Opiskelupaikka yliopistossa esteenä "yksinkertaisen työn" haussa?
Eli sallinette tämän termin yksinkertainen, koska tämän nimenomaan kuulin edellisessä työnhaussa. Opiskelen valtsikassa yhteiskuntatieteitä. Ala ei ole kuitenkaan kovin kiinnosta ja etsinkin stressitöntä, mukavaa työtä, jotta energiaa riittäisi perheelle ja vapaa-aikaan. Työnhaussa olen vasta viime aikoina tajunnut tuon opiskelupaikan mainitsemisen olevan joillekin esimiehille kompastuskivi. Miksi?
Kommentit (3)
vaan kaipaat jotain vaativampaa tehtävää ja kohta vaihdat työtä kuitenkin.
Välillä koulutuksesta ei ole hyötyä... itse hain juuri vakipaikkaa jota yleensä tehdään maisterin tutkinnolla, olen viittä vaille valmis tohtori, ja en tullut valituksi. Kuulemma siksi, että olen ylikoulutettu (pätevyyteni tuohon käytännön työhön olin kyllä hyvin osoittanut sijaistamalla samassa työpaikassa, ja minuun oltii hyvinkin tyytyväisiä).
mutta toisaalta eihän työnantajan tarvitse uskoa hakijoidensa sanaa eli parempi olla jatkossa mainitsematta koko alaa... ylioppilastutkinnolla mennään.
Siksi ettei kukaan oikeasti tuhlaa elämäänsä opiskelemalla vuosia alaa joka ei oikeasti kiinnosta. Jos sä olet valinnut ton alan, niin kyllähän sä myös sen alan työtehtäviin ensisijaisesti pyrit. Työnantaja etsii jotakuta, joka sitoutuu työhön eikä lähde heti lätkimään kun parempaa on tarjolla.
ap
Siksi ettei kukaan oikeasti tuhlaa elämäänsä opiskelemalla vuosia alaa joka ei oikeasti kiinnosta. Jos sä olet valinnut ton alan, niin kyllähän sä myös sen alan työtehtäviin ensisijaisesti pyrit. Työnantaja etsii jotakuta, joka sitoutuu työhön eikä lähde heti lätkimään kun parempaa on tarjolla.