Nimiapua! Federicolle toinen (suomalainen) nimi?!
Pojasta näillä näkymin tulossa Federico (isä ei -yllätys yllätys- ole suomalainen ja lapsi saa myös isän sukunimen).
Haluaisin toiseksi nimeksi suomalaisen (mielellään perinteisen) nimen, mutta ensinnäkään ole koskaan ollut hyvä keksimään kivoja suomalaisia pojan nimiä ja lisäksi kamalan hankalaa löytää pitkän nimen perään toista nimeä tai edes kolmen yhdistelmää.
Ja Federicosta on tulossa ensimmäinen nimi, sillä emme halua kutsumanimeksi toista tai kolmatta nimeä.
Ideoita kehiin, kiitos! :)
Kommentit (9)
-Rafael
-Leon
-Aleksander
-Anders
-Daniel
-Emil
-Romeo
-Kristian
Täysin perisuomalaista nimeä en jotenkin osaa hahmottaa Federicon kanssa samaan nimikokonaisuuteen,mutta tässä nyt olisi muutama suomessakin aika yleinen nimi
Elias, Emil ja Olavi. :)
Eihän tuohon nimeen nyt mikään suomalainen oikeastaan ainakaan hyvin sovi, mutta toisaalta eipä niitä muita nimiä juuri käytetä. Joten kutoselle kiitos, mutta nuo olivat liian ruotsalaisia nimiä. :)
Ap.
Niinhän ne olikin..oma nimipähkäilyni aikanaan nimittäin oli keksiä suomalaisille lapsille Suomessa toimiva myös ruotsalainen etunimi,kuulostamatta "hienostelevalta" :)
Muutama ehdotus sitten vielä:
-Federico Johannes
-Federico Vilho Emil
-Federico Luukas
Pari lyhyttä pitkän perään voi näemmä toimia (olen ollut jotenkin siinä luulossa että toisiksi nimiksi sopii vain pitkät).
Johanneskin on kyllä kiva, mutta ehkä vähän "uskonnollinen" mun makuun (samoin, kuin aiemmin ehdotettu Mikael).
Ap.
Itse ajattelin ehdottaa Vilho Akustia.
Federico Leo Antero
Federico Leo Santeri
tai siis Leo + joku muu kolmitavuinen 3. nimi?
juuri tuon tyyppinen miellyttäisi (tosin ei tarvi olla ihan noin perinteisiä nimiä välttämättä).
Väinö on ihana nimi, mutta vähän hankala noiden ääkkösten takia. Haussa nimi/nimet, jotka olisi molempien (minun ja miehen) kotimaissa helppo lausua ja kirjoittaa.
Ap.