Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen kieltäytyy pitämässä töissä henkilökuntakorttia kaulassa?

Vierailija
23.11.2009 |

On sanottu hyvällä, on sanottu tiukasti, mutta ei mene jakeluun. Meillä KAIKKI pitävät kuvallista henkilökorttia kaulassa - korkein johtokin. Vituttaa alkaa aikuisen miehen kanssa kurinpitotoimiin noin typerästä asiasta.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kortti kolisee pöydänkulmaan", "ui hernekeitossa", "on niin hankala" ym. ONKO TEILLÄ OIKEASTI NOIN ISO ONGELMA JONKUN KORTIN TAKIA!? Kuljette varmaan pikkurilli pystyssä muutenkin koko ajan.

Aikuiset ihmiset. Pistäkää kortti vaikka paidan alle, jos se on tiellä. Ainiin, mutta eihän se näytä hyvältä jakkupuvun kanssa?

HAH!

Vierailija
2/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadakseen kuvallisen henkilökortin ja kulkuluvan pitäisi hakea se kellarista käytävän varresta jonne ei pääse ilman kulkulupaa olen toistaiseksi tullut toimeen ilmankin eikä kukaan ole valittanut

Oletan teilläkin olevan ohjeet miten kortti hankitaan. Jos olet ainoa kortiton tuosta syystä, sinun lienee syytä lukea se ohje tai kysyä joltain kortilliselta millä keinolla hän korttinsa onnistui hankkimaan. Jos te kaikki olette kortittomia tuosta syystä, silloin voinette syystä kyseenalaistaa ohjeen.

Eli samalla ideallahan mielestäsi pitäisi esim. ylinopeutta saada ajaa kunhan ei jää kiinni etkä saa sakkoja... Ohjetta ei siis mielestäsi tarvitse noudattaa vain koska joku ei ole valittanut. Miksei kukaan ole valittanut? Koska niillä muilla lienee muutakin tekemistä kuin paimentaa aikuista ihmistä työpaikalla. Aikuisen olettaisi osaavan noudattaa ohjeita ilman sanomistakin eikä kulkevan siellä näyttämässä huonoa esimerkkiä ohjeen rikkomisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkana lentoasema ja asiaa valvoo ilmailuhallinto.

Vierailija
4/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis ottaa oikeasti päähän aikuisen miehen kanssa vääntää samalla tavalla asiasta kuin joskus eskarilaisen kanssa kurahousuista.

Vierailija
5/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku syy miksi sen pitää olla koko ajan näkyvissä?

Mä pidin aikoinaan henkilökorttia taskussa kiinni koska oli ärsyttävää kun se kaulassa roikkuessaan oli koko ajan tiellä.

Vierailija
6/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet työntekijät eivät voi tietää, kuka on henkilökuntaa, jos tämä lappu ei killu kaulassa. Turvallisuustekijä.

Vierailija
7/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kolisee joka pöydän nurkaan ja on tiellä kun muutenkin. Kuvakin on niin huono, olen sen ottamisen jälkeen laihtunut 8 kg.

Vierailija
8/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kokemuksen syvällä rintaäänellä, että ottahan se totta kai päähän, kun sen kortin dippaa hernekeittoon. Ja heilauttaa siitä vielä valkoiselle paitapuserolle. Että let me entertain you, kollegat :-)

Vierailija
9/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä normaalissa konttorityössä se on myös pakollinen, mutta kannan sitä kädessä kun liikun tuolla. En juuri poistu huoneestani kuin palavereihin ja ovistakaan ei pääse kuin kulkuavaimella ,joka on kortin yhteydessä.

En pidä kaulassa, koska minulla on kaulassa huivit ja korut, tulisi liikaa kamaa ;) Turhamaista? Kyllä. Mutta en sitä tässä työpöytäni ääressä tarvitse.

Vierailija
10/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole muuta reittiä eteenpäin kuin kurinpidolliset toimenpiteet. Jos sääntö on yksiselitteisesti olemassa että nimikyltin pitää olla näkyvillä ja se ei ole niin asia on selvä. Ilmeiseti alaisesi testaa sinua ja kanttiasi ja sinä voit hänelle sanoa että tämä juttu asetaa hänet naurettavaan valoon. Älä vaan siirrä asiaa ylemmälle portaalle ja hoida itse mutta hae kuitenkin päätöksellesi tuki pomoltasi koska sinnehän tämä pikkupoikauhmaaja menee seuraavaksi "itkemään".

Vierailija
11/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitämään kulkukorttia kaulassa kuten muut, niin pitää katsoa peiliin. Nauhoja on erilaisia ja jos se ei käy, niin sitten klipsillä vaikka rintataskuun kiinni. Seliseli, että on vaikea pitää.

Kuva ei enää päde - onko huonompaa selitystä. Jos on niin muuttunut, että kuvasta ei tunnista tai kuva on haalea, niin se pitääkin vaihtaa. Jos siihen on saatu yksi kuva, niin siihen saadaan toinenkin.

Ja sillä on syynsä miksi on päätetty, että sitä pidetään. Liittyen turvallisuuteen, "tiedottamiseen" ja/tai olla osa yrityksen imagoa. Syystä riippumatta ne jotka eivät käytä, näyttävät huonoa mallia ja toimivat tahallaan ohjeiden vastaisesti.

Vierailija
12/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sen laitettua esim rintataskun reunaan kiinni ja ihan samalla tavalla näkyy kuin jos roikkuu kaulassa, ainut vaan, että silloin ei ole tiellä jatkuvasti.

Vierailija
13/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaulassa on tosi ärsyttävää pitää sitä roikkumassa. Se on aina tiellä ja roikkuu tosiaan ruokalautasella, kahvikupissa, näppäimistön päällä ja kolisee koko ajan pöydän kulmaan jos vähän liikehtii. Ihme, ettei klispsisysteemejä ole jo kaikkialla.

Vierailija
14/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuva ja nimi paitaa vasten.

Kortti on mallia paska, nyppää vaatteet. Kerran osaston iso pomo kysyi, miksi mun kortti on aina väärin päin. Sanoin suoraan, että niin kauan kun työnantaja ei maksa mulle uusia puseroita pilalle menneiden tilalle kortti pysyy väärin päin. Ei ole kyselty enää sen jälkeen :)

Sääntö on, että kaulassa oltava, muttei sanota miten päin.

Vierailija
15/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että henkilö pystytään tunnistamaan vaivattomasti. Isoissa firmoissa ei yksinkertaisesti edes pysty tuntemaan porukkaa pelkän pärstän perusteella. Meillä on yksi työpaikan ohjeistuksista se että kuvallinen kortti on oltava esillä.

Vierailija
16/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole muuta reittiä eteenpäin kuin kurinpidolliset toimenpiteet. Jos sääntö on yksiselitteisesti olemassa että nimikyltin pitää olla näkyvillä ja se ei ole niin asia on selvä. Ilmeiseti alaisesi testaa sinua ja kanttiasi ja sinä voit hänelle sanoa että tämä juttu asetaa hänet naurettavaan valoon. Älä vaan siirrä asiaa ylemmälle portaalle ja hoida itse mutta hae kuitenkin päätöksellesi tuki pomoltasi koska sinnehän tämä pikkupoikauhmaaja menee seuraavaksi "itkemään".

t. henkilöstöpäällikkö

Vierailija
17/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim virastossa tai vaikkapa vuosikorjauksissa rakennukfirmoissa. Ei ole kauhean kivaa esitellä henkilötietojaan koko ajan kymmenille ja sadoille ihmisille, joille sun nimesi ja kotiosoitteese ja puhelinnumerosi ei ollenkaan kuulu, mutta jotka kyllä osaavat lähettää paskaa postilaatikkoon jos sossupäätös ei miellytä tai jos raksafirma ei vaihda ilmaiseksi asiakkaan itse rikkomaa ikkunaa...

Nimimerkillä minä en pidä apinapassia.

Vierailija
18/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan. Jos se ei ole sun asiasi pitääkö se sitä korttia kaulassaan tai ei, niin anna olla ja jos taas se on sun asiasi, niin hoida se.

Vierailija
19/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim virastossa tai vaikkapa vuosikorjauksissa rakennukfirmoissa. Ei ole kauhean kivaa esitellä henkilötietojaan koko ajan kymmenille ja sadoille ihmisille, joille sun nimesi ja kotiosoitteese ja puhelinnumerosi ei ollenkaan kuulu, mutta jotka kyllä osaavat lähettää paskaa postilaatikkoon jos sossupäätös ei miellytä tai jos raksafirma ei vaihda ilmaiseksi asiakkaan itse rikkomaa ikkunaa... Nimimerkillä minä en pidä apinapassia.

Mieti jos joku on kytiksellä kun hyppäät autoosi ja se soittaa 020202... :p Paljon yksinkertaisempaa kun kyttäillä nimeä henkilökortista ja sen perusteella alkaa selvittämään kuka tyyppi on.

Vierailija
20/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta normaalilla työpaikalla en todellakaan pidä mitään rekisterikilpeä roikkumassa kaulalla. Vaikka potkut ennemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi