Täällä oisi jo elokuinen odottaja. :)
Onkos muita?
Tänään tein vahvan plussan jollain ei niin herkällä testillä. Tosiaan 10 pvää sitten luultavasti vauva sai alkunsa. Tissit ollut todella kipeet, ei pysty kävelee tai kyljellä makaa. Aamulla oksensin juustosta ja päivällä fetasta. Kolme lasta ennestään, eikä koskaan oo lievää kuvotusta kummempaa ollut.
Kyyneleet silmissä näin, kun testitikkuun piirtyi ennen kontorolliviivaakin plussaviiva. Meidän häälahjamme ( hääpäivänä sai luultavasti alkunsa :) )
Kommentit (176)
Moikka! Uutena täällä, mutta mukaan varmaankin mahtuu.
La.2.8 ja kolmatta odotellaan.
Eka neuvola menee tammikuun puoleenväliin ja muutama päivä sen jälkeen ultra.
Omaa olotilaa ei voi uskoa jotenkin todeksi,, en tiedä mistä johtunee. Tahtoisi vaan nähdä, että oikeassa paikassa on ja siksi varattuna ensi viikolle ultra.
Olotila tällähetkellä: Kuvotus, JULMETTU väsymys, vilu, yöllä vessaan herääminen, ajoittain turvottelu alamahassa ja "tuntemuksia", ja mielialat, muutamat itku kohtaukset tulleet ja taas muutamana aamuna olen ollut todella kiukkuisella tuulella.Kahvia en voi kuvitellakkaan juovani.
Voikunpa nää muutamat kk menisivät vauhdilla, tahtoisi jo nähdä mahan kasvavan =)
Tänään 6+3
juu mullakin o alkanu iltasin sellasta kuvotusta ja kaikki ruoka ainakin paistettu etoo ihan kauheesti...onneks huome jo pe ja sit taas viikonloppu :)
t:Vauvafani 6+3
ompas meitä jo paljon !!
viikko sitten tein testin ja kaksi viivaahan sieltä paukahti saman tien. mies kävi sitten hakemassa vielä varmuuden vuoksi toisenkin joka näytti ihan yhtä positiivista tulosta :D nettilaskurin mukaan la 5.8. ensimmäisen neuvola/lääkäriajan sain 30.12, en millään malttaisi odottaa.
oireina rintojen arkuus ja turvotus, vatsan nipistely, huimaus, pahoinvointi ja vilutus kuten joillain muillakin oli. ensimmäisessä raskaudessa ei ollut pahoinvointia juuri lainkaan, joten tämä on aivan uusi oire enkä kyllä yhtään tykkää siitä!! tämä tuntuu muutenkin aivan erilaiselta raskaudelta kuin ensimmäinen, joten olisikohan täällä nyt sitten poikavauva tulossa ;)miehellä ennestään tyttö ja omani on tyttö myös, joten varsinkin mies sitä jäpikkää toivoo kovasti :D
Plussasin jo parisen viikkoa ja nyt viikkoja takana 6+3.
Suurimpana oireena on melko kovat alavatsakivut (nipistelyä, vihlontaa) oikealla puolella. Olen ollut tosi huolissaan, mutta kovasti kaikki lohduttelevat sen olevan normaalia. Myös rinnat ovat tosi arat ja turvonneet, mutta siitä en valita ;)
Yritimme kuitenkin lähes 9 kk, ja nyt kun onnistui, niin pelottaa koko ajan... joo, ei kyllä asiaa auta. Ensi viikolla on ensimmäinen neuvolakäynti, ja olen kovasti miettinyt, josko menisin ykisityiselle ultraan heti, kun vaan kannattaa. Onko vinkkejä, milloin ultraan aikaisintaan kannattaisi mennä, jotta saisi vähän osviittaa, että kaikki on kunnossa?
Onnea kaikille muille odottajille:)
Eli haalea plussa tehty tänään ja kaipa se ihan oikea oli, kun ei mihinkään kadonnut. Voitte olla kuitenkin varmoja että niitä tehdään vielä pari!
Itsellä ikää 21 ja pk-seudulta kirjoittelen. Esikoinen täyttää jouluna 1v4kk, ja pojulle näyttäis tulevan pikkusisarus 18.8 , tai siis ainakin nettilaksuri minulle niin kertoi =)
Maijamehi: kiva kiva, ootkin jo täällä työntouhussa =)
Illi 78: itsellä ei ole kokemusta varhaisultrasta, mutta jostain luin, että viikoista 7-8 eteenpäin kannattaa vasta mennä, sillä silloin sydän jo sykkii
Ehkä minäkin jo uskaltaudun tänne mukaan.
Tein testin tosi aikaisin, kp 23/?, jolloin tuli tooosi hailakka haamu. Niin hailakka että jos ei olisi mies sitä nähnyt, niin olisin epäillyt vauvakuumen aiheuttavan näköhäiriöitä. Oireet alkoi viikko ovulaatiosta, niinkuin esikoisenkin kohdalla. Kp 27 testiin jo tulikin sitten samantien selkeä punainen viiva! :)
Oireita:
-Kuvotus ja pari oksennustakin jo tullut (ensimmäisessä raskaudessa oksensin lähes koko raskauden ajan, toivottavasti en nyt..)
-Rinnat ja erityisesti nännit arat
-Kamala väsy
-Paleltaa koko ajan ja lämpö onkin 37,0-37,5 kun normaalisti 36,2.
-Viiltelykipuja alamahassa oikealla, esim noustessa, aivastaessa yms.
-Hajuaisti parantunut ja jotkut hajut tekee pahaa (esim ruskistettu jauheliha, yök!)
-Ravaan jatkuvasti vessassa, myös yöllä
-Mielialan vaihtelut, joko olen kiukkuinen tai meinaan itkeä omituisista ja turhista syistä!
Ja sitten ei varmaan oire, mutta kahvia tekee jatkuvasti mieli kun esikoista odottaessa pelkkä haju jo kuvotti. No, eskoista odottaessa sainkin nukkua kunnolla, niin ei kahvia kaivannut. :)
Nyt siis rv 4+4 ja laskettu aika olisi 17.8. (mummini syntymäpäivänä!). Vielä on vaan kovin vaikea sisäistää että sisällä todella kasvaa pieni ihmisen alku, vaikka oireet onkin aika mahtavat.
Ennestään meillä on 1v 4kk ikäinen poika.
Nyt mietinkin että voiko eskoisen ottaa mukaan tuonne äitiysneuvolaan?
Aikaahan en ole varannut vielä, joten voin tietysti puhelimessa kysäistä asiasta.
chocomum: Heh, meillä näköjään päivän ero lasketussa ajassa ja lisäksi melkein saman ikäiset pojat. Ja minäkin muuten pk-seudulta, tosin kaksi vuotta sinua vanhempi! :)
Paljon onnea kaikille odottajille!! :)
Ihanaa vihdoin ja viimein päästä tänne keskusteluihin mukaan:)!! Yli kahden vuoden yritys takana ja nyt kun vähiten sitä odotti niin tärppäsi! Aivan mahtava fiilis mutta toisaalta myös hirmu epäuskoinen.
Testin tein keskiviikkona, päivä sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Haalea plussa tuli. Mies ei nähnyt mitään mutta kyllä minä näin:) No kyllä mieskin loppu viimein sen viivan siinä näki, kun roskiksestakin mun piti vielä käydä sen tikun noukkimas pariin kertaan:) Ja viiva oli tikussa vahvistunut... Voisi vielä tehdä vahvistustestin, että nyt varmasti raskaana ollaan ja miehelle näyttää kunnon viiva jonka varmasti huomaa:)
Meillä siis ollut yritystä vuoden 2007 elokuusta. Pettymyksiä on jouduttu kokemaan monen monta kertaa. Välillä on tullut jo totaalinen luovutusmeininki, eikä ole kiinnostanut vauvat pätkääkään. Sitten taas jostain kumpus toivo, että kyllä mekin vielä vauva saadaan tähän taloon. Yksi lapsi meillä on ennestään, ekaluokkalainen poika, joka on saanut olla äidin ja isän lellikkinä pitkään:) Liiankin pitkään.
Nyt raskaus menee viidettä viikkoa ja la olis joskus elokuun puolessa välissä.
Onnea hirmuisesti kaikille plussanneille!!!
Kreetteli: Aikun kiva! mehän lyödään sitten hynttyyt yhteen sitten äippälomalla =D Luulen että esikon saa ottaa mukaan, tuskin pahastuvat =)
Nyt uskallan sitten jo tänne tulla kokonaan, kun pari tetsiä on jo takana ja aina se siihen jonkun viivan pukkkaa=) Mä halusin kokeilla sellasta digitaalista testiä ja pakko uskoa: Gravid/Raskaana 1-2 viikkoa. Toivottavsti on kaikki hyvin, kun oli aika hailakoita viivoja, ja laskujen mukaan pitäis jo yli 2 viikkoa olla hedelmöityksestä=)
noh jokatapauksessa väsyttää ja turvottaa.. Milloin ne mamma-farkut saa vetää päälle!?! Ne on niin mukavat=)
Viime viikolla keskiviikkona ehdin jo pettymään kun kp 25 ruskea vuoto tahri housut. Ajattelin, että no niin, taas sitä mennään ja menkathan ne sieltä tekee tuloaan. Eipä vaan kuulunutkaan...
Eilen aamulla sitten avasin testipaketin ja tein testin. Kaksi viivaa piirtyi heti, ei siis epäilystäkään tuloksesta. Kp 28 vaihtui siis raskausviikkoihin 4+0.
Jätin testin vessaan ja kävin hakemassa miehen sängystä. Nappasin kädestä kiinni ja pyysin tulemaan katsomaan... niin sai siis tuleva isikin tietää. Kertoi kuulleensa rapinaa ja luullut, että menkat alkoi ja yllätys olikin suuri!
Elokuusta asti olemme yrittäneet, minulla ennestään kaksi lasta tyttö -05 ja poika -07. Nyt siis ensimmäinen yhteinen ja kovin toivottu!
Nyt vaan toivomme, että kaikki menee hyvin!
Varovasti minäkin ilmottaudun mukaan,tein + testin perjantaina.Meillä on tyttö reilu 2v.ja minä olen toivonut tytön syntymästä saakka toista lasta mutta isäntä heltyi ajatukselle vasta nyt kesällä.
Laskettuaika olis laskurin 18.8.10 Oireita ei oikeestaan ole,rinnat on vaan arat mutta pahoinvointi ei vielä ole alkanut ja sitä en kyllä toivokkaan.Tytön odotuksessa kiitettävästi sai aamut oksennella :/ Kovasti vaan pelottaa keskenmeno,se on kuitenkin aika yleistä alkuviikoilla :( Mutta ei se asian surkuttelu auta etukäteen,tuntuu vaan ei uskalla huutaa onnesta jos se sitten pois riistetään :/ Plääh
Päivä kerrallaan ja täytyy olla onnellinen jokaisesta päivästä :) Tämä kirjottelija on Itä-suomesta :)
Mä varasin itselleni varhaisraskauden ultran. Soitin yksityiselle lääkärille, ja sieltä sanottiin että 7+ kannattaa tulla, niin sillon ainakin näkyy varmasti.
Mulla suju eka raskaus ihan normaalisti, mutta nyt tuntu että haluun vielä varmistuksen. Mun täytyy kuitenkin töissä pian asiasta kertoa. Jouduin viime viikolla tosi kurjaan väkivaltatilanteeseen, joita mun työssä saattaa sattua. Joudun nyt kieltäytymään joistain työtehtävistä, ja haluun että oon ihan varma, ennen kuin kieltäydyn.
Kiva että meitä on täällä jo näin paljon! :)
Onko muilla jo paino noussut? Kävin vaa'alla ja huomasin että painoa on tullut melkein 3kg (!) viikossa. Siis turvonnut kyllä olen, mutta että noin paljon.
chocomum: Onko sinua yhtään mietityttänyt tuo 2 vuoden ikäero? Siis että miten alku menee. Meillä on niin kovin temperamenttinen tuo poika, ja mustasukkainen, että pelottaa hieman. On jopa lyöny isäänsä, kun tämä minua halasi..
Toivottu ikäero tuo meille on, mutta kyllä sitä paljon nyt jo mietiskelee että miten alussa menee. Vaikka aikaistahan se on vielä tämmöisiä miettiä... :)
Lisäksi mies on usein iltaisin töissä, joten minulle jäisi vauvan ja taaperon iltahommat yksinään hoidettavaksi. Eilen illalla poika tosin yllätti minut suuresti ja paineli itsekseen nukkumaan ja nukkuikin melkein 8 asti aamulla!
Ja huomaa kyllä että raskaus on herkistänyt minua, kun minä siinä nyyhkyttäen sitten soitin miehelle kuinka poika on jo niin kamalan iso :D
Pitäsköhän meistä tehdä jossain vaiheessa semmosta "listaa" missä näkyisi lasketut ajat ja muut, on niitä vähän hankala tuolta tekstin seasta metsästää..? :) (Tai en tiedä vaikka tämä olisikin joku yleinen käytäntö, minä kun olen niin uusi täällä vielä..)
Anteeksi, tuli nyt kamalasti omaa napaa! :/ On vaan kiva jakaa näitä ajatuksia jonkun kanssa, kun ei voi puhua sellaisillekkaan jotka raskaudesta ei vielä tiedä.
Mukavaa päivää kaikille!
Minä olen menossa alkuraskauden ultraan 21.12., ihan vaan siksi jotta saan varmistuksen. Ajanvarauksesta sanottiin että alkuraskauden ultra tehdään viikoilla 7 - 8, ainakin näin täällä Kotkassa.
Meillä laskettu aika omien laskujen mukaan 10.8. Ensimmäisen neuvola-ajan sain vasta 7.1.joten sitä odotellessa...
Toinen lapsi tulossa, ensimmäinen on vauvan syntymän aikoihin 2v 3kk, joten hetkittäin ajatus hirvittää...Mielessä pyörii jo kaikki vaunu- ja ratasasiat; täytyykö ostaa tuplarattaat vai jaksaakohan poika jo vuoden päästä kävellä/ seisoa seisomalaudalla...
tehdä uusi testi ennen kun soitin neuvolaan. Plussahan sieltäkin napsahti:) Ensimmäisen ajan sain 18.1. Kiltti neuvolantäti itse ehdotti jos ultrattaisiin jo vkolla 8 (4.1). No tottahan mulle passaa:) Eipähän tarvitse mennä yksityiselle.
Meillä on alkuvuodesta kamalasti kaikkia juhlia. Kuinkahan sitä pystyy salaamaan, kun juhlat on kuitenkin melko alkoholipitoisia (polttarit, nelikymppiset ja häät). Ja kyllähän sitä itsekin tälläisissa juhlissa on tullut alkomahoolia maisteltua:) Tuskinpa kuinkaan muuta kun olla osallistumatta tai sitten vaan olla kun ei olisikaan.
Missä vaiheessa meinaatte kertoa raskaudesta muille? Itse olen kertonut äidille ja siskolle.
HEI KAIKKI! Kreetteli tuossa ehdotti, että tehdään lista kaikista mukanaolijoista, eli pistäkää vaik tänne kaikkien tiedot, niin kerään ne johonkin, jos osaan x) Tai joku muukin saa olla vapaaehtoinen =)Ja tammikuulle otetaan sitte ihka uusi pino, niin saadaan uusivuosi hyvin käyntiin=) Tämä on suoraan tuolta vauvakuumeosiosta kopoitu idea=)
Mie alotan nyt.. omat tiedot:
Nimimerkki: *chocomum*
Iät: *minä 21, mies 24*
Lapset: *poika 08/08*
LA: *18.elokuuta*
Tämä esittelupino löytyy tuosta odotus sivulta **Elokuun 2010 esittelypino** tälläisen otsikon alta. Lisätkää siihen ketjuun tiedot, niin muokkaan sitä etusivua sitten pikkuhiljaa!!!
Painoa en oo kattonu, mutta nappi ei mee kiinni=) Eli turvottaa/ummettaa/jotain... Noh ehkä sitä voi kohta ne mammahousut jo vetästä jalkaan..
Tänään varasin jo neuvola-ajan, meni tasan kk päähän, mikä oli ihan odotettavissa, mutta sai tosta joulun alta pois kun terkkakin oli aika pitkän pätkän lomalla.. Nyt on jo lähimmille kerrottu (omat vanhemmat, ja parit kaverit)
Kreetteli: On mietityttäny ikäero joo, mutta toisaalta ihan toivottu=) Varmaan alku tulee olemaan tosi raskas, mutta oon ajatellu jättää huushollin ihan retuperälle ja oikeesti päästämään se anopin tänne siivoomaan tms auttamaan..Esikon kanssa tuntu, että ei kehtaa edes pyytää vaikka joskus oisi apu kelvannukkin, mut ehkä sitä ottaa myt vähän rennommmin =) Meillä kanssa isäntä jokatoinen viikko illat töissä eli silloin on kaikki iltahommat mun kontolla, mut toisaalta ei oo kiire sitte itellä mihinkään... Ootko vielä kotona/vai ootko jo töihin ehtiny? Meijän poju meni 1w hoitoon, kun mä lähdin opiskelemaan ja sama on varmaan kakkosella edessä...
Iipukka: samaa mietiskelen, meillä poika täyttää juuri sen 2w ja uskon/toivon että tuplia ei tarvita!
Epätodellinen olo.. Jotenkaan ei osaa uskoa vieläkään että masussa olisi elämää.. No ens viikon maanantaina olis tarkoitus mennä ultraan kurkkaamaan mitä masussa näkyy.
Mä olen muutamalle kaverille kertonut, mutta ei vielä sukulaisille olla kerrottu. Tarkoitus kai olis että jossain välissä kerrotaan pojulle, joka saa sit kertoa et hänestä tulee iso veli:)
Maijamehi81 rv 7+1
Heips,
Miettiikö kukaan muu juuri plussannut kannattaako sikainfluenssarokote ottaa näin raskauden alkuvaiheessa? Meillä olisi huomenna rokotuspäivä ja mietin otanko...
Mä itseasiassa kävin viime viikolla ottamassa sikarokotteen. Mietin, että otan rokotteen mielummin nyt kun raskaus on sen verran alussa, joten jos jotain sattuu ( eli johtuu rokotteesta tai sitten ei) niin se on ehkä helpompi itselle käsitellä...
Elikkäs mua piikitettiin 5+2, eikä ainakaan toistaiseksi ole tullut muuta kuin käsi on pistokohdasta ollut hieman kipeä, on yhä.
Neuvolatäti sanoi, että piikin saa kun ensimmäinen neuvola-aika on varattu.
Ensimmäinen neuvolakäynti ohi. Nyt olisi viikkoja 6+2 ja laskettu aika edelleen se 03.08.2010. Verenpaine ja hemppa (142) olivat ok, painoa tullut lisää 500g.
Seuraavaksi on rakenneultra ensi kuun puolella olettaisin ja seuraava neuvolakäynti vasta sen jälkeen. Sain tosin lääkäriajan ensi viikolle. Käyn tarkastuttamassa että kaikki on ok kun tuossa viime viikolla tuli yhtenä päivänä vähän verta...
Että sellaista tänään. =)
Issues & Pikkupeikko 6+2