Miksi sellaisia naisia, joilla on ollut paljon seksikumppaneita, halveksitaan?
Olen pohtinut tätä asiaa viime aikoina, koska vapauduin sinkkumarkkinoille pari kk sitten. On paljon ollut puhetta ystävien kanssa seksikumppanien määrästä, ja olen saanut kyllä tuntea itseni suhteellisen moraalittomaksi ja jotenkin kieroutuneeksi..
Osaisiko joku selventää, että miksi vielä nykyaikanakin dissataan naisia, joilla on esim. viikoittain uusi seksikumppani? Siis tietysti olettaen, että kyse on sinkkunaisesta, pettämistä en hyväksy. Kyllähän sinkunkin on se seksinsä jostain haettava, ja jos ei parisuhdetta halua tai halua olla selibaatissa. Eikö?
Kommentit (42)
Minusta se on vain moraalitonta. Lisäksi kuvioihin tulee tietenkin tautiepäilyt jne. Mulla seksi liittyy parisuhteeseen, enkä pystyisi jotain yhdenillan panoja harrastamaan. Se ei vain ole minusta ok.
Valtaosa ihmisistä ajattelee näin, joten kai se on ihan normaalia. Taitaa suomalaiset naiset olla tosi vapaamielisiä ihan maailmanlaajuisesti - tai vaikka pelkästään Euroopan kantiltakin tarkasteltuna. Ja se ei välttämättä ole mikään hyvä juttu. Ei ole kiva kuunnella suomalaisena, kun ulkomaalaiset miehet juttelevat noista jutuista :(
Mitä enemmän seksikumppaneita naisella on, sitä todennäköisempää on sairastua myös kohdunkaulansyöpään. Tiesithän sen?
Eli siis jos ei halua olla parisuhteessa, on tyhmä?
Se, että on paljon kumppaneita ei tarkoita sitä, että KUKA VAAN kelpaa..
minusta ihmisellä 30 seksikumppania on jo huima saavutus...
ihminen ei arvosta itseään yhtään
Mies jolla on uusi panokumppani joka viikko on tosimies ja samanlaisen seksielämän omaava nainen on lutka. MOT.
en huoli käytettyä miestä, hyih
todella itseltään hukassa oleva pikkutyttö joka hakee muiden hyväksyntää. Ihan totta, ei käy kateeksi. Maine kulkee....
Miehet pelkäävät hullun lailla vahvoja ja itsenäisiä naisia, jotka "käyttävät" miehiä tarpeidensa tyydyttämiseen.
Naiset pelkäävät myös vahvoja ja itsenäisiä naisia, jotka voivat viedä heidän miehensä.
Reviirikilpailua ja alistamista. Sitähän se halveksunta on.
Naisten ympärileikkaus on tämän halveksunnan/alistamisen räikein esimerkki. Naisen ei siis kuulu nauttia seksistä. Nauttiminen on vain miestä varten ja naisen kuuluu vain hedelmöittyä ja synnyttää jälkeläisiä.
Kulkekaa selkä suorassa kohti uusia seikkailuja te kaikki vahvat seksistä nauttivat naiset!
vaihtuu viikottain, ei ole ihan kunnossa, psyykeeltään tai moraaliltaan.
Seksi on arvokas asia, ja kuuluu parisuhteeseen. Irtosuhteet rikkovat aina, vaikka sitä voi olla välillä vaikea hahmottaa. Ehkä omien rajojen suojaamisessa on ongelmia, jos ei lainkaan vaivaannu jatkuvasti vaihtuvista seksikumppaneista.
En mä hae mitään muuta kuin seksiä. That's it. Jos ei ketään tuttua satu olemaan saatavilla sillä hetkellä kun tekee mieli, niin musta on ihan luonnollista sit koittaa bongata joku muu. Helpompaa se on (henkisesti) vaikka vaihdella sitä kumppania aina silloin tällöin, koska ihminen on kuitenkin aina inhimillinen, ja jos ei hae suhdetta, niin pientä ihastustakin saattaa ilmestyä, jommalta kummalta taholta.. ja se ei ole hyvä asia, jos leikitään ihmisten tunteilla, pelin henki pitää olla selvä molemmille.
Ja toki mäkin masturboin, mutta ei se nyt ole läheskään sama. Tumpuloita olen kohdannut verrattain vähän, ja jos niitä nyt joskus eteen tulee, niin tietääpähän ettei tarvi numeroita vaihdella niiden kans. Ja harvemmin olen itse kännissä tai vaihtoehtoisesti valkkaan kumppanin, joka on päissään.
Tyydytyksen haku ei ole kukkua, näin se juuri on. Ihmiskontakteja mulla on riittämiin, läheisyys on aina kivaa miellyttävän ihmisen kanssa, mutta läheisyyttä voi saada myös ilman sitä seksiä.
Mä en tuomitse heitä, jotka haluavat olla parisuhteessa. Ja jos joku nyt sanoo, että saa suuremman tyydytyksen seksistä sen oman rakkaan kanssa kuin tuntemattoman kanssa, niin ok, sehän hienoa. Itselläni ei vain ole näin. Mieltymyksiä on monia, mun mielestä pitäis vain yrittää hyväksyä muidenkin mieltymykset ja se seikka, että kaikki eivät ole samanlaisia kuin itse on.
ap
Ei se ole jokaiselle vastaan tulevalle jakamista, ainakaan mulla. Valkkaan aina miellyttävän ihmisen, en kelpuuta sänkyyni ketä vain. Mutta niitä miellyttäviä ihmisiä on maailmassa paljon, yllättävänkin paljon. Ja varattujenkaan matkaan ei oo tarvinnut lähteä (tai ainakin sanovat sinkkuja olevansa). Käytän AINA kondomia, myös suuseksissä, testeissä käyn siltikin säännöllisesti.
Koko elämäni aikana mulla on ollut vain yksi mies, jota en kyllä varmaan panis uudelleen, jos vastaan kävelis. Ja tämäkään ei johdu siitä, että mies olisi mielestäni ollut jotenkin ruma, tyhmä, tms.
Älkääkä nyt ottako näitä mun juttuja provoamisena. Haluaisin vain oppia ymmärtämään tässä muitakin, eli sitä tarvetta hiljaisesti tuomita elämäni.
ap
Jos ei halua seurustella, niin pitäisi vähintään pysyä vakipanoissa. Ja jos haluaa nussia, niin kannattaisi vaan runkata. Ainoa hyväksyttävä tapa elää on parisuhde TAI sitten "pari suhdetta", ei kuitenkaan useampaa kuin 5. Ja jos on kymmeniä seksikumppaneita, niin on vähintäänkin sairas ja moraaliton.
Just.
niin haluaisin kysä niin ap:lta kuin muiltakin vimmatusti omaa seksuaalista hulvatonta käyttäytymistään puolustelevilta, että entäs jos ehkäisy pettää ja samalla viikolla on ollut kolme kumppania? Niin no joo, tuolla moraalillahan tekaistaan pikaisesti abortti, koska MINUN nautintoni menee ohi kaiken muun!
Eli yritetään pönkittää itsetuntoa mahdollisimman monella kaadolla. Katsokaa olen haluttava ja kelpaan kenelle vaan.
Ehkäisystä sananen. Käytän sekä hormonaalista ehkäisyä että AINA kaikkien kanssa myös kondomia. Saisi olla pirskatin huono tuuri, jos molemmat pettäisivät. Mutta jos pettäisivät, niin tässä elämäntilanteessa en luultavastikaan pitäisi lasta. Ja juuri tuosta syystä mitä sanoit: nyt on aika elää itselleen, lapsi luultavasti tässä elämäntilanteessa vain katkeroittaisi, koska exän kanssa yritettiin lasta kovasti eikä sitä tullut.
Ja 32:lle
Niin, voit toki ajatella, että tämä on sitä itsetunnon pönkittämistä. Enemmän minun itsetuntoani kuitenkin hivelevät piiiiitkät keskustelut ihmisten kanssa ja huomio siitä, että toinen nauttii seurastani. Koen olevani verrattain tasapainoinen ihminen elämäntilanteeni huomioonottaen. Ja sitä paitsi on tosiasia, että useimmiten ihminen voi kelpuuttaa 'vain seksiin' myös sellaisia ihmisiä, joiden kanssa ei voisi kuvitella elämänsä -näin minäkin. Ihminen voi siis miellyttää toista vain seksuaalisessa mielessä. Jos haluaisin itsetunnon kohotusta (joskus toki haluankin), niin hakisin sitä ehkä niiden keskustelujen kautta. Se, että kelpaa jollekin seksiin ei tee vielä kenestäkään mitenkään erikoista siinä mielessä mitä täällä moni on hakenut.
ap
ovat seksuaalisuudeltaan vioittuneita. Käytettiinkö sua kenties lapsena tai nuorena seksuaalisesti hyväksi? Nyt sitten yrität korjata tilannetta ja pönkittää vioittunutta itsetuntoasi?
Ovatko kaikki useita kumppaneita omaavat miehetkin (esim. vaikka ne jääkiekkoilijat tai rokkistarat joilla on paljon naisia tarjolla) seksuaalisesti hyväksikäytettyjä ja vioittuneita? Enpä usko, että tuollaista heidän kohdallaan edes mietitään. Kyllä minusta edelleen on kyse kaksinaismoraalista, naiset on huoria ja miehet on vaan miehiä, jos on paljon seksikumppaneita.
enkä muutenkaan koe olevani mitenkään epänormaali seksuaalisessa mielessä. Harrastan seksiä varmasti vähemmän kuin useimmat suhteessa elävät. Mikä minusta tekee vioittuneen, sekö että pidän seksistä?
ap
Siis myönnän että elämäni on aikamoisen hurjastelua nytten, a toivottavasti siitä en joudu kärsimään myöhemmin (taudit, joita kyllä ehkäisen, vahinkoraskaus, jota siis myös tietenkin ehkäisen), mutta siis että aikuiset naiset haukkuvat meitä sinkkuja, jotka nauttivat elämästään, niin on jotenkin aivan uskomatonta!!! Vaikka minulla on ollut viikon sisällä 3 miestä, niin minua ei todellakaan ole käytettyhyväksi tai että oisin "jakanut" heille, jotenkin aivan huvittavaa ajatellakaan!!! He kaikki ovat aivan loistotyyppejä, ja nyt vain satuin heidän kaikkien kanssa tapaamaan ja hyvin usein se johtaa seksiin (oikeastaan aina kyllä;) koska MOLEMMAT haluavat ja himoitsevat sitä ja se on aivan mielettömän kivaa ja ihanaa:) Tottakait oisi ihanaa jos löytäisin sen täydellisen miehen, myös sängyssä, onneksi nämä nykyajan miehet ovatkin hyvin hyvin hyviä sängyssä;) niin unohtaisin kaikki muuta heti, ja nauttisin vain sen miehen kanssa. Mutta niin ei ole vielä käynyt, joten minusta on ihanaa tapailla näitä mukavia ja komeita miehiä (ja olen erittäin erittäin kranttu) ja pitää hauskaa ja nauttia seksistä, kosketuksesta, huumorista, juttelusta, huomiosta, läheisyydestä, naurusta, ihailusta ja kaikesta ihanasta mitä liittyy miehen ja naisen välille, mitä te saatte siinä suhteessanne...
se tytönheitukka, oiskos ollut 20
että irtosuhteet ovat kummallekin sukupuolelle yhtä huonoja. Ei minusta tuollaista kaksinaismoralismia enää ole, mutta nykyään monet osaavat vaatia seksuaalimoraalia itseltään ja muilta, paljonkin enemmän esim 70-lukuun verrattuna.
Ovatko kaikki useita kumppaneita omaavat miehetkin (esim. vaikka ne jääkiekkoilijat tai rokkistarat joilla on paljon naisia tarjolla) seksuaalisesti hyväksikäytettyjä ja vioittuneita? Enpä usko, että tuollaista heidän kohdallaan edes mietitään. Kyllä minusta edelleen on kyse kaksinaismoraalista, naiset on huoria ja miehet on vaan miehiä, jos on paljon seksikumppaneita.
Ennen mieheni tapaamista olin sinkkuna neljä vuotta. Sinä aikana hurjastelu kävi aallon harjalla ja laski taas suvantoon. Ensin tuntui siltä, että pitää ottaa kaikki irti sinkkuudesta ja olla se villi vapaa nainen, joka nai kun tahtoo ja kenen kanssa tahtoo. Vein kotiin miehiä aina kun siltä tuntui, ja suhteellisen usein tuntui. Siihen kuitenkin kyllästyi. Miehet olivat yleisesti ottaen mukavia ja huomioonottavaisia, ja oli selkeää kaikille millä linjalla liikuttiin. Seksi ei kuitenkaan juuri koskaan ollut kovin hyvää, koska emme tunteneet toisiamme kumppanien kanssa. Väsyin kokonaan olemaan se villi vapaa nainen, ja aloin ajatella ansaitsevani enemmän.
Tajusin, että olin luullut haluavani vapaata seksiä ja hurjia iltoja, vaikken oikeasti halunnutkaan. Olin ajatellut sen kuuluvan asiaan, ja olevani silloin totaalisen _nainen_, ymmärrättekö? Sitten tajusin, että oikeasti haluan tulla kohdatuksi ihmisenä, ja kohdata toisen ihmisenä, jättää seksin vasta myöhemmäksi. Aloin tapailla miehiä seksittömästi.Olin paljon onnellisempi.
Luulen, että moni villi vapaa nainen tajuaa saman oltuaan hurja seksipeto jonkun aikaa.
Olen nuori ja nätti ja ollut sinkkuna reilun vuoden. Ja seksiä olen harrastanut ehkä vähän yli 20 kanssa. Näistä ehkä yksi tai kaksi olisi saanut jäädä kokematta mutta kaikki muut ovat olleet aivan ihania ja loistavia kokemuskia. Kaikkia olen tapaillut muutenkin, siis ei vaan ja ainostaan seksiä ja kaikki, uskomaton tuuri, on ollut hyvännäköisiä, mukavia, hauskoja ihania miehiä:) Mutta valitettavasti ihastumiset eivät ole lopulta kohdanneet ja olen saanut itsekin kokea karvaita pettymyksiä;( Mutta itse seksi on ollut aivan ihanaa (tosi tauteja pelkään hulluna...) nyt viikon aikana minulla on ollut 3 eri miestä....enkä häpeä tai kadu ollenkaan, tai haikaile sitä pitkää parisuhdetta missä seksi ei toiminut... mutta silti haluisin kyllä toimivan parisuhteen, jossa seksikin toimisi loistavasti... ja voisin sanoaa, että olisin itse miljoona kertaa parempi ja rakastaisin seksiä aivan toisella tavalla, kuin se kokematon nuori nainen, joka sitoutui ensimmäiseen mieheen.