Voitko käsittää?mieheni ei anna mun jäädä hoitovapaalle,
koska hänen mielestään meillä ei ole siihen varaa.
Hän nettoaa 3000€/kk ja mä saisin kotihoidontukea 559€/kk-verot. Lapsilisät menee lasten tileille.
Kuluja meillä on kuukaudessa:
asuminen 700€
ruoka 600€
vakuutukset 200€
harrastukset 200€
Autot 200€
muut 200€
yht. 2100€
Eli jää vielä 1500€ ja säästöjä 50 000€
Miten saada mies ymmärtämään, että lasten kanssa koton aoleminen on arvokas asia ja kaikkea ei voi mitata rahassa?
Kommentit (53)
keskustelisit tästä asiasta miehesi kanssa, etkä kuluttaisi aikaasi täällä? Me emme voi puolestanne tehdä päätöksiä. Tämänkin ajan voisit käyttää lapseesi!
Hommasin kaikki maailman dokumentit lasten kotihoidon puolesta. Lapsilla oli ihana lääkäri, joka myös keskusteli mieheni kanssa ja kertoi mm. kuinka paljon pienet lapset tulevat hoitoon mennessään sairastamaan ja kuinka rankkaa se on lapselle. (Kuka muuten teillä jää heitä sitten hoitamaan?)
Lääkäri väänsi myös rautalangasta, että lapsen on todellakin parempi olla äidin kanssa kotona. Muita lapsia voi tavata puistoissa, kerhoissa tms.
Onneksi samaan aikaan oli jossakin lehdessä Tuula Tammisen haastattelu, jossa puhui lasten kotihoidon puolesta ja tärkeydestä.
Lapset aloittivat puolipäivätarhan kun nuorin täytti 3 vuotta. Itse palasin työpaikkaani tekemään tuntitöitä.
Pidä pääsi! Harva mies ymmärtää asian tärkeyden.
Huom! Nyt ei suinkaan ole tarkoitus moittia äitejä, joiden on rahan vuoksi pakko mennä töihin.
ps. laske paljonko sinulla ap menee matkakuluihin, paljonko ovat lasten hoitokulut? Millainen on työsi, tarvitsetko työssäsi tietynlaista pukeutumista, jonka itse maksat?
Tsemppiä!
menojen jälkeen? Ja vielä, muista kysyä mieheltäsi kuka hoitaa lapsia kun lapset sairastavat vuoronperään?
"ps. laske paljonko sinulla ap menee matkakuluihin, paljonko ovat lasten hoitokulut? Millainen on työsi, tarvitsetko työssäsi tietynlaista pukeutumista, jonka itse maksat?"
Lapsilisät voi tarvittaessa ottaa käyttöön, johon kuuluvatkin. ;-)
Meillä on 600 000e velaton talo, miehellä satoja tuhansia tilillä rahaa, mutta joudun silti laittamaan poikani 9kk ikäisenä hoitoon ja menemään töihin, koska joudun maksamaan oman osani myös nyt äitiysloman ajan kaikista talon kuluista (sähkö, vesi, kiinteistövero, kaukolämpö) + omat laskut. Minulla alkaa kohta vanhempainraha-kausi ja saan vain 1400e.
hän voi jäädä vähäksi aikaa kotiin lasten kanssa ja sinä menet töihin. Me teemme aikanaan niin, että kun minä menen töihin niin mies jää kotiin.
Voi olla siitäkin kiinni, että mies kokee, että hänelläkin olisi oikeus olla kotona. Aina ei tosin välttämättä ole niin, mutta aika usein äidit pitävät yksin oikeutenaan jäädä kotiin vaikka isukkikin on olemassa.
Meillä on 600 000e velaton talo, miehellä satoja tuhansia tilillä rahaa, mutta joudun silti laittamaan poikani 9kk ikäisenä hoitoon ja menemään töihin, koska joudun maksamaan oman osani myös nyt äitiysloman ajan kaikista talon kuluista (sähkö, vesi, kiinteistövero, kaukolämpö) + omat laskut. Minulla alkaa kohta vanhempainraha-kausi ja saan vain 1400e.
Kannattaisiko jo alkaa harkita miehen vaihtoa... Sairasta touhua. : (
Todella kamalalta kuulostaa:((
Miehelläsi on elatusvelvollisuus. Eli ei se ihan noin voi mennä. Avoliitossa ei ole samoja oikeuksia mutta lapsen oikeuksia voi kyllä kysellä
Kannattaisiko jo alkaa harkita miehen vaihtoa... Sairasta touhua. : (
ettei lisää lapsia tule ainakaan tuolle miehelle.
missä sitä tuollasia tollo miehiä oikein sikiää?
Parempi onkin, että lapsesi jäävät tuon miehen kanssa kahteen. Ei tunnu ymmärtävän lasten tarpeista yhtikäs mitään. Mies ei ilmeisesti ole kiinnostunut sinunkaan jaksamisesta ja hyvinvoinnista. Parempi lasten olisi alottaa hoito kesällä kun vähemmän tauteja liikkeellä. Miehesi voisi hoitaa lapsiaan kesälomansa kun olet itse töissä(säästyisi sekin hoitomaksu-miehellesi kun raha tärkeintä elämässä)
en ole koskaan tavannut ketää tuollaista enkä ole tuommoisesta myöskään kuullut.
hänen on järkevä tehdä sitä eikä jäädä vuosikausiksi kotiin. Minä olen viettänyt 3 x vuoden kotona ja kaksi expattirouvana ulkomailla ja se on riittänyt meidän perheessä mainiosti. Lapsista on tullut hienoja, fiksuja, oma-aloitteisia ja hyväkäytöksisiä näinkin, en voisi parempaa kolmikkoa toivoa.
Miehelläsi on elatusvelvollisuus. Eli ei se ihan noin voi mennä. Avoliitossa ei ole samoja oikeuksia mutta lapsen oikeuksia voi kyllä kysellä
Jos molemmilla on työpaikka niin miten ihmeessä toinen olisi velvollinen elättämään toista aikuista?
Jos molemmilla on työpaikka niin miten ihmeessä toinen olisi velvollinen elättämään toista aikuista?
Pitää tarjota sama elintaso puolisolle kuin itselleenkin.
missä sitä tuollasia tollo miehiä oikein sikiää? Parempi onkin, että lapsesi jäävät tuon miehen kanssa kahteen. Ei tunnu ymmärtävän lasten tarpeista yhtikäs mitään. Mies ei ilmeisesti ole kiinnostunut sinunkaan jaksamisesta ja hyvinvoinnista. Parempi lasten olisi alottaa hoito kesällä kun vähemmän tauteja liikkeellä. Miehesi voisi hoitaa lapsiaan kesälomansa kun olet itse töissä(säästyisi sekin hoitomaksu-miehellesi kun raha tärkeintä elämässä)
herjausviesteistä? Olettepa kovia ja aikuisia muijia kun yhden subjektiivisen viestin perusteella haukutte miestä. Mistä tällainen kovuus ja katkeruus ja täydellinen kyvyttömyys ajatella asioita useammalta kantilta?
yli 2000e reilusti ennen kuin töihin meno keskimääräisesti kannattaa. työ aiheuttaa niin paljon lisäkuluja. mä tienaan 2000e ja on plusmiinus nolla oonko töissä vai kotona. päivähoitomaksut on niin suuret, kuten myös auton pitäminen ja bensat ettei ole järkeä käydä töissä.
Pitää tarjota sama elintaso puolisolle kuin itselleenkin.
kohtaan tms? En millään usko että varakkaamman puolison olisi jaettava tulonsa ja miten se liittyy tapaukseen, jossa toinen puoliso kieltäytyy tuomasta talouteen omaa osuuttaan olemalla menemättä työpaikkaansa joka hänellä on?
ilman sitä ilmeisesti 8 kk iässä - vai miten olikaan ap?