Voitko käsittää?mieheni ei anna mun jäädä hoitovapaalle,
koska hänen mielestään meillä ei ole siihen varaa.
Hän nettoaa 3000€/kk ja mä saisin kotihoidontukea 559€/kk-verot. Lapsilisät menee lasten tileille.
Kuluja meillä on kuukaudessa:
asuminen 700€
ruoka 600€
vakuutukset 200€
harrastukset 200€
Autot 200€
muut 200€
yht. 2100€
Eli jää vielä 1500€ ja säästöjä 50 000€
Miten saada mies ymmärtämään, että lasten kanssa koton aoleminen on arvokas asia ja kaikkea ei voi mitata rahassa?
Kommentit (53)
naimisissa? Miksi olet?
sellainen ihmiseksi kutsuttu eläjä, jolla on useita ominaisuuksia, mutta joka kuitenkaan ei ole täydellinen!
Mun mies ei olis halunnut mun menevän töihin, kun vasta lapsen täytettyä 3. Mä kuitenkin halusin itse mennä vähän aiemmin, että olis enemmän rahaa käytössä eikä tarttis kitkutella. Lapsi siis 2,5v, kun mä menin töihin.
Löytyi siis hyvä uus hyväksi laskettava puoli mun miehestä :) Toivottavasti sä voisit jäädä hoitovapaalle vielä!
Ps. Meillä ei edes juuri mitään säästöjä verrattuna teihin ja lapsilisät meni todellakin lasten "elämiseen" hoitovapaani aikana.
Rahahan siinä on vaimoa ja lapsia tärkeämpi.
Minusta on sanoinkuvaamattoman JÄRKYTTÄVÄÄ, että isällä on perheessä ihan eri elintaso kuin vainolla ja lapsilla. Ei mitään kunnioitusta vaimoa kohtaan tuossa perheessä. Puhumattakaan kotona tehtävän palkattoman työn kunnioittamisesta.
Minä en moista ukkoa katselisi, ottaisin mielummin ne elarit siltä vaan...
missä sitä tuollasia tollo miehiä oikein sikiää? Parempi onkin, että lapsesi jäävät tuon miehen kanssa kahteen. Ei tunnu ymmärtävän lasten tarpeista yhtikäs mitään. Mies ei ilmeisesti ole kiinnostunut sinunkaan jaksamisesta ja hyvinvoinnista. Parempi lasten olisi alottaa hoito kesällä kun vähemmän tauteja liikkeellä. Miehesi voisi hoitaa lapsiaan kesälomansa kun olet itse töissä(säästyisi sekin hoitomaksu-miehellesi kun raha tärkeintä elämässä)
herjausviesteistä? Olettepa kovia ja aikuisia muijia kun yhden subjektiivisen viestin perusteella haukutte miestä. Mistä tällainen kovuus ja katkeruus ja täydellinen kyvyttömyys ajatella asioita useammalta kantilta?
Jos molemmilla on työpaikka niin miten ihmeessä toinen olisi velvollinen elättämään toista aikuista?
Pitää tarjota sama elintaso puolisolle kuin itselleenkin.
kohtaan tms? En millään usko että varakkaamman puolison olisi jaettava tulonsa ja miten se liittyy tapaukseen, jossa toinen puoliso kieltäytyy tuomasta talouteen omaa osuuttaan olemalla menemättä työpaikkaansa joka hänellä on?
No: http://www.laki24.fi/pepe-puolisovaratelatus-elatusvelvollisuus.html
Rahahan siinä on vaimoa ja lapsia tärkeämpi. Minusta on sanoinkuvaamattoman JÄRKYTTÄVÄÄ, että isällä on perheessä ihan eri elintaso kuin vainolla ja lapsilla. Ei mitään kunnioitusta vaimoa kohtaan tuossa perheessä. Puhumattakaan kotona tehtävän palkattoman työn kunnioittamisesta. Minä en moista ukkoa katselisi, ottaisin mielummin ne elarit siltä vaan...
missä sitä tuollasia tollo miehiä oikein sikiää? Parempi onkin, että lapsesi jäävät tuon miehen kanssa kahteen. Ei tunnu ymmärtävän lasten tarpeista yhtikäs mitään. Mies ei ilmeisesti ole kiinnostunut sinunkaan jaksamisesta ja hyvinvoinnista. Parempi lasten olisi alottaa hoito kesällä kun vähemmän tauteja liikkeellä. Miehesi voisi hoitaa lapsiaan kesälomansa kun olet itse töissä(säästyisi sekin hoitomaksu-miehellesi kun raha tärkeintä elämässä)
herjausviesteistä? Olettepa kovia ja aikuisia muijia kun yhden subjektiivisen viestin perusteella haukutte miestä. Mistä tällainen kovuus ja katkeruus ja täydellinen kyvyttömyys ajatella asioita useammalta kantilta?
asuvat, mies saattaa olla vaikka kuinka avokätinen lapsia kohtaan ja miehellähän on rahaa säästössä eli esim pesämuna lapsille. Kotona voi myös käydä siivooja tai mies saattaa tehdä kotihommat. Käsittääkseni mitään näistä ei kerrottu, joten järjetöntä olettaa miehen olevan despootti vain jos haluaa vaimon menevän töihin.
Tosin en tiedä viittaako tämä ap:hen vai 600 000 euron talossa asuvaan, mutta kuitenkin. Ja edelleenkään en ymmärrä miksi pitää kirjoittaa niin yksioikoisia haukkumaviestejä. eihän niistä ole ap:lle mitään apua eli kirjoittajat purkaa vaan omia paineitaan.
Jos molemmilla on työpaikka niin miten ihmeessä toinen olisi velvollinen elättämään toista aikuista?
Pitää tarjota sama elintaso puolisolle kuin itselleenkin.
kohtaan tms? En millään usko että varakkaamman puolison olisi jaettava tulonsa ja miten se liittyy tapaukseen, jossa toinen puoliso kieltäytyy tuomasta talouteen omaa osuuttaan olemalla menemättä työpaikkaansa joka hänellä on?
No: <a href="http://www.laki24.fi/pepe-puolisovaratelatus-elatusvelvollisuus.html" alt="http://www.laki24.fi/pepe-puolisovaratelatus-elatusvelvollisuus.html">http://www.laki24.fi/pepe-puolisovaratelatus-elatusvelvollisuus.html</a…;
että toisen pitää a)taata SAMA elintaso vaan pikemminkin perustarpeet tulee tyydyttää ja b)toinen voisi tällä perusteella heittäytyä toisen elätettäväksi jos kerran pystyy itsekin vastaamaan omasta elatuksestaan. Eiköhän elatusvelvollisuus ole molemminpuolinen.
Minä tarkoitin sitä 600000 euron talossa asuvaa. Hänhän sanoi myös, että hänen täytyy maksaa kaikesta puolet ja kotiinjäänti on vaikeaa.
Kyllä se vaan on järkyttävän epäreilua vaimoa ja lapsia kohtaan. Ei kovin "avokätiseltä" kuulosta.
En ole kotiäitifanaatikko, mutta jos on noin paljon rahaa ja vaimo haluaa jäädä kotiin vähäksi aikaa... ?
Rahahan siinä on vaimoa ja lapsia tärkeämpi. Minusta on sanoinkuvaamattoman JÄRKYTTÄVÄÄ, että isällä on perheessä ihan eri elintaso kuin vainolla ja lapsilla. Ei mitään kunnioitusta vaimoa kohtaan tuossa perheessä. Puhumattakaan kotona tehtävän palkattoman työn kunnioittamisesta. Minä en moista ukkoa katselisi, ottaisin mielummin ne elarit siltä vaan...
asuvat, mies saattaa olla vaikka kuinka avokätinen lapsia kohtaan ja miehellähän on rahaa säästössä eli esim pesämuna lapsille. Kotona voi myös käydä siivooja tai mies saattaa tehdä kotihommat. Käsittääkseni mitään näistä ei kerrottu, joten järjetöntä olettaa miehen olevan despootti vain jos haluaa vaimon menevän töihin. Tosin en tiedä viittaako tämä ap:hen vai 600 000 euron talossa asuvaan, mutta kuitenkin. Ja edelleenkään en ymmärrä miksi pitää kirjoittaa niin yksioikoisia haukkumaviestejä. eihän niistä ole ap:lle mitään apua eli kirjoittajat purkaa vaan omia paineitaan.
ennen muuta kotimammoille. :D
Ettei vaan joudu töihin... :D :D :D
Kuka siivoaa, käy kaupassa, hakee lapset ym. Ja allekirjoitukset.
Entä miten teille sopisi osittainen hoitovapaa ?
Jos otttaisi siivoojan ?
innosta hihkuen viemme lapset päiväkotiin heti kun se vain on mahdollista! Jee!
i]Tuntuu vähän siltä, että kootiin jääminen on tärkeää ennen muuta kotimammoille. :D
Ettei vaan joudu töihin... :D :D :D
[/quote]
Sano miehelle siinä vaiheessa kun sun pitäis aloittaa työt, että onko hoitopaikkaa.
Mäkin haluan olla kotona ja mies on sitä mieltä että töihin. En ole tehnyt mitään hoito paikan eteen. Ja sen tiedän ettei miehenikään.
Lasten hyvinvointi ei ole parantunut viimeisen parinkymmenen vuoden aikana, vaikka kotiäitiys on kovasti yleistynyt. Ehkä on sitten parempi, että äiti on himassa, ellei jaksa tehdä töitä. Mun mielestä molemmilla vanhemmilla on yhtäläinen vastuu huushollista ja lapsista ja tasa-arvoisesta toimivasta vanhemmuudesta saa parhaan pohjan ja esimerkin elämään.
20v aikana, minä en ainakaan tunne yhtään kotiäitiä.
Minusta äiti joka hoitaa lapsia 3v asti kotona ei ole varsinaisesti kotiäiti.
Lasten hyvinvointi ei ole parantunut viimeisen parinkymmenen vuoden aikana, vaikka kotiäitiys on kovasti yleistynyt. Ehkä on sitten parempi, että äiti on himassa, ellei jaksa tehdä töitä. Mun mielestä molemmilla vanhemmilla on yhtäläinen vastuu huushollista ja lapsista ja tasa-arvoisesta toimivasta vanhemmuudesta saa parhaan pohjan ja esimerkin elämään.