Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä 8- ja 9- vuotiaat lukee?

Vierailija
30.11.2009 |

Olisin ostamassa siskoni lapsille, 8- vuotias tyttö ja 9- vuotias poika, kirjat joululahjaksi, mutta en oikein tiedä mikä ton ikäsiin uppoaa.

Poika harrastaa ainakin jääkiekkoa ja tyttö ratsastusta. Haluan olla vähän tylsä täti ja kannustaa lukemaan, kun mun mielestä ne ei muuten lue juuri ollenkaan. Paitsi Aku Ankkaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukee lyhyitä tarinoita ja sarjakuvia, esim. Asterixia.

Vierailija
2/9 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kemian ja fysiikan kirjat kiinnostaa,samoin kaikenmoiset keksintökirjat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikoita, Eion Coflerin kirjoja, Timo Parvelan kirjoja, muita Nopoloiden kirjoja, Lindgrenin kirjoja, Star Warseja, Robibn Hoodia, Simpsoneita, Karvista

Vierailija
4/9 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita Risto Räppääjiä olen miettinyt.

ap

Vierailija
5/9 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tykännyt Paula Norola (vai Noronen) supermarsu-kirjoista, myös Viivi-pusut on luettu.

Vierailija
6/9 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi Merja Jalon Nummelan ponitalli-sarjaa? Itse luin niitä lapsena, en kyllä paljonkaan muista, mutta kai ne sitten olivat hyviä. Itse tilasin lapsille juuri toisen klassikon, "Fedja-setä, kissa ja koira":n. Saas nähdä pidetäänkö siitä yhtä paljon kuin itse aikoinani..

Vierailija
7/9 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilan arvoitus-niminen kirja ja sen kanssa samaa sarjaa olevat "jännityskirjat". En muista sarjan nimeä, enkä kirjailijaa. Saa Stockalta, on suosittu sarja.

Pojan suosikkeja olivat Kapteeni Kalsarit ja nyt 9-vuotiaana Harry Potterit.

Vierailija
8/9 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää lähtee nyt näitten vinkkien kera kirjakauppaan.

Harry Potter olis mun mielestä aivan ihana niille, mutta ehkä vähän liian tuhti vielä. Jos aloittais noista ohuemmista ja iso tekstisimmistä kirjoista.

Vierailija
9/9 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo mainitut Timo Parvelan kirjat ovat mainioita: hyvin kirjoitettuja ja lämmintä huumoria mukana. Parvela on kirjoittanut mm. Ella-sarjan sekä Maukka ja Väykkä-kirjat. Hevosaiheisia kirjoja on vaikka kuinka: Nummelan ponitalli-sarja ja muut Jalon sisarusten kirjat ovat suosituimpia.

Pojille suosituimpia ovat Risto Räppääjät ja Kapteeni Kalsarikin on hauska. Ja kannattaa kokeilla Tuula Kallioniemen Konsta-sarjaa! Jääkiekko-aiheisiakin lastenkirjoja löytyy, en nyt vaan saa nimiä päähäni. Myös Guinnessin suuri ennätyskirja on sellainen, josta etenkin pojat tykkäävät.

Kannattaa marssia kirjakauppaan, etsiä myyjä käsiinsä ja pyytää vinkkejä.

Terveisin kirjakaupan täti :)