Onko muiden vaikea hyväksyä teiniensä ulkonäköä?
Kommentit (39)
Ellei sitten nuori vakaasti haluaisi jotain tiettyä lävistystä, jolloin olisin valmis ainakin neuvottelemaan asiasta. Tatskojen suhteen olen ehdottomampi - niitä ei missään nimessä alle 18-v.
ettei olisi mennyt lävistelemään itseään. kysyihän se ensin luvan, mutta kun vastaus oli kielteinen, teki ne itse ilman lupaa.
ei se mua enää häiritse, mutta kavereidensa vanhempien reaktiot yllättää. ovat sanoneet, että XX ei ole hyvää seuraa, kun sillä on lävistyksiä!
onneks nuoret ei ole niin ennakkoluulosia.
kunpa saisin lapseni pysyttelemään erossa lävistyksistä tms. kauheista rumistuksista. Joskus katson kaupassa jotain äitiä säälien, että mahtaa tuota hävettää, kun lapsensa on pukeutunut tuolla tavalla. Tiedättehän tyypin, pitkä rasvainen musta liehuletti yhtä leveällä kuin pitkällä pojalla, housun persus roikkuu polvissa, ja lahkeensuut riekaleina maassa..
Tyttäreni näyttää ihan katutytöltä. Häpeän silmäni päästä aina kun liikun hänen kanssaan kaupungilla. Monesti tyttäreni kaulalla riippuu hamppukoru joka kielii huumeiden käytöstä. Huumeita tyttäreni ei tietääkseni vielä "onneksi" käytä. Mutta on tarkkailun alaisena ja lähetetty psykiatrille.
Lävistyksiä löytyy melkein kaikkialta en kehtaa edes kertoa mistä. Lisäksi tatuointeja myös alapäästä..
Tyttärelläni on todella kova murrosikä ja kyllähän se vie meiltä vanhemmilta voimia. Toivottavasti laantuisi jo. Hän on muuten ihana ihminen.
tod näk näin onkin
ennakkoluuloton bitch
kuinka karmeilta te näytätte niiden mielestä!
Teineillä nyt vaan on oma tyyli. Ootte te kyllä melko kalkkiksia, jos ahdistaa.
vanhin lähestyy teini-ikää ja kauhulla ootan mitä on tulossa=)Mutta pukeutumis yms.jutut siedän kyllä..huumeet ja muut päihteet tietysti huolettaa
vaikka ulkonäkö olisi mitä vaan niin se on silti sinun lapsesi !!!!!!!
en voi uskoa että äidit kirjoittelevat yllämainittuja kommentteja.
Minun tyytö on rock-prinsessa.... tukka kuin Michael Monroella, bänsipaitoja, sata käsikengasta, niittivyö, tummat rajaukset jne. Silti minun oma rakas lapsi, jota en todellakaan häpeä.
lävistyksiä en ole antanut ottaa, mutta vaikka ottaisi salaa niin silti olisi minun lapsi
kuinka karmeilta te näytätte niiden mielestä! Teineillä nyt vaan on oma tyyli. Ootte te kyllä melko kalkkiksia, jos ahdistaa.
Oon kuullut sen ihan suoraan omalta teiniltäni. Joo, ja kyllä välillä ahdistaa se hänen pukeutumisensa, meidän neitokainen kun on lähinnä pissistyylinen, mä olen sille kovasti espoo lookia kaupannut mutta se vaan nauraa mulle :)
Onneksi on luonteeltaa kuitenkin suht helppo ja aika kiltti, ei kauheesti ole huolta aiheuttanut. Ikää on 15-vuotta.
Minä en ymmärrä miksi teinini ei voisi pukeutua mukavan konservatiivisesti, kyllä niitäkin näkee.
Miksi ulkonäöllä pitää järkyttää muita läheisiä?
Olen ostanut tyttärelleni mukavia jakkupukuja muttei hän niitä pidä. Sääli kun en itse mahdu samoihin mittoihin.
"olen ostanut teinilleni jakkupukuja"
kuinka karmeilta te näytätte niiden mielestä!
Teineillä nyt vaan on oma tyyli. Ootte te kyllä melko kalkkiksia, jos ahdistaa.
Eipä taida kalkkikseksi nimittely juuri ketään aikuista hetkauttaa:) Sehän on normaalia.
Vaikea sitä on sietää joitain älyttömimpiä teinivirityksiä, kuten kolme nroa liian tummaa meikkivoidetta, kusenkeltaista hampputukkaa, kurassa tallottuja lahkeita tai pahasti ylisuuria hopparikuteita, joissa ei pääse edes normaalisti istumaan tai ylös kun pitää ensin vapauttaa polvet sieltä kankaan kätköistä. Kauneuskäsityksistä ei voi kiistellä, mutta itsellä käytännöllisyys on tärkeämpi asia vaatteissa kuin egobuustaus. Siksi on tuskaa seurata, miten teini vaikeuttaa omaa arkielämäänsä ulkonäköviritysten takia, mutta saahan sitä toki aikansa käyttää siihenkin jos ei muuta tekemistä ole.
ja sanokaa, että katotaan näitä yhdessä sitten parin vuoden päästä, niin kyllä teitäkin hävettää ja naurattaa.
tai niihin lävistyksiinkin, niin ihan sama. Toki teiniltä kyselen että mikäs ihmeen viritys tuo on, mutta en hauku. Valitkoon ulkonäkönsä itse, jos se kerran riittää kapinaksi eikä tartte sekoilla muuten. Minulla siis aika erikoisesti pukeutuvat, mutta muuten kunnolliset teinit.
Ja ettekö itse muista hymyssä suin omia tyylimokianne nuoruudessa ;)
...mieluummin katselisin häntä ilman lävistystä, pakko myöntää. Ei silti hävetä vaan päinvastoin, koska kokonaisvaikutelma on niin hyvä. Tyttö ole tullut ulkoisesti lainkaan minuun, onneksi, vaan hänellä on upeat värit ja paksu tukka.
Itsellä ei tosin ole edes korviksia... Ikää mulla jo päälle 30, jos se nyt jotain kiinnostaa.
Häpeän häntä.
Minä itse pukeuduin 80 luvulla normaalisti tuulipukuun läpi opiskeluajan. Myöhemmin kun pääsin töihin oli varaa ostaa muita vaatteita kuten vaikkapa jeansseja ja villapaitoja.
Minä en tajua teitä "muutaman vuoden päästä naurattaa"-ihmisiä. Onko teiltä jäänyt huomaamatta että maailma menee eteenpäin vaikka te haluaisitte elää eilisessä? Moni naureskelee esim. hevariteineilleen mutta hyvin harva "palaa ruotuun" siitä jutusta, se kun on monelle ihan elämäntapa. Samoin punkkarit, japania ihannoivat jne. Eilen katsoin että Anttilassa oli jo hylly j-rockille (= japanilainen rock) ja animea on ollut hyllyn verran jo useita vuosia.
Miksi teidän on niin vaikea uskoa sitä että kaikki eivät edes tahdo näyttää "normaaleilta"? Ja miksi ette hyväksy lapsianne sellaisenaan?
on se mitä korvien välissä liikkuu ja terveys. Ehdottomasti. Uskomattomia ulkonäköennakkoluuloja teillä onkin...
Kunnes mun kaveri puhu mulle järkeä. Sanoi että, "mitä väliä on teinin ulkonäöllä ja pukeutumisella jos muuten on kunnollinen"? Mä tajusin sen jälkeen itsekin miten pikkumainen ja typerä olin ollut kun olin natkuttanut esim. vaatteista mitää pitää päällään, ihan vaan sen takia että ne ei ole mun makuun.
Meidän teinillä on 1 lävistys, huulen yläpuolella ja mun mielestä se on jopa nätti, vaikka alkuun olin kovasti vastaan.