Neuvolassamme ei suositeltu perhepetiä!
Kaksi lastamme ovat nukkuneet perhepedissä noin kaksivuotiaaksi, ja niin muuten nukutetaan tämä kolmaskin, joka on nyt 3 kk. Olemme sen kokeneet meille parhaaksi tavaksi, emmekä aio siitä luopua, vaikka neuvolassa sitä suositeltiin. Terveydenhoitaja oli hyvin nuori, luulisin että melko hiljattain valmistunut
Siis opetetaanko nykyään terveydenhuoltoalalla ettei perhepeti ole suositeltava? Mitä se kenellekään kuluu miten kukakin lapsensa nukuttaa!
Kommentit (54)
neuvolassa kertoakaan. Jos mulle tultaisiin asiaa kommentoimaan, nauraisin.
Eikös perhepeti ole nyt taas uudelleen tulossa muotiin. Luonnollinen, käytännöllinen imetettäessä, lapsen hengitystä tukeva ja nukahtaminenkin tulee helpommin ts. vihje on lapselle selvempi: nyt kaikki nukkuvat, myös minä.
meidän vauva pitää niin kovaa meteliä koko yön, joskus kun nukutaan kaikki samassa huoneessa, ei kumpikaan vanhemmista nuku kunnolla.
Ei sanonut muuta kuin että kannattaa nukuttaa lapset omaan sänkyyn, kun perhepeti ei ole hyvä vaihtoehto. Kyselin ja kyselin mutten saanut muuta irti.
Nämä kertomasi asiat meillä ovat juuri syynä perhepedissä nukkumiseen vauvan kanssa.
vastaamatta tämän kutsuun? Vauva ei metelöi koskaan lämpimikseen..
Pitääkö kaiken aina olla niin helevetin luonnollista? Lähtekää vaikka kokonaan mettään asumaan jos sitä luonnollisuutta haluatte niin pirusti! Imetetään 5 vuotta ja nukutaan teinin kanssa samassa sängyssä. Varmaan vielä kierrätättekin ja syötte ainoastaan luomuruokaa. Voi jeesus sentää!
Anteeksi. Piti vähän avautua. Elkää ottako henkilökohtaisesti :) Olen vaan kuullu jo ihan tarpeeksi kaikenmaailman ilmastonmuutos/ekologisuus/vauvantahtisuus sontaa yhdelle päivälle :D
kaverillani on vuosikas poika ja todella vilkas liikkeissään.. joka paikka aina mustelmilla kun kaatuilee lyö päätänsä tai muuta vastaavaa.. nämä neuvolassa vissiin alkaneet epäilemään jotain pahoinpitely juttua kun katsovat kaveriani syyttävästi ja kysyvät jokaisesta mustelmasta miten se tämä ja tämäkin tuli..
Itse en perhepedissä pystyisi nukkumaan, mutta jos ei siitä mitään haittaa kellekään ole niin mikä ettei.
eikä ne tosiaan th:lle kuulukaan. Mutta tässä eidän tapauksssa th on päättänyt esitellä omia käsityksiään.
On olemassa paljon syitä, joiden takia joidenkin ihmisten ei kannata nukkua perhepedissä ja toisia syitä, joiden takia kannattaa. Jokaisen pitää ihan itse miettiä, mitkä niistä on tärkeämpiä meidän perheessä.
Vähän ajattelinkin että omia käsityksiään terveydenhoitaja on kertonut.
Miten jotkut uskaltaa nukkua perhepedissä ryömivän lapsen kanssa! Meillä nukkui vauva vieressä tasan siihen asti kun eka kerran rymähti yöllä pää edellä lattialle. Sen jälkeen en ole uskaltanut itse nukkua yhtään, jos vauva on sängyssä!
Sänky oli siirretty seinän vieree, pinnasänky oli jalkopäässä sänkyä vasten, mutta siitä huolimatta mönki 2:n aikuisen läpi lattialle!
Onko teillä kalterit sänkyn ympärillä vai vauva sidottu jalasta kiinni vai miten te oikein estätte tippumiset?
Pitääkö kaiken aina olla niin helevetin luonnollista? Lähtekää vaikka kokonaan mettään asumaan jos sitä luonnollisuutta haluatte niin pirusti! Imetetään 5 vuotta ja nukutaan teinin kanssa samassa sängyssä. Varmaan vielä kierrätättekin ja syötte ainoastaan luomuruokaa. Voi jeesus sentää!
Anteeksi. Piti vähän avautua. Elkää ottako henkilökohtaisesti :) Olen vaan kuullu jo ihan tarpeeksi kaikenmaailman ilmastonmuutos/ekologisuus/vauvantahtisuus sontaa yhdelle päivälle :D
perhepetia, niin monta lasta on yolla tukehtunut ja kuollut.
On toiminut hyvin, kolmas perhepetiläinen jo meneillään ja isommat ovat omissa sängyissään jo. Meillä on runkopatjasänky(silloin kun lapsia oli 2 yhtäaikaa niin laitettiin viereen vielä 1 runkopatja meidän parisängyn lisäksi että kaikilla oli tilaa tarpeeksi)josta otettiin sitten jalat irti siksi aikaa kun lapset olivat tippumisiässä. Tosin kukaan ei ole silti pudonnut sängystä(paitsi meidän 5v nyt isompana omastaan).
että äiti ei kierähdä SELVINPÄIN lapsensa päälle?
Keskiajan Ranskassa oli kiellettyä nukkua vauvan kanssa samassa sängyssä, mutta se johtui siitä, että moni äiti/imettäjä pani lapsensurman sen piikkiin, että oli muka kierähtänyt lapsen päälle.
Ja eiköpä se vauva nyt rääkäise, jos sen päälle lässähtää raavas aikuinen? Veikkaanpa että kyllä.
2 lasta on perhepedissä nukkuneet tuonne 8kk korville, kuopus meinasi kerran kuukauden vanhana kuolla kun mun hauis olikin vauvan naamanpäällä ja vauva sätki kun ei saanut hengitettyä. Nukuin kun tukki, olin niin väsynyt valvomisesta vaikka ajattelin että herään pienimpäänkin rasahdukseen. Että näin, varoittava esimerkki.
Vauvan nukkuminen samassa huoneessakin piti hereillä.
Pian olivatkin kumpikin omassa huoneessaan ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä. nuorin on 1v5kk ja on tyytyväisenä tuhissut siskonsa huoneessa ihan pienestä vauvasta asti.
Teette niinkuin ite halutte, se ei kuulu neuvolan tädeille yhtään miten nukutte...