Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

( . ) TAMMIMASUJEN vko 2 ( . )

05.01.2009 |

*Unetonta yötä leidit isoine masuinenne!*

Aloitin sitten ketjun, kun kuulemma viikko vaihtumassa... Eipä tuolla tunnu paljon merkitystä olevan, kun kotona kuitenkin tulee oltua.. Tai tietenkin mies lähtee muutaman tunnin päästä töihin, niin se ero huomisessa on että päivän vietän yksikseni.. Nuita linkkejä ym en osaa liittää, niin sen saa joku älykkäämpi tehdä :)

Yritin nukkumista, mutta tunnin makoiltuani luovutin ja tulin sohvalle mähöilemään ja surffaamaan netissä. Löysin ihan kivoja kestojen ja villiksien ohjeita ja tilasin itselleni jo imetysliivitkin. Tulee tällä menolla kalliiksi tämä unettomuus...

Flunssa kestäny jo yli viikon ja tympäsee jo ihan kunnolla. Nukun 1-2 tunnin pätkissä ja sitten valvoskelen jonku aikaa. Ei tätä kauaa enää kestä. Nyt sitten en saanu ollenkaan unta, mikä on todella ihmeellistä meikäläiselle. Olen aina ihmetelly unettomia, kun meillä on sukuvikana erityisen sikeät unenlahjat. No näköjään poikkeus vahvistaa säännön ja täällä minäkin nyt sitten unettomana kukun. Mitään ei oikein voi tehdäkään ettei äijä herää.

Kestoilusta ollu melko vilkasta juttua.. Minä sen aloitan (=olen suunnitellut aloittavani/yrittäväni) ihan puhtaasti sen jätemäärän takia. Hirvittää ajatella, kuinka paljon kertakäyttövaippoja tulisi käytettyä ja nakattua kaatopaikalle odottamaan vuotta 2200, jos vaikka silloin olisi edes osa niistä maatunut. Ei kiitos. Muutenkin kierrätän ja suurin osa vauvan tavaroistakin on kierrätettyjä juuri ympäristön takia.

Tehtiin vertailuja ja tilattiin itkuhälyttimeksi semmonen cobran joku lällärihommeli. Oli suunnilleen saman hintanen kun se philipsin halpisjuttu ja kantosäde 5km ja muitakin hienouksia. Mies tietenkin jo suunnitteli ottavansa sen kelkkailuun mukaan kun tulee semmoset korvanapitkin.. Itkuhälytintoiminto kuitenkin löytyy, mikä oli kriteeri ostolle. Ja sitä voi tosiaan käyttää sitten myöhemmin ihan muihinkin tarkoituksiin. Naurettiin,että vois olla kätsy kun toinen menee kauppaan, niin vois sen avulla selostaa ostoslistaa :D

Turvotus sen kun pahenee. Nyt on jo varvas kipeä ja vaikea kävellä, kun nähtävästi niin paljon nestettä kertyny. Jalat ku norsulla ja samoten kädet. Kohta on jo kelkkakengätkin liian pienet (puristaa jo), joten varmaan pitää ottaa käyttöön miehen 45 monot. Mies hiero mun jalkoja, niin oli sitten jo varpaanvälikin hankautunu rikki. Eipä niitä ite enää paljon tutkailla, kun maha edessä. Kunhan mitään pöpöjä ei tuota kautta tule.. Ja lymfaan en edelleenkään flunssan ja yskän takia ole päässy. Toivottavasti pian tästä tervehtyis.

Huomenna monellakin näyttää olevan kokoarvioita. Meillä synnytystapa/ kokoarvio viikon päästä. Saa sitten vauva syntyä, kun mulla riittää nuo raskausmultitabsit ens viikon tiistaille enkä uutta pakettia enää aijo ostaa. Että viikko armon aikaa tulla vauvelilla ulos. :D Nyt on kyllä viime päivinä tullu semmonen tunne, ettei tämä ennen helmikuuta liikahda mihinkään. Ja jos menee ihan viikolle 42, niin voi siis mennä vielä melkein 6 viikkoa!! Apua! Sitten seison jo vaikka päällään,että tulis ulos. On jo nyt niin tukala olo ja haluan nukkua mahallaan ja juoksematta joka välissä vessassa! Toiveajattelua...

Tulee taas niin paljon tekstiä, että parempi kun lopetan tähän. Pitää sitten joku päivä taas tulla tänne urputtamaan teidän iloksenne ;)

Nukkukaa hyvin ja sikeästi! Minäkin tästä sänkyä kohti suunnistan, josko se nukkumatti heittäis hiekat meikäläisenkin silmille ja saisin vaikka neljään asti nukkua yhtä putkea...

Hömppä ja typy 36+3

Kommentit (164)

Vierailija
41/164 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista maksa- ja sappiarvoista vielä, että minäkin odottelen niitä sappikokeiden tuloksia. Niissä menee vissiin se pari vuorokautta. Eilen aamuna kävin labrassa kun olin ollut sen 12 tuntia syömättä. Maksatuloksen saakin vissiin heti. Terkka kyllä sanoi, että harvoin olisi pelkkä sappiarvo koholla jos maksa arvo on normaali. Mutta katsotaan.

Mulla ollut vähän parempi päivä tänään, päätä ei särje niin kovaa. Tosin vauva tuntuu olevan niin alhaalla, että voiko se enää alemmas edes mennä?!

*Miuwau* kylläpä oli kovakourainen lääkäri. Mulla lääkäri jätti sisätutkimuksen kokonaan tekemättä, sanoi ettei ole kohdunsuun tilanteella näillä viikoilla merkitystä. Monesti voi käydä että kovakourainen sisätutkimus käynnistää synnytyksen (mulla molemmista irtosi limatulppa sisätutkimuksen jälkeen) ja sitten siitä synnytykset käynnistyivätkin.

Synnytyksestä vielä *eikkuli*: mullekin selinmakuulla ponnistus on ihan kauhistus, en kertakaikkiaan voi ponnistaa niin. Eli jakkaralle pääsyä vaadin tai kontallaan ollen ponnistan. Jos ei vaan mitään poikkeavaa ole, ettei "sidota" sänkyyn.

Eilen luin synnytysaiheisia juttuja ja kuuntelin rentoutusmusiikkia ja koitin valmistautua tulevaan koitokseen.

Mitähän vielä piti kommentoida, lyhyt muisti!

No, hyvää loppiaista kuitenkin!

T. Jaffa

Vierailija
42/164 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen nyt sitä tummentamista kun joku sen neuvoi. Eli voi olla että tässä on sitten vaan hassuja tähtösiä...

*vaipattomuudesta* Minähän siitä kirjoitin. Mitään omakohtaista kokemusta ei hommasta ole, mutta jossain vauva-lehdessäkin oli siitä juttu. ja lisää tietoa löytyy netistä googlaamalla ja esim. osoittesta

http://www.kestovaippa.fi/vaipaton.htm

Työkaveri kertoi, että sen kaveri kokeili sitä ja vauva on nyt kolmen kuukauden ikäisenä jo ihan vaipaton. Saman kaverin synnytys (esikoinen) oli kuulemma tosin kestänyt jotain kaksi tuntia ja ollut lähes kivuton. Ihmetteli sitten, että mitä ihmettä siitä synnytyksestä vouhkataan. Eli ehkä tuo vaipattomuuskaan ei kaikilla onnistu yhtä hyvin :)

Mutta vauvalehden esimerkkiäiti oli aloittanut heti sairaalassa vaipattomuuden. Itse ajattelin kyllä odottaan pari viikkoa niin ehtii tulla vähän varmuutta sen vauvan käsittelyyn. Ideana siinä ymmärtääkseni, että vauva viedään semmoisina aikoina kun ruukaa pissata lavuarin päälle ilman pöksyjä ja sitten kun pissa tulee niin sanotaan pisspiss niin kauan kuin pissaa tulee. Muutenkin jos vauva alkaa esim. hoitopöydällä pissaamaan niin pitää hokea tuota pisspiss niin kauan kuin pissaa tulee. Kai vauva sitten oppii vähitellen pissaamaan "käskettäessä", kun niiden juttujen mukaan mieluummin pissaakin muuten kuin vaippaan. Ilmeisesti myös vauvan ilmeistä ja eleistä voi oppia, koska meinaa pissata ja sitten taas lavuaarille. No vaivaahan tuo vaatii, eli jos on muuten vaikea vauva niin voi loppua alkuunsa, mutta mikäpäs siinä muuten kokeillessa.

*lirahtelusta* joku kirjoitteli ja mulla myös semmoista ällöttävää vaaleankeltaista limaa valunut jo perjantaista alkaen. Sitä lirahtaa pöksyyn aina kerralla semmoinen löräys. Ja yleensä just silloin kun on ottanut siteen pois ja vaihtanut puhtaat alkkarit :( Välillä se on semmoista yökköliisteriä tosiaan ja nyt on ollut paljon vetisempääkin lirahtelua. Mahtaakohan olla sitä limatulppaa tai kenties lapsivettäkin? Vai voiko olla vaan valkovuotoa. Pissaa se tuskin on kun lirahtaa monesti just kun on käynyt vessassa, eikä sitäpaitsi haise pissalle.

Ton vuodon takia ei oikein sänkyhommatkaan innosta, vaikka piti niitä alkaa urakalla harrastamaan, ettei ehdi paisua enää hirveästi tuon neljän kilon tuo veijasi. no, onneksi tuli nyt tuo kyykkypyörittely, jota pitää mahd. pian päästä kokeilemaan :)

Aliisa ja oliko se nyt 38+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/164 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään asiaa taaskaan ole, mutta pitää jonkinlainen ilmoittautuminen tehdä, että täällä ollaan edelleen.

Yritin sitä pyllyn pyöritystä, mutta olen niin huonossa kunnossa, että en pysty siihen! =( Nivusiin sattuu, eikä muutenkaan jalat kanna sellaisessa asennossa. Pari pyöräytystä ei oikein taida edesauttaa tilannetta.. =/ No, on nuo aiemmatkin käynnistyneet ihan itsekseen, joten eiköhän tämäkin (hope so!).

Tuo vauvan vaipattomuus lähinnä naurattaa minua (ei millään pahalla ketään kohtaan!). Hienoa, jos joku siinä onnistuu. =)

Minnikki ♥ tutteri 39

44/164 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Aliisa:* sulla taitaa limatulppa sieltä vuotaa. Oli mulla viimeksi juuri kuvailemasilaista "ihanaa" tököttiä... ja mulla sitä tosiaan tuli sen 5vrk ennenkuin supistukset alkoi. Toivottavasti siis pääsisit tällä viikolla jo synnyttämään :)

*vaipattomuudesta* mulla ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta tiedän kolme perhettä missä sitä on harrastettu ihan hyvin tuloksin, ovat sukulaisperheitä keskenään joista yksi tunnetaan paremmin ja siellä on 2v esikonen ollut kuiva jo hyvän aikaa. En tiedä olisiko minusta siihen, ainakaan kun lapsia on enemmän ja touhua riittää muutenkin, mutta jännältä kuulostaa!

Mua alkoi kiinnostaa *kestoista* nuo fuzzi bunzit, tekisi mieli tilata edes yksi kokeeksi jostain. Tosin niitä ehtii kyllä kokeilla myöhemminkin, kun alussa tuskin tulee vielä käytettyä muita kuin niitä harsoja. Kahlasin yksi yö läpi kestovaippayhdistyksen sivutkin ja sillä jäsenmaksulla (10e/vuosi) sai jostain nettikaupoista postikuluitta tilata kestovaippoja, niin se olisi jo minusta melkein kannattavaa... En tiedä tuleeko tässä enää ommeltua yhtään mitään itse, kun miehenkin työt alkaa huomenna taas.

Meilläkin tosiaan mies tekee kahta työtä, toista arkipäivisin ja toinen on sitten tuolla pelastustoimen puolella joten niistä töistä ei voi mitään varmaa sanoa, koska usein vaikka kuinka on suunniteltu koti-iltaa tai viikonloppua tai vaikka rauhallista yötä, niin se muuttuukin ihan muuksi.

*Kyykkyilystä* täytyy sanoa sen verran, että mielestäni jo se syväkyykyssä "istuminen" vaikuttaa tuonne alakertaan. Myös *terapia/jumppapallolla* istuminen auttaa avaamaan lantion lihaksia, siinä on ihan mukava pyöritellä lantiota kun paino ei ole pelkästään jalkojen päällä (pitäisikin passittaa mies laittamaan ilmaa tuohon palloon, kun on pari vuotta muuton jälkeen ollut tyhjänä...)

mitähän mun vielä piti sanoa kun lapset häiritsee koko ajan, no, täytyy mennä niiden kanssa kylpyyn nyt kun alkavat riehaantua.

Öitä kaikille! Tosin minäkin valvon, kuin kukko olen pystyssä aina kun kello lyö viisi ja aamulla taas ihan raunio... Toissa yö oli aivan hirveä, viime yö meni paremmin mutta nyt kun nukuin päiväunet niin turha odottaa unihiekkaa silmiin taas ensi yönä...

eikkuli 37+4 (kulukaa nyt päivät vähän nopeampaa...)

Vierailija
45/164 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä taas vaan taustaillut..Kiirettä on pitänyt ,niin en ole saanu aikaseksi mitään kirjotella. Tosiaan minäkin ihmettelin että eikö niitä tammivauvoja meidän porukasta ole jo tupsahdellut? Lupaan itse käydä niin pian kuin mahdollista edes ilmoittamassa että uusi tammikki on maailmassa.

Kestovaippailusta on ollut puhetta..valitettavasti luulen ettei itsestäni siihen olisi..Olen kyllä usein ajatellut, mutta kun tuntuu että tuo pyykkikone laulaa jo aivan liian monta kertaapäivässä, niin ehkä minä sitten säästän siinä osaltani luontoa kun en huruta vettä,sähköä jne non stoppina..Mutta vaipoissa on sitten se maatuminen...Pitääkin metsästää niitä "egovaippoja" . Varmana täältä pääkaupunki seudulta löytyy!

Vauvan vaatteet ja sänky on vasta nyt laitettu. Eilen sain kaiken valmiiksi. Mulla ei jostain syystä aikasemmin ollut edes intoa alkaa niitä laittelemaan..Mutta turhaapa tuo oliskin näköjään olut kun tässä vielä yhtenä kappaleena ollaan :) Ja eihän tässä kiirus tavallaan ole..Viikko 38 alkaa huomenna..Mutta toisaalta sitten yht'äkkiä voikin tulla kiirus ( Sori,,savolaisveri varmaan vaikuttaa..."suattaapa tuo olla niinni,taekka sitten ei")

Mä olen harrastanut sitä kyykkimistä kans hieman. Sain kyykkimisneuvon neuvolasta tokaa odottaessani. En tosin kauheen kauaa pysty kun tuntuu ettei veri kierrä ja painaa ikävästi jonnekkin nivusiin..Ja samalla tuntuu että koko ropponen pullistuu ja paukkuu.

Monet täällä näköjään valvoskelee..Mulla on ollut sen asian suhteen aika hyvin asiat. Tosin nyt viime aikoina juuri kun nukahdan, alkaa jalkoja ikävästi pakottamaan. Sitten ottaa aikaa että uni tulee. Mutta tyyny jalkojen välissä vähän helpottaa nukkumista. Univelkaa mulle sen sijaan on aiheuttanut nyt kahtena peräkkäisenä yönä kuopus jolla on hampaita taas tulossa. Mutta pian se taas helpottaa. Toivon niin.

Nyt iltapalan laittoon...ja sitten relax.

Lykkyä pyttyyn meille kaikille synnytyksiin!!!

-mamti ja wauwa 37+6

Vierailija
46/164 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kuulu sitten mitään uutta taivaan alla. Oma (.) voi hyvin. Pieniä nippailuja silloin tällöin, paineen tunnetta lantiossa ja supistelujakin on alkanut olemaan, joten kaipa tämä tästä vähiteleen johonkin suuntaan etenee.

Huomenna alkaa arki pitkän loman jälkeen eli isot menevät kouluun ja mies töihin. Torstaina näyttäisi olevan neuvola, voihan hirvitys mitähän tuo puntari näyttää jouluherkuttelujen jälkeen en edes uskalla ajatella etukäteen...

Pää lyö nyt tyhjää pitkän päivän päätteeksi, joten viisainta jättää muiden juttujen kommentointi huomiselle.

Unihiekkaa kaikille silmiin, sairastelijoille paranemisia ja supistuksia kaikille niitä haluaville.

KainoElvi ja kaunokainen 36+4

47/164 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin miehen nukuttamaan lapset yläkertaan, mahtaa olla "tyytyväinen" kun huomaa että missäs mamman aika sillä välin taas kului ;)

*Blommalle* piti sanoa, että minulla oli viime neuvolassa viikko sitten painoa kertynyt mittariin sen 20,5kg, eli et ole ainoa joka pääsee kolmannelle kymmenelle lisäkilolle :S Aika samoissa kertymät on olleet molempien aikaisempienkin raskausaikana, tosin esikoista lähdettiin näillä puntarin lukemilla jo synnyttämään, kakkonen meni tästä vielä 10kg eteenpäin kun lähtöpainoakin oli sen verran enemmän. Mutta välissä kävin jo keveämpänä kuin ennen ensimmäistäkään raskautta, joten en ole yhtään huolehtinut asian tolasta tällä kertaa. Juoksulenkille ja lempiohjaajani jumppaan palaa mieli...

Eilen sain sitten ensimmäistä kertaa kuulla, mitä "pitää tehdä" kun haluaa synnyttämään (eli kehoitus petipuuhia harrastaa). Kertojana oli 72-v miehen sukulaistäti, ja ajattelin että halleluujaa, taasko tämä alkaa... Viimeksi kun raskaus meni sen 2 viikkoa yli ja asuttiin vielä pienemmällä paikkakunnalla, niin oli aivan kärsimysnäytelmää käydä kaupassa kun KAIKKI sitä hokivat. Halusivat varmaan kuulla, että harrastettu on :P vaan eipä siitä mitään apua ollut. Ei se nyt minua haittaa jos halutaan "auttaa" mutta kyllä siinä vaiheessa kun ikäeroa neuvojaan alkaa olla riittävästi tai joku mies neuvoo, niin alkaa ahdistaa!

Mutta öitä kaikille kukkujille. Ihan vinkiksi, että kyllä ne yöt vielä risaisemmiksi tästä muuttuvat, ikävä kyllä... että nautitaan edes näistä rippeistä :/

eikkuli 37+4 edelleen

Vierailija
48/164 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos oikein muistan, niin joku kyseli joskus kudontaohjeita villahousuille(?) - kuulemma täällä on omaan käyttöön ilmaiseksi saatavilla ohje (englanninkieliset sivut, itselläni ei kieli taivu): http://hyenacart.com/FernandFaerie/index.php?c=10&p=69661

Vierailija
49/164 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kyykkyilystä piti vielä kysyä, että miten se siis onnistuu, tai miten se pitää tehdä? :) Tahtois kokeilemaan sitä.

Vierailija
50/164 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa tullut nyt sellaista kellertävää vuotoa ainakin viikon ajan, yleensä aina heti sen jälkeen, kun on käynyt vessassa ja saanut uuden siteen laitettua. Liekö sitten juuri sitä limatulppaa. Muuten on koko raskauden ajan tullut todella runsasta valkovuotoa, mutta kyllä tossa tosiaan jo eron huomaa, kun tulee paljon kerralla, ja just kun on veskissä käynyt. Välillä saa vaihtaa kolmekin kertaa siteen tunnin sisällä. :D

Tänään olin äitipolilla sydänkäyrissä jonkin aikaa, ja sydänäänet näyttivät tosi hyviltä. Huomenna olisi neuvola ja mun pitää sieltä pyytääkin sitten lähete verikokeeseen, niin ottavat asat ja alat uudelleen, sekä nuo sappihappoarvot.

Nyt sitten odottelen ihan innoissani, että pääsis jo synnyttämään, tosin mulle tullut sellanen olo, että saattais mennä ylikin tuo. Jotenkin en vain osaa ajatella, että voisi olla kahen viikon sisällä vauva kainalossa. :) Tai jopa viikon. :))

Päikkärit nukuin tänään, joten ei uni varmaan tule vielä moneen tuntiin, mutta pitää mennä silti kokeilemaan.

Huomenna tulen kertoilemaan neuvolakuulumisia.

Jadmiras ja pikkutyttö 38 tasan :))

Vierailija
51/164 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukuin erinomaisesti viime yön. Pakko hehkuttaa! Toisaalta olin eilen niin huonovointinen, mm. oksensin, joten pakko kai oli lepoa hieman ottaakin.

Rauhallisen oloista kaikin puolin, joten ei merkkejä synnytyksestä. Toissa yönä nippaili selkää oudosti, mutta se meni ohi.

Siivoilin eilen kotia ahkerasti.. Kuurasin vessan lattialaattojen välitkin vanhalla tiskiharjalla. Tänään ajattelin imuroida loput huoneet ja pesaista lattiat niistä.. Onpahan sitten ainakin tehty ennen sairaalaan lähtöä, vaikka toki kissat ehtii kunnon siivon järjestään moneen kertaan.

Limoista on ollut puhetta. Mulla ei tuu mitään. Ei edes valkovuotoa enää. Omituista.

Kaikki hokee meille kolmen S:n tekniikkaa.. Vastaan aina kuuliaisesti ettei oo saunaa, seksi ei vaan jaksa kiinnostaa ja siivota nyt on pakko koko ajan vähän. Uskon, että lapsi tulee sitten kun siltä tuntuu.. ei sitä sieltä väkisin ominkonstein ulos saa. Eikä mulla niin kiire olekaan. Viimeistään kahden viikon päästä se on sylissä kuitenkin sitten :)

Nyt tuli vaan omaa napaa ja paljon, mutta koittakaa jaksaa lukea. Jaksamisia kaikille ja toivotaan, että tammivauvoja alkaa putkahteleen. Mies haluaa läppärin sairaalaan joten eiköhän sieltäkin sitten kuulumisia tule.

Vierailija
52/164 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös erinomaisesti nukuttu yö takana, kerrankin :) Kyykkyharjoituksia on täälläkin tehty. *Jadmiras*: Oikein levee haara-asento ja sitten vaan alhaalla pyörittämään peppua :)

Eilen illalla olin kyllä niin tuskissani sohvalla että jopa mies ekaa kerran alko huolestumaan että "supisteleeko noin kovaa": Nimittäin jotain tuolla kohdunsuulla tapahtuu kun oli kuin puukolla olisi pistetty... huh, sai oikein olla naama irveessä kestää ne kivut. Mut kaikki kipu on kotia päin, siitä lähdetään!

On kyllä muuten niin rauhallinen olo, eikä esim. yhtä väsyksissä kuin joulun tienoilla. Rauta lienee tepsinyt ja hb noussut.

Oikein mukavata pakkaspäivää, tänään pitää ulkoilla oikein urakalla lasten kanssa kun eilinen päivä meni siivotessa ;)

Vauvauutisia kyllä kaivattaisiin - ottakaahan kaikki sydämen asiaksi tulla ilmoittamaan vauvauutisia, niitähän täällä kaikki odotellaan - synnytyskertomukset on (tavallisesti) mukavaa luettavaa!

Dazka 38+2

Vierailija
53/164 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on nukkunut yönsä hyvin, minä en todellakaan. Siis en oo nukkunut varmaan kun tunnin :( Eka en saanut unta ja sit ku olisin saanut unta niin tuli hätä ja eikun vessaan. Klo 4 meidän kakkonen päätti sit herätä en kyl tajuu miksi..otin viereen ja olen torkkunut kun toinen on repinyt minua hiuksista ja kutittanut selkää. Klo 7 sit noustiin kaikki kolme. Keitin vahvaa kahvia. Yöllä oli mulla muuten sellasta menkkamaista aaltoilevaa kipua selässä jonkin aika mut meni sit ohi, Höh

Nyt juon vahvaa kahvia ja yritän pysyä hereillä... (.) myllertää ihan kauheasti siis senkin takia jo tuo nukkuminen hankalaa.

Anteeksi tämä valitus viesti mut nyt kyllä olisin ihan valmis synnyttään ku pääsee vähäksi aikaan lepäämään sairaalaan... vaikka kyllä on nyt jo alkanut kauhistuttamaan tuleva synnytys ja supistukset ja sit ne aivan kamalat jälkisupistukset jotka mun mielestä oli melkeen pahempia kun ne synnytyspoltot.

Toivottavasti muilla on alkanut aamu paremmin kun minulla

T:L&A 38+2

Vierailija
54/164 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin pääsin taas koneelle vaikka eipä täältäkään suunnalta juuri mitään uutta kuulu. Neuvolassa kaikki oli hyvin ja painoakaan ei enää kerry ihan sitä 1.5kg/vk vaan on tasaantunut. Vauvakaan ei kuulemma ole mikään "jätti" vaikka ihan "hyvän kokoiseksi" sitä jo veikattiin. Nukahdan iltaisin ennenkuin pää osuu tyynyyn ja vessaheräämisistä huolimatta uni tulee takaisin nopeasti. Päivisin olo alkaa vaan tuskastuttamaan kun mitään ei jaksa tehdä ja vauvalehtien lukeminenkin jo tympii. Kaikenmaailman leffat on katsottu ja kirjoihin ei jaksa keskittyä. LA on ihan muutaman päivän päästä mutta mitään merkkiä ei ole että aikoihin jotain tapahtuisi. Tänään kyllä ajattelin kokeilla tuota pepun heiluttelua...kuulostaa niin hauskalta!

Lelu ja Massuli 39+2

Vierailija
55/164 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ois pitänyt aamusta mennä verenpainetta mittauttaan, mut vähän nukuin pommiin.. nukuin NIIN pirun huonosti yön, että ei päässyt ylös. No soitin sinne ja meen sitten iltapäivällä. Mä oon nyt nukkunut monet yöt tosi huonosti ja varmaan vaan pahenee.. varsinkin sitten vauvan synnyttyä ;)

Näin viime yönä unta, et meille synty vauva ja se oli tuskaa.. en muista kumpi siinä tuli, kun tais siitä unesta jäädä se kipu päällimmäisenä mieleen ja sitten se istukan syntyminen meinas unohtuakin.. ja pelkäsin ettei irtoo, kun oli vähän tiukassa esikoisen synnytyksessä, *joten pieniä pelkotiloja rupee nouseen vissiin loppua kohden* :/

Mulla on ollut nyt joka päivä menkkakipuiluja, et tuntuu ihan selässäkin, mut ei mitään pahoja vie ja ihan muutamia vaan.. mut josko jotain ois tapahtumassa kohdunsuulla.. vaikka ei tää ennen laskettua tuolta pihalle tuu!

Ei kait muuta kuin kahville, hetkeks vie huiliin ennen ulkoilua (hirvee pakkanen, niin ei viitti ees vie lähtee), sitten käyn sie neuvolassa.. jos sie on jotain erikoista, niin tuun raportoimaan, muuten sit taas joskus, kun asiaa.. vaikka ei nytkään ollut :)

Taitaa tulla ennätyspitkä pino tästä, kun nyt jo ke ja jos saatais tähän jonkun vauvauutinen ees, niin sitten riittää innokkaita onnittelijoita :D On ollut vauvauutiset vähän vähissä, joka ihmetyttää.. Helistimien pinoo oon käynyt lukemassa myös, niin siellä on jo uutisia sadellut tasasesti joulukuulta. Tännekin siis niitä vauvoja lisää!

Emmuli rv TASAN 37

Vierailija
56/164 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, olen satunnaisesti taustailut alkuilmoittautumisen jälkeen.

Tänään 39 viikkoa täynnä ja ajattelin, että nyt kirjoitan minäkin jotain.

Maanantaina olin neuvolassa ja vauva ei vielä ollut kiinnittynyt joten tässä ei kai ole vielä toivoa jakautumisesta. Esikko syntyi 40+3, mennee tämänkin kanssa varmaan sitten yliajalle.

Huonot unet vaivaavat täälläkin, alkuillasta tuntuu, että kuolee väsymykseen mutta sitten kun pääsee sänkyyn, ei uni tulekaan ennen aamuyötä. Onneksi pystyy päivällä lepäämään kun esikoinen on hoidossa.

Flunssaa useat tuntuvat täällä valittavan, mulla on varmaan ennätys, olen pidellyt flunssaa jo kolmatta kuukautta, oikeastaan siitä lähtien kun pahoinvointi loppui, joten tämän raskauden aikana ei ole ollut juurikaan niiitä päiviä, milloin olisi "elämänsä kunnossa".

Joku mainitsi niistä ekovaipoista, niitä pitäisi saada ekokauppojen lisäksi Prismoista, . Kuitenkin niiden ekologisuus on hieman näennäistä, koska niitä ei voi hygieniasyistä laittaa biojätteeseen, vaikka hajoavia olisivatkin. Kaatopaikalla biohajoava materiaali on jopa haitallisempaa kuin perinteinen vaippa hapettomissa oloissa vapautuvan metaanin vuoksi. Eli ekovaippojen ekologisuus rajoittuu uusiutuvan raaka-aineen (maissikuitu, puumassa) käyttöön, onhan sekin jotain.

Linkki jos kiinnostaa: http://www.naty.com/naty.aspx

Kaunista pakkaspäivää kaikille toivoo

pinelli ja "sisko"

Vierailija
57/164 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinenko sanoa että tyyntä myrskyn edellä, oma (.) pullistelee ja paukkuu suhteellisen rauhallista on, liitoskivut ovat aivan kamalat (luulin joskus niistä ennenkin kärsineeni mutta nämä ovat jotain aivan omaa luokkaansa). Muuten olotila on ihan ok, väsyttää kylläkin ja iltasella on mukavaa vaan pötkötellä, nukkuminenkin onnistuu jotenkuten...kääntyminen ei :D. Mutta eiköhän tässä pullistella aika varmasti loppusuoralle asti voidaan mennä jopa ylikin, junjori kun syntyi 40+3 ja aikaisemmat 39+5. Mutta eipä tässä kiirettä.

Kehto on kasattu ja odottaa petaamista, tänään ostin liivinsuojia ja vanulappuja, joten eiköhän kaikki hankinnat ole nyt tehty.

Näin unta että vauva syntyi ja oli POIKA, vähän mä kyllä nauran jos pikkuinen kaikista tyttö vakuutteluista huolimatta olisi sen pippelin kasvattanut :x meillä kulkee sitten poika pinkeissä vaatteissa.

Huomenna olis lääkäri+ kontrolli ultra äippä polilla ja perjantaina pitäisi käydä otattamassa viimeinen vasta-aine verikoe neuvolassa...ettei jää näin viimetippaan. Vähän jännittää kuinka päin pikkuinen masussa tällä hetkellä on , mahtuu vieläkin vallan mainiosti heittämään kuperkeikkaa ( se ei tunnu mukavalta)...mutta eiköhän hänkin piakkoin rauhoitu ja asetu paikoilleen. Muuten kyllä kaikki vauvat ovat laskeutuneet vasta sinä päivänä kun ovat syntyneet joten korkealta ja kovaa tullaan.

Kestoillut olen junjorin kanssa aika menestyksekkäästi, tällä hetkellä käytössä fuzzibuntsit jotka tuollaisella liikkuvalla taaperolla ovat aikas hyvät.

Uudelle vauvalle on kasa flanelletteja- äippä pakkauksesta ja niiden mallilla ommeltuja omatekemiä flanelli vaippoja, lisäksi harsot, ja muutamat tirsokkaat, Sekä vino pino merinovilliksiä, ruskovillan villiksiä, parit hahtuvat, sekä pul kuoria...enköhän näillä sitten pärjää aluksi...harsot kyllä ovat melkeinmpä parhaat maitokakan kaappaajat ja villikset pitävät kosteuden.

Jaahas nyt sitten täytyy rynnätä lihakeiton tekoon kohta on taas pöydän ääressä lauma nälkäisiä muksuja...kun koululaiset kotiutuvat.

Poksahdelkaapas jo niin saadaan lisää vauvauutisia :D

JB72 & KeKe rv 36+5

Vierailija
58/164 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on joulu juhlittu pois alta kun loppiainenkin on vietetty. Sain eilen kasattua kuusen sun muut joulukoristeet kaappeihin, paitti suklaita on vielä tuhoamatta ;)

Valvottu on öitä täällä, levottomat jalat ja kaameat liitoskivut alhaalla saavat asennot tuntumaan niin kauheilta etä on pakko nousta lukemaan välillä jumppapallon päälle. Odotan ku kuuta nousevaa sitä yötä kun pääsee mahalleen nukkumaan.

Tänään neuvolassa kaikki ok, kaverin sykkeet rauhottunut ja sf-mitta pienentynyt muutaman sentin. Varmuuden vuoksi kirjotti labraan lähetteen kun vasemman kyljen alta pistelly (sappi?) ja kutina alkanu ympäri kroppaa..Huomenna siis verikokeisiin. Paino on pysyny samassa, ei siis ole noussut viime kerrasta...huoh. Sillä koko raskauden aikana on sitä tullut jo 23 kg. Joten varastossa on rasvaa. Nyt pötköttelemään ja oottelemaan vauva tulossa ohjelmaa, onko muita jotka täyttää sillä päivä ohjelmaansa?

rv 38

Vierailija
59/164 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana toivottelen kaikille huonojen unien/unettomuuden kanssa painiville jaksamsia. Mulla on tällä hetkellä tuo nukkuminen aika hyvällä mallilla (kop, kop koputan täällä samalla kiivaasti puuta eli omaa päätäni:). Aivan liian myöhään illalla edelleen menen nukkumaan (tästä toki voin vaan syyttää itseääni) ja yöllä heräilen useamman kerran vessaan ja lasten vuoksi, mutta se valvominen on nyt jostain syystä ollut vähäisempää ja unta riittää aamuisinkin ihan niin kauan kuin mahdollisuus siihen vain on.

Nostan hattua teille kaikille kestoilijoille. Itse olen kertakaikkisen laska ja saamaton käyttämään noita kestovaippoja, joten kertiksillä mennään tälläkin kertaa.

Mukavia kuulumisia on moni saanut kokoarviosta, hyvä niin. Toivottavasti kaikkien kutinoista kärsivien tilanne pysyy rauhallisina. Supistuksia toviottelen niitä haluaville.

Oma (.) voi hyvin. Entiseen malliin mennä porskutetaan . Ihan rauhassa siis voin jatkaa viikkojen lisääntymisen odottelua ja miljoona pakollista hommaakin on vielä tekemättä, joten mitään kiirettä ei kaukokaisen tarvitse mun puolestani pitää (ääni kellossa asian suhteen voi ollakin sitten ihan toinen kun lähestytään oikeasti tuota tammikuun loppua).

Nyt täytyy minunkin siirtyä tuonne keittiöhommiin. Ihanan rauhallinen päivä ollaankin saatu pienempien kanssa viettää kun saatiin "häädettyä" mies ja koululaiset sorvin ääreen. Illalla meinasin lähteä kauhistuttamaan immeisiä jumpalle, siitäkin pitää nauttia vielä niin kauan kuin se mahdollista on:).

Voimaa viikkoon kaikille tasapuolisesti

t:KainoElvi ja kaunokainen 36+5

Vierailija
60/164 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAAS uusi neuvolatäti! Painoa tullut nyt 950g viikossa lisää, sf-mitaksi saatiin 36, rr 120/70, hemppari noussut nyt 122:teen ja pissat oli plussalla. Sain lähetteen huomiseksi verikokeisiin, jossa otetaan uusiksi nuo alat ja asat, sekä se sappihappoarvot.

Kaikki muuten ihan hyvin, vauva liikkuu vielä ihan sikana.

Viime yönä sainkin nukuttua ihan hyvin alkuvaikeuksien jälkeen. Sänkyyn kun menin, uni tulikin heti, eikä tarvinu pyöriskellä. :)

Nuhakin alkanut jo hieman hellittää, nyt vain tuo limainen yskä vielä vähän häiritsee.

Täällä kanssa odotellaan kuin kuuta nousevaa, että saisi taas nukkua mahalleen, mikään muu asento ei ole niin mieleinen.

Ihmettelen kanssa, kun ei ole vauvauutisia tullut vielä kuin kaksi, vaikka nyt mennään jo tammikuun seitsemättä päivää. Tai sitten ei olla vaan tultu tänne vielä kertomaan.

nyt menen pötkättelemään tuonne sohvalle, jos telkusta tulis jotain.

Hyviä vointeja kaikille ja vauvauutisia odotellen. :)

Jadmiras ja pikkutyttönen 38