Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on pilanut ystäväsuhteeni puuttumalla lasteni riitoihin huutamalla pääpunaisena

Vierailija
23.11.2009 |

Ystävälasten vanhemmille. Hän ei osaa keskustella asioista vaan korottaa ääntään pienestäkin. Koskaan ei ole väkivaltainen vaan huutaa ja elehtii kuin elokuvien asianajajat..

Muuten ihana mies mutta moni välttelee perhettäni mieheni temperamentin takia. Harvat uskaltavat tulla kutsuille, lasteni syntymäpäiville yms.

Mies ei käytä alkoholia.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on myös samanlainen. Hänellä jää kotonakin työrooli päälle, aina pitää olla jostain jotain mieltä. Hänellä ne aiheet on vielä olleet vuosikymmenet samat, lähtien siitä että työttömät on laiskoja, vihreät haluaa että sudet syö suomalaiset, ja mustalaiset on aina varkaita, ja siitä hän sitten lämpenee puhumaan muistakin "epäkohdista". Mä en voi ymmärtää tuollaista tarvetta nähdä maailma mustavalkoisena paikkana, enkä käsitä miten joku kehtaa olla niin itsekeskeinen, että vie kaikkien yhteistä aikaa tohon omaa meuhkaamiseensa. Aivan kuin isälläni ois jäänyt joku isäkapina elämättä, kun sitä särmää ja vastusta pitää hakea lähes kenestä tahansa.

Ap, mä en nyt ymmärtänyt, että miksi sä suojelet miestäsi? Kyllähän sun mies normaaliälyisenä tajuaa, millaista myötähäpeää hänen käytöksensä muissa herättää ja että hän vain nolaa itsensä. Ja jos hän kerran haluaa olla aina oikeassa ja auktoriteetti muille, niin se on hänelle kova pala. Sun miehestä tulee ajan mittaan hyvin yksinäinen ihminen, eikä hän pahimmillaan tajua edes, mitä teki väärin, jollei joku kerro.

Vierailija
2/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei käsitä tiedon relatiivista perusolemusta.

Tiedon konstruoituminen kulttuurisesti on hyvä ottaa huomioon...avaa ehkäpä joitakin muitakin näkökulmia...:DD

Ei kyllä kovin kypsältä tai viisaalta vaikuta tuollainen ihminen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo päättänyt tämän joulun ja tästä lähtien asiat muuttuvat jo pelkästään hänenkin eduksi ettei jää yksinäiseksi höppänäksi koko mies. Jos sitten jää niin omapa on häpeänsä.

Tilanne on jo niin paha ettei lapsethaan halua viettää aikaansa isänsä kanssa. Isä yrittää kovasti opettaa lapsiaan "väkisin" esim purjehdusta tai golffia.. huoh (miksei hän näe)

No pitää veistää kädestä pitäen. Olen varautunut kovaan riitaan.

Mukava kuulla etten ole ainut nainen jolla on tälläinen mies. Kiitos kommenteista.

T:ap

Vierailija
4/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja erityisesti just siihen, että kaikki on johdettavissa kulttuuriseen viitekehykseen...

Tutustuapa vielä vaikkapa Kohlbergin moraaliteoriaan, niin ehkäpä hänelle avautuu kuinka väärässä onkaan ollut kun on kuvitellut olevansa ainoa oikeassa oleva:DD

..saattaapa jopa nolosta, mikäli siis on älykäs...

Vierailija
5/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten hän on valmis ajatukselle.

Ja erityisesti just siihen, että kaikki on johdettavissa kulttuuriseen viitekehykseen...

Tutustuapa vielä vaikkapa Kohlbergin moraaliteoriaan, niin ehkäpä hänelle avautuu kuinka väärässä onkaan ollut kun on kuvitellut olevansa ainoa oikeassa oleva:DD

Vierailija
6/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahan OT, mutta ei Kohlbergin teorian mukaaan AP:n mies ei niinkaan olisi ollut VAARASSA luullessaan olleensa ainoa oikeassa oleva henkilo, vaan pikemminkin kehityksessaan JALKEENJAANYT... ;-) Tama varmaan tulee "ilahduttamaan" ap:n miesta suuresti (mikali olen ymmartanyt hanen persoonallisuutensa oikein), jos ap esittelee asian hanelle... ;-)

Vierailija
7/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei koskaan tee mitään pahaa. Huutaa vain kun syntyy kiista jostain vaikka juuri politiikasta tai muista maailman uutisista.

Itse lopetin uutisten seuraamisen jo vuosia sitten ja mieheni pitää minua hulluna. Todellinen syy on etten halua riidellä hänen kanssaan mitättömyyksistä.

Vierailija
8/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä kaksi keskustelunaihetta on meillä kielletty

Vierailija
9/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni eivät voi sivuuttaa asiaa ja unohtaa. Moni on pitkävihainen. Mieheni aloittaa monesti kiistelyn politiikasta ja tilanne äityy pääpunaisena huutamiseen, jankkaamiseen. Hävettää välillä hänen käytös.

Eritysisesti jos joku meuhaa yksin, tunne on lähinnä ärtynyt myötähäpeä. Se on eri juttu, jos tuollainen kuumakalle kohtaa toisen samanlaisen, sitten meuhatkoot ihan rauhassa, kunhan eivät riko paikkoja ja itketä lapsia ;)

Mutta jos normaali ihminen saa silmilleen jotain ihmeen rähinää ja roiskuvaa sylkeä, en yyhtään ihmettele, että ei tee mieli toiste tulla samaan kotiin kylään.

Vierailija
10/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä en ymmärrä myöskään miestäni : ) Menisivät puhumaan politiikkaa "politiikan areenoille", jossa jotakin oikein tehdäänkin ja päätetäänkin, mutta ei, kotipaasausta vain, loputtomiin, epäkiitolliselle yleisölle.

Vierailija
11/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni eivät voi sivuuttaa asiaa ja unohtaa. Moni on pitkävihainen. Mieheni aloittaa monesti kiistelyn politiikasta ja tilanne äityy pääpunaisena huutamiseen, jankkaamiseen. Hävettää välillä hänen käytös.

Ongelmana on lähinnä ystävät. He eivät tunne miestäni niin hyvin. Minä itse usein siivutan mieheni jutut ja annan hänelle viimeisen sanan.

t;ap

Kyllä se ongelma on ihan se oma miehesi.

Ystävillänne on varmasti parempaakin tekemistä, kun tulla teille kuuntelemaan jonkun idiootin reuhaamista. Sinä olet valinnut hänet elämänkumppaniksesi, he eivät. Ei heillä ole mitään velvoitetta viihtyä idiootin seurassa. En jaksaisi itsekään.

Vierailija
12/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla vapaa-ajalla tekemisissä. Kas kun mukaviakin ihmisiä löytyy...

Ongelma on mies, ei ystävät!

Vierailija
13/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikka ja maailmanuutiset ovat hänelle intohimo. Yrittänyt myöskin edustajaksi.

Hän on älykäs ei vain kykene hillitsemään itseään poliittisissa keskusteluissa. Vaikka olen kertonut jo edellisenä iltana ystävilleni ettei aloittaisi keskustelua politiikasta tai uskonnoista niin mieheni onnistuu herättämään keskustelun käyntiin.

Ongelmana on lähinnä ystävät. He eivät tunne miestäni niin hyvin. Minä itse usein siivutan mieheni jutut ja annan hänelle viimeisen sanan.

t;ap

Kyllä se ongelma on ihan se oma miehesi.

Ystävillänne on varmasti parempaakin tekemistä, kun tulla teille kuuntelemaan jonkun idiootin reuhaamista. Sinä olet valinnut hänet elämänkumppaniksesi, he eivät. Ei heillä ole mitään velvoitetta viihtyä idiootin seurassa. En jaksaisi itsekään.

Vierailija
14/59 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on korkeammin koulutettu kuin Kohlberg. Sen lisäksi mieheni haukkui Kohlbergiä puoskariksi... :(

Vierailija
15/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Onneksi on nykyään ex-mies)

Meidän opiskeluporukassa kasautuneeseen kaveripiiriin toivotettiin aina uudet miehet ja naiset tervetulleeksi. Lähes kaikki ovat sopeutuneet ja vaikka suhteet olisivat päättyneetkin, ihmisestä on jäänyt hyvä maku. Tämä yksi tapaus oli kyllä todela puistattava. Hän yritti joka ikinen kerta haastaa jotakin riitaa, saada hirveää debattia aikaiseksi, kun me vain halusimme olla ja mölistä. Joo, meillä kaikilla on korkea koulutus ja vaativa työ, mutta ei sitä analyyttistä lässytystä vain jaksa vapaa-aikana. Hän halusi aina _tapella_ politiikasta, uskonnosta, lillukanvarresta - siis ihan mistä tahansa, kun me muut vain halusimme jutella kaikkea hauskaa ja suht aivotonta.

Lopulta minä ja itse asiassa moni muukin alkoi vältellä tätä miestä. En vieläkään tajua, mikä hänen ongelmansa oli.

Vierailija
16/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edustaako hän jotakin äärisuuntausta?

Politiikka ja maailmanuutiset ovat hänelle intohimo. Yrittänyt myöskin edustajaksi.

Hän on älykäs ei vain kykene hillitsemään itseään poliittisissa keskusteluissa. Vaikka olen kertonut jo edellisenä iltana ystävilleni ettei aloittaisi keskustelua politiikasta tai uskonnoista niin mieheni onnistuu herättämään keskustelun käyntiin.

Vierailija
17/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat pitää ystäväsi, sinun pitäisi ainakin pyydellä mitä nöyrimmin anteeksi miehesi puolesta ja luvata, ettei tilanne toistu. Silloin jokunen, joka pitää sinua aivan erityisen arvokkaana ystävänä, saattaa nielläkin oheistuotteen, eli miehesi raivonpuuskat.

Ymmärrän oikein hyvin ystäviäsi. Pitää olla aikamoinen fakiiri, että haluaa ylläpitää ystävyyssuhdetta johonkuhun, jos saa kaupanpäällisenä raivopäissään karjuvan miehen.

Useimmilla ihmisillä on tapana vältellä ikävyyksiä ja inhottavia ihmisiä, joten käyttäytymällä inhottavasti saa ihmiset pakenemaan ympäriltään.

Jos miehesi ei opi käyttäytymään, hän tulee vastaisuudessakin aiheuttamaan ongelmia niin sinulle kuin lapsillennekin, valitettavasti. Että olisiko syytä hakeutua vaikka terapiaan käsittelemään tuota kiukkuongelmaansa?

Vierailija
18/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikka ja maailmanuutiset ovat hänelle intohimo. Yrittänyt myöskin edustajaksi. Hän on älykäs ei vain kykene hillitsemään itseään poliittisissa keskusteluissa. Vaikka olen kertonut jo edellisenä iltana ystävilleni ettei aloittaisi keskustelua politiikasta tai uskonnoista niin mieheni onnistuu herättämään keskustelun käyntiin.

Entäs miehellesi? Jos hän kerran ei osaa hillitä itseään, vaan alkaa karjua vieraillesi (joita aihe ei edes kiinnosta), olisiko paikallaan, että MIEHESI välttelisi ko. aiheita? Mitä mieltä mies itse on tilanteesta?

Minullakin on tuttuja, joilla on joitain intohimoisesti kiinnostavia juttuja. Esimerkiksi maahanmuuttopolitiikka. Vaikka periaatteessa olen samaan mieltä perusasioista, tuo jankkaaminen ja meuhaaminen on niin ärsyttävää, että lähden joko väittämään vastaan tai sitten nauran ja vaihdan aihetta niin monesti, että tajuavat.

Vierailija
19/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pää punaisena vieraille ihmisille huutaminen ei ole tempperamenttia vaan käytöstapojen puutetta. Oli sitten suomalainen tai latino. Alkoholilla tai ilman. Huutaminen ja huitominen ei kuulu asiaan.

Sano miehellesi suoraan, että rauhoittuu vähän.

Vierailija
20/59 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat pitää ystäväsi, sinun pitäisi ainakin pyydellä mitä nöyrimmin anteeksi miehesi puolesta ja luvata, ettei tilanne toistu. Silloin jokunen, joka pitää sinua aivan erityisen arvokkaana ystävänä, saattaa nielläkin oheistuotteen, eli miehesi raivonpuuskat.

Miksi ihmeessä ap:n tulis pyytää anteeksi miehen puolesta. Ei todellakaa tarvi. kenenkää ei tarvi toisen puolesta pyytää anteeksi. Eikä voi mennä lupaamaan ettei tilanteet toistu. Miten ap etes voi sellasta luvata kun se ei ole totta.

Ap:n ei tarvi etes hävetä miehen käytöstä, kenenkää ei tarvi hävetä toista ihmistä. Ei ap ole vastuussa miehensä käytöksestä mitenkää. Aikuinen ihminen vastaa itse itsestään.

Älä ala vaa anteeksi pyytelee. Miestäsi et voi muuttaa, asioista voit hälle puhua mutta elä odota muutosta. Toinen ihminen eei voi toista muuttaa!! Itse voit muuttua, voit muuttaa omia toimintatapoja, omia ajatuksia jne.

Tapaa ystäviäsi yksin, ilman miestä. Yksi esimerkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan