Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan nainen ei halua viettää joulua anopilla??

Vierailija
29.11.2009 |

Vai onko teitä jotka menette mielummin anoppilaan kuin kotiinne vanhempienne luokse?

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettääkö kukaan ihan oman perheen kesken jouluaattoa? Meidän perhe viettää ja saa tehdä juuri sellaisen joulun kuin haluaa.

Vierailija
102/118 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan joka joulu anoppilassa. Omatkin vanhempani ovat elossa ja olen heidän kanssaan läheinen, mutta joulut haluan viettää miehen vanhempien kotona. Miksikö? Kyseessä on ihana maalaistalo. Kuusi haetaan omasta metsästä, piha koristellaan erilaisin lyhdyin ja ulkotulin. Talo on koristeltu kauniisti, anoppi on tehnyt hyvät ruoat ja leiponut. Paikalla on iso joukko ihmisiä, kaikki ovat pukeutuneet hyvin. Yhdessä koristellaan kuusi, syödään hyvin, saunotaan, lauletaan joululauluja, pelataan lautapelejä ja odotetaan joulupukkia. Kolme päivää kiireetöntä yhdessäoloa. Voittaa joulun vanhempieni pienessä kaupunkiasunnossa, joka sekin on kauniisti koristeltu ja äitini tekee hyvät jouluruoat. Mutta vanhempani eivät koskaan kutsu ketään kylään jouluna, vaan istuvat kotona kahdestaan. Eivät pukeudu sen kummemmin, eivätkä leiki ja laula. Anoppilassa on paljon hauskempaa ja anoppi ja appi ovat molemmat ihania ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin viettää, harmi vaan että on nykyään ex-anoppi :( ihana ihminen.

Vierailija
104/118 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä miehenikään sinne halua mennä, edes jouluna.

Anoppini on päästään sekaisin, hullu marttyyrinarsisti. Ollut hirvittävän huono äiti pojalleen ja nykyään tykkää mustamaalata minua. Jopa vauvaamme haukkuu. Tätä sitten paikkailee kalliilla lahjoilla ja kuvittelee olevansa universumin täydellisin äiti/mummo.

Joo, ei olla juuri tekemisissä.

Vierailija
105/118 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä anoppilaankin, mutta menemme minun vanhemmilleni. Syynä on pitkä välimatka, vanhemmilleni ei kannata ajaa edes vain yhden yön takia. Appikset asuvat lähempänä ja juhlimme heidän kanssaan mm. pääsiäisen, äitienpäivän ja juhannuksen. Homma on kaikille ok.

Vierailija
106/118 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2009 klo 20:18"]Itsekään en halua. Anoppi on epämiellyttävin tuntemani ihminen ja vaikeaahan tämä on, kun hänestä en pääse, vain kuolema meidät erottaa.

Pakko siellä on joulupäivänä käydä, ja siitäkin yritän, että vaan kahvilla, en halua syödä siellä paskaa ruokaa.
[/quote]

Jotenkin mulla on sellainen kutina, että sinua anoppina odottaa sama kohtalo eli tuleva miniäsi/vävysi ei voi sietää sinua, sen verran epämiellyttävältä tyypiltä tunnut.

Vierailija
107/118 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännityksellä odotan tätä joulua, ensimmäinen joulu anoppilassa. Anoppi on ihan mukava ihminen mutta mielettömän itsekriittinen ja hidas toimissaan. Itse olen tottunut tekemään asiat reippaalla tahdilla, mutta anoppi esim asettelee puoli tuntia ruokalautasia ja aterimia, vaikka olisi vain normaali päivällinen. Joten en halua kuvitella kuinka kauan menee jouluruokailun järjestämisessä, vaikka olisin apuna. Sitten jos joku ei olekaan hyvin, ruoka on hänen mielestään esim palanut (muiden mielestä ok) hän voivottelee puoli tuntia kuinka ei taaskaan onnistunut 'tässäkään lapsellisen yksinkertaisessa asiassa'. Olemme vain niin tosi erilaisia ihmisiä joten minulla saattaa olla hieman ärsyyntynyt olo.

Vierailija
108/118 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mieluummin menen omille vanhemmilleni, koska siellä on lapsuudesta tutut kuviot ja omat vanhemmat. MUTTA menen myös mielelläni appivanhemmille jouluna (vuorojouluin minun vanhemmillani ja vuoroin miehen vanhemmilla), ovat mukavia ihmisiä ja lapselle mukava käydä molemmilla isovanhemmillaan jouluisin. Lapsi viettää tosin ensimmäistä jouluaan, mutta tarkoitus on käydä vuorojouluin lapsen kanssa JOS appiukko ei aio olla ympäripäissään. Jos tuntuu olevan mahdotonta, joutuu käyntejä rajoittamaan niin, että käydään vastaisuudessa anoppia moikkaamassa päiväsaikaan.

Vierailija
109/118 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaapa siinä anoppikriittisyydessänne, että olette itse tulevia anoppeja. On ehkä helpompi hyväksyä anopin eri tavat kun kuvittelee itsensä tulevaisuudessa anopiksi ja ajattelee että sinulla olisi miniä joka nyrpistelisi koko ajan nokkaansa kaikelle mitä tekisit. Ei kovin kiva ajatus, vai mitä?

Vierailija
110/118 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä joulua lähdössä anoppilaan viettämään innolla! Pakkasta ja lunta sekä tunnelmaa ruokapaljouden kera mikä on lapselle hyvin mieluista. Odotetaan vauvaa ja on kiva tietää olevansa tervetullut joulupyhiksi emkun saa rentoutua. Jännittää kun joulu on hyvin tärkeä ajankohta ja ennen miestä on ikäviä (karmeita) joulumuistoja.

Omien sukulaisteni kanssa en halua joulua viettää. Kurjia ihmisiä jotka purkaa kiukun ja stressin vieraisiin jotka ovat väenvängällä halunneet kylään. Vanhemmilleni en menisi koskaan jouluksi. Onpa sanottu monesti kun olisi halunnut kotiin etteivät halua lapsiaan kylään. Pahat joulumuistot kotoa :( Lahjoilla arvottamista, kiroilua, riitoja, selkeää toisten suosimista mikä on lapselle todella kurja paikka jouluna. Muiden pilkkaaminen ihan kamalinta ja äitin ylihysteerinen, raivokas käytös johon kunnon tujaus marttyyria. Ruoat lämmitetään jatkuvasti joten ei tee hyvää vatsallekaan :(

Kotona olisimme voineet myös viettää omaa joulua jonne olisi kutsuttu ystäviä joilla ei paikkaa mihin mennä jouluksi. Tykkään leipoa, tehdä paljon ja hyviä ruokia, lämmittää joulusaunaa, viedä hevosille jouluomenoita ja saada kaikkien olo hyväksi. Tämä lievittää omia kurjia kokemuksia ja pystyy nauttimaan nykyisestä. Minusta on tärkeää osoittaa välittämistä.

Vierailija
111/118 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppilassa ei ole joulun tunnelmaa, ruoka on Saarioisten valmisjuttuja, muovikuusi jne. Minun äitini taas panostaa joulukoristeluun, aitoon kuuseen, tekee itse kaikki jouluruuat ja on erittäin hyvä ruuanlaittaja. Lapsuudenkodissani on satumainen joulu, anoppilassa joulun irvikuva.

Vierailija
112/118 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka joulu anoppilassa tulossa ja ahdistaa... En saa edes punaviinilasillista juoda ruuan kanssa ( tiukan uskonnollinen absolutisti ), nyt sain jo ihmettelyä ja arvostelua osakseni kun ilmoitin etten syö kinkkua. Mukavaa on että anoppila on maalla, siellä on pihassauna, haetaan kuusi lähimetsästä jne. Mutta toisaalta haluaisin olla oman perheen kanssa oman kodin rauhassa... Levätä ja katsella pyjama päällä leffoja jne. On niin rankka syksy takana että nyt haluaisin vain omaa aikaa ja kodin rauhaa... En kolmea päivää jouluruokuen syömistä. Anoppi kyllä tekee kaiken itse ja hyvin tekeekin mutta ei ymmärrä ettei kaikki niistä tykkää tai halua syödä samaa ruokaa monta päivää :/

Vierailija
113/118 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2009 klo 09:16"]

kalaruokiaan sinne anoppilaan.
Helvetti vie. Mulla on 3 poikaa ja jos joudun kolmen miniän persettä nuolemaan ja tekemään sapuskatkin draamaqueenien maun mukaan niin toivottavasti tajuavat pysyä pois.

[/quote]

Uuh, enpä voisi anoppia pahemmin luokata kuin viemällä sinne ruokia. Erehdyin kerran sanomaan, että minulla juhlaan X kuuluu yksi tietty ruoka, jota teen itse. Se ei ole vaikeaa ja teen sitä itselleni sen verran, että saan maistella. Anoppi pyyteli kovasti anteeksi, kun ei ollut sitä hankkinut eikä auttanut vaikka sanoin, että ei haittaa, olen sitä jo saanut.

Sen jälkeen anoppi on kyseistä tuotetta tehnyt itse tai ostanut valehtelematta puoli kiloa saatesanoin "ihan varta vasten sinulle, kun sinä tykkäät tällaisesta erikoisesta, on se vaikea tehdä/kallista, syöhän nyt kun tykkäät, otaota lisää, voivoi kun tätä jäi ja hukkaan taas menee". Olen siis anopille sanonut, että jos heitä ei haittaa, voin tuoda sitä mukanani, mutta eihän se sovi mitenkään. Loppujen lopuksi en jaksa syödä paljon muuta, josta anoppi taas loukkaantuu, kun ruoka ei kelpaa.

Olen muuten jo itse anoppi-ikäinen ja lasten tyttö- ja poikaystäviä on ruokavieraina ollut. Kyselen allergiat ja mieltymykset etukäteen ja jos joku jotain harvinaisempaa spesiaalia haluaa, olemme sopineet, miten sitten tehdään. Omaankin ruokapäytään on tällä tavoin tullut uusia suosikkeja eikä niiden takia ole kenenkään persettä tarvinnut nuolla. Yksi ex-tyttöystävä oli kalalle pahasti allerginen ja hänen meillä syödessään kalaa ei edes tarjottu.

Vierailija
114/118 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä jaksaisi passata ketään montaa päivää eli  jos olen joskus anoppi niin haluan kyllä kaikki joulun viettäjät osallistuvat ruuanlaittoon ja tiskaukseen. Suurimmasta osasta viesteistä saa sen kuvan että anoppiraukat huhkivat koko joulun keittiössä. Kyllä siinä vaiheessa on varmasti ihan mukava ostaa sitä Saarioista jos syöjiäkin tulee isompi sakki.

Omat lapset ovat vielä pieniä mutta odotan jo mielenkiinnolla millaista elämä on kun he ovat perheellisiä. Luulen itse olevani sellainen anoppi että en passaa vaikka tykkäänkin laittaa joulua. Mutta haluan myös jouluna rauhoittua ja viettää aikaani muualla kuin keittiössä toisia passaten. Nykyäänkin meillä on sellainen tapa että laitan kyllä kinkut, rosollit ym. aatonaattona ja leivon jonkun verran mutta sitten mies kyllä jouluna osallistuu muuhun, lämmittää ruuat, kuorii perunoita, kattaa pöytää ym. mitä pyydän. Jos joutuisin laittaa kaiken yksin niin olisin varmasti se marttyyri. Lapsetkin oppivat samalla että yhdessä tekemällä on kaikilla parempi fiilis.

Anoppilassa käydään jos sinne kutsutaan, asuvat aika lähellä. Yleensä he käyvät meillä aattoiltana mutta kun molemmat tykätään olla omissa oloissamme niin järjestely sopii kaikille osapuolille mainiosti eikä tarvitse väkisellä viettää aikaa yhdessä.

Vierailija
115/118 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvinkin viettää joulua anoppini luona, mutta 600km on aikamoinen matka.Emme omista autoa,lisäksi anoppi asuu pienessä kaksiossa.

Vierailija
116/118 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuiset ihmiset menevät lapsuuden koteihinsa jouluksi? En ymmärrä perheitä jotka eivät luo omia joulutraditioitaan. Mä olin nuoruuteni suhteessa joulut yms. pyhät anoppilassa, ja se riitti. Nyt kun omia lapsia ja oma koti, en tosiaankaan kiertele sukulaisissa. Meille saa tulla, mutta eipä ole tulijoita ollut vaan aina pitäisi meidän kärräytyä muualle. Oman perheen parissa on parasta, jouluna pitää saada olla omassa kodissa eikä toisten nurkissa.

Vierailija
117/118 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2009 klo 21:13"]

Ja kyllä, olihan se nuorena ihmisenä, jolle rosolli oli kaikkein tärkein jouluruoka, aika outoa huomata, että toiset syövät pelkkää lihaa.

Mutta on ihan eri asia ajatella jotain omassa päässään, tai osoittaa jotenkin mieltään asiasta. En usko, että anoppini joutui kärsimään rosollin puutteesta ollenkaan.

On tosin huomannut meillä joulua viettäessään, että rosolli on minun lempiruokani jouluna.

Ja sinä jouduit NIIN kärsimään. Kyllä välillä säälittää nämä anopit, kun nykyajan akoille ei mikään kelpaa. Luulevat että anopin suurin ´jouluna on miellyttää miniäänsä. Oletko ajatellut että joulupöytä on myös anoppia ja appea varten ja heidän näköisensä

Miksi et vienyt itse anoppilaan rosollia, vaan lössähdit valmiiseen pöytään marisemaan, kun ei oo sun herkkuruokia

Vierailija
118/118 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 9 vuotta mieheni kanssa yhdessä. Olen ollut 15 vuotta kasvisyöjä ja anopille se ei ole mennyt perille. Joulupöydässä tuputetaan kinkkua, silliä, lohta ym. Laatikoita on tietysti maksalaatikko vain. Sitten ihmetellään kun mikään ei kelpaa kun teen/tuon omat ruoat. Ja loukkaannutaan.  Tykkään olla omassa kodissani joulun ja kokkailla kaikille sopivaa ja nauttia rauhallisesta hyvästä tunnelmasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän