Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan nainen ei halua viettää joulua anopilla??

Vierailija
29.11.2009 |

Vai onko teitä jotka menette mielummin anoppilaan kuin kotiinne vanhempienne luokse?

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä jouduit NIIN kärsimään. Kyllä välillä säälittää nämä anopit, kun nykyajan akoille ei mikään kelpaa. Luulevat että anopin suurin ´jouluna on miellyttää miniäänsä. Oletko ajatellut että joulupöytä on myös anoppia ja appea varten ja heidän näköisensä

Vierailija
22/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se toki joulun viettoa mahdottomaksi tee, mutta osan tunnelmasta se vie. Anopilla on kyllä kuuset ja koristeet, valoja ja pöydällä joululiinaa. Mutta kaikki on vaan lisätty sinne tavallisten kamojen sekaan, eikä anoppi oikein osaa siistiä kotia joulua varten. Omassa kodissa on vaan sievempää ja siten viihtyisämpää olla.

Enkä mä tykkää anopin tyylistä pitää kamalaa mekkalaa, kun lahjoja avataan. Lapset meni pienenä siitä ihan sekaisin, ja sen jälkeen oonkin vähitellen siirtänyt kaiken lahjojen avaamisen omaan kotiin. Eli kompromissina käydään anopilla syömässä, viedään mukana jotain omaa herkkua, ja tullaan kotiin avaamaan lahjat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

appivanhempieni luona. Italiansalaattia purkissa pöydällä, ei ollenkaan itse tehtyä rosollia, vaikka muuten lihajuttuihin oli panostettu sitten aika tolkuttomasti.

Itse en niin lihasta välitä, mutta täytyy sanoa, että anoppi on varmaan sen huomannut vuosien varrella syödessään luonamme, ja nykyään ihan tavallisella sunnuntailounaallakin on alkupalapöytänä notkuva salaattipöytä, ja ihan tuoreita ja itsetehtyjä juttuja.

Siks kun siellä ei saa hyvää ruokaa ja joutuu kuuntelemaan appiukon tyhmiä juttuja. Jotain valmista italiansalaattia joulupöydässä, YYYh.

ettei mun tarttee lisätä mitään.

tullut ajatelleeksi että maailmassa on muitakin mieltymyksiä kuin sinun.

Vierailija
24/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei pakko ole.

Vierailija
25/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietämme joulun vuorovuosin anoppilassa ja vanhempieni luona. Mukavaa on kummassakin paikassa ja kummallakin paikalla on omat hyvät puolensa. Ehkä se anoppila jopa voittaisi kisan.

Anoppilassa:

+On mukavaa sukua, paljon lapsia, usein jopa joulupukki.

+Mieheni viihtyy ja on rento.

+Ei juurikaan tarvitse osallistua ruoanlaittoon tai tarjoiluun, koska väkeä on niin paljon että yhdelle ei jää kovin paljon hommaa.

+Lapset saavat paljon kivoja lahjoja (=leluja)

-Ruoka ei ole minun makuuni

Vanhempieni luona:

+Rauhallista, vähän väkeä (olen ainut lapsi)

+Herkullista ruokaa minun mielestäni

-Mieheni tylsistyy ja ei pidä ruoasta.

-Koko joulu menee ruokaalaittaessa ja tiskatessa

-Lapsille käytännöllisiä lahjoja, jotka eivät oikein innosta (esim. lakanat). (Ne toisten isovampien lahjat saadaan sitten myöhemmin joulukyläilyjen aikaan.)

Vierailija
26/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, olihan se nuorena ihmisenä, jolle rosolli oli kaikkein tärkein jouluruoka, aika outoa huomata, että toiset syövät pelkkää lihaa.

Mutta on ihan eri asia ajatella jotain omassa päässään, tai osoittaa jotenkin mieltään asiasta. En usko, että anoppini joutui kärsimään rosollin puutteesta ollenkaan.

On tosin huomannut meillä joulua viettäessään, että rosolli on minun lempiruokani jouluna.

Ja sinä jouduit NIIN kärsimään. Kyllä välillä säälittää nämä anopit, kun nykyajan akoille ei mikään kelpaa. Luulevat että anopin suurin ´jouluna on miellyttää miniäänsä. Oletko ajatellut että joulupöytä on myös anoppia ja appea varten ja heidän näköisensä

Vierailija
27/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin mielummin anoppilassa kuin omien vanhempien kanssa. Molemmin käy, mutta ilolla menen nytkin anoppilaan. Ei semmoisia hienoja perinteitä ja upeita jouluruokia, mutta rentoa ja pinkoilematonta meininkiä.

Vierailija
28/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vaan emme pääse IHANAAN anoppilaan, vaan jäämme kotiin. Saatan tuosta naapurista pyytää joulua vihaavat vanhempani syömään, mutta sitäkin täytyy harkita oman hyvän mielen säilymisen kannalta kannattaako.

Vierailija
29/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se syy, miksi en halua anoppilaan jouluksi. Siellä todellakin on Saarioisen laatikot pöydässä ja valmiit italiansalaatit sun muut. Kinkkua ja rosollia, riisipuuroa jne. eli just sitä ruokaa (poislukien nuo Saarioisen laatikot ja valmis italiansalaatti), mitä suomalaisissa joulupöydissä on ollut jo 1800-luvulla. Siis sitä pahaa perinneruokaa, joka ei enää nykyihmisen suussa ole Hyvää Juhlaruokaa, vaan nimenomaan sen syöminen perustuu perinteeseen.

Minä nautin erilaisista joulun mauista mieluummin nykypäivään sovellettuna. Eli otetaan vaikkapa niitä joulun mausteita, luumuja, possun lihaa jne. ja valmistetaan ne silleen ihanasti kuin nyt joulun alla saadaan erilaisista naisten- ja ruokalehdistä lukea.

ja itse aina kovalla innolla odotan juuri niitä perinteisiä jouluruokia, en pelkän perinteen vuoksi vaan siksi että ne on niiiiiin HYVIÄ! En suostuisi edes syömään mitään muuta jouluna. Muita ruokia voi syödä sitten muulloinkin.

Tämäkin on vain minun mielepiteeni, mutta ei pidä yleistää ettei nykyihminen enää pidä perinteisistä jouluruoista.

Niin ja meidän perhe menee tänä jouluna anoppilaan. Ensimmäinen joulu heidän luonaan ja ihan mielenkiinnolla odotan. Appivanhemmat ovat ainakin mukavia, joten odotettavissa rento joulu.:)

Vierailija
30/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on mulle rauhan ja rentoutumisen aikaa. Ja rentoutuminen ei onnistu jos ensin pakataan penskat ja koirat ja lahjat ja vaunut ja systeemit autoon ja sitten ne puretaan ja sitten parin päivän päästä taas pakataan ja siihen väliin ollaan pedattu sänkyjä kenen minnekin ja sitten päiviksi ne pois kun ei muuten mahduta olemaan ja sitten taas lepääminen ja loikoilu jää. Kiitos, mutta ei kiitos. Olen omassa kodissa oman perheeni kanssa. Tänne toki voi anoppi ja oma äitini tulla, kunhan viimeistään joulupäivänä tajuavat lähteä pois. Muita en kutsu. Todellakaan.

Vierailija
31/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan mukavia muistoja joulusta mummolassa. Huonoja puolia ovat meille vanhemmille:

- ruma, epäviihtyisä miljöö (juu, se vaikuttaa

ikävästi tunnelmaan)

- televisio pauhaa päällä - toivottavasti ei tule

urheilua...

- appi kiroilee ja pahimmassa tapauksessa vetää

alkoholia liikaa

- ruoka on todella suolaista ja rasvaista (pitää

ottaa oat ruoat mukaan)

- sisällä poltetaan eli haisee kamalalle

hyviä puolia on se, että pääsee autolla kotiin illalla:-).

Omilla vanhemmillani on moni asia paremmin, mutta siellä on ankean vaisu, masentava tunnelma.

Oltaisiinkohan tämä joulu kotona...

Vierailija
32/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on ihan ok, hössöttää, marttyroi hiukan, ja kova vänkäämään joistain asioista, mutta summa summarum oikeastaan ihan mukava ihminen, joka pitää aidosti lapsenlapsistaan ja ennen kaikkea yrittää parhaansa. Eli ihan normaali, puutteellinen ihminen, kuten me kaikki. Hänen luokseen voisin mennä lähes milloin vain.

Mutta appi on riitaa haastava päällepäsmäri, jonka seurassa on tosi vaikeaa olla. Eli hänen takiaan on ikävä mennä sinne. Mutta menemme silti.

Vierailija
33/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon, että hyvä kun mukaan mahtuu.

2. Ruuat ovat pahoja. Jotain valmiita laatikoita Lidlistä ja ihan paska kalapöytä, joka minulle on tärkein. Kinkusta en välitä.

3. Alkoholia ei ole ollenkaan. Itse pitää viedä viinipullo ja avata se anopin nyrpistellessä nenäänsä vieressä.

4. Anopin mies haisee.

5. Anopin kanssa ei voi jutella kun iänikuisesta puutarhan hoidossa.

6. Anoppi ostaa ällöttävää muovikrääsäpaskaa lapsille lahjaksi ja käärii ne epäekologisiin kääreisiin.

7. Anopilla on muovikuusi.

8. Anoppi on rumasti pukeutunut.

9. Anopin kahvikupit ovat vittumaisen pieniä.

10. Anoppilassa soi Radio Nova ja sitä ei sammuteta edes ateria ajaksi.

Vierailija
34/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ollaan vaan anopin ja appiukon kanssa, meidän porukoilla on myös mun veljet

- Samat tylsät jutu, eli eka syödään, sitten istutaan ja puhutaan jostain auton jarruvaloista ja uudesta digiboxista. Sitten juodaan kahvit, minä saan teetä.

- Ruoat on kaupan valmiita lootia yms. kinkku kuivaa

- Väkinäinen tunnelma

- Ei saa munatotia tai aikuisten glögiä :)

Vierailija
35/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää pystyssä pysyneet.

Vierailija
36/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on kuollut

Vierailija
37/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin olla anoppilassa, lapsuudenkodissani tai omassa kodissani.ei ole kauheasti väliä, toissa jouluna anoppilassa,viime jouluna kotona ja tänä vuonna mies halusi minun kotiini. molemmissa mummoloissa on pakko olla yötä kun niin pitkä matka, mutta lapsille mukavaa kun on paljon väkeä ja perinteitä ja itse pääsee vähemmällä.

Vierailija
38/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen vuosi minun vanhempieni kanssa, ja joka toinen miehen vanhempien kanssa. Ei sillä ole mitään merkitystä miten joulua vietetään paikoissa. Tasapuolisuuden vuoksi on oltava kuitenkin molempien isovanhempien luona. Ihmeen itsekkäitä tyyppejä täällä kirjoittelee. "minulle ei kelpaa se ja se..." Entä miehen ja lasten oikeus olla myös toisen suvun rakkaitten kanssa jouluna? Älkääkä viitsikö väittää että mies on samaa mieltä eikä halua olla italiansalaatin takia omien vanhempiensa kanssa. Tottakai mies niin väittää, kun ei kestä kiukkuista vaimoa jouluna, ennemmin alistuu menemään anoppilaan, vaikka viihtyy siellä huonosti, mutta ei uskalla sitä ääneen sanoa.

Vierailija
39/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin aivan ihanat appivanhemmat. Auttavat meitä tarvittaessa ja ovat haltioissaan ensimmäisestä lapsenlapsestaan joka saapuu elämäämme keväällä. Tulen hyvin toimeen molempien kanssa ja vietän jouluni erittäin mielellään appivanhempieni kanssa. Anoppi tekee erittäin loistavat jouluruoat ja tunnelma heillä ollessa on mukava, rento ja kotoisa. Ei mitään turhaa jeesustelua rautakanki perseessä meiningillä. Jopa koiramme on heille tervetullut viettämään joulua. ja siellä on kuusen alla koirallekin paketti.

Vierailija
40/118 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotona tai omien vanhemien luona olossakaan mitään vikaa ole, mutta anoppini ja appeni ovat erittäin kohteliaita ja aina niin selkeästi mielissään kun menemme sinne. Tunnen siellä perheeni toivotummaksi kuin omien vanhempieni luona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan