Mieheni on pilanut ystäväsuhteeni puuttumalla lasteni riitoihin huutamalla pääpunaisena
Ystävälasten vanhemmille. Hän ei osaa keskustella asioista vaan korottaa ääntään pienestäkin. Koskaan ei ole väkivaltainen vaan huutaa ja elehtii kuin elokuvien asianajajat..
Muuten ihana mies mutta moni välttelee perhettäni mieheni temperamentin takia. Harvat uskaltavat tulla kutsuille, lasteni syntymäpäiville yms.
Mies ei käytä alkoholia.
Kommentit (59)
Minun mieheni on allerginen uskonnolle, Tarja Haloselle ja vasemmistolaisille ajatuksille. Itse suvaitsevaisena ajattelen että kukin taaplaa tyylillään ja minun on vaikea ymmärtää hänen raivoaan ja piittamattomuuttaan toisten tunteista, jos jollakulla on hänen mielestään väärä mielipide.
Olen myös huomannut että ystäväni karttavat meitä miehen paasauksen ja tylyyden vuoksi. Mieheni ystäviä (pääasiassa kokoomuslaisia ateisteja) voimme sen sijaan tapailla ongelmitta. Ihmissuhteeni ovat minulle kuitenkin tärkeitä, joten usein tapaan ystäviäni ilman miestäni (joko lapsen kanssa tai ilman). Käymme puistossa, kyläilemässä, ulkona syömässä tai urheilemassa. Meille kutsun heidät jos mieheni ei ole kotona tai pitkän muistutuspuhuttelun jälkeen -mies tervehtii ja sulkeutuu huoneeseensa tai pinnistelee pysyäkseen hiljaa.
En ole valmis menettämään ystäviäni tämän suhteen vuoksi ja tämä oli minun ratkaisuni Tilanne ei silti tunnu minusta hyvältä. Toivoisin tosiaan että mieheni osaisi käyttäytyä ja voisimme tavata myös minun ystäviäni pariskuntina.
en katselisi hetkeäkään tuollaisia. minun on oltava se joka on oikeassa ja saa viimeisen sanan. en kestäisi miehenne tyyppisiä miehiä hetkeäkään. olen luonteeltani domina.
miksi jotkut aiheet nostattavat näin vahvoja ambitioita. Pystyisikö mies tähän? Näkeekö hän ylipäätään omaa käyttäytymistään toisten näkökulmasta?
Nykyään kokoomusta kannattaa, ennen persuja. Sen lisäksi hän on fanaattinen ateisti. Hän ei voi sietää uskontoja. Monesti uskonnosta väittely saa hänet tulipunaiseksi kasvoiltaan. Pää paisuu hetken ja silmät pullistuvat pöyristyneenä osapuolen erilaisesta näkökulmasta. Sitten hänen kasvoillaan voi havaita pienen ivalllisen hymyn ennen raivokasta huutoa. Kiusallisinta on että hän lopettaa väittelyn vasta kun osapuoli hyväksyy olevansa väärässä. Sitten hän on mitä parhainta kaveria ja tarjoaa shotteja sekä taputtelee olkapäille ja selkään.
ja erilaiseen ihmiseen kuin itse olet?
Minun mieheni on allerginen uskonnolle, Tarja Haloselle ja vasemmistolaisille ajatuksille. Itse suvaitsevaisena ajattelen että kukin taaplaa tyylillään ja minun on vaikea ymmärtää hänen raivoaan ja piittamattomuuttaan toisten tunteista, jos jollakulla on hänen mielestään väärä mielipide. Olen myös huomannut että ystäväni karttavat meitä miehen paasauksen ja tylyyden vuoksi. Mieheni ystäviä (pääasiassa kokoomuslaisia ateisteja) voimme sen sijaan tapailla ongelmitta. Ihmissuhteeni ovat minulle kuitenkin tärkeitä, joten usein tapaan ystäviäni ilman miestäni (joko lapsen kanssa tai ilman). Käymme puistossa, kyläilemässä, ulkona syömässä tai urheilemassa. Meille kutsun heidät jos mieheni ei ole kotona tai pitkän muistutuspuhuttelun jälkeen -mies tervehtii ja sulkeutuu huoneeseensa tai pinnistelee pysyäkseen hiljaa. En ole valmis menettämään ystäviäni tämän suhteen vuoksi ja tämä oli minun ratkaisuni Tilanne ei silti tunnu minusta hyvältä. Toivoisin tosiaan että mieheni osaisi käyttäytyä ja voisimme tavata myös minun ystäviäni pariskuntina.
ihmisten ilkeät kommentit tulevat suoraan piruilta. piru saastuttaa ihmisen sydäntä
Siis lapset ei ole teidän yhteisiä?
Itse en ainakaan haluaisi omaani ja lasteni elämään tuollaista sekoboltsia.
Korottaa ääntään pienestäkin?
Miten annat tuollaisen apinan huutaa lapsillesi "pää punaisena"?
Ei ole ihan kaikki sullakaan kotona...
Ei tosiaan ole mitään temperamentin kanssa tekemistä vaan käytöstapojen puutteesta.
Pitääkö itse tyyliään hyvänä?
Temperamentistaan huolimatta hän voisi opetella toisenlaisia toimintatapoja jos näkee aiheelliseksi.
Ystäväni eivät voi sivuuttaa asiaa ja unohtaa. Moni on pitkävihainen. Mieheni aloittaa monesti kiistelyn politiikasta ja tilanne äityy pääpunaisena huutamiseen, jankkaamiseen. Hävettää välillä hänen käytös.
Ongelmana on lähinnä ystävät. He eivät tunne miestäni niin hyvin. Minä itse usein siivutan mieheni jutut ja annan hänelle viimeisen sanan.
t;ap
pää punaisena vieraille ihmisille huutaminen ei ole tempperamenttia vaan käytöstapojen puutetta. Oli sitten suomalainen tai latino. Alkoholilla tai ilman. Huutaminen ja huitominen ei kuulu asiaan.
Sano miehellesi suoraan, että rauhoittuu vähän.
mies on kanssa herkästi suuttuva. Tosin ei jatkuvasti tee sitä. En voi sanoa, että tuntisin oloni rentoutuneeksi hänen seurassaan.
Ateistit ovat juuri tuollaisia.
Sen lisäksi hän on fanaattinen ateisti. Hän ei voi sietää uskontoja.
Monesti uskonnosta väittely saa hänet tulipunaiseksi kasvoiltaan. Pää paisuu hetken ja silmät pullistuvat pöyristyneenä osapuolen erilaisesta näkökulmasta. Sitten hänen kasvoillaan voi havaita pienen ivalllisen hymyn ennen raivokasta huutoa.
Kiusallisinta on että hän lopettaa väittelyn vasta kun osapuoli hyväksyy olevansa väärässä. Sitten hän on mitä parhainta kaveria ja tarjoaa shotteja sekä taputtelee olkapäille ja selkään.
Sitten jotkut vielä väittävät ettei henkiolentoja ole olemassakaan. Missäs henget luuhaavat muualla kuin ateisteissa ja synnintekijöissä!
Just joo., ihana tomaattina. ihana ihmisenä, ei.
No just sillee mä sen kelasin...että kun ymmärtäis universaalien arvojen merkityksen tai edes olemassaolon, niin ymmärtäisi argumentaationsa tyylin ja pääasiallisten lähtökohtien olevan päin prsettä:)
Ja onhan tollanen oikeistolainen kela muutenkin aikamoisessa epäsynkassa näiden Kohlbergin teoriassa esitettyjen moraalisen kehittyneisyyden (:DD) kriteerien kanssa...että sillai vois aatella, että olis (niiden kriteerien valossa) aivan konkreettisestikin väärässä
Vahan OT, mutta ei Kohlbergin teorian mukaaan AP:n mies ei niinkaan olisi ollut VAARASSA luullessaan olleensa ainoa oikeassa oleva henkilo, vaan pikemminkin kehityksessaan JALKEENJAANYT... ;-) Tama varmaan tulee "ilahduttamaan" ap:n miesta suuresti (mikali olen ymmartanyt hanen persoonallisuutensa oikein), jos ap esittelee asian hanelle... ;-)
[/quote]
Tohtori Besserwisser?
Oma mieheni on korkeammin koulutettu kuin Kohlberg. Sen lisäksi mieheni haukkui Kohlbergiä puoskariksi... :(
Sen lisäksi hän on fanaattinen ateisti. Hän ei voi sietää uskontoja.
Monesti uskonnosta väittely saa hänet tulipunaiseksi kasvoiltaan. Pää paisuu hetken ja silmät pullistuvat pöyristyneenä osapuolen erilaisesta näkökulmasta. Sitten hänen kasvoillaan voi havaita pienen ivalllisen hymyn ennen raivokasta huutoa.
Kiusallisinta on että hän lopettaa väittelyn vasta kun osapuoli hyväksyy olevansa väärässä. Sitten hän on mitä parhainta kaveria ja tarjoaa shotteja sekä taputtelee olkapäille ja selkään.
Toivottavasti tällaiset fanaatikko-ateistit ei pääse liikaa kiinni vallan kahvaan Suomessa.Muuten voi käydä niin,että kirkot ja kirkkoihin kuuluminen kielletään vankeusrangaistuksen uhalla.Kuten on monissa uskonnon vastaisissa maissa.
Ja oikeasti miehelläsi on kyllä todellinen ongelma jos hän ei siedä toisinajattelijoita ja erilaisia ihmisiä.Suomessa on kyllä vielä toistaiseksi uskonnon-ja aatteenvapaus!
Aah,nyt luin kokonaan kaikki viestit.Eli tosi hienoa,että miehesi suostuu lähtemään psykiatrille.Tuollainen raivo ei ole hyvästä kenellekään.
Otettiin puheenaiheeksi kesken politikoinnin se, miksi hän aina muuttuu punaseksi ja korottaa ääntään muille?
Oli mahtava ilta, hän kerrankin pääsi keskipisteeksi ilman huutoa. Puitiin lapsuutta ja hänen työtään. Kävi ilmi että miehelläni jää työrooli päälle. Toimitusjohtaja nääs.