Oikeastiko suomalaiset (lähinnä naiset/äidit) on näin kateellisia!?!
Meillä on tyttö, jolla on ikää nyt 2v 9kk ja sen lisäksi kolmoset (kaks poikaa ja tyttö) nyt 7kk ikäiset. Meillä on ollut lastenhoitaja (itse palkattu) kolmosten syntymästä asti tai alotti vähän ennen, koska esikoinen vierastaa todella herkästi, niin ajateltiin, että hänen on hyvä tottua hoitajaan ennen kolmosten syntymää ja loppuraskaudessa olin myös vuodelevossa.
Tästä on jo aikaa kun täällä oon viimeks palstaillut, oli ennen kolmosten syntymää ja sillon täällä huomasin miten äidit voi olla toisilleen susia, tosin kuvittelin, että näin olisi vain netissä, mutta olen saanut huomata, että niin ei olekaan.
Monet ovat paheksuneet ja kyselleet, että miksi meillä on lastenhoitaja kun kolmosethan on kun pieniä aurinkoja jne. Tuo kyllä pitää paikkansa sinänsä, mutta ovat hyväntuulisia tasan niin kauan kun ollaan ulkona, auta armias mikä huuto alkaa kun mennään sisälle. Vietämme siis todella paljon aikaa ulkona, esikoinen kaipaa leikkikavereita, joiden kanssa leikkii puistossa eikä noiden kolmen itkua jaksa kuunnella. Yöt onkin sitten aina jonkinmoista painajaista. Missään ei oo hyvä olla, mutta ulkona ei oikeen viitsi yöllä nukuttaa. Jos eivät millään rauhotu niin sitten on laitettu parvekkeelle vaunuissa (lasitettu parveke ja yksi ikkuna raolleen niin tulee ulkoilmaa). Mitään syytä ei tuohon ole neuvolassakaan osattu sanoa, mutta odotamme aikaa tutkimuksiin, joissa selvitetään, että ei ole mitään sen vakavampaa.
Ärsyttää siis tuollainen asenne, että kun vauvat on ulkona iloisia/hyväntuulisia niin ettehän te mitään lisäkäsiä tarvitse. Ja puhetyylistä huomaa, että ovat kateellisia, vaikka itse maksamme tuon hoitajan, niin silti suhtaudutaan näin. Välillä meinaa mennä hermot.
Kommentit (13)
Mulla 2 vauvaa vuoden välein ja jaksoin MLL hoitsujen avulla
neuvolakaan ei antanut kotiapua kuin viikon vaikka toinen vauva sairas
naapurit kadehti eikä kukaan auttanut vaikka mieheni oli poissa- matkatöissä ja yrittäjä- 7 pv vk
aina jos jollain menee paremmin tai uskaltaa myöntää, että on väsynyt ja ei jaksa ja tarvitsee apua niin toiset on kateellisia kun joutuvat itse pärjäämään. Kokemuksesta tiedän, että tuo on tosi rasittavaa, koita kestää ap.
Muutimme vuosi sitten Suomeen ja tuo on se asia mitä en vieläkään ymmärrä.
Jos meillä on rankkaa lasten kanssa me haemme ulkopuolista apua, mutta kun suomalaiset ovat sellaisia,että itsekseen pitäisi pärjätä ja sitten katotaan päävinossa muita jotka apua hakevat.
Kyllä meilläkin on päivällä ihana vauva joka vain nukkuu, mutta ulkopuoelle ei kuulu eikä näy kuinka vauva itkee koliikki-itkua yöt! Päivällä pitäisi sitten jaksaa leikkiä 3v.kanssa kun mies on töissä. Harmittaa kun otinkin 3v.pois tarhasta kun vauva syntyi, olisi pitänyt pitää vain virikehoito paikka,mutta nyt meillä käy sitten päivällä silloin tällöin hoitaja auttamassa.
Voimia arkeen ap :)
niin kävi mielessä että ovatkohan kaikki ne kommentit sitten kuitenkaan kateellisia ja pahansuopia? Jos ajattelet niin nehän oikeastaan kehuvat teidän lapsia, kertovat miten pieniä ihanuuksia ne ovat - ehkä ihan oikeasti ovat yllättyneitä siitä että ne ihmisten ilmoilla pelkkää päivänpaistetta olevat lapset voivatkin sitten olla rankkoja hoidettavia kotona, sen sijaan että pääpointti olisi kuinka pröystäilyä tms. on palkata lastenhoitaja.
Omatkin lapseni käyttäytyvät muiden nähden ihan eri tavalla kuin kotona, joten tiedän kyllä miten harhaanjohtava se kuva voi olla. Esim. meidän pph väitti kivenkovaan että eihän meidän lapsella nyt mikään uhmaikä ole, tuollaisella pikku enkelillä, vaikka kotona se oli jo viikkokausia osoittanut mieltään itkupotkuraivareilla mitä typerimmistä pikkuasioista.
Niin no ei netissä tietenkään voi äänensävyä aistia, mutta kirjoituksia kun täällä luin aikoinaan paljonkin niin kyllä tekstistä huomasi, jos joku oli kateellinen yms.
Mutta tuo ei ollut pointtini vaan se, että nyt kun on oikeassa elämässä ja livenä oltu puistossa tai ulkoilemassa muuten niin jopa miltein vieraat tulee juttelemaan ja sitten ihmettelevät/paheksuvat miten muka hoitajaa tarvitsemme. Ja kasvokkain voi kyllä aistia/huomata onko joku kateellinen vaiko ei. En sanonutkaan, että se olisi huonoa, että sanovat kolmosia pikku auringoiksi tmv, koska sitähän he ovat ulkona ollessaan, sisällä jotain ihan muuta.
ap
niin kävi mielessä että ovatkohan kaikki ne kommentit sitten kuitenkaan kateellisia ja pahansuopia? Jos ajattelet niin nehän oikeastaan kehuvat teidän lapsia, kertovat miten pieniä ihanuuksia ne ovat - ehkä ihan oikeasti ovat yllättyneitä siitä että ne ihmisten ilmoilla pelkkää päivänpaistetta olevat lapset voivatkin sitten olla rankkoja hoidettavia kotona, sen sijaan että pääpointti olisi kuinka pröystäilyä tms. on palkata lastenhoitaja.
Omatkin lapseni käyttäytyvät muiden nähden ihan eri tavalla kuin kotona, joten tiedän kyllä miten harhaanjohtava se kuva voi olla. Esim. meidän pph väitti kivenkovaan että eihän meidän lapsella nyt mikään uhmaikä ole, tuollaisella pikku enkelillä, vaikka kotona se oli jo viikkokausia osoittanut mieltään itkupotkuraivareilla mitä typerimmistä pikkuasioista.
Meillä tuli kolme lasta kahdessa vuodessa ja siksi meillä oli myös itse palkattu hoitaja. Kaksoset valvottivat yöt, mutta päivällä olivat hyväntuulisia ja sain kuulla samansuuntaisia kommentteja.
kun en itse ole ollut paikalla. Mutta yritin vienosti ehdottaa että olisiko mahdollista että itse olisit ylitulkinnut niitä ilmeitä ja äänensävyjä ja kokenut viattoman ihmettelyn tuomitsemisena. En tiedä oletko, mutta jotkut sitäkin tekevät. Joskus kun on itse ollut paikalla jonkun sanoessa jotain vastaavaa ja kuulee jälkikäteen toisen paikalla olleen ihmisen tulkinnan samasta tilanteesta, ei voi kuin hämmästellä että todellako me tulkittiin samat sanat niin eri tavalla.
kirjoituksia kun täällä luin aikoinaan paljonkin niin kyllä tekstistä huomasi, jos joku oli kateellinen yms. Mutta tuo ei ollut pointtini vaan se, että nyt kun on oikeassa elämässä ja livenä oltu puistossa tai ulkoilemassa muuten niin jopa miltein vieraat tulee juttelemaan ja sitten ihmettelevät/paheksuvat miten muka hoitajaa tarvitsemme. Ja kasvokkain voi kyllä aistia/huomata onko joku kateellinen vaiko ei.
kun Suomessa pitää aina kärsiä ja tehdä asiat otsansa hiessä, muuten ei ole mitään. Mikä ihminen se on, joka ehtisi elämästä nauttimaankin... Ei ainakaan taivaaseen pääse.
muijat on aina ja kaikesta kateellisia, varsinkin äiti-ihmiset. Mistä lie johtuu..
ajatella ainkaan omalla kohdallani olevani kateellinen ihmiselle jonka kotona käy joku töissä. Kotitalousvähennyshän on nimenomaan tuota varten olemassa.
Johtuisko se sosialismista? Kaikilla kaikkea yhtä paljon, heti kärkkymässä jos jollain on jotakin enemmän kuin itsellä.
Kaikilla on muuten aina sama muotijuttu menossa (olkoonkin sitten kyse Ball'in paidoista, liiga-lippiksistä, nomination ketjusta jne) Selittäkää mitä hienoa on siinä että toisilla on sama koru/vaate kuin itsellä? Itse koetan löytää sellaisia juttuja, jotka ei kävele heti vastaan kadunkulmassa.
Johtuisko se sosialismista?
Toivottavasti puhut nyt nykyisestä kotimaastasi, koska Suomessa ei ole eikä koskaan ole ollut sosialistista yhteiskuntajärjestystä.
semmosia monet on, kateellisia oli syy mikä hyvänsä. Uskon että kolmessa ois työtä ihan hoitajallekin, oli kuinka kilttejä sit hyvänsä! Justhan täällä muijat valittaa ku ei jaksa yhen kanssa!