Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi akateemiset ihmiset aina näillä palstoilla

Vierailija
28.11.2009 |

on joka asiassa pätemässä sillä koulutuksellaan? Onko elämä niin tyhjää, että pitää aina joka välissä toistella sitä akateemisuutta?

Itse olen todennut, että ihmisen älykkyys ei ole mitenkään suoraan verrannollinen koulutuksen määrään. Enemmänkin ehkä näyttää olevan päinvastoin.

On jotenkin kornia lukea aina näitä akateemisten omia tutkimuksia ja päätelmiä siitä miten aina asiaan kuin asiaan syy löytyy koulutuksessa. "Kuuntelet Yö-yhtyettä? Selvä kouluttumaton juntti siis." "Et rokotuttanut lapsiasi sikainfluenssaa vastaan? Ammattikoulun käynyt juntti." Listaa voisi jatkaa loputtomiin ja aina vain käy tuskallisen selväksi se, että akateemiset ovat oppineet sanan "juntti" siellä yliopistopiireissä.

Lainatakseni erästä Muodin Huipulle kisaajaa tähän väliin niin "olen aivan psykoosissa näistä teidän diagnooseista".

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväpiirissänikin lähes kaikki ovat akateemisia ja kuten sanoin, suvussa kaikki. Halusin siis olla samalla tasolla heidän kanssaan. Kyllä akateemisilla on kuitenkin sinänsä jotakin yhteistä keskenään. Vähän niin kuin samanlaista kieltä. Akateemiset ystäväni halusivat lähtökohtaisesti akateemiset puolisot juuri siksi, että siitä saa tietynlaista yhteenkuuluvaisuutta. Tosin lakimiesystäväni otti insinöörin. Tämä insinööri kyllä sitten opiskeli DI:ksi. Ei lakimiehellä ja muurarilla oikein ollut riittävästi yhteistä taustaa, vaikka muurarin palkka on hyvä. (Hän seurusteli vähän aikaa muurarin kanssa.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän