Miksi sellaisia naisia, joilla on ollut paljon seksikumppaneita, halveksitaan?
Olen pohtinut tätä asiaa viime aikoina, koska vapauduin sinkkumarkkinoille pari kk sitten. On paljon ollut puhetta ystävien kanssa seksikumppanien määrästä, ja olen saanut kyllä tuntea itseni suhteellisen moraalittomaksi ja jotenkin kieroutuneeksi..
Osaisiko joku selventää, että miksi vielä nykyaikanakin dissataan naisia, joilla on esim. viikoittain uusi seksikumppani? Siis tietysti olettaen, että kyse on sinkkunaisesta, pettämistä en hyväksy. Kyllähän sinkunkin on se seksinsä jostain haettava, ja jos ei parisuhdetta halua tai halua olla selibaatissa. Eikö?
Kommentit (42)
Mies jolla on uusi panokumppani joka viikko on tosimies ja samanlaisen seksielämän omaava nainen on lutka. MOT.
Mut haluan tarkentaa, että mä en hae mitään pelinaisen statusta, ehkä hitusen ymmärrystä vain.. että jos oikeasti on vapaa elämään näin, niin miksei voisi elää (ilman seläntakana kuiskuttelua).
ap
Jokaisen vastaantulijan kanssa hässivä ihminen osoittaa, ettei hän annan seksisuhteelle sille kuuluvaa arvoa. Minusta seksi on hyvin yksityinen asia, jota ei todellakaan pidä jaella kaikille. Parhaimmillaan se on kahden toisiaan rakastavan ihmisen välillä.
En ottaisi miestä, jonka mielestä sinkkuaikana on ok naida eri naista joka viikko.
Sekin tietty vaikuttaa, mikä määrä kumppaneita on kenellekin paljon.. Itse oon nyt ollut 2,5 vuotta sinkkuna ja kumppaneita on tuona aikana ollut 2, joista toinen 5kk kestänyt tapailu suhde.. nyt tuntuu että voisin pikkuhiljaa kartuttaa määrää, suhdetta en mitenkään kaipaa. Sopivia tyyppejä ei vain oo helppoo löytää, en ikinä pystyisi harrastamaan mitään semmosen tyypin kanssa jossa edes pienikin juttu mättäis.. :)
Mutta mä en paheksu useita kumppaneita (vaikka itellä ei niitä hirveesti ookkaan) enkä osaa vastata miksi jotkut niin tekee.. Voisko se liittyä siihen, että ei hyväksytä erilaisuutta, siis jos ite ei harrasteta irosuhteita.. tai voisko olla että ajatellaan ettei ihmiset huolehdi itsestään koska oletetaan että useita partnereita omaavat ei suojaudu.. en tiedä.
ja jakorasia se on mieskin jos koko ajan uusia kumppaneita. En koskisi pitkällä tikullakaan.
Oli mies tai nainen, niin yhtälailla ... Ei muiden asiat tosin mulle kuulu, mutta jos nyt ko. asiaa mietin, niin tuota mieltä olen.
Mutta jos siis olisin sinkku (toivottavasti en koskaan!), niin en haluaisi itselleni miestä, jolla on ollut _suuri_ määrä naisia. Antaa tietyn kuvan ihmisestä, mut tietenkin jokaisella on elettyä elämää takanaan. Kyse onkin siitä suhteiden (tai pelkkien seksisuhteiden) määrästä.
Kun joku sanoi että "seksi on yksityinen asia" ja sitten jäljempänä puhuttiin jo "jakorasiasta". Entäs jos ei halua sitä rakkaussuhdetta? Pitäiskö sitten vaan olla ilman seksiä? Mä en tosiaan kaipaa nyt mitään syvällisempää suhdetta elämääni, pientä vipinää vain. Mä en vaan osaa ajatella lukuisien eri kumppanien kanssa virittelyä jakamisena, kuten sanottu, niin jostainhan sen tyydytyksen sitten kuitenkin haluaa hakea.
Jos kaksi aikuista sinkkua päättää omasta vapaasta tahdostaan harrastaa keskenään seksiä, mutta kumpikaan ei halua sen enempää, niin mitä se on keltään pois?
Niin ja mukavaa jos jotakuta ei ole paheksuttu asian tiimoilta! Ei munkaan ystävät suoraan oo sanoneet, mutta juuri antaneet vahvasti ymmärtää..
ap
Eli siis jos ei halua olla parisuhteessa, on tyhmä?
Se, että on paljon kumppaneita ei tarkoita sitä, että KUKA VAAN kelpaa..
on kuitenkin hieman epänormaalia paneskella ympäriinsä kuin joku eläin (vaikka olisi sitten kuinka korkea libido tahansa). Jos on sinkku niin satunnaiset seksisuhteet eivät mielestäni silloin tällöin ole pahasta. Mutta jatkuva seksisuhteiden hakeminen kertoo mielestäni hieman tasapainottomasta ja elämässään sekaisin olevasta ihmisestä...
Mulla on yksi ap:n tyylinen ystävä, enkä ole kyllä ikinä hänen käytöstään paheksunut. Se huono puoli hänen aktiivisuudessaan on, että joskus se tuntuu ajavan kaiken muun edelle. Esim. jos lähdemme viettämään kivaa iltaa tyttöporukassa, kaveri viettää kaiken ajan munasta puhumisessa tai sen jahtaamisessa. Silloin ärsyttää. :(
Lisäksi kun kyseinen kaveri saa poikaystävän, se on so long kaverisuhde vuodeksi tai pariksi. Mihinkään ei voi mennä eikä mitään tehdä ilman miestä, ja silloinkin sen pitää nuoleskella jossain nurkassa suurin osa ajasta. Ja kyseessä on siis erittäin fiksu, urasuuntautunut, akateeminen kolmekymppinen, ei mikään teini. Eli en paheksu kaverin seksiviettiä, mutta kylläkin sen lieveilmiöitä, jotka vaikeuttavat meidän ystävyyttä.
Toisaalta oma mieheni on ennen minua kerännyt aika liudan lovia sängynlaitaansa, enkä sitäkään osannut pitää erityisen kamalana asiana. Mies osaa hommansa, voin sen sanoa! ;) Sen sijaan en varmaan lähtisi sinkkuna sellaisen miehen matkaan, joka ei ole ollut seksihurjastelujensa välillä pidemmissä suhteissa, vaan kaikki kokemukset ovat sitä samaa yhden illan juttua. Pitäisin miestä jotenkin viallisena, kykenemättömänä sitoutumaan.
Ei se välttämättä kerro ihmisestä muuta kuin sen että hänellä on ainakin ollut hauskaa ;). Esim. kaksi sinkkua ystävää sekstaavat keskenään ihan kokeilun vuoksi.
Ennen minäkin ajattelin että jakorasioita ovat sellaiset jotka koko ajan makaavat uuden ihmisen kanssa, mutta eihän se pillu/kulli käytöstä kulu! Ainakaan niin pahasti että perusterve siitä kärsisi :D. Niin kauan kuin pettämistä tms. moraalitonta ei ole kuvioissa kummaltakaan osapuolelta, seksi on mielestäni hyvä ja iloinen asia!
Ylempänä joku kirjoitti että jatkuvasti muita paneva ihminen on epätasapainoinen jne.
Tämä käsityshän on vain meidän kulttuurimme luoma illuusio; miksi sellainen asia kuin seksi tekisi kenestäkään sen parempaa/huonompaa? Kaikki kun eivät liitä seksiin sellaista "pyhää" merkitystä mitä todella moni pitää oletuksena (koska yhteiskuntamme niin tekee).
Kyseessä on mielestäni sitoutumiskyvytön ja siten kumppanikseni kelpaamaton yksilö. Näin ajattelen miehistä. Luulen miesten ajattelevan myös monia sukupuolikumppaneita omaavista naisista samalla tavalla. Lisäksi omalla kohdallani ajattelen, että miehellä on todennäköisesti joku sukupuolitauti, jota en todellakaan halua. Uskon miestenkin ajattelevan omaa terveyttään.
Se oli 90-luvun ja 2000-luvun taite, jolloin sinkkuus oli kovassa nosteessa. Sen jälkeen on tullut tutkimuksia, jotka eivät anna niin hohdokasta kuvaa ko. elämäntavasta kuin vaikkapa tv-sarjat. Nyt jyrää ydinperhe.
Mutta sitä en käsitä miten seksistä tulee hienoa silloin kun seksikumppaneita alkaa olemaan jo aika liuta. Ei se seksi siitä mihinkään muutu. Sitäpaitsi ihmisen tärkein sukupuolielin on aivot ja kenenkään kanssa tuskin saa aikaan niin hienoa ja upeaa seksiä kuin sellaisen ihmisen kanssa joka oikeasti välittää. Usein ihmisillä joilla on monta seksikumppania on tarve retostella asialla ja loppujen lopuksi niistä onkin jäänyt vain paska maku suuhun. Todellisuudessa nämä ko. ihmiset ovat seksuaalisesti jotenkin vajaita.
Kyllä mä ainakin osaan itseni tyydyttää jos sikseen tulee.
Tyydytys vieraalta kumppaniltahan on täysin arpapeliä suurin osa mitään sanomattomia tumpuloita jotka panevat kuin kanit kännipäissään.
Eli tyydytyksen haku on ihan kukkua.
Haetko hyväksyntää tai edes jonkinlaista läheisyyttä ja ihmiskontaktia?
ja sinä aikana olen harrastanut seksiä 6 miehen kanssa (yhteensä kumppaita ollut 8), ja se tuntuu monesta ihmisestä hirvittävän isolta määrältä. Mut onkohan se seksikumppanin vaihtaminen usein hyväksyttävämpää ennen ensimmäistä pitkää suhdettä, kuin silloin kun jää sinkuksi pitkän suhteen jälkeen?
Tai no, en tuota mainosta miehille tai nykyisellekään en ole kertonut, että 10 vuoden ikäerosta huolimatta mulla on 4-kertainen määrä seksikumppaneita takana... Mutta kaverit tietää, enkä siitä koskaan ole paheksuntaa saanut mistään.