Miksi kukaan nainen ei halua viettää joulua anopilla??
Vai onko teitä jotka menette mielummin anoppilaan kuin kotiinne vanhempienne luokse?
Kommentit (118)
anoppilaan kuin omille vanhemmille! Anoppi tekee parempaa ruokaa, on ystävällisempi ja enemmän saman henkinen kuin itsekin. Joulunviettotapamme ovat samantyyppiset, toisin kuin omilla vanhemmillani, joiden luona lähinnä katsotaan telkkaria ja mässäillään tauotta. Toki menen omille vanhemmillekin ihan mukisematta vuorovuosina. Mutta ei minulla ole mitään anoppilaa vastaan jouluna, päin vastoin!
Anoppilassa oleminen on muuten ihan jees, mutta miehestä tulee pahainen kakara, joka linnottautuu sohvalle kitisemään, että tuokaa lisää kinkkuvoileipiä. Minun pitää sitten auttaa keittiössä ja seurustella kun mies makaa sohvalla ja lukee sarjiksia. Jippii! Nyt kun on vielä lapsia niin minähän niitä sitten vahdin, etteivät kaada kynttilöitä ja hiero rosollisia käsiään sohvaan.
Aikanaan yritimme täyttää kaikkien isovanhempien toiveet ja säntäilimme jouluna paikasta toiseen kolmen pienen lapsen kanssa. Myös vähän omaakin joulua piti yrittää luoda. Yhden katastrofaalisen joulun jälkeen (finaali minun vanhempieni kotona) päätimme, että vietämme joulun tästedes kotona rentoutuen ja se on ollut paras ratkaisu ikinä.
Minä menen appivanhemmille ihan mielelläni. Harmi vaan, kun sinne saa mennä vain joka toinen vuosi :) Ruoat on hyviä ja tunnelma mukava. Glögiäkin maustetaan vähän, toisin kuin lapsuudenkodissani koskaan.
Mun anoppilassa ollaan kännissä. Kossupullo lyödään pöytän ku automme ajaa pihaan. Anoppi on uskovainen, ei ryyppää. Mun pitää olla ajokunnossa jos appi pimahtaa yöllä ja pitää lähteä. Siks ei mennä sinne.
En mene anoppilaan, enkä mihinkään muuallekaan. Olemme lasten kanssa kotona, laitamme itse joulun. Meille saa tulla lähimmät, jos haluavat.
Mun anoppi on kyllä tosi kiva ja rento, mutta hän asuu yksiössä. Siellä on aina todella kuuma, en saa nukuttua sen takia. Valvon siis kaiket yöt siellä seinään tuijotellen ja hikoillen. En voi lukea tms. koska muut herää sitten siihen. Anoppi siis palelee jostain syystä koko ajan, siksi se kuumuus.
Käydään kyllä muuten kylässä, mutta joulun haluan viettää ihan omassa kodissa, omassa porukassa rennosti.
Menisin mielelläni molempiin jos päästäis! Mulla ihanat vanhemmat ja ihanat appivanhemmat!<3
Tää joulu vietetään miehen kanssa kahdestaan kotona nauttien kahdenkeskeisestä ajasta joulutunnelmissa! Uusi vuosi vietetään ystävien parissa.
Viime vuonna oltiin Joulu mun vanhempien tykönä ja uusi vuosi appivanhemmilla.
Me on vietetty appivanhemmilla yhteisistä jouluistamme 4/5. Yksi joulu oltiin kahdestaan kotona, tuleva joulukin luultavasti kotosalla. En voisi edes kuvitella meneväni oman äitini joulupöytään. Lapsuuden joulutkin olin mummolla.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2009 klo 20:25"]Tullaan hyvin juttuun, ruoka on hyvää ja tunnelma rento. Yöksi päästään omaan kotiin, kun asutaan 10 km:n päässä. Omien vanhempieni kanssakin voisin viettää joulua, tosin tunnelma ei ole ihan niin rento, sillä äitini on neuroottinen hössöttäjä, joka joka vuosi murehtii huonosti paistunutta kinkkua (aina se on yhtä hyvää), epäonnistuneita laatikoita (nekin aina onnistuneita ja hyviä) ja liian käynyttä kotikaljaa (sitä en itse juo, mutta ei se koskaan kuulemma ole liian käynyttä). Lahjojen jaon aikaan äitini murehtii antamiaan lahjoja (aina niissä on jotain vikaa) ja moittii meitä liian kalliiden lahjojen ostamisesta. Puolet joulustani menee siis äitini rauhoittelemiseen, jos vietämme joulua vanhempieni luona.
[/quote]
Ihan kuin suoraan meidän vanhempien joulusta. Jossain vaiheessa aattoa äiti lukkiutuu makkariin mököttään eikä kukaan koskaan oikein tiedä edes miksi ja kun tulee takaisin niin on kuin mitään ei olis tapahtunutkaan, mutta loppuillan tunnelma on kuin hautajaisissa.
Kyllä me siellä joulua vietimme ennen grande katastrofia. Eihän se mik'ään huippujoulu ollut. Anoppi on ihan hyvä kokki, mitä nyt pakotti lipeäkalaa syömään. Muuten koko ilta jäykistelyä, koska kylässä vieraanahan siellä olin.
Oman suvun jouulvuoro pidettiin/pidetään maalla vapaa-ajan paikassa jossa miehenikin osaa rentoutua. Nyt välttelemme sitäkin, koska vanhemmat ovat remontoineet paikan ihan sieluttomaksi. Ja mitä sitä isän vittuilua edes menisi sinne kuuntelemaan.
Me ollaan oltu joka joulu (14v) anopin luona sen jälkeen, kun mieheni kanssa alettiin seurustelemaan. Anoppi on mulle läheisempi kuin oma äitini.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:10"]
Kyllä me siellä joulua vietimme ennen grande katastrofia. Eihän se mik'ään huippujoulu ollut. Anoppi on ihan hyvä kokki, mitä nyt pakotti lipeäkalaa syömään. Muuten koko ilta jäykistelyä, koska kylässä vieraanahan siellä olin.
Oman suvun jouulvuoro pidettiin/pidetään maalla vapaa-ajan paikassa jossa miehenikin osaa rentoutua. Nyt välttelemme sitäkin, koska vanhemmat ovat remontoineet paikan ihan sieluttomaksi. Ja mitä sitä isän vittuilua edes menisi sinne kuuntelemaan.
[/quote]
joo ja ei se asunto ole mieheni lapsuudenkoti, tuolla aikaisemmin kun siitäkin huomautettiin.
Koska anoppini miesystävä on todella uskonnollinen ja keskustelut anoppilassa ovat pelkkää valitusta, tai sitten kuunnellaan miesystävän yksinäistä horinaa hänen metsästyskoiristaan, eikä anoppini viitsi häntä keskeyttää, vaikkei ketään kiinnosta. Mieheni on ainoa lapsi, joten meitä on anoppilassa vain neljä aikuista. Omaan perheeseeni kuuluu lisäkseni sisko ja veli sekä heidän puolisonsa, joten meillä on aina menoa ja meininkiä, erilaisia puheenaiheita ja jotain hauskaa tekemistä, eli ne, jotka haluavat pelata, voivat pelata ja ne, jotka haluavat katsoa jotain elokuvaa, voivat tehdä niin ilman, että kukaan joutuu olemaan yksin. Lisäksi yksi anopin miehen koirista on useasti purrut meidän koiraa. En jaksa mennä anoppilaan pelkäämään koiramme hengenlähtöä.
Ei tulis mieleenkään "viettää joulua" kenenkään nurkissa, ihan omassa kodissa ollaan. Anopillla käydään yleensä joulupäivänä syömässä, tunnin-parin reissu. Oma äiti ei enää voi jouluja järjestää ja häntä käydään katsomassa joulunaluspäivinä.
Koska aukovat päätään siitä, etten syö kinkkua/punasta lihaa, pakottavat uskonnolliseen aivopesuun, valvottavat lapsia keskiyöhön ja loukkaantuvat, jos esitetään asioista eriäviä mielipiteitä. Ei mitään muita aktiviteetteja kuin loputonta seurustelua, jossa kaikki puhuvat toistensa päälle Raamatun sanaa julistaen. Lisäks matkaa Ouluun meiltä reilut 400 km.
Omat vanhempani asuvat lähellä, miehen 700 km päässä. Käytämme kaikki lomat ja liikenevän ajan siellä, joulun haluan olla rauhassa omassa kodissa ja sen lähistöllä.
Ei olla mitään bestiksiä anopin kanssa ja onhan siellä välillä ärsyttävää mutta pääasiassa menen sinne ihan mielelläni.