Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä oisi jo elokuinen odottaja. :)

22.11.2009 |

Onkos muita?

Tänään tein vahvan plussan jollain ei niin herkällä testillä. Tosiaan 10 pvää sitten luultavasti vauva sai alkunsa. Tissit ollut todella kipeet, ei pysty kävelee tai kyljellä makaa. Aamulla oksensin juustosta ja päivällä fetasta. Kolme lasta ennestään, eikä koskaan oo lievää kuvotusta kummempaa ollut.

Kyyneleet silmissä näin, kun testitikkuun piirtyi ennen kontorolliviivaakin plussaviiva. Meidän häälahjamme ( hääpäivänä sai luultavasti alkunsa :) )

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen neuvolan mukaan 10+2 vaiks omien laskujen mukaan 9+2 mut se varmistuu sit ens pe ultrassa :)

verenpaine oli tosi hyvä ja hb kans oli 137 et se on mulle korkee :)

paino....88.5kg et se oli kans tosi "korkee" ;) no en mitään haukkuja saanu kun mulla kiva neuvolatäti ja on tää jo viides kerta ja hienoo mennä ku hän ties kaikki entuudestaan :) sanoin miehel et se muisti sunkin nimen ja kaik ni mies sano et kai siel ny kaupungin siitosori tunnetaan ha ha :D

Ens pe nyt odotan innolla et näen sinne masuun et siel kaik olis hyvin.

t:vauvafani 10+2 tai 9+2

Vierailija
162/176 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin! Nyt on ensimmäinen ultra koettu ja nähty! Ja mitäs sieltä näkyikään??

noh... kaksosethan sieltä olisi kovaa vauhtia tulossa! :D

Jännitti hirveästi kuulla, mitä lekuri sanoo pitkän myhäilyn ja tutkailun jälkeen. Sitten se vaan totes jotta kauniin pyöreät ja hyvännäköiset ruskuaispussukat siellä näkyy olevan ja kyseessä kaksoisraskaus. Eikä siis ulkopuolista raskautta :) Olipä kivaa kuultavaa! Jotenkin en edes mennyt hämilleni tuosta tupla-uutisesta, ihan kuin jotenkin olisinkin sen jo tiennyt. Meillä on nimittäin isän puolella kaksosia suvussa...

Antoi lekuri luvan lähteä matkallekin ja "elää ihan normaalia" elämää tietenkin tietyin rajoituksin. Ja neuvoi varaamaan neuvola-ajan, mutta senhän jo maanantaina teinkin jo :)

Siispä me odotellaan tuplia ja toivotaan, jotta kaikki menisi hyvin. Pikkuisen nuo rv:t muuttuivat, eli ne olisikin nyt n. 5+5 eikä vielä 7.

Odotteluja kaikille ja hyviä vointeja!

t. NiMiKi rv 5+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään hiukan tuhruvuotoa, mutta ei sen kummempaa vielä, ja toivottavasti ei tulekaan.

Ens viikon tiistaina olis ensimmäinen neuvolakäynti, ja seuraavalle viikolle lääkäri ja ultra varattais.

Mulla on pieni epäilys ja olen varautunut, että ultrassa mahdollisesti saattaisi näkyä kaksoset, mutta jospa se epäilys olisi väärä. Mieluummin aloittaisin tämän äitiyshomman "helposti" yhdellä, mutta saas nähdä.

Launii 8+1

Vierailija
164/176 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rupesi minuakin kiinnostamaan tuo varhaisultra! Miten nopeasti olette saaneet sinne ajan siitä kun olette soittanut? Ja ylipäänsä, mihin pitää soittaa, ihanko yksityisillä lääkäriasemilla ultraavat. Siis Diacor yms..?

Meilläkin suvussa kaksosraskauksia. Mummini sai aikoinaan kahdet kaksoset.

Vierailija
165/176 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitin yksityiselle ja kysyin vain suoraan, jotta tekevätkö varhaisraskauden ultria. Sattui vielä niin hyvä tuuri, jotta vapaa aika löytyi heti samalle viikolle.

Aika kallis tutkimus oli, sen myönnän. Mutta lekuri teki ensiksi perus gyne tutkimuksen ja sitten sen "sisäisen" ultran. Maksoi yht. n. 150 €.

Mutta oli se sen arvoista nyt vielä kun on pitkään kestävälle reissulle lähdössä. Sai vähän jotain tietoa sisällä tapahtuvasta elämästä... :)

Vierailija
166/176 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa,kaksosia :) mua kiinnostais tietää et miltä se tuntuu kun odottaa kaksosia? ne ketkä nyt odottaa tai on joskus odottanut :) moni kun sanoo et sen jotenkin vaistoaa...:)

Vierailija
167/176 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö hieno uutinen! Multa olis taju lähteny, mutta kai jos on "sukuvika" niin osaa paremmin aavistella! Huisin paljon onnea kuitenkin!

Mä söhäsen nyt murkkupesää oikein kunnolla: Kuinka tarkkana olette syömisistä/juomisistanne raskausaikana???

Esikkoa odottaessa en ennen ekaa neuvolaa tiennyt että homjuustot, graavikalat yms on kielletty. Olin niitä syönyt mm jouluna PALJON (tein sillon plussan jouluaattona). Neuvolatäti kuitenkin sanoi että ei haittaa ja että esim kannattaa ulkomaisia välttää... Yritin vältellä, mutta jos ruuassa valmiina oli niin söin enkä panikoinut!

Noh nyt tokaa odottaessa tietty jo tiedän nämä etukäteen, söin silti jouluna hyvin pienen palan kylmäsavukalaa täysin tietoisesti, sillä itse en ole niin hysteerinen että oisin jättänyt syömättä. Itse järkeilen, että jos on 100% kotimaista, niin ei ole riskiä. Ulmomaalaiset jätän pois.

Tässä nyt on tämä dilemma: Mikä on oikeesti järkevää ja mikä ei? Miten te toimitte? Alkoholiin on täysi 0-toleranssi ja tupakkaa ei meillä kukaan polta muutenkaan.

Vierailija
168/176 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maistoin jouluna kylmäsavulohta, hyvin vähän, mutta kuitenkin. Ja plussaus päivänä söin pois jääkaapissa olleen maksalaatikon ettei roskiin tarvitse heittää. Homejuustoa popsin ihan vahingossa, kun en muistanut että se on kiellettyjen listalla.

Eilen söin voileipäkeksejä tuorejuustolla (onko tuorejuusto kielletty??) kun se yksinkertaisesti on ainut ruoka mikä moneen päivään on pysynyt siäsällä!

Hieman hävettää välillä, kun tuntuu etten välittäisi ollenkaan mitä suuhuni laitan, mutta kun en oikeastaan muista niitä kiellettyjä ruokia ja kun on edelleen vielä kovin vaikea tajuta se että on todella raskaana (eikä vatsataudissa.. :) Esikoista odottaessa jo mies piti huolen etten edes maista mitään kiellettyä. Miksiköhän meillä nyt siis on "huolettomampi" ote tähän raskauteen.. :/

Jostain olen kyllä kuullut että raskauspahoinvointi suojelee siltä, ettei äiti söisi mitään sikiölle myrkyllistä.

Alkoholi nyt kuitenkin on kokonaan pois suljettu ja meilläkään ei polteta. Energiajuomia en myöskään juo ja kahvin olen vähentänyt max 3 kuppiin päivässä.

edit: ei sulatejuustolla vaan tuorejuustolla...

Vierailija
169/176 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt uskaltautua ilmoittautumaan mukaan. Olen 35 vuotias kahden ihanan muksun (poika 03/02 ja tyttö 07/03) äiti Tampereelta. Plussasin 17.12 ja tikkuun piirtyi hyvin vahva plussa heti yhdessä kontrolliviivan kanssa. Mitenkään tietoisen kovasti ei ole vauvaa yritetty, mutta lupa tulla on annettu jos tullakseen on.

Se minkä vuoksi tulokas on nimetty kysymysmerkiksi on että aaton aattona alkoi vuoto, joka oli selkeästi lievempää kuin menkoissa mutta kuitenkin sidettä tarvitsevaa,vuoto kesti 3 päivää. Siinä sitten hoidettiin joulu ja välipäivinä soitin neuvolaan. Neuvolan täti oli vahvasti sitä mieltä ettei kesken menosta ollut kyse, kun ei kipujakaan ollut ja varattiin ensimmäinen neuvola-aika 13.1, aiemmin ei ollut saatavissa. Laittoi myös varmuuden vuoksi lähetteen ultraan vuodon takia, ettei olisi kohdun ulkopuolinen raskaus. En usko ulkopuolisuuteenkaan, sillä mitään kipuja ei ole ollut. Serkkuni kanssa juteltuani tulin entistä vakuuttuneemmaksi siitä että kysymysmerkki on tarrautunut ihan oikeaan paikkaan.

Oireista vahvimpana on väsymys, kunnon yöunien jälkeenkin on pakko ottaa päiväunet, tai muuten väsyttää ja kiukuttaa kuin pientä oravaa jolla on käpy jäässä ja hampaat poikki. Toisena oireena on rintojen herkkyys sekä mielen herkkyys. Suurempia mielihaluja ei ole ollut, mutta joulusuklaat kyllä ovat kadonneet, vaikka en normaalisti niitä hirveästi himoitsekaan.

Kävi tuossa eilen ihan hauska tilanne likan 6v kanssa. Ei olla vielä lapsillekaan kerrottu, koska kuitenkin on se pieni pelko Kysymysmerkin suhteen. Odotettiin bussia pysäkillä ja tyttö alkoi yhtäkkiä tenttaamaan "äiti tuleeko sulle vauva?" Ja kun en suoraan pystynyt kieltämäänkään vaan vastailin että ehkä joskus tai katsotaan myöhemmin, takertui hän kysymykseen ja jankkasi tuota vauvakysymystä. Bussin tultua sanoin että jutellaan tuosta myöhemmin, niin bussissa tyttö tokasi "sun pitää vaihtaa miestä". Kysyin hämilläni että miksi "no että sä saat monta vauvaa"...

Niin ja laskettu aika olisi varmaan 22.8. Hauskaa sinänsä että likan laskettu aika oli 21.8 ja minun on ollut 20.8...

Samaku ja Kysymysmerkki 6+4

Vierailija
170/176 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Onnea Nimiki kaksosista. Onpa tosi jännää!!!! Alku tietty on tosi rankka kun lapset syntyy, mut siinähän niitä sitte on 2 kerralla :).

Tänään olin ekassa neuvolassa ja la vieläkin pimennossa, selviää sitten ultrassa. Nyt siis mennään menkkojen mukaan 12.8, mut neuvolatädin kanssa järkeiltiin kyllä että ei vielä niin pitkällä olla.

Hups. Tää onkin jännää tää syömisjuttu. Mun terkkari kans sanoi, että kaikki kotimainen on turvallista, mut graavikaloista sen verran, että ne ei saa olla vakuumipakattuja vaan varmasti tuoretta! Ajattelin siis mennnä vetää sushia lähipäivinä! Mä oon ihan kouKussa niihin palleroihin ja vesikielelle tuli jo neuvolassa, kun kuulin, et niitä voiskin vetää "kohtuudella". Samoin se kyllä sanoi, että juustot, jotka on kotimaisia, niin saa syödä. Kuten homejuustot yms... Jip. eihän tässä mitään hätää olekaan! tupakkaa en vedä, koska en oo ennenkään ja alkoholin käyttöä en oo sen tarkemmin miettinyt. En siis juo, mut ehkä joskus otan puol lasia viiniä, jos mieli tekee! Eli kaikkea kohtuudella. Alkoholia vähemmän kuin kohtuudella.

Jeps. Hyvää uutta vuotta

Alfrida rv. 8+0 (tai 6+4)

Vierailija
171/176 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn välillä lueskelemassa näitä juttuja täällä, kun itsellänikin on menossa rv7+2 ja neljäs (yllätys)lapsi tulossa. Alkuraskauden ultra on mulle varattu yksityiseltä tasan viikon päähän.

Mulla on edellisestä raskaudesta identtiset kaksoset, joten mielelläni vastaan, jos löytyy mieltä askarruttavia asioita. Itse olin ainakin aika äimänä, kun kaksosista kuulin silloin myös varhaisraskauden ultrassa rv8+0, minä kun menin sinne siinä pelossa, että mahtaako löytyä mitään elämää :D. Minulla ei siis ollut mitään aavistuksia tai ihmeellisiä oireita ennemmin. Nyt nuo ovat jo 3-vuotiaita.

Vierailija
172/176 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täältä kaksilta päivitän vähän.

Toissapäivänä, kuten taisin jo mainita, alkoi vuoto. Eilen tuli kipu lisäksi, ja vuodon määrä kasvoi. Tänä aamuna oli jo aika kovat supistuskivut, joten lähdettiin päivystykseen.

Lääkäri sanoi suoraan kun näki tuonne alas, että taitaa olla menossa kesken. Sitten vähän ajan päästä katsottiin ultralla, sieltä löyty litistynyt raskausontelo. Elonmerkkejä ei ollut enää.

Minut otettiin osastolle, vielä tehdään (menossa) lääkkeellinen tyhjennys kohtuun.

Näin kävi valitettavasti mulle, mutta kaikkea hyvää teille muille. Aiotaan yrittää tuossa keväämmällä uudestaan :)

Kyllä tämä tästä vielä parhain päin kääntyy.

Enää pelkkä launii :(

Vierailija
173/176 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia ja sitten tsemppiä uuteen yritykseen, kun aika on sille sopiva

Vierailija
174/176 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin uuden pinon tammikuun kunniaksi;tervetuloa sinne kirjoittelemaan!!!!

Vierailija
175/176 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia ja tsemppiä uuteen yritykseen!

Tuli surullinen olo, kun luin tuon viestin. Mulla on tullut ruskeeta vuotoa ja joka päivä pelottaa keskenmenon riski. Ensimmäistä ultraa odotan enemmän kuin mitään. Välillä sitä kuulee rahoittavia sanoja muilta kuinka se ei tarkoita välttämättä mitään, mutta itse kuitenkin tietää riskin, eikä sitä voi olla ajattelematta.

Launiin kohdalla kävi se eniten pelätty, eikä sitä muuta enää mikään :( Toivottavasti pääset tämän surullisen asian yli ja jaksat iloita uudesta yrityksestä myöhemmin!

Vierailija
176/176 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi elokuinen ensisynnyttäjä! Olen elänyt vähän hiljaiseloa koko alkuraskauden, kun ei ole tiennyt, miten suhtautua, mutta nyt viimeiset pari viikkoa olen kyllä ahkerasti surffaillut netissä ja etsinyt tietoa kaikesta mahdollisesta. Tein testin 27.11. LA on 2.8 ja ensimmäinen neuvola oli 23.12. Eipä siellä vielä mitään tehty, verenpaine mitattiin ja punnittiin ja hoitaja kirjoitti lähetteen labraan, jossa kävinkin jo viime viikolla. Odottelen kutsua synnytyssairaalasta ultraan, tosiaan vasta yksi neuvolakäynti takana, ei muuta. Labratuloksiakaan en ole vielä saanut, pitäisi varmaan soittaa ensi viikolla neuvolaan! Raskausviikkoja 9+6!