Ratkaiskaa mysteeri: mies + Marimekon pyyhkeet
Kaikki mieheni käytössä olevat Marimekkopyyhkeet menevät samalla tavalla pilalle: niistä lähtee väri ja tilalle tulee vaaleanpunaisia laikkuja. Mistä tämä johtuu? Muun merkkiset pyyhkeet kyllä pysyvät kunnossa.
Kommentit (10)
kesällä monta pyyhettä pilalle juuri kuvaamallasi tavalla (vaaleanpunertavia läikkiä)
tulivat aurinkorasvasta!
ja ei lähde pois tahranpoistoaineella tai millään muullakaan :(
Hän käyttää samoja pesuaineita kuin minä, ainoastaan dödö ja hiusvaha ovat eri merkkiä. Ongelma koskee kumma kyllä myös miehen käsipyyhettä, kylpypyyhkeen lisäksi.
kun mies kuivasi kasvonsa niihin käytettyään Basironia.
Kaivoin tälläsen vanhan keskustelun googlesta.. Ekaa kertaa käytössä olevassa pyyhkeessä on läntti.. Myös vaaleanpunainen. Mitään finniainetta en ole käyttänyt ja yleensä hiukset kiedon pyyhkeeseen
Kokeilkaa tahroihin vanish tahranpoistoainetta.monet sitkeät tahrat olen saanut sillä puhtaiksi.se ei vie pyykeistä värejä kuten muut tahranpoistoaineet.
Meillä tismalleen sama ongelma, ja juuri Marimekon pyyhkeissä. Itse asiassa harmaaraidalliset on pilalla, mustaraidalliset ei. Olen päätellyt miehen hiusvahan ongelmanaiheuttajaksi. Ja jotenkiin p*skaahan se marimekkokin on, sillä halpikspyyhkeissä ongelmaa ei ole. Marimekon lisäksi ainoastaan Finlaysonin harmaamusta Aappa-pyyhe on kokenut saman kohtalon. Ja kyse ei ole tahroista vaan värin lähtemisestä.
Jos hiukset on vaalennetut, niistä irtoaa vielä pitkään niitä vaalentavia aineita. Mulla stockan pyyhkeet länttiytyneet pahimmin.
Pesin jollain valkopyykille tarkoitetulla ja kävi noin.
Meillä sama juttu finnlaysonin pyyhkeissä. Halpispyyhkeissä ei mitään.
Tai hien. Yks tuttu käytti kerran mun Marimekon pyyhettä ja siihen tuli sellasta kuvailemaasi vaaleanpunaista juttua. Epäilen johtuvan finnivoiteesta tjms, koska tiedän sellaisten poistavan väriä esim joistain vaatteista.