Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä oisi jo elokuinen odottaja. :)

22.11.2009 |

Onkos muita?

Tänään tein vahvan plussan jollain ei niin herkällä testillä. Tosiaan 10 pvää sitten luultavasti vauva sai alkunsa. Tissit ollut todella kipeet, ei pysty kävelee tai kyljellä makaa. Aamulla oksensin juustosta ja päivällä fetasta. Kolme lasta ennestään, eikä koskaan oo lievää kuvotusta kummempaa ollut.

Kyyneleet silmissä näin, kun testitikkuun piirtyi ennen kontorolliviivaakin plussaviiva. Meidän häälahjamme ( hääpäivänä sai luultavasti alkunsa :) )

Kommentit (176)

Vierailija
101/176 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on nyt neuvola aika varattu, meni ens vuoden puolelle 5. tammikuuta, jolloin on oletettavasti 9+0 rv. Sitten seuraavalle viikolle varataan ultra-aika. Jännittää, että meneekö kaikki hyvin, ja mahtaakohan la siirtyä myöhemmälle (mitä uskon aika vahvasti).

Vieläkään ei ole pahoinvointi suuremmin alkanut, hiukan joskus vähän ällöttää, ja hajut saattaa yököttää. Käytiin toissapäivänä miehen kanssa prismassa, ja kun karkkihyllyn ohi käveltiin, aloin jo yökkimään! Ei ole karkki ikinä tuommoista reaktiota aiheuttanut, ennemminkin kuola alkaa valumaan :). Ihmeteltiin sitä miehen kans suuresti. Ruoka ei meinaa maistua oikein, eikä tuttu ruoka maistu samalle kuin ennen. Merkillistä. Väsymystä on välillä, ja nälkä olis kokoajan, vaan ku se ruoka ei mene alas..

Mutta jospa tämä tästä. Taidan muuten edelleen olla ainoa, jolla la elokuussa täällä Kainuun seudulla. Synnytys siis KAKSilla.

launii ja papu 6+3

Vierailija
102/176 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuusta minäkin. Kaksiin siis ilmeisesti. La siinä 15.8.2010.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/176 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse otin vähän kuin "vahingossa" rokotteen. koulusta saimme rokotteet, kävin ottamassa sen ja samana iltana plussasin :D käsi tuli todella kipeäksi ja yöllä nousi kuume, mutta muita oireita ei onneksi ollut :D

Vierailija
104/176 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan liittyä joukkoonne, tosiaan plussasin alkuviikosta kp28/29 erittäin haalean plussan joka eilen vahvistui selkeäksi! Ihanaaaaa :) Täällä tosiaan odotellaan ensimmäistä kullanmurua ja ihan alussa vielä mennään. Melko helpolla tärppäs, kolmannella kierrolla pillereiden jätöstä. Jännittää tosi paljon ja ollaan nyt paljon pohdittu että mennäänkö varhaisultraan vai ei.. Neuvolaan sain ajan jo tammikuun alkuun, silloin viikkoja vasta 7+2. Terkkari lupas että yriteään kuunnella sydänääniä vaikka voi olla etteivät kuulu vielä.

Lasketuksi ajaksi sain 24.8 joten piiitkä aika vielä..

Oireina mulla ei oo oikeen muuta kun tissit on arat ja vähän turvonneet ja mahassa nipistelee ja on "menkkakipuja". Hieman myös repäisykipuja.

Saa nähdä koska pahinvointi alkaa..

Onko täällä muita joilla la vasta loppukuusta?

Miukuli rv 4+4

Vierailija
105/176 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille uusille odottajille! Täälä on pahoinvointi alkanu todenteolla. Päivisin, iltaisin ja öisin. En onneksi oksenna, mutta tää kuvotus on ihan tarpeeks kamalaa. Varasin maanantaiksi akupunktion, toivottavasti siitä on apua. Ootteko kuullu kokemuksia akupunktiosta, onko auttanu pahoinvointiin?

Vierailija
106/176 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mitään erikoista, on vieläkin ihan outo olo ja ei kyllä tunnu yhtään raskaana olevalta...

Joulun ruuista sen verran, et taidan jäädä kiinni raskaudesta! Miehen perheessä syödään lipeäkalaa perinteisesti joulupäivänä ja sitä en kyllä uskalla syödä!!!!! Oonko hysteerinen?

Noh, ei kai sille sitten mitään voi!

Ja miukuli mulla kanssa vasta loppupuolella la. Pitkän kierron takia ehkä 25.8, mut se varmistuu sitten, kun saan soitettua neuvolaan ajan ja käytyä siellä!!

Kivaa, että meitä on täällä näin paljon! Joulun odotusta!

Alfrida 4+ jotain...

Vierailija
107/176 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihanata lamminsydan! Jospa satutaan yhtäaikaa KAKSille.

Mulla alkaa vähitellen pahoinvointikin kohottaa päätään, mutta ei vieläkään mikään huomattava. Pikkuisen vain öklöttää, mutta ei mitenkään kovasti. Kyllä se tästä.

Ai niin. Suvuille kun olemme jo kertoneet, (vaikka keskenmenon mahdollisuus vielä on) niin sekä minun että mieheni suvusta löytyy kaksosia, että jännitetään sekä kauhulla että ilolla, että jos sieltä löytyisikin kahdet sydänäänet. Sitten tulisikin esikoiset. Siinähän voisi olla aloittelijalla tekemistä... Huh huh..

Launii ja papu (pavut?) 6+4

Vierailija
108/176 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sellanen tasanen kuvotus päällä mut ei oksennusta onneks tule...mul on pääkin ihan sekasin et on sellanen olo niin ku olis kännissä koko ajan :) ei niin häävi olo ;) väsy kans painaa nyt toden teolla ja meillä ei todellakaan tehdä mitään ihmeellistä joulusiivoa kun en todellakaan jaksa.tulee se joulu muutenkin kun on lapset,lahjat,kuusi,kinkku ym.et ei pölypallot pali haittaa :)

Maijamehi81: mä katoin et me ollaan nii samoissa kaikessa ku sama lask.aika, sama eka neuvolakerta ja asutaan viel satakunnassakin molemmat et toivotaan et ollaan samaan aikaan synnyttämässäkin :) pitää joku kukka laittaa rintaan ym et tunnetaan ;) ha ha

Hyvää ja rauhallista joulua kaikille :)

t:vauvafani 7+5

Vierailija
109/176 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisesti ilmoittaudun myös mukaan. Eilen ja tänään Apteekin testillä haalea viiva :) 3 YK toden sanoo! En yhtään odottanut positiivista tulosta, kun mies oli työmatkalla mun mielestä kriittiset päivät, mutta eihän näistä näköjään tiedä. Yllättäen pikkujouluihin olikin mentävä autolla ja heti seliteltävä flunssaa jne.

Joulu tulee tässä tosi hankalaan aikaan ja uskon jääväni molempien vanhemmille ja vielä uuden vuoden reissulla kavereille "kiinni". Ne on tässä syksyn mittaan muutenkin tarkkailleet juomista, joten niille turha selitellä outoja juttuja ;)

Kaikki toki hyvin alussa ja aika epävarma olo, että tästäkö tää odotus alkaa ja miten kaikki menee, mutta toivon kaikille elokuisille tsemppiä ja rauhallista Joulua!

T: Lahja80

Ps. Yritän jo alkuviikosta saada sikapiikin, onko muut ottaneet?

Vierailija
110/176 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun kans mukaan - elokuuta siis odotellessa! :) Mulla oli vähän sama tilanne kuin Lahja80:lla eli selittelin pikkujouluista pois jäämisen flunssalla. Joulu pelottaa, sillä mäti ja viini ovat normaalisti suuria jouluherkkuja. En haluaisi, että tieto leviää koko suvulle vielä. En luota siihen, että ainakaan äiti pystyy olemaan hiljaa. Uusi vuosi vähän sama - ei kukaan kaveri kuitenkaan usko, että olisin juomatta muuten vaan :D Tosin ajattelin tammikuun juomattomuuden selittää tipattomalla tammikuulla ja sitten helmikuussa kertoa lopuille kavereille.

Mulla on ollut oireena nälän tunteen sijaista oksetus, joka lähtee syömällä. En ole onneksi vielä oksentanut. Pitäisi varmaan syödä enemmän välipaloja, ettei tuota tunnetta ehtisi tulla. Väsymystä on myös ilmassa. Yks päivä nukuin kahdet päikkärit ja silti menin puoli kymmeneltä nukkumaan :D

Kävin ottamassa sikapiikin heti, kun sain tietää raskaudesta. Olisin mennyt ottamaan sen muutenkin nyt lähiviikkojen aikana. Toivottavasti se on ihan turvallinen...

Sasbe rv 6+0

Vierailija
111/176 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paha olo hiipii pikkuhiljaa ja väsymys on aivan tolkuton. Eilen nukuin päivä viidestä aamu puoli kymmeneen!! Perjantaina nukuin yövuoron jälkeen illalla puoli seitsemään,kun normaalisti herään viimeisen yövuoron jälkeen hyvissä ajoin n.klo 13. Nyt tänään en todellakaan aio nukkua päikkäreitä. Saisi aloittaa joulusiivot täydellä teholla, mutta kun ne tehot on aika vähissä. Toivottavasti mies tajuaisi auttaa ilman kummempia jankutuksia:)

maisa02 5+6

Vierailija
112/176 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hieman pakko tilanne kun alkoholillista glögiä tarjottiin äsken mummillani ja kerroin sitten "tilastani".. Eka kysymys oli: että oliko vahinko? Kiitos, kiitos ja kiitos.

Tässä taitaa taas oma ikä ja opiskelutilanne muokata asian siihen, että en voi suunnitelmallisesti haluta lapsia! Onko muille käynyt vastaavaa???

Nyt taitaa paha olo nostaa päätänsä kun ei kahvi maistu, tais itten se johtuu tästä omasta ärsytyksestä!!!

Vierailija
113/176 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on tullut taas uusia odottajia, tervetuloa! :)

Täällä pahoinvointi ja väsy senkun jatkuu vaan. Tänään rakaa lihaa leikatessani juoksin parisen kertaa vessaan yökkimään, hyi sitä hajua! Joululahjaostoksilla oksetti vähän väliä ihmisten hajuvedet yms. Ja alakerran naapurikin ilmeisesti pakkasten kunniaksi alkanut taas polttamaan sisällä, kun en voi eteisen ohi kävellä yökkimättä.

Uutena "oireena" todella kireä pinna, kaikki ärsyttää (varsinkin tuo oma mies!) Jos ei ärsytä, niin sitten meinaa itkettää. Huumorintajukin on kadonnut jonnekkin hyyyvin kauas..

Onko muilla tälläistä vai olenko kummajainen? :)

chocomum: Meidän esikoistahan kaikki epäilivät vahingoksi. Saa nähdä mitä nyt sanovat kun on toisesta kuulevat.

Varsinkin tuntemattomilta ihmisiltä olen saanut kuulla uteluita miten jaksan teini-ikäisenä yksinhuoltajana! :D Nolostuvat sitten kun sanon ettei tässä enään teinejä olla ja naimisissakin olen ollut muutaman vuoden.

Argh, ärsyttää niin, vaikka pitäisi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja kyllä se hieman loukkaa, mm. siitä syystä että sain keskenmenon (vaikkakin ihan alussa) ennen esikoisen odotusta...

Mikäs tuo sharlien mainitsema akupunktio on, siis onko sellaisesta oikeasti pahoinvointiin apua? Kiinnostaisi tietää lisää, kerrohan sharlie sitten millaista oli! :)

Vierailija
114/176 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuollaiset kommentit pitäisi osata jättää omaan arvoonsa, mutta ymmärrän täysin, että pahoitit mielesi. Itse olen esikoiseni saanut 19-vuotiaana, eikä ikinä minun korviin tullut "vahinkoraskauksista" mitään. Uskon kyllä, että moisia puheita on ollut.

Ennen esikoista sain keskenmenon ja silloin pitkin kylää kulki juoru, että abortin olisin tehnyt. Silloin olin tyhmä olin mennyt kertomaan eräälle juorukello "kaverille" raskaudesta ja isäntä oli baarissa hehkuttanut isäksi tuloaan. Miehen veljen vaimo alkoi minulle baarissa tuon keskenmenon jälkeen muka lohduttamaan "kyllähän miehesi on sopivan ikäinen mutta sä oot vielä niin nuori, että parempi näin" Voi jee kun olisi mieli tehnyt lyödä sillä hetkellä.

maisa02, joka onkin jo viikolla 6, eikä 5+6 niinkun edellisessä viestissä väitti:D

Vierailija
115/176 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen aikoihin kun kävin ekassa neuvolassa, neuvolatäti sanoi minulle että aborttihan on vielä mahdollinen. Lähtiessäni vielä toisti saman, vaikka olin käynnin ajan painottanut että toivottu lapsi on! Onneksi muuton takia pääsin uuteen neuvolaan, missä suhtauduttiinkin ihan eri tavalla. Mutta mieleni kyllä pahoitin :(

Vierailija
116/176 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettuaika elokuun 11 päivä ja toinen lapsi tulossa :) Järkyttävä pahoinvointi ja rinnat räjähtää!

Vierailija
117/176 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille odottajille.

Itse täällä tuskailen ku aika tuntuu menevän niin hitaasti.. Tahtoisin pian sinne neuvolaan, jotta sitten tietäisin koska ultra on.. Tässä laskeskelin, että esikoisen synttäreiden aikaan sitten jo liikkeiden pitäisikin tuntua, kunhan tää masuasukki pysyy kyydissä mukana.

Välillä huomaan että on huono olo. Kahvi en todellakaan pysty enää juomaan. Täytyy vaan toivoa, ettei kukaan ihan heti kiinnitä siihen mitään huomiota.

Maijamehi 7+6

Vierailija
118/176 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille odottajille.

Itse täällä tuskailen ku aika tuntuu menevän niin hitaasti.. Tahtoisin pian sinne neuvolaan, jotta sitten tietäisin koska ultra on.. Tässä laskeskelin, että esikoisen synttäreiden aikaan sitten jo liikkeiden pitäisikin tuntua, kunhan tää masuasukki pysyy kyydissä mukana.

Välillä huomaan että on huono olo. Kahvi en todellakaan pysty enää juomaan. Täytyy vaan toivoa, ettei kukaan ihan heti kiinnitä siihen mitään huomiota.

Maijamehi81 7+6

Vierailija
119/176 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ain niin aika hauskasta Vauvafani että mennään samoilla viikoilla=)

Vierailija
120/176 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vissiin alkanu pahoinvointi.. mua ei okseta eikä oo heikko olo mut vatsalaukkua polttelee ja maha on ihan pallo! Ihan ku olis ihan järkyttävät ruoansulatusvaivat! Onko kellään muulla tällästä? En oikeen tiedä että auttaako syöminen vai pahentaako se sitä ku koko ajan hirvee olo, yölläkään en saanu nukuttua sen takia.

Muuten ihan ok. Ei olla kerrottu vielä kelleen, tulevat mummut ja papatkin saa tietää vasta vuoden vaihteessa ku on viikkoja hieman enemmän.

miukuli 4+5