Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kukaan kertonut että vauva-aika on tätä!

Vierailija
18.11.2009 |

Paita 1. päällä, aamupesulla pissat/puklut päälle. Paita 2. päälle, poistoon aamuruoan jälkeen, päällä soseet ja puklut. Paita 3. päälle, poistoon vaipanvaihdoin jälkeen, kakkaa päällä. Jne.

Laahustan kotona virttyneissä vaatteissa kun ei ole mitään mieltä ehostautua kun samantien on paskasena vaatteet. Tukkaa jos saa pestyä joka toinen päivä niin juhlaa. Meikannut en ole sitten ristiäisten.

Oma itse on kadonnut täysin. Ennen minulla oli näkemyksiä. Ennen minulla oli itsetuntoa ja aikaa ja kiinnostusta lukea vaikkapa uudesta kirjasta ja pohtia kenelle se sopisi lahjaksi. En ole enää nainen, ihminen tai mitään. Kone paskasissa vaatteissa.

Ja sitten tulee taas yö ja miljoonat herätykset ja parkumiset. Tissit rikki ja kauhtunut yöasu maitoläikissä.

Jos viesti on sekava niin johtuu ihan vaan siitä, että olen ihan sekaisin.

Ja ajatella, että vielä puolisen vuotta sitten olin arvostetussa työssä ja vaativissa esimiestehtävissä. Edustushommia. Huoh.

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvoja on toki erilaisia, mutta varsinkin silloin kun ne ovat pieniä, niin yleensä niiden kanssa on täysin mahdollista olla makaillen vaikka sohvalla tai sängyllä. Vauvat itkee kauhean paljon läheisyyden ja rinnan puutetta. Eli helpommalla pääsee, jos ottaa sellaisen laiskanpulskean elämäntyylin vauva-ajaksi. Itsellä vauva-ajat ovat olleet aina helpompia kuin taaperoajat, koska isompi lapsi vaatii vauhtia ja virikkeitä. Vauvahan vaatii lähinnä vain äidin viereensä.

Vierailija
102/110 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne voi olla toinen jo muutaman kuukauden päästä.

Itseäni tässä keskustelussa ihmetyttää se, miten tärkeää niin monelle tuntuu olevan hienoissa vaatteissa kulkeminen ja meikit joka päivä naamassa. Mitä ihmeen merkitystä jollain meikeillä oikein on? Itse en edes omista meikkejä (menivät vanhaksi niin että heitin joskus pari vuotta sitten viimeisetkin, joskus teini-ikäisenä ostamani putelit pois). Onko meikkaus enemmistölle joku kainalosauva, jota ilman olo on automaattisesti huolittelematon ja alaston? Itselle koko ajatus on niin vieras, että oikeasti on vaikeata tätä yksityiskohtaa näissä kirjoituksissa ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen äiti on toiselle äidille susi. Yhden lapsen kanssa ei saa olla vaikeaa, koliikittoman lapsen kanssa ei saa olla vaikeaa, hyvin nukkuvan lapsen kanssa ei saa olla vaikeaa jne jne jne. Harva tälläkin palstalla aidosti kuuntelee toisen murheita. Heti alkaa se jeesustelu omista asioista ja toisen ongelmien vähättely. Ei sairaan tai muuten hankalan lapsen vanhemmalla ole yksinoikeutta väsymykseen tai masennukseen. Niitä tunteita tulee jos on tullakseen. Mutta varjele, jos erehdyt niistä toiselle äidille kertomaan. Sinut teilataan suoralta kädeltä.

Vierailija
104/110 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paita 1. päällä, aamupesulla pissat/puklut päälle. Paita 2. päälle, poistoon aamuruoan jälkeen, päällä soseet ja puklut. Paita 3. päälle, poistoon vaipanvaihdoin jälkeen, kakkaa päällä. Jne. Laahustan kotona virttyneissä vaatteissa kun ei ole mitään mieltä ehostautua kun samantien on paskasena vaatteet. Tukkaa jos saa pestyä joka toinen päivä niin juhlaa. Meikannut en ole sitten ristiäisten. Oma itse on kadonnut täysin. Ennen minulla oli näkemyksiä. Ennen minulla oli itsetuntoa ja aikaa ja kiinnostusta lukea vaikkapa uudesta kirjasta ja pohtia kenelle se sopisi lahjaksi. En ole enää nainen, ihminen tai mitään. Kone paskasissa vaatteissa. Ja sitten tulee taas yö ja miljoonat herätykset ja parkumiset. Tissit rikki ja kauhtunut yöasu maitoläikissä. Jos viesti on sekava niin johtuu ihan vaan siitä, että olen ihan sekaisin. Ja ajatella, että vielä puolisen vuotta sitten olin arvostetussa työssä ja vaativissa esimiestehtävissä. Edustushommia. Huoh.

Ja vielä kokonaista kolme kertaa ollut ihan erilaista. Meidän vauvat ei ole puklailleet, soseella tietysti ovat sotkeneet, mutta vauvanhan voi riisua ennen syömistä/laittaa kunnon kaukalon, niin ei mene vaatteet. Ja ikinä en ole onnistunut sotkemaan itseäni vauvan kakalla, ihmettelen jos joku siinä onnistuu päivittäin.

Muutenkin ollaan otettu rennosti. Ikinä en ole laskenut yöheräilyjä, joita on kyllä jokaisella ollut ja pienimmällä jatkuu edelleen, on nyt 1-v 7kk ikäinen. Mitä sillä tiedolla tekee? Enemmän ollaan keskitytty pääsemään takaisin uneen mahd nopeasti, ja vauvat ovatkin nukkuneet ja syöneet vieressä. Hengissä ovat vieläkin, ei ole kukaan kierähdellyt päälle tms.

Ymmärrän että monilla on rankkaa sen takia, että vauvalla on jokin oikea ongelma. Monilla on myös rankkaa sen takia, että äitiyttä yritetään suorittaa "oikein", tehdään omasta elämästä helvettiä, kun vauvan täytyy olla sävy sävyyn puettu ja joka ilta kylevetty ja omassa sängyssä on nukuttava, kun "muuten se ei ikinä opi nukkumaan omassa sängyssä" ( ja hah sanon minä kolmen kokemuksella) jne. jne. Tehkää elämästänne niin mukavaa kuin mahdollista, uskon, että lapsi ei kärsi esim. korvikkeen juomisesta niin paljoa kuin rättiväsyneestä äidistä, joka ei pysty nauttimaan vauvasta. ( Ja huom. itse pidän imetystä huomattavasti helpompana kuin pulloruokintaa molempia tehneenä, mutta tiedän, että monet kokee toisin...

Vierailija
105/110 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on jumalan siunaus, se on elämäsi tarkoitus. Sinä olet maailmalle tärkeä sinä saatat lapsen maailmaan ja toimit jumalan apukätenä. Jumala on tehnyt sinusta hedelmällisen. Jos tulet raskaaksi ja teet abortin se vie sinut helvettiin saatanan orjaksi. Jumala on tarkoittanut lapsista haastavia jotta heistä tulisi jumalan oppilapsia. jos lapsesi ei ole haastava on miehesi saatanan orja jolloin lapsestasi tulee paholaisen lapsi.

JUMALA ON MIEHESI JA TÄMÄ MIES JOKA ON LAPSEN SPERMALLAAN HENKIIN HERÄTTÄNYT ON VAIN JUMALAN TOINEN KÄSI. KUN ÄPÄRÄ ON SYNTYNYT SINUN KUULUU JÄTTÄÄ TÄMÄ MIES JA USKOA JUMALAAN JA MENNÄ NAIMISIIN ENNEN LAPSEN TEKOA. JOS LAPSI ON ÄPÄRÄ JUMALA RANKAISEE JA LAITTAA TEIDÄT HELVETTIIN KÄRSIMÄÄN.

Vierailija
106/110 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
107/110 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi UP 8V VANHAAN AVSEEN ...

Vierailija
108/110 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP UP

Vierailija
109/110 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkipiispa. kirjoitti:

Lapsi on jumalan siunaus, se on elämäsi tarkoitus. Sinä olet maailmalle tärkeä sinä saatat lapsen maailmaan ja toimit jumalan apukätenä. Jumala on tehnyt sinusta hedelmällisen. Jos tulet raskaaksi ja teet abortin se vie sinut helvettiin saatanan orjaksi. Jumala on tarkoittanut lapsista haastavia jotta heistä tulisi jumalan oppilapsia. jos lapsesi ei ole haastava on miehesi saatanan orja jolloin lapsestasi tulee paholaisen lapsi.

JUMALA ON MIEHESI JA TÄMÄ MIES JOKA ON LAPSEN SPERMALLAAN HENKIIN HERÄTTÄNYT ON VAIN JUMALAN TOINEN KÄSI. KUN ÄPÄRÄ ON SYNTYNYT SINUN KUULUU JÄTTÄÄ TÄMÄ MIES JA USKOA JUMALAAN JA MENNÄ NAIMISIIN ENNEN LAPSEN TEKOA. JOS LAPSI ON ÄPÄRÄ JUMALA RANKAISEE JA LAITTAA TEIDÄT HELVETTIIN KÄRSIMÄÄN.

MENE SINÄ ARKKIPIISPA SINNE HELVETTIIN JEESUSTELEMAAN.

Vierailija
110/110 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkipiispa. kirjoitti:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä