Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies illan pikkujouluissa ja mulla SI ja kolme lasta

Vierailija
20.11.2009 |

hoidettavana kotona. Yritin eilen sanoa, että oikeasti mun pitäisi levätä ja toivoisin hänen jättävän pikkujoulut väliin. Sikainfluenssa alkoi jo lauantaina ja keskiviikkona olin parempi. Paheni eilen ja sain siis diagnoosin eilen. Tänään on noussut kuume ja keuhkoihin pistää. Nyt olen kotona lepäämässä mutta illalla pitäisi 3 alle kouluikäisen kanssa jaksaa ilta kotona. Mies sanoi, että voi toki tulla kotiin, jos oikein huonoon kuntoon menen mutta ei automaattisesti tarjoutunut tulemaan kotiin, vaikka kerroin kuumeen nousseen. (Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kunto pitää olla sellainen että joudun menemään sairaalaan) Hän on siis pikkujouluissa 100 km päässä ja he ovat siellä yötä (koko firma).

En haluaisi olla valittava akka kotona, joka pilaa miehen juhlat mutta en myöskään osaa arvioida äityykö tämä sikainfluenssa nyt pahemmaksi.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap voi muka olla lasten kanssa kotona?

Vierailija
42/47 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies on selvinpäin ja vaan alkuillasta juhlissa. Pitää myös kännykän äänet päällä, jotta kuulee kun hälytät. Parikin tuntia pikkujouluissa on jo juhlaa arjen keskellä.

Minusta teillä hiertää nyt vain kommunikaatiossa. Mies tuskin on tajunnut kuinka kipeä olet ja toisaalta miten tajuaisikaan, jos et kerro. Miehille kaikki on sanottava suoraan. Olen itse oppinut sen kantapään kautta.

Nyt ota puhelin kouraan ja sovi yllä olevasta järjestelystä miehesi kanssa.

Itse olen raskaana rv36 ja supistellut pitkin viikkoa. Mies menee myös tänään pikkujouluihin ja minä olen esikoisen kanssa kahden kotona.

Sovittiin aamulla, että kunto on sellainen että tarvittaessa kyyditsee laitokselle ja esikoisen hoitoon muualle. Vaikka minun mies on maailman huomaavaisin ja ihana mies, niin ei tuo olisi välttämättä osannut ajatella niin pitkälle ilman että olisin asiasta erikseen maininnut. Nyt vain sanoi, että joo ilman muuta ja samalla totesi että voi joka tapauksessa tulla aiemmin kotiin :-)

Meillä kesti 6vuotta ennen kuin osattiin puhua samaa kieltä. Mies itsekin sanoi, että ei hän aina osaa ajatella tekemisiään ja menojaan kaikilta kanteilta ja siksi minun pitää sanoa eikä vaieta jos tekee jotain hölmöä tai ei ajattele tarpeeksi minua. Haluaa olla rakastava ja hyvä mies+isä perheelleen, mutta miehen logiikka ei pelaa samalla lailla kuin naisen :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

marttyyri ja uhrautuja todellakin.

Missä on ihmisen omanarvontunne?

Nämä naiset jaksaa vielä "kehua" miten superhyper hyviä ne on.

Yksi pikkujouluilta ei ole mitään siihen verrattuna, että pyörittää koko huushollia ja töitään vajaakuntoisena kaksi viikkoa.

Vierailija
44/47 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap voi muka olla lasten kanssa kotona?

mutta on kipeä ja kuumeessa, siitähän tässä oli kyse.. Ja siitä että onko ne pikkujoulut välttämättömät miehelle, eli eivät ole. Joten ukko olkoon kotona hoitamassa lapsia jotta sairaana oleva vaimo saa levätä.. Ensi vuonna pääsee pikkujouluihin..

41

Vierailija
45/47 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä 41 on sanonut, ettei ap voi olla lasten kanssa kotona? Hänhän on lasten kanssa kotona. Miehenkin pitää olla, koska ap on niin huonokuntoinen, eikä miehellä ole pakollista menoa.

41, logiikkasi on omituinen... Miksei ap voi muka olla lasten kanssa kotona?

Vierailija
46/47 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmatka ei ole miehen syy. Hän käynnistää uutta yritystä ja on pakko mennä asiakkaiden ehdoilla. Rintarankamurtuma, lasten astma ja sikainfluenssa ovat yllätyksiä - samaten se, että oma työnantajani on lama tekosyynään menettänyt kaiken jouston lapsiperheitä kohtaan. En ole katkera. Minusta tuon yhden illan jaksaa kyllä ja miehelleni ilman muuta sen soisin. Ne pikkujoulutkin kun ovat usein Pr-tilaisuuksia. Minäkin käyn aina, jos vain voin. Ja sen ambulanssin kyllä saa itsekin soitettua. Minäkin kävin lääkärissä niin, että lapset oli mukana.

Mun mielestä pikkujoulu ole miehen syy. Useimat firmat sen järjestää, lamasta huolimatta. Matkatyö sen sijaan on miehen "syy" useimmat työt eivät ole matkatöitä!

Pikkujoulun voi kuitenkin jättää väliin eikä sitä tarvitse selitellä työnantajalle mitenkään. Monikaan matkatyötä tekevä ei voi kuitenkaan jättää matkaa väliin vain koska vaimo on sairaana.

Oma mieheni tekee matkatyötä, pikkujoulut ym. turhat juhlat on jättänyt ohjelmasta jo vuosia sitten, viettää sen ajan mieluumin perheen kanssa. Välillä on toki edustusillallisia yms. pakollista. Ap:n kuvailemassa tilanteessa ei takuulla menisi pikkujouluihin, ja väitän, että kukaan perheestään välittävä ja vaimoaan rakastava mies ei niin tekisi.

Se että sä hoidat huushollia ja sairaita lapsia yksin sairaana kun miehesi on matkoilla on teidän perheen valinta, niin minäkin joudun usein _pakon edessä_ tekemään. Onneksi mieheni kuitenin on sellaisessa asemassa, että pystyy vaikuttamaan kalenteriinsa ja esim. lykkäämään joitakin matkoja tarvittaessa. Pikkujoulut kuka vaan voi tosiaan jättää väliin ja ihmettelen tosiaan jos ap:n mies ei vallitsevassa tilanteessa niin tee.

Vierailija
47/47 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos sulla olis pikkujoulut ja äijä olis kipee... vermasti vaatisi että jäät kotiin auttamaan.

en voi käsittää että jotkjin ryyppyjuhlat voi olla tärkeämmät kuin perheen hyvinvointi.

Meillä vanhemmalla lapsella Si, lisäksi perheessä pieni vauva joka toistaiseksi terve. minut rokotettu joten tuskin sairastun. Miehellä olisi juhlat la mutta sanoi heti ettei mene vaan jäää auttamaan kotiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän