Nykyinen ja hänen exä.
Eronneet avioliitosta n. vuosi sitten. Yhteishuoltajuus lapsista. Olemme tunteneet/seurustelleet nyt 6kk ja olen alkanut ihmettelee pikkuhiljaa heidän välejään jotka on vähintäänkin turhan läheiset. Soittelevat päivittäin(no lähinnä lasten asioissa), exä kyselee apua jatkuvasti kuskaus yms. hommiin ja mies hoitelee lapsia exänsä luona kerran viikossa vähintään(tosin ex ei ole sillon kotona vaan uuden miehensä luona). Tulisiko tälläinen hyväksyä? Olen epäluuloinen. Mieheni väittää ettei heillä todellakaan ole enää mitään mutta yksikinpäivä löysin miehen puhelimesta viestin jossa aika hellään sävyyn pyyteli anteeksi exältään? Ahdistavaa.
Kommentit (54)
silmäsi. Jos todella rakastat ja haluat saada jotakin pysyvämpää miehen kanssa ÄLÄ ala vielä esittää vaatimuksia - jos koskaan. Ne kääntyvät ainoastaan itseäsi vastaan.
Osoita kypsyyttä ja anna miehen tavata lapsiaan LASTEN KOTONA - sehän ei ole pelkästään miehen exän koti vaan myös lasten. Tee juuri päinvastoin kun nyt aiot: kannusta miestä tapaamaan lapsiaan kotonaan, ehdota mitä voisivat tehdä, ehdota myös aktiviteetteja kodin ulkopuolella. Ole ymmärtäväinen, se kantaa pidemmälle kuin tämänhetkinen suhtautumistapasi.
Tsemppiä. Ymmärrät tämän viestini jos et nyt niin myöhemmin elämässäsi.
19
Jos mies olisi niiden lasten kanssa vaikka ulkona ja kahviloissa ja leikkipuistossa sen 6 tuntia, se ei olisi sen EXÄN kotona. Ap ei käsitä, että se on myös lasten koti vaan ensisijaisesti se on exän koti. Ja se pelko, että siellä on sänky ja exä voi tulla aiemmin kotiin niin hehän voivat mennä sänkyyn. Mutta jos mies pitää niitä lapsia 6 tuntia pihalla niin seksin hommaaminen exän kanssa on vaikeampaa.
Säälittää vaan ne lapsiraukat kun eivät saisi lämpimässä sisällä tavata isäänsä vaan pitäisi pakkasessa ja sateessa seisoa ulkona tuntikausia hullun ja mustasukkaisen nyxän takia.
Hulta vielä lisää se että tämä mieshän ei seksiä saa ap:lta. Miksipä ei sitten ottaisi siltä exältä?
Tässä on juurikin se ristiriita että mies todellakin sanoo silmiin katsoen että on päässyt exästä eroon jo kesällä ennenkun tavattiin. On jatkanut elämää koska oli suhde jo ennen minua(muutaman viikon pituinen). Mies rakastaa minua, puhuu yhteenmuutosta ja kihlauksesta. Kertoo että ekaa kertaa elämässään on rakastunut. Tää on aitoa, sen tiedän. Mutta tiedän myös sen että erosta on vain se vuosi ja heillä oli pitkä suhde, mutta huono suhde! Mies on hyvin kiinni lapsissaan ja hyvä isä, siksi tapaa lapsiaan mahd. usein. Mutta kai minullakin pitäisi olla jotain sanavaltaa.. Eihän miehenikään hyväksyisi että mun exä istuis mun luona, ei todellakaan! On niin mustasukkainen minusta. Mutta silti hän istuu exällään useasti viikossa. Tämä asia häiritsee minua.
Ja se on totuus. Eli seksistä ei ole kyse!
suhde. Taidat olla joko hyvin nuori tai äärettömän naiivi. Tai provo. ;)
On jatkanut elämää koska oli suhde jo ennen minua(muutaman viikon pituinen).
ymmärtäväistä niin kauan, että saat sormuksen sormeen tai saatte yhteisen lapsen.
Sen jälkeen voit sitten palata omaksi itseksesi ja ilmoittaa, että yhteydenpito exään loppui nyt ja lapsiakaan ei tarvitse enää tavata.
Tämä kantaa pitkälle. Mies tuskin uskaltaa toista kertaa erota jos ehdit hänelle tehdä oman lapsen.
silmäsi. Jos todella rakastat ja haluat saada jotakin pysyvämpää miehen kanssa ÄLÄ ala vielä esittää vaatimuksia - jos koskaan. Ne kääntyvät ainoastaan itseäsi vastaan.
Osoita kypsyyttä ja anna miehen tavata lapsiaan LASTEN KOTONA - sehän ei ole pelkästään miehen exän koti vaan myös lasten. Tee juuri päinvastoin kun nyt aiot: kannusta miestä tapaamaan lapsiaan kotonaan, ehdota mitä voisivat tehdä, ehdota myös aktiviteetteja kodin ulkopuolella. Ole ymmärtäväinen, se kantaa pidemmälle kuin tämänhetkinen suhtautumistapasi.
Tsemppiä. Ymmärrät tämän viestini jos et nyt niin myöhemmin elämässäsi.
19
No sinähän sairas olet.. ! huh huh.
Millaisia naisia täällä on! Mä en juoni mitään. Olen aito ihminen ja en harrasta mitään juonimista helvetti! Rakastan aidosti ja etsin aitoa rakkautta.
Mä luulen että seksittömässä etäsuhteessa epävarmuus ja mustasukkaisuus olisi hyvin usein läsnä vaikka ei olisi exääkään.
En tiedä kumman terveydestä seksin puute on kiinni mutta oli kuinka vaan niin se tuo epävarmuutta tosi helposti. Jos nainen ei pysty seksiin ja mies pystyisi niin taatusti tulee mieleen että hakeekohan se mies seksiä jostain muualta ja jos mies sanoo ettei pysty seksiin niin nainen miettii silloinkin että onkohan vika minussa ja mitä jos se kuitenkin pystyy jonkun muun kanssa jota haluaa enemmän. Ja vaikka olisi joku ilmeinen fyysinen este niin siltikin olisi helposti mustasukkaisuutta ajatuksista koska niin usein kuitenkin on niin että sitä enemmän mielessä mitä enemmän puutetta.
Ymmärsit sanomani tahallisesti väärin. En puhu juonimisesta vaan kypsästä ja viisaasta suhtautumisesta kunnes sitä viisautta ja kypsyyttä on Ap:n omassa päässä. Neuvoni voi toki ohittaa, ei ole pois minulta. :) 19
sano vielä mitään siitä että onko päässyt tunnetasolla eroon vai ei.
Voi olla että jos mies roikkuu vielä exässä niin se ero voisi helpottua jos te veisitte suhteenne seuraavalle tasolle.
Jos asuisitte yhdessä niin tuskin hän sitten enää istuisi exän luona mutta mitä muutakaan hänellä nyt seksittömässä etäsuhteessa on kuin aikaa märehtiä menneitä jos on märehtiäkseen.
Tässä on juurikin se ristiriita että mies todellakin sanoo silmiin katsoen että on päässyt exästä eroon jo kesällä ennenkun tavattiin. On jatkanut elämää koska oli suhde jo ennen minua(muutaman viikon pituinen). Mies rakastaa minua, puhuu yhteenmuutosta ja kihlauksesta. Kertoo että ekaa kertaa elämässään on rakastunut. Tää on aitoa, sen tiedän. Mutta tiedän myös sen että erosta on vain se vuosi ja heillä oli pitkä suhde, mutta huono suhde! Mies on hyvin kiinni lapsissaan ja hyvä isä, siksi tapaa lapsiaan mahd. usein. Mutta kai minullakin pitäisi olla jotain sanavaltaa.. Eihän miehenikään hyväksyisi että mun exä istuis mun luona, ei todellakaan! On niin mustasukkainen minusta. Mutta silti hän istuu exällään useasti viikossa. Tämä asia häiritsee minua.
Mitä provoa tässä nyt oli?
Kiitos teille jotka oikeasti ymmärsivät pointtini. Pitää keskustella miehen kanssa vielä. Ehkä hän sitten on kiinni exässään vielä. Ahdistaa vaan nyt pistää asiat "poikki" kun ollaan jo mietitty asioita tosi pitkälle ja lapsetkin tietää suhteesta.
Omasta erostani on puolisen vuotta ja olen toipunut todella hyvin, mut ymmärrän kyllä että joillakin menee pitempään. Silti minusta kyllä vaikuttaisi että olisi päässyt exästään henkisesti eroon, mut vaikeaa hänelle lapsien takia tuo ero. Täytyy miettiä asioita.
ja katso kuinka asiat menee.
Pääsethän sä siitä miehestä eroon vielä myöhemminkin. Mikä kiire tässä tehdä mitään päätöksiä?
Sitä paitsi ei se nyt minusta mikään rikos ja huonon miehen merkki ole vaikka siltä ottaisikin aikaa toipua erosta. Ehkä se sitten ei niin kevytkenkäisesti eroa sinustakaan heti kun tuuli puhaltaa länsiluoteesta?
heidän entisessä aviovuoteessaan vaikka valehtelee että exä ei ollut kotona niin mikä ihme sitä miestä estäisi valehtelemasta että oltiin ulkona lasten kanssa kuus tuntia, kyllä nyt on märät sukat, kylmät jalat ja punaiset posket kaikilla, vaikka on oikeasti ollutkin sihteerikön kanssa pomon kirjoituspöydällä kutuhommissa koko ajan?