Nykyinen ja hänen exä.
Eronneet avioliitosta n. vuosi sitten. Yhteishuoltajuus lapsista. Olemme tunteneet/seurustelleet nyt 6kk ja olen alkanut ihmettelee pikkuhiljaa heidän välejään jotka on vähintäänkin turhan läheiset. Soittelevat päivittäin(no lähinnä lasten asioissa), exä kyselee apua jatkuvasti kuskaus yms. hommiin ja mies hoitelee lapsia exänsä luona kerran viikossa vähintään(tosin ex ei ole sillon kotona vaan uuden miehensä luona). Tulisiko tälläinen hyväksyä? Olen epäluuloinen. Mieheni väittää ettei heillä todellakaan ole enää mitään mutta yksikinpäivä löysin miehen puhelimesta viestin jossa aika hellään sävyyn pyyteli anteeksi exältään? Ahdistavaa.
Kommentit (54)
Mies puhuu yhteenmuutosta, en minä. Ja emme ole muuttamassa yhteen vielä pitkään aikaan. Sitten vasta kun lapsemme on tavanneet ja homma toimii. Näemme välillä joka viikko päivän-kaksi, mutta välillä on mennyt kolmekin viikkoa ettemme näe. Suhde on tiivis vaikkeimme näekkään päivittäin eikä viikoittaankaan aina. Riippuu miehen töistä miten voimme nähdä.
joo ja horo olen tietenkin! ;)
hyvät välit ja lapsien tapaamiset sujuu hyvin?
Kuulostat siltä että sun ei kannata ottaa miestä jolla on historiaa. Sit jos ne lapset asuis teillä niin sitten vasta katkera olet kun miehen exä on elämässänne läsnä lasten muodossa 24/7.
Joo ja mies on lasten isä, ei mikään lastenvahti tietenkään.
Jos et luota siihen että exä lähtee pois kotoa jos mies niin sanoo (koska sanot kuulema) niin mitä se ulkoilu pelastais, voishan se exä olla sielläkin mukana ja mies vaan valehtelis että ei ollu, oltiin lasten kanssa keskenään.
Miesystäväsi ei ole pystynyt asettamaan exälleen rajoja koska tuli jätetyksi. Se, että mies rakastaa lapsiaan ja haluaa huolehtia heistä, ei normaalisti tarkoita sitä, että mies viettää aikaa ex-kodissaan ja keskustelee ex-vaimon kanssa joka päivä. Lasten asiat voi mainiosti hoitaa esim. yhdellä sähköpostiviestillä per viikko. On normaalia, että mies soittelee lapsille, noin tiheä exälle soittelu ei kuulu asiaan. Jättäjän on usein vaikea tajuta, että jätetty ei enää ole jatkuvasti hänen käytettävissään ja näin on tässäkin ex-perheessä varmaan käynyt. Hänelle tulee ikävänä yllätyksenä, jos ja kun miesystäväsi repäiseekin itsensä oikeasti irti. Siie ei lapsista, vaan vaimosta.
Kaikki tapaamiset ilman muuta exän kodin ulkopuolelle. Vain syntymäpäivillä yms. vierailulle entiseen yhteiseen kotiin. Kaikki muu osoittaa, että miehen lojaalius on edelleen ex-vaimon suuntaan, ei ap:n.
Huomasin juuri. Ei kyllä vaikuta mitenkään näkemykseeni. YKsi vuosi on lyhyt aika.
Minusta olet kohtuuton siinä, että sen sijaan että hyväksyisit perhekuviot sellaisenaan alkaisit vaatia muutoksia todella lyhyen seurustelun jälkeen.
19
Emme harrasta seksiä. Syyt siihen on terveydelliset. enempää en kerro. Seksistä ei ole kyse meidän suhteessa.
Aika surkean kuvan miehestä saisin jos hän puolen vuoden seurustelun jälkeen olisin lojaalimpi minulle kuin lapsille ja lasten äidille, jonka kanssa on mahdollisesti elänyt 10-15 vuotta!
Seurustelusuhde Ap:n kanssa on vasta aivan alussa!
Jos Ap olisi viisas ja haluaisi osoittaa kypsyyttä hän ei vielä tässä vaiheessa ala sanella ehtoja mistään perheeseen ja lapsiin liittyvästä asiasta. Koska huomaa muuten hyvin nopeasti olevansa myös entinen.
Kaikki muu osoittaa, että miehen lojaalius on edelleen ex-vaimon suuntaan, ei ap:n.
Te tapaatte miehen joka on eronnut vuosi sitten niin te ette aloittaisi suhdetta koska erosta liian vähän aikaa? Hmm.
Toisekseen seurustelisitte ja mies haluaa paljon suhteeltanne ja puhuu yhteenmuutosta, teitä EI MUKA HÄIRITSISI että hän istuu 1-3päivänä viikossa exänsä luona! Hyvin erikoista.
Yhäkään lapset eivät minua häiritse enkä määräile mitenkään hänen tapaamisiaan. Olen vain ilmaissut että suhde exään on liian tiivis, EI LAPSIIN!
Jos tapaatte kerran viikossa tai kolmessa ja se on susta siis ihan okei niin mitähän väliä sillä sitten on että mies istuu kuus tuntia lastensa kotona? Eihän se ole sulta pois mitenkään.
Ymmärtäisin jos valittaisit että ei ehditä miesystävän kanssa nähdä ikinä kun se on aina exän luona mutta jos se olet sinä joka hannaa yhteenmuuttoa ja suhteen viemistä uudelle tasolle niin aika pikkumaista sitten inistä että mies viettää liikaa aikaa lastensa kanssa ja puhuu sen kanssa liikaa puhelimessa.
Mitä hittoa se sun napaa kaivaa että mies jota näet kerran pari kuussa puhuu puhelimessa? Eihän se sun kanssa olisi kumminkaan.
Sisällä tai ulkona, exän luona tai miehen luona, aivan sama tässä tapauksessa. Jos mies pettää sua exän kanssa niin se onnistuu ihan missä vaan.
aiemmista viesteistäsi ymmärsin ettei istu eksänsä, vaan omien lastensa luona! Sanoit ettei eksä ole paikalla kun on lapsiaan tapaamassa.
Voit silti ap olla oikeassa, voi olla että miehellä on edelleen tunteita eksää kohtaan mutta jos alat mnääräilemään tuota lasten tapailua niin se pahentaa tilannetta sun kannaltasi.
ja exä ei ole paikalla.
Jos sua ei häiritse miehen suhde lapsiinsa niin ei sua sitten pitäisi häiritä mitenkään se että mies istuu 1-3 kertaa viikossa lastensa kanssa heidän kotonaan.
Eiköhän sun kannattais myöntää tosiasiat ja ottaa joku lapseton mies.
Te tapaatte miehen joka on eronnut vuosi sitten niin te ette aloittaisi suhdetta koska erosta liian vähän aikaa? Hmm. Toisekseen seurustelisitte ja mies haluaa paljon suhteeltanne ja puhuu yhteenmuutosta, teitä EI MUKA HÄIRITSISI että hän istuu 1-3päivänä viikossa exänsä luona! Hyvin erikoista. Yhäkään lapset eivät minua häiritse enkä määräile mitenkään hänen tapaamisiaan. Olen vain ilmaissut että suhde exään on liian tiivis, EI LAPSIIN!
No ei minunkaan exä istu täällä lapsiamme tapaamassa.. Hän hakee lapset ulkoilee tai vaikka menee jonkun ystävänsä luokse niitten kanssa. Minusta olisi hyvin omituista jo lapsienkin kannalta että exäni istuis täällä mun kanssa.. Sekottaisi vaan lapsien päätä. Ja vaikka minä olisin poissa niin ei minusta silti olisi asia ok ja tuskin olisi nykyisestä miehestänikään. Mustasukkainen kun on muutenkin!
suhteen päättymisestä on niin vähän aikaa. Yritä hyvä ihminen, omaksi parhaaksesi, ymmärtää tämä. Mies kaipaa kotiaan, perhettään ja tietenkin exäänsä. Irtaantuminen entisestä tapahtuu vähitellen, jos on tapahtuakseen. Vaatimuksillasi työnnät hänet vain lähemmäs perhettään.
Seurustella voi tietenkin, mutta oamsta kokemuksesta voin sanoa, että vastaavassa tilanteessa uusi nainen ajautuu helposti terapeutiksi ja olkapääksi, syliksi jota vasten mies voi painautua kun elämä murjoo.
Sinuna jatkaisin suhdetta, mutta kevyellä otteella - ilman vaatimuksia - kunnes mies on päässyt entisen yli.
Tai etsisin uuden suhteen.
Olen vain ilmaissut että suhde exään on liian tiivis, EI LAPSIIN!
Eiköhän se ole parasta unohtaa sitten koko juttu.
Jos jo näin alussa exä on ongelma, miehen lapset on ongelma, luottamus mieheen on ongelma eikä hyvää seksiäkään saa niin mitä järkeä roikkua tuhoontuomitussa suhteessa?
Emme harrasta seksiä. Syyt siihen on terveydelliset. enempää en kerro. Seksistä ei ole kyse meidän suhteessa.
"takaporttina" kun ei vaikuta saavan ex-vaimoaan takaisin. Kertomastasi tulee vaikutelma, että mies tosiaan kaipaa perhettään, lastensa lisäksi kaipaa myös ex-vaimoaan. Siksi hän niin mielellään menee entiseen kotiinsa lapsia tapaamaan/hoitamaan. Hän ehkä elättelee toivoa, että entinen rouva pyytää häntä takaisin. Sinua hän tietysti pitää liean päässa; soittelee ja tekstailee tms. ahkerasti, että pysyt "valmiudessa".
Vuosi erosta on todella lyhyt aika, kun on yhteisiä lapsia ja taustalla ilmeisesti pitkä liitto. Mies voi väittää ihan mitä tahansa muuta, mutta olen 100 % varma, että mies ottaisi silmäänsä räpäyttämättä exänsä jos tilaisuuden saisi.
Minä en sinuna ap tuhlaisi aikaani tuohon mieheen.
Ehkä on minimaalisen pieni mahdollisuus myös siihen, että mies vaan on hemmetin hyvä isä ja kiltti exälleen ja haluaa hoitaa mahdollisimman paljon omia lapsiaan. Mutta sehän jo kuulostaa liian hyvälle ollakseen totta - ja yleensä jos joku on liian hyvää ollakseen totta, ei se ole totta....
vielä oikeasti rakastaa exäänsä. Siksi olet huolissasi.
Jos mies olisi niiden lasten kanssa vaikka ulkona ja kahviloissa ja leikkipuistossa sen 6 tuntia, se ei olisi sen EXÄN kotona. Ap ei käsitä, että se on myös lasten koti vaan ensisijaisesti se on exän koti. Ja se pelko, että siellä on sänky ja exä voi tulla aiemmin kotiin niin hehän voivat mennä sänkyyn. Mutta jos mies pitää niitä lapsia 6 tuntia pihalla niin seksin hommaaminen exän kanssa on vaikeampaa.
Säälittää vaan ne lapsiraukat kun eivät saisi lämpimässä sisällä tavata isäänsä vaan pitäisi pakkasessa ja sateessa seisoa ulkona tuntikausia hullun ja mustasukkaisen nyxän takia.
Elämä opettaa eronneille, että puolisosta todellakin erotaan, vaikka lapsiin säilytetään kiinteät suhteet. Mikään muu ei pitkän päälle toimi vaan tuottaa ristiriitoja ja estää ex-puolisoita jatkamasta elämäänsä. AP:n miesystävä ei vielä ole erotyössään niin pitkällä, että olisi oikeasti valmis uuteen suhteeseen, sillä hän ei ole pystynyt katkaisemaan napanuoraa ex-vaimoonsa. Aika näyttää, pystyykö hän siihen. AP:n tuella kenties pystyy - mikäli ex-vaimo ei siinä vaiheessa käytä lapsivalttiaan: no et sitten saa nähdä lapsiasi enää ikinä. Sehän on yleisin kuvio, siitä vain pitää mennä yli.
"ota lapseton mies"... Miten te puhuttu parisuhteista/rakkaudesta on minusta hyvin omituista. Miten kukaan "otetaan"? Me kohdattiin, rakastuttiin ja yritämme elää nyt yhdessä. Rakastan häntä, en halua luopua hänestä mutta mietin paljon sitä että mikä se homma oikeasti on siellä exän kanssa. Ehkä olen vaan vainoharhainen koska olen saanut takkiini useinkin aikaisemmin mutta yritän luottaa.
istui siellä exän luona (siis kävi auttelemassa erilaisissa töissä, hoitamassa exän lasta yms.) vaikkei heillä ollut yhteisiä lapsiakaan. Yritti auttaa ja olla ystävä mutta lopulta koko touhu loppui exän neuroottisuuteen. Minä en tuohon kyläilyyn missään vaiheessa puuttunut; olen itsekin exäni kanssa ihan asiallisissa väleissä.