Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä oisi jo elokuinen odottaja. :)

22.11.2009 |

Onkos muita?

Tänään tein vahvan plussan jollain ei niin herkällä testillä. Tosiaan 10 pvää sitten luultavasti vauva sai alkunsa. Tissit ollut todella kipeet, ei pysty kävelee tai kyljellä makaa. Aamulla oksensin juustosta ja päivällä fetasta. Kolme lasta ennestään, eikä koskaan oo lievää kuvotusta kummempaa ollut.

Kyyneleet silmissä näin, kun testitikkuun piirtyi ennen kontorolliviivaakin plussaviiva. Meidän häälahjamme ( hääpäivänä sai luultavasti alkunsa :) )

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon vähän ollu vastaan sitä rokotetta, enkä oo sitä ajatellut ottaa, kun mun mielestä sitä ei oo kunnolla tutkittu loppuun asti, niin ja kuitenkin tavalliseen kausiflunssaan kuolee ihmisiä vuosittain paljon enemmän.

Mä odottelen tota ens viikon varhaisultraa kuin kuuta nousevaa. Onneks huomenna illalla on pojan eskarin joulujuhla niin saa jotain muutakin ajateltavaa. Tosin tarvis vielä katsoa pojalle nätit vaatteet ja eskaritädeille plus hoitotädeille jotain kivaa kun poju vaihtaa sit vuoden vaihteessa hoito-/eskaripaikkaa.

Maijamehi81

Vierailija
82/176 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin rokotteen jo viikolla 4+4 ja nyt viikolla 7+1. Mitään ongelmia ei ole ollut. Itsekin asiaa mietin, mutta tulin siihen tulokseen luettuani asiasta tiedotteita, ettei vaaraa ole.

Varasin sitten kanssa tuon varhaisultran, joka on ensi torstaina heti neuvolan perään ja jännittää ihan hirveästi. Ei vaan jaksais odottaa...

En tiedä, jännittääkö vaan vai mistä johtuu, mutta olen tässä pari viikkoa nukkunut todella huonosti ja juossut veskissä vähän väliä. Joku tosin samaisella palstalla tais kommentoida kyllä ihan samaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäänsä erilaista, ku esikoisesta en heränny vessa hätään ennen kuin vasta ihan loppu vaiheessa, tosin siihen ehkä vaikuttaa sekin, että silloin kävin öiseen aikaan töissä.. No aika näyttää mitä tää raskaus vielä tuo tullessaan.

illi78: mä en kans millään jaksais odottaa ens viikon ultraan.. Mulla on maanantaina ultra, ja neuvola on sit vasta 30 päivä, olisin kyl mielummin mennyt aiemmin jo neuvolaan..

Maijamehi81 7+1

Vierailija
84/176 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin miehen kans viime torstaina testi, ku menkkoja odoteltiin jo viikon ajan tulevan, ku "normaaleja" menkkakipuja jo oli. Vaan ei ku kivut jatku ja menkkoja ei kuulunu, ni tehtiin testi. Ja plussaahan se näytti! :)

Huomenna pitäis varata aika neuvolaan, saa nähdä mille ajalle tulee. Jännittää koko ajan ihan pirusti, ja pelkään tosi paljon että tulee kesken, koska äidillä ollut kolme keskenmenoa, ennen minua. Mutta kovasti toivotaan täällä.

Laskettu aika olis normikierron mukaan 10.8. mutta koska en ole ikinä pitänyt tarkkaa kirjaa menkoista (edellisten menkkojen alkupäivän oli pitänyt tuttu merkillä, joka odotti meille jo kovasti lasta) en voi olla täysin varma LA.

Mulla raskausoireita ollut vasta julmettu väsymys. Ehkä hiukan öklö oloa ollut, mutta ei mitään pahaa. Ja hajuaisti on parantunut huomattavasti. Uusia tuoksuja löytyy joka päivä, eikä kaikki aina ole niin miellyttäviä :).

Sikapiikki käytiin miehen kans ottamassa eilen, ja käsi meinaa olla kipeä. Kyllä se aika selkeää oli että otetaan, ku anoppi on hoitsu, ja se olis pakottanu menemään, etenki nyt ku jälkikasvua tulossa :).

Mutta jospa tämä nyt alkais olla tässä. Mukava päästä jakamaan omia tuntemuksia muiden kans.

Hei, sitä vielä utelen, löytyykö elokuun synnyttäjiä Kainuusta tai lähistöltä?

Launii ja papu 6+0

Vierailija
85/176 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on täälläkin tullu väsyä ja töissä yritän silmät ristissä tehdä töitä ja mielessä siintelee vaan et pääsis sänkyyn ja nukkumaan :) lievää äklötystä on välillä mut ei missään nimessä pahaa et ei tulis toimeen sen kanssa.kyl mä niin Joulua ja lomaa odotan.

Mä joka päivä koetan vattaa mut ei se viel oo yhtään pullistunu ;) siis lihonnut kyl jo olen n.2kg mut se johtuu kyl ihan mun ylensyömisestä....mulla se eka neuvola vasta 30.12 et viel saa odottaa ja sitä ultraa mä eniten odotan ja se on sit 8.1.sen jälkeen taidan kertoa parille lähimmälle sukulaiselle ja sit vähän ajan päästä pomolle..sitäkin jännään aina mut en tiä miksi :)

Mä pommoilen asiasta toiseen koko ajan mut se kertoo siitä et olen ihan sekasin ku täällä yksin häärään ku mies iltav. :)

t:Vauvafani 7+1

Vierailija
86/176 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kiva kun täällä on jo näin paljon elokuisia! Mulla tosiaan menee toi la heinäkuun puolelle, mutta aika varma olen että elokuun puolelle todellisuudessa mennään.

Mulla on huomenna neuvola, jee! ihan kivaa mennä sinne, vaikka eihän siellä mitään ihmeitä tapahu, paitsi että neuvolakortin saaminen on jotenkin tosi hieno hetki. :) Aika moni on ilmeisesti menossa varhaisultraan, mäkin sitä kyllä harkitsin, mut päätettiin nyt kuitenkin ootella ihan rauhassa. Huomenna sit selviää koska mulla eka ultra on edessä.

Mä olen voinu ihan ok, ei mitään pahaa oloo, kuten ei ollu noista edellisistäkään. Väsyttää tosin ihan tolkuttomasti. Rinnat on kasvanu jo ihan selvästi, turvoksissa aika reilusti... Ja arathan ne on ihan kunnolla. Hajuaisti on myös ihan ekstra herkkä. Mä melkeen haistan monen metrin päähän mitä ruokaa naapurissa tehään. =D Auton tankkaaminen ottaa muuten koville, se bensan haju on jotain järkyttävää.

Täällä olikin jo jotain puhetta siitä, ketkä kaikki raskaudesta tietää. Meillä tietää jo aika moni, isovanhemmat ja osa kavereista. Tekis mieli hirveesti jo kertoo lapsille, muttei ihan vielä viitti... Esikoinen pitäis varmasti hienosti huolen siitä, että koko eskariporukka hoitajineen tietäis asian hetkessä. =D Jos nyt hetken malttais vielä pitää salaisuuden.

Iloista joulun odotusta!

Loviisa rv 7+4

Vierailija
87/176 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vielä tiiä mitä sen kanssa tekisin. Tuskin otan sitä näin alussa kuitenkaan, jotenkin on sellanen olo että haluun oottaa että se 12 viikkoo ainakin tulee täyteen.

Loviisa

Vierailija
88/176 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas kaikille, kirjoittelin jo aiemmin tänne ja jopas on ketju kasvanut :)

Olin eilen mieheni kanssa ekassa äitiysneuvolatapaamisessa. Mukava oli hoitaja ja näin esikoista odotellessa oli monenlaista kysyttävää! Olemme nyt viikolla 7+3 ja kovasti jännittää onko kaikki kohdallaan. Edelleen äklötystä ja väsymystä ja toisinaan menkkakipuja alavatsassa mutta muuten ei oireita. Huomenna onkin yksityisellä varhaisultra heti aamusta. Jännittää!!

Soittelin monet yksityiset ja kysyin hinnat. Noin 140 tulee maksettavaksi (Tampere), mutta oman mielenrauhan takia sen haluamme tehdä. Kysyin myös monesta paikasta onko väliä tuleeko 8. tai 9. rv:lla, mutta ei sillä ole kuulemma väliä?!

Saimme ajan neuvolasta ultraan joka on rviikolla 13. ja lähetteet verikokeisiin seulontaa ja muita testejä varten + uuden neuvola+lääkäriajan. Tuli jotenkin paljon konkreettisemmaksi tämä raskaus... Oletteko itse ajattelleet osallistua seulontaan?

Rokotetta en ole ottanut enkä ole ajattellutkaan sitä ottaa.

Itselläni on suuri pelko keskenmenoon, täältä verkosta keskustelupalstoilta saa ihanasti vertaistukea ja lukea kokemuksia. Hoitajankin kanssa siitä eilen juteltiin ja hän sanoi että kun olen "vasta" 27-vuotias ja perusterve nuori niin edellytykset ovat loistavat. Onko muita joilla pelko keskenmenosta?

Kivaa päivää kaikille!

Vierailija
89/176 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa tultiin pojan kanssa ulkoilemasta ja ihmeesti piristi tuo kylmä ilma :)

iipukka: Me ei tuplarattaita meinata ostaa. Esikoinen ei nytkään malta istua rattaissa ja niitä kauppa yms reissuille ei oteta edes mukaan. Luulen että seisomalauta riittää ihan hyvin. Tai voihan vauva olla kantoliinassa/repussakin..

illi78: Minä myös nukun huonosti, en saa illalla millään unta. Väsyttää ihan järkyttävästi ja uni saattaa silti tulla vasta kahden jälkeen. Sitten neljältä jo herättääkin vessaan (ja viimeistään puoli kahdeksalta herättää esikoinen.)

maisa02: Jos juhlissa on mahdollisuus tilata juomansa itse baarimikolta, niin pyydä tekemään samannäköisiä drinkkejä kuin muilla, mutta alkoholittomana. Tai alkoholitonta olutta/siideriä lasista. Näin minä selvisin kaksi vuotta sitten pikkujoulukauden yli, ilman että kukaan sai raskaudesta tietää :)

Raskaudesta tietää minun vanhempani (äiti taas arvasi heti, niinkuin esikoisestakin) sekä miehen äiti. Muille kerrotaan aikaisintaan kun 12 rv on takana.

chocomum: Olen kotona yhä, osittain senkin takia että oli tosiaan tarkoitus nopeasti saada pikkusisarus pojalle. Töihin ei ole ikävä, vaikka välillä kun pojalla on känkkäränkkä päivä, miettii että kyllä töissä pääsisi niin paljon helpomalla! :D

Kiva muuten että sait tuon listan meistä tehtyä, itse ei jotenkin saanut aikaseksi :)

Sikarokotetta tuskin otan.

Tuli syksyllä sairastettua joku influessa, lääkärin mukaan sika, mutta kokeita ei otettu. Tamiflu kuurin kuitenkin sain. Pojalle otettiin rokote ja sen seurauksena sai elämänsä ensimmäisen kuumeen ja flunssan.

Ensimmäinen neuvola minulla on 18.1. Esikoinen on saman kuun 27 päivä 1,5-vuotias ja pääsee siis samaan aikaan tarkastukseen minun kanssa. Meidän neuvolassa kuulemma muuten on nuo yli puolivuotiaiden neuvolatarkastukset jäissä sikanuhan takia.

Nyt pikkupäikkäreille esikoisen kanssa (jos vaan saa unta!)

Mukavaa päivää! :)

kreetteli rv 5+1

Vierailija
90/176 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvän aikaa sitten työni puolesta. Jos jotain uusia rokotteita aletaan jakamaan niin siitä en osaa sanoa otanko vai en.

Mulla ei liiemmin ole mitään oireita vielä. Välillä ehkä tulee pieni kuvotus mutta menee samantien ohi. Rinnat toki aristaa ja mahassa nippailee.. Ja väsymys on kamala! Odottelen innolla ja kauhulla koska pahaolo tulee. Esikoista odottaessa olo oli kamala ja muistaakseni pyörryinkin muutaman kerran. Kuitenkin kuvotus tulee juuri jouluksi ettei pysty syömään hyvää ruokaa eikä suklaata:)

Toivottavasti menisi mullakin läpi tuo alkoholittomien drinkkien juonti. Polttarit mahtaa olla hankalin tilanne, kun kumminkin siellä ollaan koko päivä ja ilmeisesti jollain mökillä. Toivottavasti muut olisi niin humalassa etteivät hoksaisisi erilaisia etikettejä:)

Vierailija
91/176 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis tänään oli se lääkäriaika sen yhden vuodon takia. Lääkäri koplasi ja lähetti mut salamana Naikkarille, koska kun oikealta puolelta munasarjan kohdalta painoin vatsanpeitteiden päältä niin sattui ihan jumalattomasti. Lääkäri siis epäili kohdun ulkopuolista raskautta...

Noh, me viivana Naikkarille, jossa ensin otti hoitaja vastaan kysellen vähän ja sitten passitti labraan. Labran jälkeen jouduin odottamaan vähän yli kaksi tuntia (!!) vaikkei päivystyksessä ollut ainakaan odotushuoneessa potilaita. (No, kerkesinpä ottamaan puolen tunnin tirsat odotushuoneen sohvalla...). Lääkäri teki uuden sisätutkimuksen ja ultrasi sen jälkeen. Ah ja voih sitä helpotusta kun raskaus on kohdun sisäinen, kaverilla on mittaa 6,9mm ja sydänkin pumpsutti iloisesti. Munasarjoissa ei ollut mitään häikkää, joten ajoittainen kipuilu kuulemma voi olla joko lihas- tai suolistoperäistä. Niin ja ultrassa kaverin koko vastasi viikkoja 6+4 ja tänään olis neuvolan mukaan 7+1. Anyway, sehän sitten tarkentuu siinä np-ultrassa. Sain muuten ultrakuvankin mukaan. x)

Sain tänään postitse ajat niihin ultriin ja ne ovat 14.01. ja 16.03. Ja kerrankin antoivat iltapäivälle ajat (nukun huonosti joten aamuajat on yhtä tuskaa). =)

Että semmonen reissu tänään.

Issues & Pikkupeikko 6+4 tai 7+1.

Vierailija
92/176 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mrsgrey: Mulla tuli niin hassu olo äsken kun luin tota tekstiäs... Jotenkin nyt puuttuu se sama fiilis, mitä esikoista odottaessa oli, vähän haikeaa toisaalta. Tietty tämänkin on odotettu ja toivottu, mutta ei se kuitenkaan samalta tunnu. Mulla on nyt vähän sellanen pelko, että kaikki ei ois hyvin, ehkä pessimistinä ajattelen, että kun eka meni ilman ongelmia, niin nyt sitä sitten käy jotain. Olin toss apari päivää sitten jo ihan hysteerinen, ja varaamassa aikaa siihen varhaisultraan, mutta sitten taas mietin, että en voi asioihin kuitenkaan vaikuttaa. Sama toistuu varmaan n 2 päivän välein x) Kannatta kuitenkin nauttia, eikä murehtia, vaikka se vaikeeta onkin.

Täällä alkoi joululoma, noh mies menee vielä töihin, mutta huomenna mennään pojun kanssa jouluostoksille=) Meidän poju on jo iso, kun oli osannu tänään tarhassa tehdä pisut pottaan. *Kjäh* en koskaan uskonu liikuttuvani jonkun pissaamisesta, mutta nyt on sekin päivä nähty!!!

Sitten vielä omasta alapäästä nopeasti! Vuoteen ei ole ollut mitään tulehdusta/kutinaa/virtsistä ja nyt sitten pukkaa jotain örrimöykkyä! Mur. Onko teillä kokemusta millä hiivaan saa raskaana ollessa lääkitä? Pitää mennä huomenna apteekkiin pyörimään, ei nyt tän takia jaksais mennä lekuriin... Kiukuttaa ja kutittaa X)

Vierailija
93/176 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille! Tupsahdin nyt viimein tänne tuolta kuumeilijoiden puolelta!

Tänään just sain vahvan plussan testiin, edellinen testi oli sellainen valossa käännettävä hailakka viiva maanantailta... Nyt on ihan outo olo!

Tissit arat, huonoa oloa, raudan maku suussa. Tätä rautaa en muista ekasta raskaudesta, onko kellään muulla?? Tää on tosi outoa!

Neuvolaan ajattelin soitella ens viikolla...

Pitkän kierron (kp38) takia la on vähän epäselvä, mut siis nyt järkeilin jonkun mittarin mukaan sen olevan 25.8. Se vahvistuu sitten neuvolassa!

Hauska että täällä paljon odottajia!!

Tarrasukkia kaikille kovasti matkaan!

Alfrida rv 4+4 ???

Vierailija
94/176 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennäkkö ens viikolla ultraan vai ei..

seuraava jännityksen kohde on se kun eka neuvola on 30 päivä nykyisellä paikkakunnalla ja seuraava neuvola on sit joskus ens vuoden puolella uudella paikkakunnalla (tosin onneks niin, että pääsee vanhalle neuvolatädille, jolla siis kävin ku esikoista odotin.

Koskahan sitä uskoo, että masussa on asukki.. Varsinkin kun vielä pelkään, että tää ei pysy kyydissä mukana.

Onnea uusille plussanneille ja toivotaan meille kaikille tarrasukkia matkaan mukaan=)

Maijamehi81 7+3

Vierailija
95/176 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Alfriida, ehdit tähän pinoon juuri sopivasti! Eipä ole raudan maku suussa, mutta muuten kokoajan kuvottava olo... tuntuu vaihtelevan aika paljon, mutta tuntuu, että mahassa kiertää, mutta ei ne kai ilmavaivoja ole =)

maijamehi: mä pohdin myös sitä ultraa, yritän kovasti olla menemättä... Esikkoa odottaessa, en ees tienny moisesta, nyt tiedän asioista liikaa ja sen takia stressaan!

Vierailija
96/176 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussalaisille!

Chocomum: Totta, eipä siihen itse voi vaikuttaa kuinka raskauden kanssa käy näin aluksi juurikaan, joten siinä mielessä kyllä varhaisultra on turha jos ei mitään vaivoja kerran ole. Kaipa ne kaikki epämääräiset tuntemukset kuuluvat asiaan :)

Mutta minähän siellä varhaisultrassa olin, koska aiomme jouluna kertoa perheelle ja halusimme vielä varmistaa että ainakin tähän mennessä kaikki on ok.

Hyviä uutisia saimmekin; pikkuinen sydän siellä pampatti kovaa tahtia ja kaikki on oikeilla paikoillaan ja muutoinkin kaikki normaalia. Pituutta pienellä on huikeat 8,5 mm ja vastaa hyvin tätä 7+1 - 7+4 raskausviikkoja.

Itselleni oli iso asia mennä varmistamaan tämä raskaus, testejä olen tehnyt 4kpl. Lopulta sain vielä kaikki Kelan etuudet ja 15 min sessio maksoi 99 € mutta oli hintansa väärtti. Tohtori oli erittäin asiallinen ja tsekkasi samalla siinä muutkin paikat ja selitti selkeästi mitä hän siellä näki ja mitä on tapahtunut missäkin ja mitä lähiaikoina tulee tapahtumaan.

Tällä hetkellä erittäin hyvä fiilis (tosin voi vaihtua muutaman minuutin sisällä) olen nimittäin huomannut että voin alkaa kyynelehtimään ties mistä! Tänäänkin hätää kärsin kun isoon kauppakeskukseen oli eksynyt pieni lintu... Lisäksi äklötys olo on lisääntynyt; eilen jopa oksensin kesken päivän ilman varoitusta! Puuh :)

Vierailija
97/176 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin eilen neuvolassa ja sen jälkeen varhaisultrassa, ja kaikki oli kunnossa, ja sydän kanssa löi jo hurjasti. Se helpotti hurjasti mieltä, koska pelko oli jostakin syystä kova...

Tosin sessio kesti ehkä 5 min. (ja maksoi 120 euroa!), enkä ehtinyt tajuta mitään, kun vaan halusin kuulla, että kaikki on kunnossa ja sydän lyö. Onneksi mies oli mukana :) Pituutta oli vasta 6,6 mm, joten ihan niin pitkällä ei ollakaan kuin luultiin. Nyt siis viikkoja 6+4, vaikka laskennallisesti 7+3. Ilmeisesti nyt sitten tuo 6+4 on sitten se virallinen aika toistaiseksi?

Vierailija
98/176 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosta yksityisellä käydessään saa sen kelakorvauksen.

Itse kyselin tuolta porin lääkäritalosta ultran hintaa ja ultra maksaa noin 80 euroa plus lääkärinpalkkio plus toimistomaksu. Eli en saanut ihan tarkkaa hintaa.. Vuosi sitten käydessäni gynellä, joka sit ultras ja otti papa-näytteen hinta tais olla noin 150 euroa kela-korvauksen kanssa..

On tää kanssa ku esikoista odottaessa ei edes mielessä käväissyt että kävis varhaisultrassa..

Neuvola-aika on sit melkein vuoden lopussa viikkoja taitaa silloin olla 9+2, olisin kyl tykännyt et olis ollu vähän aiemmin, mut ei voi mitään.

Maijamehi81 7+4

Vierailija
99/176 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla menemättä ultraan, toivottavasti vaan sit sais pian ajan siihen ekaan kunnalliseen ultraan.

Vierailija
100/176 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono olo puskee toden teolla,rv 6+0!

Mulla ultra maanantaina,epäselvä tämä todellinen la,voi olla viikkoa aikaisempi tai myöhäisempi tai mitä vaan siltä väliltä...

Toivon kovasti hyvia uutisia myös omalle kohdalle!

viikonloppuja kaikille!