Nykyinen ja hänen exä.
Eronneet avioliitosta n. vuosi sitten. Yhteishuoltajuus lapsista. Olemme tunteneet/seurustelleet nyt 6kk ja olen alkanut ihmettelee pikkuhiljaa heidän välejään jotka on vähintäänkin turhan läheiset. Soittelevat päivittäin(no lähinnä lasten asioissa), exä kyselee apua jatkuvasti kuskaus yms. hommiin ja mies hoitelee lapsia exänsä luona kerran viikossa vähintään(tosin ex ei ole sillon kotona vaan uuden miehensä luona). Tulisiko tälläinen hyväksyä? Olen epäluuloinen. Mieheni väittää ettei heillä todellakaan ole enää mitään mutta yksikinpäivä löysin miehen puhelimesta viestin jossa aika hellään sävyyn pyyteli anteeksi exältään? Ahdistavaa.
Kommentit (54)
Ei nyt joka päivä soitella, mutta on auttanut auton korjauksessa jne.
merkki, että mies 1) pitää hyvää huolta lapsistaan (jos teille tulee lapsia pitää siis hyvää huolta myös niistä!) ja 2) osaa selvästi arvostaa ja kohdella naisia hyvin, koska ex-vaimo ei ole hänelle katkera vaan he ovat säilyttäneet asialliset ja lämpimät välit erosta huolimatta (eli mies melko varmasti kohtelee sinuakin hyvin!)
Miksi he erosivat aikanaan? Ja mikä tuo viestihomma oli..? Pengoit miesystäväsi puhelinta ja löysit viestin jossa hän pyytää jotain anteeksi ex-vaimolta? Mitä tarkoittaa tuo "hellään sävyyn"?
historia ja lapset. Ei sitä noin vain pois pyyhitä.
Vaikea tilanne sinun kannaltasi. Mikä johti eroon, vieläkö vanha suola janottaa, mikä mies on miehiään ja vielä se, että olette tunteneet aika lyhyen aikaa. Tunnetko miehen todella?
Sinä voit jättää miehen, mutta miehellä ja hänen exällään on kuitenkin yhteinen historia ja lapset. Ei sitä noin vain pois pyyhitä.
että sitä historiaa ei voi pyyhkiäkään pois eikä ole tarkoituskaan; lapset on aina osa isän omaa elämää ja exäkin on osa sitä.
Ainoa mihin voit vaikuttaa on se että hyväksyt sen että ex on osa historiaa ja lapset osa nykypäivää (kuten ex myös lasten äitinä). Aina vaan parempi kaikkien kannalta, että tulevat hyvin toimeen. Riidat ja vihanpito olisi kamalan kuluttavaa kaikille.
jossa epäilyni eivät olleet "sairasta mustasukkaisuutta" vaan osoittautuivat todeksi.
eksä edes ole paikalla kun mies on lapsiaan tapaamassa niin tuskinpa sulla on syytä huoleen.
Vaikka olenkin sitä mieltä aina parempi jos eksät löytäisivät toisensa uudelleen, hajonneet perheet on surullinen juttu...
tuollaisen miehen. Viisaat vanhemmat kun pitävät välinsä kunnossa ja huolehtivat lapsistaan yhdessä vaikka erosivatkin.
Mustasukkaisuudella torpedoit vain omat mahdollisuutesi Ap. Näin teki ex-mieheni nyt jo ex-tyttöystävä, joka oli mustasukkainen minusta.
Täysin syyttä. Olemme hyvissä väleissä lasten isän kanssa, mutta siinä se. Minä jopa pidin uudesta tyttöystävästä ja kannustin ex-miestäni harkitsemaan uudestaan kun aiokoi tyttöystävästään erota.
Ero tuli yllätyksenä miehelle ja oli pitkään tosi onneton(6kk). Oikeastaan toipui vasta kun me tapasimme. Asumme kaukana toisistamme joten tapaamme vain paristi kuukaudessa. Minulla on omia lapsia. Olen kerran tavannut hänen lapsensa ja hän minun.
Mies väittää että "näkee vain minut" mutta välillä tulee asioita eteen jotka saa minut miettimään heidän välejään. mm. mies ei vastaa exänsä puheluihin kun olen paikalla. Menee puhumaan aina eri huoneeseen. Kumminkin tiedän että on kertonut minusta exälleen ja lapsetkin varmasti ovat. Ala-aste ikäisiä lapsia heillä. Heillä on sopimus että näkee lapsia joka toinen vk-loppu silti istuu exällään n. 1-3kertaa viikossa tai ulkoilee lasten kanssa. Hyvä juttu sinänsä mutta minua ahdistaa juuri tuo että on exänsä luona(heidän entisessä yhteisessä kodissaan).. Herättää minusta mustasukkaisuutta ja epäluuloja. Mies on kuitenkin luotettava sen mitä hänet tunnen. Jalat maassa tyyppi, rehti! Ei petä, mutta pelkään että tulin hänen elämäänsä vieläkin liian aikaisin(ehkä hän ei ole vieläkään täysin toipunut erosta). Onko oikein jos pyydän ettei hän kävisi exänsä luona tapaamassa lapsia vaan menisi aina esim. ulos heidän kanssaan?
Onko oikein jos pyydän ettei hän kävisi exänsä luona tapaamassa lapsia vaan menisi aina esim. ulos heidän kanssaan?
Hieno asia, että tapaa lapsiaan. Älä torpedoi sitä tuollaisella typeryydellä!
jos on luvannut katsoa heitä kun exällä on menoa.
Sanon suoraan, että olet inhottava akka. Mietipä niitä lapsia. Ne ei saisi olla sisällä omassa kodissaan isänsä kanssa ja tehdä läksyjä tai katsella telkkaria ja olla vain. Heidän pitäisi värjötellä ulkona siksi, että sinä olet mustasukkainen.
Olet juuri niitä naisia, jotka inhoaa miehen lapsia kun menette yhteen. Valitat sitten täällä, että se vittumainen ex-akka työntää kakaransa teille häiritsemään teidän onneaan ja sinun ei äitipuolena tarvitse tykätä niistä lapsista ja miten saisit miehen katkaisemana välinsä lapsiin.
kokonaan yli mutta en mä usko että asiaa auttaisi se että saisit jonkun kohtauksen ja alkaisit määräillä sitä miten usein ja missä hän voi tavata lapsiaan.
Mitä sillä on väliä missä mies tapaa lapsia jos exä ei kerta silloin ole siellä?
onko exä siellä vai ei.
Ap, kokeile lykkäytyä joskus mukaan (viime tingassa), näet sitten onko se miehen mielestä ok vai hermostuuko?
- se ikäviä kokenut -
Mitä sillä on väliä missä mies tapaa lapsia jos exä ei kerta silloin ole siellä?
Pidän mieheni lapsista. Ja kun muutamme yhteen otan enemmän kun mielelläni lapset luoksemme. Mies hakee yksinhuoltajuutta jossain vaiheessa joten todellakin olen ajatellut että lapset asuu luonamme. Siitä ei ole kiinni. MInua ei lapset häiritse vaan ex joka tunkee elämään kokoajan, jokapäivä... Jos ei puhelimella niin muuten. Siis teille olisi ok että miehenne istuis exän luona kolmasti viikossa jopa 6h kerralla...? Kyllä se ulkoilu tekee lapsille ihan hyvää välillä kun niitten äiti ei niitä ulkoiluta joten siksi olen ehdottanut että sisäleikkien sijaan ulkoilisivat. Mieheni ei ole luvannut katsoa lapsia exänsä menojen aikaa vaan exä aina lähtee sit pois(kuulema). Että mikään "lastenvahti" mieheni ei ole.
Ap-hyvä, sulla ei ole oikeastaan vielä mitään sanottavaa mihinkään. Eikä kannatakaan jos haluat pitää miehestä kiinni.
Lasten kannalta olisi paras jos vanhemmat vielä palaisivat yhteen jos kerran tulevat keskenään toimeen.
Palataan tähän keskusteluun muutaman vuoden päästä. Hyväksy osasi siihen asti tai etsi uusi mies.
Tässä on todella jotain hämärää. Niin vain ei yksinhuoltajuutta saada. Toisessa pitää olla todella painavia syitä, ettei saisi yhteishuoltajuutta.
Miten voit tietää exän tunkemiset noin hyvin kun ette edes tapaa kovin useasti.
Miksi mies ei saisi olla lasten kanssa sisällä jos ex ei ole siellä? Eiköhän ala-astelaiset saa viettää koulupäivän jälkeen iltaa kotonaan. Ainakin meidän ala-astelaisilla on juuri koekausi meneillään ja läksyjäkin paljon. Sinun mustasukkaisuuden takia lapset ei saisi tehdä läksyjä ja lukea kokeisiin vaan kykkiä ulkona isänsä kanssa.
ja tapaatte pari kertaa kuukaudessa.
Suhe ei liene kovin tiivis vielä?
Ja näin lyhyen tuttavuuden jälkeen olisit valmis ottamaan kerran tapaamasi lapset luoksesi asumaan. Mikähän horo lie olet jos noin helpolla miestä tuntematta olet tunkemassa jokaisen kanssa yhteen.
Olisiko järkevää vähän katsella ympärilleen, eikä tuossa miehen himossa yrittää kaikin keinoin saada miestä kahlittua itselleen.
Teidän tilanteessa en puhuisi edes vielä suhteesta kun näette niin harvoin.
Eli vuosi on erosta ja me ollaan oltu yhdessä puolivuotta.
Mieheni exä ei jaksa lapsia on ANTAMASSA miehelle yksinhuoltajuutta. Alkoholi ongelmia hänellä.
Mistä tiedän exän tunkemiset, no kuule siitä että olemme miehen kanssa yhteyksissä n. 10 kertaa päivässä.. ;) Ja puhumme kaikesta ja monta tuntia vuorokaudesta. Enkä ole minä joka soittelen vaan hän.
tavanneet 12 kertaa. Näinhän kerroit, että tapaatte pari kertaa kuussa.
Luuletko, että sinulla on jotain sanomista miehen ja hänen lapsiensa väleihin?
Toivottavasti mies pitää näppinsä erossa sinusta.
Ehkä vain haluavat pitää läheiset ja luontevat välit jotta ero olisi mahdollisimman helppo lapsille.
Millainen ero itsessään oli? Jos pikainen ja raivoisa, voi olla että ovat alkaneet kaipaamaan toisaan ja antaneet anteeksi eroon johtaneita asioita. Hyvä lapsille, huono sinulle.
Jos ero oli harkittu ja sopuisa en usko että sinulla on mitään huolehdittavaa. Ovat vain kavereita. Ovatko lapset kovin pieniä, josko mies hoitaa lapsia heidän "vakikodissaan" jotta eron lisäksi eitulisi muita muutoksia? Tai onko kotinne jotenkin ei-niin-lapsiystävällinen? Liian pieni lapsille tavaroineen ja sänkyineen, eläimiä jotka eivät ole turvallisia lapsille, myrkyllisiä kasveja, pieniä/rikkoutuvia esineitä lasten ulottuvilla etc. Onko itselläsi lapsia? Jollei, voi olla ettet itse huomaakaan kodissanne olevan asioita joiden vuoksi mies ei tuo lapsia teille, muttei halua vaatia sinua poistamaan niitä.
Luulisin olevan vain asiallinen ero ja mies hoitaa lapsia exänsä luona koska niin on jostain syystä lapsille parempi.