheen kulut.

ap

Vierailija
16/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko lapsesta jotenkin parempi, jos häntä on kotihoidettu 6kk pidempään?

Yritä puhua miehesi ympäri. Kyseessä on investointi myöhempään.

Vierailija
17/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti laitat, ja olet laittanut miehen kantamaan osansa teidän arjesta? Että sinä et ole se, joka tekee kotityöt ja hoitaa lapset JA vielä käy töissä, jotta mies saa tehdä uraansa? Jos näin on ollut, on viimeistään nyt aika muuttaa käytäntö niin, että mies tekee vähintään puolet hommista kotona. Voipi olla, että alkaisi ääni kellossa muuttua, kun huomaa miten raskasta se kodin ja duunin yhteensovittaminen on.

Eli että sinä et tosiaan ole se, joka jää sairaita lapsia kotiin hoitamaan jne.

Vierailija
18/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme päättäneet lapsiluvun olevan täys.

ap

Vierailija
19/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin pihalle, jos tosiaan ei ANTAISI minun tuossa tilanteessa jäädä hoitovapaalle.

Hajotetaan koko perhe, kun mamma ei saa jäädä hoitovapaalle. Kummastakohan ap:n lapset kärsivät enemmän: hajonneesta perheestä vai siitä, että esikoinen menee 1v2kk hoitoon?

Vierailija
20/53 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota aikaa et saa takaisin. Se on korvaamatonta.

Kaikkea muuta ehdit vielä tekemään. Uraa ,tienaamaan rahaa, nostamaan elintasoa. Kun lapsi kasvaa sinulla on n 30-40 v vähintään työelämässä, joten ehdit kyllä paikata tuon "säästöihin tulleen loven" ja nykyään voi jatkaa töitä vielä varsinaisen eläkeiänkin koittaessa.

Ääliö tuo miehesi. Jää kotiin. Se on oikein lastasi kohtaan. Ja se on tärkeintä. Lasten tarpeet ensin ainakin niin kauan kuin ovat pieniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan