Kumpi mielummin, Wii vai PS3?
Joululahjaa siis yritän pähkäillä...Meillä on vanha PS2 ja siihen joitain pelejä, käsittääkseni ne eivät ole yhteensopivia PS3:n kanssa? Lapset toivovat PS3:a.
Entäs Wii, millaisia kokemuksia siitä?
Tuntuu jotenkin kiinostavammalta kuin tuo 'pleikka' mutta tykkääköhän lapset siitä?
Iät 4, 6, 8, 10 ja 14.
Onko kenelläkään kokemuksia jommasta kummasta / molemmista?
Kiitos.
Kommentit (26)
koneista löytyy Wii, X-box ja PS2. Ukko pelaa kaikkia aika tasapuolisesti, mutta itse käytän vain ja ainoastaan Wiitä (Wii fit, Wii spots, Quitar Hero...)
Meillä on pienempiä lapsia ja he pelaavat vain Wiillä.
Vaikea valinta, kun teillä lapset ovat niin eri-ikäisiä.
Guitar Hero ja Sing Star isompien lasten suosiossa. Niitä ei saa Wiille.
tosiaan kyse siitä, kelle konsoli tulee. Kuten joku sanoi, Wiistä innostuvat nekin, jotka eivät normaalisti ehkä pelaa, mutta "prompi" pelaaja voi pitää sitä liian yksipuolisena. Wii ei ole ns. perinteinen laite, ohjaimet ja pelitkin ovat erilaisia. Ja monet hittipelit tulevat pc:lle, xboxille ja pleikalle, mutteivät wiille.
Tosin sille on paljon lasten ja "naisten" pelejä, joten se saavuttaa ehkä laajemman suosion perheessä ja yhdessä pelatessa. Mutta ne teinit ja mm. aikuisten seikkailupelejä pelaavat voi jäädä paitsioon.
Itse sanon tosiaan sillä kokemuksella, että meillä on kaikki konsolit, mutta ap:n lapsia en tietenkään tunne :)
2
Niin mulle sanottiin konsolikaupassa. Ite en oo mikään tietäjä. Ostin ps 2:n tytölleni kokeilumielessä.
sillon pari vuotta sitten, iso kone ja vähän muistia. Uusimpiin PS3 EI käy enää PS2 pelit!!!
Ja sellaisia koneita joihin kävisi ei enää ole kaupoissa pitkään aikaan myyty!!
PS2 ei taida pahemmin enää kaupoista löytyä..
Ja saa Wiille myös Indiana Jones, Batman yms legoukkelipelit ja Mario pelit on ihan huippuja ja ne erilaiset urheilupelit!! Paljon myös tyttöjen pelejä esim Pet Shop ja hevospelejä!
ja erilaisia singstariin verrattavia laulupelejä, samoin guitar heron saa wii:hin. Kannattaa esim. googlata minkälaisia lisävarusteita wii:lle on saatavilla - niitä meinaan on PALJON! Eli ehdottomasti suosittelen wii:tä!
uusimmissa PS3 konsoleissa! Ne toimivat kyllä ensimmäisessä ps3-versiossa vuosia sitten, mutta eivät enää uusimmissa versioissa
tosiaan kyse siitä, kelle konsoli tulee. Kuten joku sanoi, Wiistä innostuvat nekin, jotka eivät normaalisti ehkä pelaa, mutta "prompi" pelaaja voi pitää sitä liian yksipuolisena. Wii ei ole ns. perinteinen laite, ohjaimet ja pelitkin ovat erilaisia. Ja monet hittipelit tulevat pc:lle, xboxille ja pleikalle, mutteivät wiille.
Tosin sille on paljon lasten ja "naisten" pelejä, joten se saavuttaa ehkä laajemman suosion perheessä ja yhdessä pelatessa. Mutta ne teinit ja mm. aikuisten seikkailupelejä pelaavat voi jäädä paitsioon.
Itse sanon tosiaan sillä kokemuksella, että meillä on kaikki konsolit, mutta ap:n lapsia en tietenkään tunne :)
2
ihan tosi tylsä 'tyttöjen peli' (Alone in the Dark)
http://www.nintendo-fi.com/?game=2024.
Kyllä Wiillekin on nykyään monipuolisia pelejä eikä niissä kaikissa ole kyse kuntoilusta.
Suosittelen, on erittäin monikäyttöinen. Ei tarvitse erillistä Blue Ray (tai dvd) soitinta.
on mun mielestä vähän lapsellinen 14-vuotiaalle. Onhan siinä niitä kivoja jumppapelejä, mutta muuten en itse sillä ainakaan paljoa pelaa. Suosittelen siis PS3:a, vaikka olen niin vanhanaikainen, että kakkonenkin olisi riittänyt meidän perheeseen.
Meillä siis pelaavat vain aikuiset vielä.
onhan Wiikonsooliin vaikka kuinka paljon pelejä kuten ps3:llekin. Ostettu wii täällä joululahjaksi ja tiedän että teinit tykkää siitä ja niin myös 6v. Saa vähän liikkuakin samalla eikä vain istua.
on mun mielestä vähän lapsellinen 14-vuotiaalle. Onhan siinä niitä kivoja jumppapelejä, mutta muuten en itse sillä ainakaan paljoa pelaa. Suosittelen siis PS3:a, vaikka olen niin vanhanaikainen, että kakkonenkin olisi riittänyt meidän perheeseen.
Meillä siis pelaavat vain aikuiset vielä.
Nii että sulla siis ei ole mitään hajua onko wii liian lapsellinen 14- vuotiaalle.
(pelaamattomat?) sen tietää, mistä teinit tykkää. Ja "kiva että saa liikuntaa". Mites se, että saa kivoja pelejä, eiks se ole se pointti?
Kumpaa ne lapset toivoikaan?
Ei -2-, mutta samaa mieltä :)
teineillä.
Wiissä on toki pienille kivoja pelejä ja onhan aikuisille niitä tasapainolautoja (en vain ymmärrä, mitä niillä tehdään. Eikö nykyajan lapset ja aikuiset liiku enää ilman jotain pelikonsolia). Mutta ps 3.ssa on paremmat pelit isommille lapsille. Varsinkin pojille.
Teinien kokemuksesta voin sanoa, että porukka pelaa siellä, missä on ps3 ja siinä perheessä, missä on wii niin pelaa alakoululaiset.
ihan siitä, mitä kukakin tykkää pelata.
Meillä esim. Guitar Hero ja Sing Star isompien lasten suosiossa. Niitä ei saa Wiille.
Meillä ei ole minkäänlaista pelisysteemiä ja nyt harkitaan joululahjaksi JOTAKIN. Ollaan vaan aivan totaalisen pihalla ja pudonneita noista.
Mitä meidän siis kannattaisi hankkia? Tuleeko peruspaketissa jotain pelejä mukana, vai pitääkö ne ostaa erikseen? Missä hinnoissa liikutaan? Ymmärrän sen verran, että PS3 on jotenkin edistyneempi ja kalliimpi kuin PS2, mutta miten ne konkreettisesti eroavat? Saako vanhempaan enää esim. pelejä?
Meillä on tytöt 8 v ja 7 v sekä poika 4 v, tämä peli olisi ensisijaisesti isommille, eli tytöille. Eivät ole pelanneet ikinä muuta kuin jotain Pikku Kakkosen pelejä ja Muumeja PC:Llä. ja nyt yhdellä kaverilla jotain Indiana Jones "legoukkeli" peliä joka kuulemm,a on tosi hyvä. Millainen peli/pelit olisivat hyviä?
Laittakaa mulle please joku idiootti-info aiheesta :)
on mun mielestä vähän lapsellinen 14-vuotiaalle. Onhan siinä niitä kivoja jumppapelejä, mutta muuten en itse sillä ainakaan paljoa pelaa. Suosittelen siis PS3:a, vaikka olen niin vanhanaikainen, että kakkonenkin olisi riittänyt meidän perheeseen. Meillä siis pelaavat vain aikuiset vielä.
Meillä mies on nintendo fani ja meiltä löytyy kaikki koneet =)
Vai että wii on lapsellinen.. hm.. meillä ainakin kaveriperhe (2aik ja n.10vee poika) tulee kylään pelailemaan wiin pelejä ihan innoissaan ja aina on kauheet skabat meneillään ja viihtyvätkin meillä sit monta tuntia!!
Jos haluat oikeasti tasokkaita pelejä grafiikaltaan ja ominaisuuksiltaan - PS3. PS3 suuri plussa on myös mainitut Sing Starit ja Guitar Hero.
Wiin parasta antia Wii Sports.
Henkilökohtaisesti valitsisin PS3-konsolin, sille saa myös halpoja PS2 pelejä(käyvät suoraan) tajuttomat määrät. Eli ehdottomasti PS3!
Työskentelen pelialalla, joten luulen että mulla on joku käsitys aiheesta. Mutta makuasioitahan nämä ovat ja varmaan lapsistakin kiinni, mkistä tykkää :)
Kyllä se wiikin kiva peli on, mutta jos perheeseen on tarkoitus hankkia vain yksi konsoli, en henkilökohtaisesti ostaisi sitä. Kaikki ne "coolit" pelit kun on pleikkarille.
Eri mieltä saa toki olla...
2
ja meillä on myös xboxikin (ja vain sen takia hankittiin että mies saa pelata nhl), eli koneita löytyy =) Oltiin syksyllä rapujuhlissa (oikein pitkän kaavan mukaan juhlitaan) meillä oli wii ja wiin sport talvipelit mukana ja pienessä huoneessa n.5-7 nuorta aikuista miestä rikkoo toistensa ennätyksiä hikipäässä monta tuntia.. että sillain ja me ollaan ainoita suvussa jolla on wii ja paaaljon (erilaisa)pelejä!