Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu kuvittelee että anna hänelle ILMAISEKSI vauvaltani pieneksi jääneet vaatteet ja tavarat.

Vierailija
03.12.2009 |

Alkoi änkyttämään että kyllä hän niistä jotakin voi maksaakin, kun ensin kerjäsi vauvanvaatteita ja tarvikkeita.

Sanoin että kaikki on myynnissä kirppispöydässäni siellä ja siellä ja sieltä sopii mennä rahalla hakemaan.

Tuttuni on kuitenkin 2 tienaavan aikuisen suhteessa ja hyvällä äitiyspäivärahalla, toisin kuin minä.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvallani on aina uudet ja kivat vaatteet päällä. Ei mitään 20 sukulaiskakaralla kiertäneitä 80-luvun kulahtaneita rättejä. Ja suurimman osan olen ostanut alehinnat puoliksi-kampanjoista, eli saan kirppiksellä saman mitä olen itse maksanut.

Useimmista bodeista olen maksanut 3€ ja vauvani käytönkin jälkeen saan niistä myydessäni sen saman.

Kannattaa ostaa haluttuja merkkilastenvaatteita eikä mitään markettipaskaa.

Vierailija
2/63 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis millatavalla kerjäsi. ettei vain kysynnyt tai pyytänyt niitä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sanonutkin, mitä sitä miettimään, varsinkin kun tuttu sanonut, että voi maksaakin.

Vierailija
4/63 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa vaatteita. Tasaisin väliajoin tullut muksuja :) Aina kun joku vaate on mennyt huonoksi, se heitetään roskiin. Vaatteet siis kiertää monella lapsella. Ja kuitenkin joku meistä ostaa uuttakin välillä.

Isompia tavaroita ei kuitenkaan laiteta kiertoon.

Vierailija
5/63 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkin iltapäivällä hakea kirppistuotto ja käydä ostamassa vauvalle uusia vaatteita. ei mitään kulahtaneita jaksa vauvalle pukea.

Vierailija
6/63 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on tämä sama provo jolla yksi lapsi virikehoidossa ja vauva jonka karjumista ei jaksa kuunnella. on 36 vuotias eikä asu lastensa isän kanssa. kerää kirpparimyynnilää rahoja muuttaakseen pois ja dumppaa lapsensa isälle.

Vierailija
7/63 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken annan ilmaiseksi kiertoon ja olen iloinen kun kaappiin tulee tilaa. Hölmistyn aina kun joku odottaa saavansa rahaa joistain vanhoista vaatteista. Ymmärrän jos on tosi köyhä ja todella tarvitsee joka sentin, mutta muuten se on minusta noloa kitsautta ja ahneutta.

En tajua myöskään miksi pienellä lapsella pitää olla kaupasta ostettua. Kivaa on vain kun vaatteilla on tarina. Meidän 3-vuotias mielellään juttelee siitä että kenellä vaatteet on olleet ennen, koska isommat lapset ovat tietysti hänen ihailunsa kohteita.

Lapsiperheiden pitäisi auttaa toisiaan! Se on paljon kivampaa kuin ahnehtiminen!

Vierailija
8/63 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ymmärrän ap:ta täysin jos vaatteet on ostettu jostain h&m:ltä.. Minä antaisin tosin pois ilman muuta kaikki vaatteet joista en erikoisemmin pidä, mutta ns. "muotivaatteet" haluaisin itse säilyttää. Nämä kun kuitenkin maksaa aika paljon kaupoissa ja tulee vaan muutamia kertoja käytettyä joten en antaisi niitä noin vaan pois tutulleni

Vierailija
9/63 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken annan ilmaiseksi kiertoon ja olen iloinen kun kaappiin tulee tilaa. Hölmistyn aina kun joku odottaa saavansa rahaa joistain vanhoista vaatteista. Ymmärrän jos on tosi köyhä ja todella tarvitsee joka sentin, mutta muuten se on minusta noloa kitsautta ja ahneutta.

En tajua myöskään miksi pienellä lapsella pitää olla kaupasta ostettua. Kivaa on vain kun vaatteilla on tarina. Meidän 3-vuotias mielellään juttelee siitä että kenellä vaatteet on olleet ennen, koska isommat lapset ovat tietysti hänen ihailunsa kohteita.

Lapsiperheiden pitäisi auttaa toisiaan! Se on paljon kivampaa kuin ahnehtiminen!

nautin kun tulee hyllyyn tilaa ja ajattelen, että hyvä kun löytyy käyttäjiä. MUTTA, kun oikein mietin niin kun pussitolkulla antaa vaatteita ja muuta, niin kuinka paljon ilahduttaisi pieni, huom. pieni muistaminen, esim. kahvipaketti. En ole sen tarpeessa ja pidän itseäni aika pyyteettömänä ihmisenä enkä missään nimessä haluaisi mitään rahaa vaatteista sun muista. Tietty se iso kiitoskin riittää, joskus huomaa pahoittavansa mielensä kiitoksen puuttumisesta. Huonona päivänä huomaan joskus ajattelevani ohimennen, että aika suuri summa on lähtenyt talosta kasseissa ja pusseissa, että hitsi kun olen laiska; jos olisin jossain myynyt olisin tienannut ilmeisen suuren summan. Mutta joo, kun olen laiska niin eipä sitä kannata jäädä suremaan.

Vierailija
10/63 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5v on niin pitkä ikäero että vaatemaku ehtii muuttua monta kertaa. Ja jos itse maksan Lindexin puserosta poistomyynnissä 4.5€ ja saan siitä huutiksessa 5€, niin kyllä se on kauppa mikä kannattaa.

Teitä kotimammat vaan vituttaa kun omat rahanne menevät omakotitalovelkaan eikä ukkonne pihinä anna teille rahaa ostella lastenvaatteita uusina.

Vierailija
11/63 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja perheillä on hyvin erilaisia tuloja ja rahatilanteita.

Minusta ainakin on kohtuullista, että hyvätuloinen voisi jotain maksaakin lastenvaatteista, jos saa niitä pienituloiselta. Miksi köyhän pitäisi antaa vähästään huomattavasti varakkaammalle, jolla talousvaikeuksia ei ole? Suomessa on takuulla lukuisia köyhyysrajan alapuolella eläviä perheitä, joille vaikka 10 euroa on summa, jolla on merkitystä.

En nä yhtään syytä, miksi tällainen perhe olisi velvoitettu antamaan vaatteensa ilmaiseksi eteenpäin. Ihmettelen myös monien tässä ketjussa esilletuomaa ylenkatsetta vähävaraisia ja rahantarvetta kohtaan. Jos itse on hyväosainen ja ehkä koulutettukin, luulisi, että omaisi sen verran ymmärrystä, että voisi edes hieman eläytyä toisenlaista elämää viettävien asemaan.

Oman kokemukseni mukaan vaatteita kierrättävät eniten ihmiset, joiden tulot ovat yli köyhyysrajan mutta silti aika kohtuulliset. Sen sijaan tuttavapiirini varakkaimmat eivät luovu ilmaiseksi mistään, ja kaikki lasketaan hyvin tarkkaan - liekö se yksi vaurauden selittäjä...

Vierailija
12/63 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytämään vauvanvaatteita ja tarvikkeita ihmiseltä, jonka nimenkin on oppinut vasta viikko sitten.

Etenkin kun ei itse ole köyhä eikä kipeä.

Mä sanoisin että tuo tuttava tuossa ahne on.

Paitsi jos se tuttava on ihan oikeasti ajatellutkin maksavansa niistä tarvikkeista ja ap vain on olettanut et yrittää kerjätä ilmaiseksi.

Vierailija
13/63 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan kaikki eteenpäin ja saan myös itse muilta ilmaiseksi. Hyvä tuppaa kiertämään ja kun ei itse ole ahne, saa hyvää myös takaisinpäin. Kaveripiirissä on lapsia sopivin ikäeroin joten tavara kiertään kivasti. Ainoa mitä olen myynyt on vaunut ja pinnasänky, nämä oli uutena ostetut joten ei ystäväni olisi niitä ilmaiseksi edes ottanut. Itse olen myös ostanut rattaat kaverilta, samoin kantoliinan. Turvakaukalot kiertävät myös, käyttöikä lyhyt joten on lainattu välillä ja sitten otettu taas itselle käyttöön. Sellaisia en tietenkään anna mitä itse tarvin pian, esim vaatteet jotka menee esikoiselta suoraan kuopukselle, laitan sitten kiertoon kun en itse enää tarvi. Ja kyllä annan ihan Reiman/Ticketin haalareista lähtien kaikki, vaikka olen itse ostanut uutena. Olen sitten myös saanut vastaavia itselle käyttöön. Ihmettelen kaveripiiriä jossa jokainen ostaa omat uudet ja sitten niitä myydään pois jossain kirppareilla. Miten teillä on edes aikaa myydä niitä? Mulla ei ole aikaa käydä jotain kirppispöytää siivoamassa jos siitä muutaman kympin tai satasen saa.

Meidän 3v on myös ihan fiiliksissä kun tietää että saa jonkun tutun vanhemman lapsen vaatteen käyttöönsä:)

Vierailija
14/63 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5v on niin pitkä ikäero että vaatemaku ehtii muuttua monta kertaa. Ja jos itse maksan Lindexin puserosta poistomyynnissä 4.5€ ja saan siitä huutiksessa 5€, niin kyllä se on kauppa mikä kannattaa.

Teitä kotimammat vaan vituttaa kun omat rahanne menevät omakotitalovelkaan eikä ukkonne pihinä anna teille rahaa ostella lastenvaatteita uusina.

yritätkö olla joku ennustaja?

Vierailija
15/63 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemma sopiva ikäerokin. Ja oikein mainitsi että äitiyspakkaustakaan ei tarvinnut ottaa kun on niin paljon vaatteita SAANUT.

Siinähän pukee vauvansa lahjoitusvaatteisiin, minä puen uusina ostettuihin ja niillä on vielä niin hyvä jälleenmyyntiarvo, ettei vaatteiden käyttö oikeastaan maksa minulle mitään.

Jos jotakin kirppikseltä jää myymättä, niin ne ehkä voin lahjoittaakkin kun ne myymättä jääneet ovat luultavasti niitä itselleni lahjoitettuja, mutta niin kulahtaneita ja rumia, etten ole niitä vauvallenikaan huolinut.

Kaikki itselleni lahjoitetut myyn surutta eteenpäin ja jos ei kellekään kelpaa, niin vasta sitten lahjoitan eteenpäin.

Vierailija
16/63 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatka nyt eteenpäin elämässäsi.

Vierailija
17/63 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet varmaan kohtaamaan järkyttäviä ihmisiä jatkossakin, mietipä, miten pääset yli näistä tilanteista vähemmin mielenrauhan menetyksin.

Vierailija
18/63 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainahan voin kehuskella hänelle että taas tuli 100€ vauvantarvikemyyntiä kirppiseltä. Se siitä traumasta, pitää kääntää se omaksi ilokseen.

Vierailija
19/63 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä traumasta, pitää kääntää se omaksi ilokseen.

Vierailija
20/63 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mullakin tälläinen tuttu. Sekä nainen, että mies tienaavat todella hyvin.Pyysi vaatteita ja lupasi korvata. Valkkasi parhaimmat ja mitä sainkaan palkkioksi, keksipaketin. Ei meinannut pokka siinä vaiheessa pitää ; ) Ovat kyllä muutenkin nolon pihejä kaikessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän