25-vuotiaat, millainen elämäntilanne tällä hetkellä?
Kommentit (48)
REKISTERÖIDY
Muista minut Unohditko salasanan?
Sivukartta
* ETUSIVU
* KESKUSTELUT
* NIMET
* OSTA & MYY
* VAUVATV
* E-KORTIT
* UUTISKIRJE
* ODOTTAJAN UUTISKIRJE
* PALAUTE
* UUSIN LEHTI
* NEUVOLA
* HEDELMÄLLISYYS
* RASKAUS JA SYNNYTYS
* VAUVA
* TAAPERO
* PERHE JA PARISUHDE
* KOTI JA VAPAA-AIKA
* KILPAILUT
* KUVAGALLERIAT
* BLOGIT
* TOIMITUS
* YHTEISTYÖSSÄ
* OSALLISTU TUTKIMUKSEEN
#########
#########
#########
Click here...
Klikkaa tästä...
Klikkaa tästä...
Click here...
Klikkaa tästä... Klikkaa tästä... Klikkaa tästä... Klikkaa tästä... Klikkaa tästä...
#########
Keskustelut
Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
Näytä:
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Vierailija - 23.11.2009 0:06 (# 1)
25-vuotiaat, millainen elämäntilanne tällä hetkellä?
Vastaa viestiin Ilmoita asiaton viesti Kerro kaverille
Vastaukset
Vierailija - 23.11.2009 0:09 (# 2)
Turha ketju,
koska jokainen vastaus tulee olemaan tätä luokkaa:
"Juu, mulla on 2 lasta, kolmas aluillaan, omakotitalo, 2 autoa, akateeminen tutkinto, väittäri loppusuoralla, kesämökki just kanssa ostettiin. Ja naimisissahan me ollaan oltu jo 5 vuotta ja 15-vuotiaana tavattiin. Ai niin, kultainen noutaja pääsi unohtumaan."
Vastaa viestiin Ilmoita asiaton viestiKerro kaverille
Vierailija - 23.11.2009 0:14 (# 3)
Laitan sitten oman version
niin kakkosen kuvailemat täydelliset naiset saa haukkua :D
Olen tosin 24, mutta yhden lapsen äiti, avoliitossa eri miehen kanssa kuin lapsen isä. Asutaan vuokralla kaupungin kolmiossa, ajetaan kymmenen vuotta vanhalla autonroppanalla. Ei kesämökkejä, ei kultasia noutajia, ei hienoja tutkintoja.
Vierailija - 23.11.2009 0:20 (# 4)
meillä näin..
olen 24, mut vastaan silti-
2 ja 4 vuotiaat lapset-
naimisissa 5 vuotta-
ei ammattia-
vuokralla ollaan-
Vierailija - 23.11.2009 0:49 (# 5)
Vastaan omasta puolestani
Ei lapsia, 6-vuotinen parisuhde (ensi vuonna naimisiin), oma pienehkö kerrostalokaksio pk-seudulla, kaksi kissaa, sekä miehellä että minulla alempi korkeakoulututkinto, minulla työn alla ylempi, mies on alansa töissä. Yksi auto löytyy. Ihan ns. perustilanne siis. Lasten aika on n. 5 vuoden kuluttua.
Vierailija - 23.11.2009 8:23 (# 6)
mulla
avoliitossa, vuokralla (yksi "pankin" omistusasunto on olemassa) kaupunkikaksiossa, ei lapsia, yliopistotutkinto, jatko-opinnot suunnitteilla, teen paria sivutoimista työtä päätyöni lisäksi (päätyö määräaikaisena, muut vakituisia). Oma auto löytyy. Miehellä opiskelut kesken, kesämökki ja muutama auto löytyy.
Vierailija - 23.11.2009 8:27 (# 7)
Täällä.
24v, ammattitutkinto, 1 lapsi, avoliitossa lapsen isän kanssa, kaupungin vuokra-asunto :)
Vierailija - 23.11.2009 8:31 (# 8)
Minä vasta 23, mutta vastaan silti
Maisteriopinnot loppusuoralla, avoliitossa, asutaan miehen omistamassa rivarikaksiossa, kihloihin mentiin nyt syksyllä ja häät varmaan parin vuoden sisällä. Lapsista haaveilen kovasti, mutta niiden aika sitten häiden jälkeen.
Niin ja mies on 26-v yrittäjä.
Vierailija - 23.11.2009 8:35 (# 9)
2 lasta (4 ja 5 v.)
naimisissa
opiskelen ammattikorkeassa
asumme kaupungin vuokra-asunnossa (omasta haaveillaan toki, pitäisi säästää siihen...)
(ja lisälapsistakin haaveilen vielä joskus)
Vierailija - 23.11.2009 8:40 (# 10)
Mä haluun vastata
Vaikka oon jo 28.
Mutta 25- vuotiaana mulla oli tutkinto ja vakkari työ, hyvä palkka. Odotin ensimmäistä lasta miehen kanssa jonka kanssa olin ollut yhdessä 4 vuotta. Asuttiin vuokralla 27 neliön yksiössä, tosin muutettiin ennen lapsen syntymää isompaan vuokrakämppään.
Mutta nyt. 28- vuotiaana. Odotan toista lastani saman miehen kanssa (avoliitossa edelleen). Edelleen asutaan vuokralla, mutta mulla ei oo enää vakkarityötä. Vaan määräaikainen joka päättyy sitten tulevan ä-loman aikana. Joten tulevaisuus on ihan auki.
Ai niin. Koira löytyy ja samoin auto. Auto on uudempi hankinta kuin koira.
Vierailija - 23.11.2009 8:42 (# 11)
täällä 26v
Kaksi lasta, DI-tutkinto, asun miehen kanssa joka on nuoremman lapsen isä omistusasunnossa, on työpaikka mutta silti jonkinlaisia jatko-opintosuunnitelmiakin...Haaveissa vielä siis tohtorin tutkinto ja yksi lapsi:)
Vierailija - 23.11.2009 8:43 (# 12)
minä sen 25
Elikkäs 3 lasta, neljäs tulossa
avioliitossa (jo 7,5v)
amk-tutkinto
oma (pankin) omakotitalo
Vierailija - 23.11.2009 8:49 (# 13)
Mikähän kakkosta vaivaapi? =D
No joo... Eli olen 24, vastaan silti. Lapsia kolme, 8v, 3,5v ja vuoden ikäinen. Olen avioliitossa, ollut jo reilut kuusi vuotta, ja tosiaan kuten kakkonen kuvaili, tapasimme netin kautta ollessani 14-vuotias.. Ihan vuokrakolmiossa (hyvässä sellaisessa) asutaan ja autokin löytyy, eipä mikään huippu, mutta sillä pääsee paikasta A paikkaan B. Ja ihan tavisduunareita ollaan molemmat, itse tietenkin äitiyslomalla.. Kultainen noutajakin löytyisi varmasti, ellei esikoinen olisi allerginen.. Joo,eipä tässä muuta.. =)
Vierailija - 23.11.2009 8:51 (# 14)
Minä 25v. nyt;
-naimisissa (4 vuotta, takana melkein 10 yhteistä vuotta)
-1 lapsi (2,5v)
-2 ammattia
-oma asunto (tai pankin ;)
-ei vakityötä
-tärkein: olen ikionnellinen
Vierailija - 23.11.2009 8:54 (# 15)
Minä 24 v
-2 lasta, 3 ja 4v.
-miehen omistama omakotitalo
-avoliitossa lasten isän kanssa (jo 6 vuotta)
-mies on siis 30vuotias yrittäjä
-autona citroen c3
-ylioppilas (meikkaajan tutkinto myös, mutta en tee alan töitä)
-vakkarityö
-alkuvuodesta alan opiskella oppisopimuksella merkonomiksi
-ei koiraa sillä mies on allerginen:)
-kesämökki hankitaan ehkä sitten joskus kun/jos saadaan perintöä:)
Olen onnellinen.
Vierailija - 23.11.2009 9:03 (# 16)
Näin aiheeseen vastanneena,
aika mielenkiintoista, kun niin moni mainitsee parisuhteen yhteydessä "jo"-sanan. :)) Onko teidän mielestä tosi pitkäänkin oltu yhdessä, jos on oltu "jo 6 vuotta"?
Ei tulisi tosiaan mieleenkään sanoa kenellekään että ollaan oltu JO 10 vuotta miehen kanssa yhdessä. Minusta se tuntuu vielä tosi lyhyeltä ajalta, aivan kuin oltaisi eilen tavattu. :D
Vai onko se nykypäivänä joku hirveän suuri saavutus?
Vierailija - 23.11.2009 9:06 (# 17)
No jos ikää on nippanappa 25 v.
niin onhan se 6 vuotta aika iso osa elämästä?
Vierailija - 23.11.2009 9:10 (# 18)
Miten niin nippanappa?
Ei kaikki ole juuri täyttäneet 25.. :)
En tarkoita etteikö se olisi suuri osa elämästä, mutta joskus kyllä tuntuu, niinkuin se olisi joidenkin mielestä joku kilpailu. :----D "Me ollaan oltu jo 8 vuotta yhessä!" Jipii! Mut ei siinä mitään. Tärkeintä että on onnellinen..
Vierailija - 23.11.2009 9:11 (# 19)
Minä 25v.
3 lasta (6v.2½v,1½v.)
hotellivirkailijan ammattitutkinto
vanhempainvapalla 05/2011 saakka.
naimisissa oltu 6 vuotta
vuokralla asutaan
mies 32v. opiskelee toista ammattia loppusuoralla.
autona ford mondeo vm.2000
(vain miehellä on ajokortti)
kaksi kissaa
hyvä tukiverkosto
olen onnellinen
Vierailija - 23.11.2009 9:18 (# 20)
Täytin juuri 25v.
Asustelen avoliitossa tavallisen, ihanan suomalaisen miehen kanssa.
Meillä on 2 tyttöä, 7v ja 5v ikäiset. Valmistun 2 vkon päästä lähihoitajaksi, suuntautumisalana sairaanhoito ja huolenpito. Minulla on tammikuun alusta alkaen työpaikka sairaalan osastolla, 3-vuorotyötä siis luvassa. Tunnen olevani oikealla alalla.
Asumme luhtitalossa vuokralla, meillä on 3h+k+s, 73m2. Oikein sopiva asunto ja erittäin viihtyisällä paikalla. Meillä on 5 koiraa (labradori, pieni terrieri sekä 3 bordercollieta.) Harrastan neljän koirani kanssa jälkeä, agilityä ja tokoa. Labbis käy hyvän ystäväni kanssa lintumetsällä ja muutoin on ihan lenkkikaveri ja kotikoira.
Koiraharrastuksen lisäksi minulla ei ole muita ajanvietteitä, lapset, perhe ja koulu /työ vie kaiken ajan.
Rahallisesti tulemme toimeen, mutta emme pysty tuhlailemaan vaan jokainen hankinta on harkittava tarkkaan ja säästössä ei juurikaan ole rahaa.
Nautin elämästäni!
Vierailija - 23.11.2009 9:20 (# 21)
Itse lähinnä oli tuolla kakkoselle tuo oma mainintani..
Lainaus:
aika mielenkiintoista, kun niin moni mainitsee parisuhteen yhteydessä "jo"-sanan. :)) Onko teidän mielestä tosi pitkäänkin oltu yhdessä, jos on oltu "jo 6 vuotta"? Ei tulisi tosiaan mieleenkään sanoa kenellekään että ollaan oltu JO 10 vuotta miehen kanssa yhdessä. Minusta se tuntuu vielä tosi lyhyeltä ajalta, aivan kuin oltaisi eilen tavattu. :D Vai onko se nykypäivänä joku hirveän suuri saavutus?
kun hän veikkasi viitta vuotta naimisissa, minä olen ollut jopa kuusi! Ja tuota tuota... kyllä 10 vuoden parisuhde on aika pitkä aika 24 vuotiaan elämästä, ihan jo lyhyellä matikallakin.. Ja itseasiassa kyllä kysymykseesi, se on nykyään aiknakin omassa ikäluokassa erittäin harvinaista.. Siis omassa tuttavapiirissäni jossa suhteet kestää sen 2viikkoa- muutama vuosi... Että kyllä mulla on lupa olla ylpeä vaikka ollaankin sinun mittapuullasi sitten oltu yhdessä vain sen 10 vuotta...
Vierailija - 23.11.2009 9:24 (# 22)
Niin, siis
en tarkoittanutkaan ettetkö voisi olla ylpeä. Itsekin olen tosiaan ollut tuon 10v. tässä samassa suhteessa.
Minä en sano "jo 10v." enkä myöskään "vain 10v.". Sanon vain, että ollaan oltu 10v. yhdessä.
Mutta muuthan voivat sanoa ihan kuten haluavat, ja kiitos sinulle muuten asiallisesta vastauksesta, niitä harvoin täällä av:lla näkee! :)
se asiasta kysellyt/ihmetellyt
Vierailija - 23.11.2009 9:32 (# 23)
Saman olen huomannut! =D
Lainaus:
en tarkoittanutkaan ettetkö voisi olla ylpeä. Itsekin olen tosiaan ollut tuon 10v. tässä samassa suhteessa. Minä en sano "jo 10v." enkä myöskään "vain 10v.". Sanon vain, että ollaan oltu 10v. yhdessä. Mutta muuthan voivat sanoa ihan kuten haluavat, ja kiitos sinulle muuten asiallisesta vastauksesta, niitä harvoin täällä av:lla näkee! :) se asiasta kysellyt/ihmetellyt
kiitosta itsellesikin, ihana kun täällä voi oikeasti joskus jopa keskustella jonkun kanssa! =D
Vierailija - 23.11.2009 9:40 (# 24)
Yksi ammatti alla, toisen hankin kunhan
pääsen äippälomalta. Kaksi lasta ja asun kerrostalossa :D
Vierailija - 23.11.2009 9:40 (# 25)
Olen 24-vuotias.
Yksi 5-vuotias lapsi, en ole enää yhdessä hänen isänsä kanssa. Uudessa parisuhteessa ollut yli 4 vuotta, naimisiin menimme hetki sitten. Omistusasunto, tosin lainaa paljon. Itselläni vakituinen työpaikka (osa-aikainen) ja yliopisto-opinnot sujuu hitaasti, mutta varmasti ;-) Mies 26-vuotias, valmistunut ja hyvässä työpaikassa. Elämä hymyilee :-)
En olisi vielä muutama vuosi sitten sitten uskonut saavani näin paljon, olevani näin onnellinen.
Vierailija - 23.11.2009 10:13 (# 26)
minä
naimisissa, kaksi lasta, rakennetaan taloa.
Vierailija - 23.11.2009 10:41 (# 27)
25- vuotias
-1 lapsi, toinen tulossa
-avoliitossa lapsen isän kanssa, seitsemättä vuotta
-vuokralla asumme kerrostalossa, omasta talosta saa vaan haaveilla vielä
-koulutukseltani BBA
-tällä hetkellä olen oman alan töissä, määräaikainen työsuhde päättyy ensi vuonna
-mies valmistunut vastikään ja työtön tällä hetkellä
-ei omaa autoa
Vierailija - 23.11.2009 13:02 (# 28)
Olen 25v.
naimisissa, ei lapsia (suunnitelmissa ehkä noin viiden vuoden päästä), ammattikorkeakoulututkinto (lisäopinnot mielessä), vakituinen työpaikka, oma rivarikolmio, auto.
Vierailija - 23.11.2009 13:10 (# 29)
pullat hyvin uunissa
aviokiitto ja yksi lapsi, vakituiset työt molemmilla, oma talo, mökki, autot molemmilla.
hyvin siis asiat hoidossa kun vertaa esim. pariin kaveriin jotka sekoilevat edelleen miesten kanssa kuin viimeistä päivää ja ovat vailla töitä.
Vierailija - 23.11.2009 13:14 (# 30)
olen 26
2 lasta, 5v ja 4kk
Asumme omakotitalossa, miehellä vakituinen työ
Minulla opinnot hiukan kesken
Niin ja meillä on se kultainennoutaja
Vierailija - 23.11.2009 13:14 (# 31)
olen 24v
- avoliitossa (suhde kestänyt 5,5v.)
- 2 lasta
- ammatti löytyy. ei työpaikkaa
- vuokra-asunnossa asutaan
- autokin on juu, 12 vuotta vanha tosin.
Vierailija - 23.11.2009 13:14 (# 32)
Olen 25v
-Avoliitossa nuoremman miehen kanssa.
-Melkein 1v. kihloissa.
-Eka lapsi syntyy helmikuussa.
-Kolme koiraa.
-Omakotitalossa vuokralla (halpa vuokra suhteilla).
-Kaksi autoa, joista toinen on oma ja toinen pankin.
-Minulla AMK-tutkinto, miehellä ei.
-Määrä-aikainen työsuhde tällä hetkellä.
-Mies töissä.
Mitä toivoisin: vakituisen työsuhteen.
Vierailija - 23.11.2009 13:26 (# 33)
Mitä nuorempia vastaajia, sitä kovempi kilpailu
ja pätemisen tarve...
Lainaus:
koska jokainen vastaus tulee olemaan tätä luokkaa:
"Juu, mulla on 2 lasta, kolmas aluillaan, omakotitalo, 2 autoa, akateeminen tutkinto, väittäri loppusuoralla, kesämökki just kanssa ostettiin. Ja naimisissahan me ollaan oltu jo 5 vuotta ja 15-vuotiaana tavattiin. Ai niin, kultainen noutaja pääsi unohtumaan."
...Vaan siinä, että aloittaja haluaa tietää missä muut 25v menevät elämässään. Kaikilla meillä on eri elämätilanne ja jokainen tekee omat valintansa.
Ei siinä ole sen enempää kilpailemista, kunhan on omaan tilanteeseensa tyytyväinen tai tekee niiden asioiden eteeen hommia, joita toivoisi muuttavan elämässään.
on ostanut auton tai asunnon tai tehnyt lapsia? En ymmärrä. Eikö elämässä olekaan vapaus valita itse, mitä haluaa tehdä? Vai onko sitten jotenkin huonompi, jos ostaa esim. asunnon 32-vuotiaana ja saa lapsen 35-vuotiaana?
Olen opiskelija, pitäisi valmistua keväällä.
Mies töissä.
Ei ole lapsia
Ei omaa asuntoa
Emme asu yhdessä vaan erikseen, minä opiskelijasolussa...
Miehellä auto, mulla ei
Ei lemmikkejä.Ei tää nyt kauheen hienolta kuulosta...
Kolme ihanaa lasta joista kaksi täysin terveitä. Mies edelleen kuvioissa vaikka välillä parisuhde vähän rakoilee.
Ei ole omistusasuntoa, mutta ei velkaakaan.
Auto on käytetty ja vanha, mutta meillä on riittävästi ruokaa ja ehjät puhtaat vaatteet.
Kyllä minusta ihan hyvin. :)
ja pätemisen tarve...
koska jokainen vastaus tulee olemaan tätä luokkaa: "Juu, mulla on 2 lasta, kolmas aluillaan, omakotitalo, 2 autoa, akateeminen tutkinto, väittäri loppusuoralla, kesämökki just kanssa ostettiin. Ja naimisissahan me ollaan oltu jo 5 vuotta ja 15-vuotiaana tavattiin. Ai niin, kultainen noutaja pääsi unohtumaan."
kun luin tuota 35vee ketjua, niin siellä sitä vasta pätemisen tarvetta onkin,hih! =DD
t.onnellinen, ei tarvetta päteä..
- 3 lasta: 5v, 2v ja 2kk ikäiset tytöt
- avoliitossa 6,5 vuotta, seurusteltu 7,5v
- omakotitalossa asuttu 5,5 vuotta ja samalla remontoitu (lainaa yhteensä 80 000 euroa)
- olen ylioppilas ja yo tutkinnon jälkeen kaupallista alaa 1 vuosi opiskeltuna.
-Kotiäitinä reilut 5 vuotta, edessä 3 vuotta.
-Autona 2 Mondeota vm 2005 ja 1996
- sen verran hyvin tienava mies, että tullaan hienosti toimeen näin.
- Onnellinen olen ja ylpeä saavutuksistani, työn ja opintojen aika on myöhemmin. Nyt nautin lapsistani
-yksi lapsi 1,4v ja toinen tulossa tammikuussa
-yhdessä oltu 8,5 vuotta ja naimisissa 2,3v
-molemmat opiskellaan amk:issa, miehen koulu loppusuoralla, mulla puolivälissä
-vuokralla
-auto löytyy
-hyvin pyyhkii(;
ikää tosin 26 :)
Esikoinen tulossa ihan pian, vuokrakolmio, 11 vuotta vanha pienenpieni auto, 2 kania ja alle vuoden vanha rotukoira. Mies vakitöissä, minä työtön (nyt siis kuitenkin ä-lomalla).
Olen opiskelija, pitäisi valmistua keväällä.
Mies töissä.
Ei ole lapsia
Ei omaa asuntoa
Emme asu yhdessä vaan erikseen, minä opiskelijasolussa...
Miehellä auto, mulla ei
Ei lemmikkejä.
Ei tää nyt kauheen hienolta kuulosta...