Syyskuisten viikko 2
Aloitanpa uuden pinon ihan meille syyskuisille, kun en löytänyt sellaista. Taitaa aika vähän ollakaan meitä vielä tässä vaiheessa, toivottavasti saadaan iso kasa syyskuisia :D
Itselläni ei juuri muita oireita ole pukannut kuin väsymys ja tuo rintojen kiristely ja pistely välillä niin, ettei voi vatsallaan maata kun sattuvat. Pelko on tuossa takaraivossa kaiken aikaa, mutta sentään jo viiteen viikkoon päästy ilman km-oireita tällä kertaa. Kuulumisia muilta syyskuisilta??
*helene rv.5+0*
Kommentit (28)
Heippa!
Täällä olis yksi syyskuun lasta odottava, raskausviikot 5+6 ja laskettuaika siis 6.9.2009.
Kyseessä toinen lapsemme, ensimmäinen jo 7 v. Eli tämä on jotenkin taas ihan uutta ja outoa!
Ikäväkseni kärsin näemmä tässä raskaudessa voimakkaasta pahoinvoinnista, etenkin iltaisin... ei kiva! Ja eikö se tästä vielä mene pahemmaksi?!? :_|
No, mutta täällä siis odotellaan Etelä-Suomessa ja ikää siis mulla 29 v.
Onnea kaikille meille odotukseen!!
Ps. helene vai kuka siitä vatsalihasliikkeiden tekemisestä kyseli... lainasin itse eilen juuri kirjastosta kirjan: LIikkuva äiti /tekijä Virva Pisano, jossa laajalti käsitelty raskaudenaikaista liikkumista!! Kannattaa kysyä kirjastosta!! tai kirjakaupasta!
Saatiin näköjään jouluna aikaiseksi upea lahja=). Terolut on ollut käytössä puoli vuotta ja ensi kuussa olisi aloitettu clomifen-hoito. Kroonisen migreenin vuoksi neurologi kyllä kielsi raskauden, mutta haave kolmannesta lapsesta oli voimakkaampi kuin usko erikoislääkäriin...
Ensimmäisenä oireena oli kova suonenveto jalkapohjassa, sitä on ollut vain raskauksien aikana, joten jo silloin aavistelin olevani raskaana. Seuraavana päivänä huomasin rintojen olevan todella arat ja tein testin 4+1 ja positiivinenhan tuo oli. En haluaisi kertoa töissä asiasta, mutta meidän ainoa vessa on kahvihuoneessa, ja aiemmissa raskauksissa on ollut kova pahoinvointi ja oksentelu alussa... Mutta vielä ei ole huono olo, ruokahalua on liikaakin ja tiedän jo joutuvani sokerirasitukseen. en tiedä miten muilla, mutta minulla on tässä kolmannessakin raskaudessa todella vaikea nukkua öisin ja herään jo kuudelta vapaapäivinäkin...
Itse ajattelin käydä vkolla 8-9 yksityisellä ultrassa, josko tulossa olisi hormonihoidon vuoksi kaksi... Ja toki huolettaa migreeniin käytettävät lääkkeet, jotka lopetin 4+1, mitä jos olenkin aiheuttanut vauvalleni vaaraa estolääkkeillä?
Toivottavasti kaikilla menee raskaus hyvin ja saadaan nauttia ihanista vauveleista syyskuussa... :)
Pakko kysyä et miks lääkäri kielsi sulta raskauden kroonisen migreenin takia???? Millä lääkkeillä sulla hoidettiin sitä ja mitä lääkitystä aiot käyttää nyt raskaana?????
Kiinoosta vaan kun mulla on ollu 13- vuotiaasta krooninen migreeni ja kokeitu kirjaimellisesti useita kymmeniä lääkkeitä ja oon ravannu kaikki spesialistit läpi kunnes yksi löysi syyn ja hyvän hoidon...
Kiitos vastauksestas ja tseppiä odotukseen..
Is 13+4
Menkkojen piti alkaa 7.1. ja 9.1. plussasin. Olen 30-vuotias päijät-hämäläinen, aviossa elävä äiti - ennestään jo neljä poikaa (-00, -01, -03 ja -06). Tokihan tässä hiukan tyttökuumeella mennään, mutta ei anneta sen hidastaa odotusta! :) Olen raskautunut aina helposti - niin nytkin - ja keskenmenoja en ole joutunut kokemaan, joten en osaa sitä nytkään pelätä, mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö olisi asiaan ajatuksen tasolla valmistautunut. Kaikki on aina mahdollista.
Olen aktiivinen liikunnanharrastaja- ja puolestapuhuja (erityisesti juokseminen lähellä sydäntä), enkä aio liikkumista jättää raskauden aikanakaan! Salijäsenyyden ajattelin kuitenkin lopettaa tai pistää tauolle - siitä ei mielestäni saa kaikkea irti raskaanaollessa. Olen laihduttanut viime vuoden aikana kymmenisen kiloa elopainoa, enkä senkään takia haluaisi turvota aivan kamalasti raskauden aikana. Aiemmissa raskauksissa paino on noussut ja paljon - nyt aion tarkkailla tilannetta todenteolla! :)
Olossani huomasin tuttuja merkkejä jo ennen testiä : palelua, "outoa´" makua suussa, röyhtäytti ja närästi. Aiempiin raskauksiini on joka kerta kuulunut pahoinvointia noin viikolle 16 saakka. Esikoiselta se oli pahinta (oksentelua), mutta kahdelta viimeiseltä en enää oksentanut - olo oli muuten vain tasaisen tappava. :) Tokihan sitä toivoisi, ettei pahaa oloa nyt tulisi lainkaan, mutta pahoin pelkään... Se on alkanut yleensä 1-2 viikkoa positiivisen testituloksen jälkeen.
Vointeja kaikille ja onnea ennenkaikkea!
unnika
raskauslaskurilla sain lasketuksiajaksi 16.9. Eli viikkoja olisi nyt kai sen 4+4. Neuvola-aikaa en ajatellut ihan vielä tilata, mutta jokusen viikon päästä. Tää touhu kun on mulle jo aika tuttua. Ei sillä, ettäkö tähän tunteeseen koskaan tottuisi! :) Aina se on yhtä suuri ihme ja onnenaihe.
unnika
Täältä tulee lisää yksi mamma syyskuun porukkaan :)
Hoh, väsyttää!! Niin kuin pitääki hiukan tässä vaiheessa :) Mutta eteen päin sanoin mummo lumessa, ulkoilua ja kaikkea pientä puuhaa esikoisen kanssa niin sillä se väsymys unohtuu tai ainaki siirtyy kauemmaksi.
Alamahaaki meinaa nipistellä ja se pahin(mieheni mielestä) :) rintojen aristus :D "miksi mä en saa koskea niihin" :D miehen ainut lause mikä tulee kun käy kipeästi ja kerron sen :)
Ja vaikka odotanki toista niin en mikää nero ole, en tiiä tarkasti vielä raskaus viikkoja.. :)
Mutta onnea kaikille odotukseen!! :)
Neurologini kielsi raskauden sen vuoksi, että migreeni paheni syksyllä entisestään ja minullekin on kokeiltu yhtä ryhmää lukuunottamatta kaikki estolääkkeet. Nyt oli käytössä Verpamil 80mg x 3 ja sen aikana ei saa olla raskaana epämuodostumien vuoksi. Huoli olikin sitten suuri kun huomasin olevani raskaana ja tiesin syöneeni vaarallista lääkettä juuri alussa. Mutta ehdin lopettaa sen käytön hyvissä ajoin, joten ei pitäisi olla vaaraa tulla epämuodostumia ainakaan sen vuoksi. Soitin Helsinkiin teratogeeniseen tutkimuslaitokseeen, missä tutkitaan pelkästään raskautta ja lääkkeiden käyttöä, sain luvan käyttää täsmälääkkeitä läpi raskauden jos otan vain silloin tällöin. Enkä niitä tarvitsekaan kovin usein, vain vaikeimmassa kohtauksessa otan imigran-piikin.
Tänään tein ensimmäisen testin, plussaa näytti ja selkeästi. Oireta tässä tosiaan ollut ihan järjetön väsymys, jatkuva palelu sekä rintojen arkuus. Laskettu aika 17.9 :) Ei vielä hirveästi uskalla kuuluttaa asiaa, sitten ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen sitten. Vasta oma äiti ja mies tietävät, jännittää...ihan ensimmäistä kertaa asialla ja heti tärppäsi!