Alan väsyä jatkuvaan syntipukin roolin! Miksi ystävä käyttää laskiämpärinään?
Aina sama juttu, kun hänellä on jokin kriisi, niin minä saan tuntea nahoissani. Jos annan heille taloudellisessa ahdingossa tarvitsemansa toppahaalarin lapselle, niin saa kilarit almujen antamisesta. Jos en anna sitten kenkiä vaan ne menee jollekin muulle, niin just joo, en voi edes tarvitsevalle auttaa vaan jätän pulaan. Jos tarjoan apuani kysymällä voinko auttaa, niin tuppaannun asioihinsa ja pidän avuttomana säälittävänä pellenä. Jos en tajoa apuani vaan odottelen hänen pyytävän sitä, niin mua ei kiinnosta vaikka kuolisi.
Ystävä on minulle todella rakas ja ihan varmasti tietää, että tekisin lähes mitä tahansa hänen auttamisekseen. Miksi purkaa pahan olonsa minuun, kun oikeasti tahdon hänelle elämässä kaikkea hyvää. AUttaako se hänen oloaan, että satuttaa minua, ainoaa todellista ystäväänsä?
Kommentit (2)
eihän nyt ystävää jätetä.. meissä kaikissa on omat hyvät ja omat huonot puolemme. Todennäköisesti ystäväsi ei stressaantuneena näe metsää puilta. Ja hän tietää, että sinä et lähde, vaikka hän kiukkuaa, niin siksi hän tekee noin...
Ehdotan, että alat käyttäytymään johdonmukaisesti ja laadi pelisäännöt. Esim. Sano, että sinä haluat auttaa, sinulla on vaatteita ja kenkiä - mutta tästä lähtien et tarjoa niitä hänelle. Sano, että sinun pitää itse pyytää apua. Muistuta tästä säännöllisesti. Kun hän haukkuu, niin ota haukut vastaan ja muistuta, että "haluan auttaa ja autan, mutta en tee sitä ilman, että pyydät". Kyllä vanha koira oppii..
näyttää olevan jonkinsortin narsisti, siinä mielessä, että haluaa huomiota oli sitten syy mikä vaan. eli syyllistää sua jne. ei kuulosta rakkaalta ystävälstä, vaan hyväksikäyttäjältä ja oudolta, jolla pätemisen tarvetta jotenkin. älä ole tuollaisen kanssa tekemisissä, imee mehut sulta... tunnen ihmistyypin.