( . ) TAMMIMASUJEN vko 2 ( . )
*Unetonta yötä leidit isoine masuinenne!*
Aloitin sitten ketjun, kun kuulemma viikko vaihtumassa... Eipä tuolla tunnu paljon merkitystä olevan, kun kotona kuitenkin tulee oltua.. Tai tietenkin mies lähtee muutaman tunnin päästä töihin, niin se ero huomisessa on että päivän vietän yksikseni.. Nuita linkkejä ym en osaa liittää, niin sen saa joku älykkäämpi tehdä :)
Yritin nukkumista, mutta tunnin makoiltuani luovutin ja tulin sohvalle mähöilemään ja surffaamaan netissä. Löysin ihan kivoja kestojen ja villiksien ohjeita ja tilasin itselleni jo imetysliivitkin. Tulee tällä menolla kalliiksi tämä unettomuus...
Flunssa kestäny jo yli viikon ja tympäsee jo ihan kunnolla. Nukun 1-2 tunnin pätkissä ja sitten valvoskelen jonku aikaa. Ei tätä kauaa enää kestä. Nyt sitten en saanu ollenkaan unta, mikä on todella ihmeellistä meikäläiselle. Olen aina ihmetelly unettomia, kun meillä on sukuvikana erityisen sikeät unenlahjat. No näköjään poikkeus vahvistaa säännön ja täällä minäkin nyt sitten unettomana kukun. Mitään ei oikein voi tehdäkään ettei äijä herää.
Kestoilusta ollu melko vilkasta juttua.. Minä sen aloitan (=olen suunnitellut aloittavani/yrittäväni) ihan puhtaasti sen jätemäärän takia. Hirvittää ajatella, kuinka paljon kertakäyttövaippoja tulisi käytettyä ja nakattua kaatopaikalle odottamaan vuotta 2200, jos vaikka silloin olisi edes osa niistä maatunut. Ei kiitos. Muutenkin kierrätän ja suurin osa vauvan tavaroistakin on kierrätettyjä juuri ympäristön takia.
Tehtiin vertailuja ja tilattiin itkuhälyttimeksi semmonen cobran joku lällärihommeli. Oli suunnilleen saman hintanen kun se philipsin halpisjuttu ja kantosäde 5km ja muitakin hienouksia. Mies tietenkin jo suunnitteli ottavansa sen kelkkailuun mukaan kun tulee semmoset korvanapitkin.. Itkuhälytintoiminto kuitenkin löytyy, mikä oli kriteeri ostolle. Ja sitä voi tosiaan käyttää sitten myöhemmin ihan muihinkin tarkoituksiin. Naurettiin,että vois olla kätsy kun toinen menee kauppaan, niin vois sen avulla selostaa ostoslistaa :D
Turvotus sen kun pahenee. Nyt on jo varvas kipeä ja vaikea kävellä, kun nähtävästi niin paljon nestettä kertyny. Jalat ku norsulla ja samoten kädet. Kohta on jo kelkkakengätkin liian pienet (puristaa jo), joten varmaan pitää ottaa käyttöön miehen 45 monot. Mies hiero mun jalkoja, niin oli sitten jo varpaanvälikin hankautunu rikki. Eipä niitä ite enää paljon tutkailla, kun maha edessä. Kunhan mitään pöpöjä ei tuota kautta tule.. Ja lymfaan en edelleenkään flunssan ja yskän takia ole päässy. Toivottavasti pian tästä tervehtyis.
Huomenna monellakin näyttää olevan kokoarvioita. Meillä synnytystapa/ kokoarvio viikon päästä. Saa sitten vauva syntyä, kun mulla riittää nuo raskausmultitabsit ens viikon tiistaille enkä uutta pakettia enää aijo ostaa. Että viikko armon aikaa tulla vauvelilla ulos. :D Nyt on kyllä viime päivinä tullu semmonen tunne, ettei tämä ennen helmikuuta liikahda mihinkään. Ja jos menee ihan viikolle 42, niin voi siis mennä vielä melkein 6 viikkoa!! Apua! Sitten seison jo vaikka päällään,että tulis ulos. On jo nyt niin tukala olo ja haluan nukkua mahallaan ja juoksematta joka välissä vessassa! Toiveajattelua...
Tulee taas niin paljon tekstiä, että parempi kun lopetan tähän. Pitää sitten joku päivä taas tulla tänne urputtamaan teidän iloksenne ;)
Nukkukaa hyvin ja sikeästi! Minäkin tästä sänkyä kohti suunnistan, josko se nukkumatti heittäis hiekat meikäläisenkin silmille ja saisin vaikka neljään asti nukkua yhtä putkea...
Hömppä ja typy 36+3
Kommentit (164)
Kävin siis tänään aamulla kontrollissa äitipolilla hieman kohonneen verenpaineen takia. Kaikki oli ok. Vauva liikkui hurjasti samalla kun otettiin sydänkäyrää. Kätilöä huvitti että eipä ainakaan vauvalla ole mitään hätää.
Painoarvio oli 3.3kg eli ihan hyvissä lukemissa mennään. Tosin lääkäri kyllä mainitsi että 500 grammaa saattaa ervio heittää suuntaan tai toiseen. Kohdunkaulaa oli jäljellä 2cm ja kohdunsuu oli auki 1cm. Mutta ilmeisesti tuosta ei voi vielä tehdä mitään päätelmiä siitä milloin syntyis.... Vai miten on kokeneemmat?
Nyt alkaa jo olla tukalat oltavat välillä tän mahan kanssa, vaikka ei hirveän iso olekkaan. Autoa on jo vähän hankala ajaa...
Voi kun olisi jo niin kiva lukea vauva uutisia. Vaikea uskoa että kukaan ei olisi vielä jakautunut.
T: Thilia-thalia ja maha 38+1
Mulla olis tänään rv 40 täynnä, eli LA-päivää viettelen. Neuvolassa kävin aamulla ja kaikki arvot oli normaalilukemissa. Muutamana yönä mulla on ollut selainen menkkakipujen tapainen polte tuolla selässä, mutta ei se koskaan voimistu niin että olo kävisi sietämättömäksi. Eli odotellaan vielä niitä oikeita supistuksia ja polttoja...
Yllättävän vähän tosiaan on vauvauutisia tänne vielä tupsahdellut, olisi jo niin kiva lukea vauvauutisia ja synnytystarinoita.
Tuskainen olo alkaa olemaan täälläkin ja kovasti odotan jo että vauva päättäisi luopua yksiöstään. Nyt ei kyllä enää jaksaisi kahta viikkoa odottaa...
Jaksamista kaikille!
On tuo nukkuminen kyllä jännää. Illalla nukahdin pariksi tunniksi ja sitten valvoskelin muutaman tunnin. Viideltä sitten nukahdin kun mies oli lähteny töihin ja heräsin vasta klo 10!!! Melkein hypähtelin onnesta. En edes muista milloin olen nuin pitkän pätkän viimeksi nukkunu yhteen putkeen. Ihanaa...
Näin unta, että Lootuskukkanen oli käynyt täällä kirjottamassa vauvauutisia. En muista kumpi oli, mutta pikaisesti kävi muka kertomassa jakautuneensa. Että miten on? ;) Töiden loputtua pari viikkoa näin joka yö töistä ja potilaistani unta, nyt sitten näköjään unet on siirtyneet tähän palstaan. Ehkä olen sitten vähän päässy töistä irti ja kun sijainen on maanantaina aloittanu, niin tiedän ettei pitäisi mitään hätää olla.. Enkä ole edes soittanu että miten siellä pärjätään ja onko kaikki potilaat hengissä! Kyllä ne sieltä soittaa jos jotain epäselvyyksiä ilmenee. Ehkä meikäläiselle tuli ihan oikeaan saumaan ero töistä, kun viimeiset pari vuotta on siellä olleet tosi rankkoja ja varmaan jotain loppuunpalamisen merkkejäkin alkoi ilmaantumaan. No joo. Meni taas ihan asian viereen juttu.
Kävin kylillä ja kahvilassa istuskelemassa. Oli ihana nähdä ihmisiä! Ja sitten tietenkin sorruin ruokakaupassa, kun joulusuklaat oli -50%. Nyt sitten geishaa pitäny mänkätä niin että äklöttää ja närästää ihan kunnolla. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.. No, täytynee alkaa kalakeiton tekoon ettei ihan makealla tule tätä päivää elettyä..
Eli yhteenvetona ei mitään uutta ja ihmeellistä minun elämääni täällä korvessa. On muuten mulla melkein 3 tunnin matka synnyttämään, että mistä sitä sitten ekakertalainen tietää lähteä ajoissa että ehtii? Toivon vaan että kaikki menis ok, kun jos jotain hätähommia tai ongelmia tulee, niin ampparimatkakin on tosi pitkä.. Mutta yritän siis olla ajattelematta asiaa.
Hömppä ja typy 36+5
Onko kellään tietoa, että voiko vauva nousta takaisin ylös jos on jo ollut kiinnittyneenä? Mulla oli maanantaina neuvolassa vauva todella alhaalla "aivan lähtökuopissa", mutta nyt peppu on ihan kylkiluissa eli korkeammalla kuin koskaan aikaisemmin on tuntunut. Nyt olo on ainakin todella tukala. Rakko on ahtaalla edelleen kyllä. Vauva on liikkunut koko päivän lukuunottamatta mun tunnin unosia.. Muuten on menty todella kovaa ja isosti, vaikka juuri eilen oli rauhallisten ja laiskojen liikkeiden päivä.
noffetus 40+4
Heippa kanssasisaret!
Meillä kehdossa tuhisee 29.12 käynnistyksellä maailmaan putkahtanut poikavauva. Synnytys meni hyvin, kalvot puhkaistiin suuren kokoarvion vuoksi Naistenklinikalla kokoarvioultran (arvio 4kg) jälkeen. 8h pakertamisen jälkeen (nopea avautuminen, pari hutiin mennyttä epiduraalia ja hengittelemällä suoritettu ponnistusvaihe) maailmaan syntyi 4,3 kg ja 51cm tuuheatukkainen poikavauva.
Synnytys oli Naistenklinikalla, minulla oli raskauden aikainen diabetes ja seuranta oli tiuhaa. Omat sokerit palasivat uomiinsa heti synnytyksen jälkeen, joskin niitä seuraillaan vielä jonkin aikaa tässä alkukuukausina.
Vauva voi hyvin mutta itse olen flunssassa. Eli synnytksen jälkeen pysytin jo heti istumaan (pari hassua tikkiä laitettiin, mutta ei oikeastaan kuin pari nirhamaa tullut synnytksessä) ja muutenkin olo oli tosi hyvä. Tämä tauti ja poskiontelontulehdus sen sijaan saavat olon tosi kurjaksi. Sain onneksi antibiootit, niiden tehoamisat tässä odottelen kuin kuuta nousevaa...
Onnea kaikille viimemetreillä oleville! Synnytys oli toisenkin kohdalla omalla älyvapaalla tavallaan mahtava kokemus, "ponnistusvaihe", joka kohdallani tällä kertaa oli lähinnä pari minuuttia sisään-ulos-hengittelyä (vrt. viime kerralla 2h rankkaa ponnistusta...) kruunasi kaiken.
Onnellinen kahden pojan äiti,
döner
Hyvä että kaikki meni hyvin ja poika on maailmassa :)
Toivottavasti paranet pian kuntoon flunssasta!
JA hyvä että kaikki meni hyvin.. Ihanaa nyt alkaa tulemaan siis vaaviuutisia!!!
Hömppä82: Täällä olen viellä yhtenä en viellä jakautunut vaikka niin jo toivoisin olevani :)
29.12. tjw---------------28v------1-------Jorvi
2.1. nanna80----------28v------3-------TAYS
2.1. -meea-87----------?--------1-------OYS
3.1. noffetus-----------26v------1--------TAYS
5.1. jasper08----------26v------3-------kättäri
6.1. trio------------------38v------3-------kättäri
7.1. Eno-Elmeri-------35v------2------Jorvi
7.1. uniq-----------------31v------1-------NKL
8.1. duffeli--------------34 v------2--------TYKS
9.1. Tii75----------------33v------2--------KOS
11.1. Anni09-----------31v-------1-------kättäri tai NKL
11.1 Annami-----------31v-------1-------
12.1. tepa84-----------24v-------1--------TAYS
12.1. Lelu----------------?--------1--------NKL
13.1. mae3-------------27v------3-------kättäri
13.1. ela----------------26v-------1--------TYKS
13.1. minnikki---------24v-------4--------SatKs
13.1. puhkarhu--------31v-------2-------LKS
14.1. pineli--------------37v------2-------kättäri
14.1. Ronjakasperi----32v-----1-------Oys
14.1. Niinanii------------34v------2------naistenklinikka?
15.1. 3xäippä74--------34v------5------Seks
15.1. footprint74--------34v------7-------?
15.1. äitiliini2004-------24v------3------kättäri
15.1. amelie-------------21v------1-------Oulu
15.1. Charlie------------32 v------2------ulkomaa
15.1. Sipis--------------41v.-------1------Porvoo
15.1 Uglyduck---------36v--------3------
16.1. IirisKukka--------?----------2--------NKL
16.1. aliisa71-----------?---------1---------NKL
17.1. Pinkspinks------26v-------2--------KOS
17.1. Kohka-------------31v-------2--------Seks
17.1. Laura 1981------26v-------3------tammisaari
17.1. UlMa----------------21v.-----1---------NKL
18.1. kesämamma83--24v------2--------SAS
18.1. winterangel--------31v-----1------------?
18.1. Mehiz---------------29v-------3-------OYS
19.1. Nasu----------------28v------6-------Jorvi
19.1. lootuskukkanen--27v------3------jorvi
19.1. Dazka---------------31v------3------VKS
19.1. Littlestar-----------31v-------1------ulkomaat
19.1. MOELPA-----------??v-------2---------?
19.1. hanski83----------25v-------1-------KHKS
20.1. Thilia-thalia-------26v-------1-------KSKS
20.1. Peppi_82----------25v-------3------OYS
20.1. Lila82--------------26v-------1--------NKL
20.1. penelope77------??v-------?-------SatKs
20.1. basilika5---------32v-------4-------kättäri
20.1. Salsatar----------27v------2--------OYS
20.1. Maaju------------33v-------2--------K-SKS
21.1. Peregriina------25v-------1--------TAYS
21.1. Jadmiras-------19v-------1---------Lohja
21.1. krista_81--------27v------1---------Lohja
21.1. mamti81---------27v------4------KOS
21.1. Salama-78------29v------1------KOKS
22.1. Sinnuli------------31v------1------Naistenklinikka
22.1. maimu------------24v------2------PKKS
22.1. Ahemo------------??v------3-----Hys
23.1. Vauhtiviuhti-------23v------1-----Hys
23.1. Ama-riia-----------27v------2------K-SKS
24.1. eikkuli80----------28v------3-------SEKS
25.1. milo84-------------23v------1------kättäri?
25.1. jonna-78----------29v------7-------PKKS
25.1. Blomma-76------32v------2------Lohja
25.1. raisa78------------29v------2-------PKKS
25.1. Mittu-maari-------26 v------2------TAYS
25.1. kerveli-------------33 v------1-------Jorvi
26.1. aino-maaria-----23v-------1--------Tays
26.1. vilivilijonkka------21v-------3-------pkks
26.1. Marie1981-------27v-------1--------HYS
26.1. MamaLady-------26v-------1------- ?
26.1. Shei---------------22v-------3------ulkomailla
27.1. pibii----------------33v-------2-----TYKS
27.1. Ahava---------------?---------2-----Naistenklinikka
28.1. Emmuli81--------27v-------2-----TAYS
28.1. pumpuli85-------23v-------1-------Seks
28.1. Stiina--------------31v-------2-------NKL
29.1. ukku---------------34v-------3-------TAYS
29.1. curious------------33v-------2-------PKKS
29.1. Pantsa------------31v-------2--------NKL
29.1. miuwau-----------33v-------3------SKS
30.1. hömppä82-------26v-------1------OYS
30.1. Minna_J----------30v-------3-------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------33v-------3-------KOS
30.1. KainoElvi---------37v------5---------?
30.1. Marlene-----------27 v------2-------TYKS
30.1. kotiäityli-----------37v-------3-------Jorvi
31.1. Jaffa76------------32v-------3-------KOS
31.1. JB72 --------------36v-------4-------K-HK
Syntyneet
19.12.2008 (38+2) kimmi, POIKA 2920g, 49cm
23.12.2008 (38+6) ninette98, TYTTÖ 3010 g, 49 cm
29.12.2008 (38+5) Döner78, POIKA 4300 g, 51 cm
Kuin myös muille joilla jostain päin jotain vaivaa ja känkkäränkkää löytyy!
Mä olen edelleen ihan valmis synnyttään ku en taivu, en pääse sängys/sohval kääntymää, autoilu on sairaan vaikeeta (varsinki meiän henkilöautol, pakettiautol sujuu hiukan paremmi) ja kävelykin on ku ois paskat housuis :( Blaah!!
Tänää ku katoin sen Vauva tulossa- ohjelman (vai mikä se nyt oli) ni tuli ihan KainoElvi mielee ku siin joku naikkone veti jumppaa kans iha viimesillää, viikoil 36 ja edellee :) Ja olin varpilki iha vihree kateudest samaa aikaa!
Tänää oli esikon eka hoitopäivä joululoman jälkee ja kivaa oli kuulema ollu. Mä en sil aikaa saanu aikaseks juuri mitää mut hänet haettuani jäätii ulos. Kolasin (vaihteeks) koko pihan ja innostuin jopa täyttämään puukopat täyteen... Tosin se ei tunnu millään muotoa näemmä missään, muualla ku että selkä on kipee ja polvet mustelmil kolan tuuppimisest, höh! Liitokset on myös sairaan kovil ja välil tuntuu ettei jalat taida olla kiinni ensinkää koko kropas enää.
(.) asukas muljaa pyllyään toisinaan minkä kerkeää ja toisinaan viettää siestaa. En osaa edes huolestua hiljasista ajoista ku esikko oli aikoinaan samaa sorttia. Raskauden puolivälistä alkaen on nappula aiheuttanu supparei ja varonu olen, ettei vahingos ala änkeemää ulos yksiöstää. Mut nyt, kun sais luvan kanssa tapahtua ja valmistautuu lähtemää (ku ämmät alennusmyynteihin) ni ei mitään kiirettä tunnu olevan... edelleen Blaah!
Nyt mä taidan men jumppaamaa hiuka toho CrossTrainerii. Sais jo ennakkoo alotettuu tota kuntoiluu ku koko raskaus on pitäny hissutella ja olla hiljaksii. Kun eipä tuota pientä tuolta näemmä mikää saa enää häädettyä...
HaliPusut ja RutistusSupistukset kaikille :D
Marlene ja muljaava nappula (rv??)
onnea dönerille poikavauvasta!
Mulla ei ole mitään tuntemuksia ett'ä vauva olis pian tulossa, no onhan tässä vielä kaksi viikkoa laskettuun aikaankin. Itse olen vaan jotenkin kyllästynyt odottamaan, tahtos jo niin vauvan tähän maailmaan:)
Nukkumisesta ootte puhuneet. mulla se on vaihtelevaa. välillä nukun suht hyvin, mitä nyt ravaan vessassa. Välillä ei sitten saa unta ja valvottaa.
Mulla on kestovaippoja ja aijon niitä kokeilla. käytän kyllä myös kertakäyttöjäkin. taidan tulla sellaseksi sekakäyttäjäksi. sain ystävältä ison kasan erilaisia kestoja, joten voin niitä sitten kokeilla ja katsoa miltä tuntuu. aijempaa kokemustakun asiasta ei ole.
piti ottaa kihlasormus pois sormesta, kun rupes tekeen tiukkaa. aijemmin ei ole ollut mitään turvotuksia ja ei nytkään ole oikeastaan ku sormissa. saa nähä kuinka loppu viikoissa käy.
muuten oma olo hyvä. vauvan liikkeet tekee aikas kipeää, muutenkin alapäätä vihloo ja on kuin hakattu olo. Kumartaminen on yhtä tuskaa, olo on niin kankea. supistellut ei ole vieläkään,eikä maha laskeutunut.
Hyviä vointeja kaikille ja toivotaan lisää niitä vauva uutisia:)
Onnittelut Dönerille pojasta!!!
Ja neuvolakuulumisia muiden tapaan: painosaldo nyt yht +9kg, sf-mitta 35, pissassa valk +, mut se on ollut joka kerta muulloinkin. Jos ei muuten, nii ihan lopussa sitte. RR normaali, ei turvotusta tms, joten ei huolta sen suhteen kumminkaan. Hb:kin oli nyt 139, ties mitä on oikeesti, kun viikko sitte oli kuitenki vaan 117. No kelpo lukema kumminki. Vähän oli th:n mielestä valahtanut alaspäin, vaikka ei kauheesti olossa tunnu. Liikkeitä satelee ja sykkeet oli hyvät, joten kaikki on kunnossa. Ei edes uutta aikaa antanut enää, kun viikon päästä pe on äitipoli + mahd. käynnistys.
Saas nähdä kuin akan käy. Pienen pientä paniikin poikasta lykkää takaraivosta, vaikka on viidettä jo tulossa. =) Nytkin paraikaa suppailee sillai hennosti, mutta kohtuu tiheesti, huomattavasti ja lyhyesti. Jos ne ees jotain sais aikaan tuolla alhaalla, niin hyvä ois. Uteliaaksikin eilen rupesin, ku saunan jälkeen piti kokeilla (ei muuten mikään helppo juttu ollenkaan) miltä kohdunsuu 'tuntuu'. Paikallaan oli (hekoheko =P) ja vähän aukikin, joten ei ihan raaka tilanne kumminkaan. Jos onnistuis keksimään jotain, joka sais tän touhun vauhtiin ennen käynnistystä. Olis vähän lempeempää touhua toivottavasti. Mut niinku sanoin, iski jo pupu pöksyyn. Yks ilta kokeilin nännihierontaa ja sain sillä aikaan pari ihan kunnon suppariakin. Ei vaan kantti kestänyt jatkaa pidempään, tiedä vaikka olis lähtö tullut... =D
Nyt ku koulut taas alko, on mun nukkumiseni suunnilleen 4h pätkiä hyvää unta. Herään yleensä eka 4 aikoihin ja käyn veskis, sit klo 8 isommat kouluun ja syön samalla mandariinin tms pientä. Tänäänki menin kyllä vielä sänkyyn pariksi tunniksi ottamaan tirsat, ku pienetki nukku. Heräsin sit puoli 11. Mä oon kyllä niin hyväunista sukua, ettei tarvi unta yleensä kauaa odotella, jos väsy on. Ja joskus jää veskis käynti kokonaan väliinki, ku ei kukaa tai mikää herätä.
Mutta se tästä romaanista, kokeilen mennä hetkeks ukon viereen pötkölleen, ku muksut tuijottaa porukalla töllöä. Tulevat kyllä sitte häiritteen, jos asiaa on.
Hyvää loppuviikkoa ja niitä vauvoja ja suppareita isot kopalliset!!!
Äippä ja neiti 39+0
Taas tulin kurkkimaan löytyskö vauvauutisia,mutta kovin te tunnutte niitä vauvoja pihtaavan=)
Meillä poju on pian jo 3 viikkoa!
Ollaan ravattu labrassa keltaisuuden vuoksi,onneksi nyt on kunnolla arvot lähteneet laskuun,eikä tartte poikaa enää kiusata.Sydän tutkittu kaksi kertaa,painoa yms muutaman kerran.
Mainiosti menee muutenkin.Nimeä mietitään kuumeisesti,ja ihan pihalla siinä puuhassa ollaan...mutta eiköhän se ratkea ennen ristiäisiä jotka joskus helmikuussa.
Vauveli on rauhallinen ja hyvä syömään,nukkumaan mennessä on itkeskelyaika,ja sitten nukkuukin n5h putkeen,päivällä vaan nukkuu.Ihana pieni ukkeli.
Just tuli tyttö 10v kaupungilta ja toi tullessaan ihanan pienen puvun,jonka oli yhdessä kaverinsa kanssa vauvalle ostanut,omilla rahoillansa,voi kun suloista!!Ja vauva on kyllä niin suosittu tässä perheessä että ei paremmin voisi olla.
Ihanaa että meitä yhdistää vuosi 2009 yuoreen vauvan perheenä,liittykäähän pian tammivauvan "omistajiksi",ja ihanaa uutta vuotta kaikille!
Kannatti tossa pari päivää sitten valitella huonosti sujuvia öitä,nyt oonkin nukkunut 2 viimeistä yötä ihan hyvin jaselvinnyt vain 1 vessakäynnillä/yö.Muutenkin tuntuu,että tuo vessassajuoksu on vähentynyt myös päiväsaikaan...
Tänään oli neuvola ja uutiset huonoja:verenpaine koholla,perjantaina täytyy mennä uuteen mittaukseen ja sf-mitta on kasvanut 4cm kahden viikon aikana,eli oli nyt 36cm.Siispä lähete äippäpolille ens viikoksi.Toisaalta kiva päästä näkemään vauvaa,kun hänet on tähän asti ultrattu vain se normaali 2 kertaa,eikä sukupuolesta saatu täyttä varmuutta....Jospa nyt loppumetreillä selviäisi sulupuoli,voisi sitten poistaa vaatevalikoimista "ne väärät vaatteet",heh!!Mutta kovasti jännittää tuo ensi viikon äippäpoli;onko vauva kooltaan iso vai onko vaan paljon lapsivettä,käynnistävätkö synnytyksen sitten pikimmiten???Muuten kyllä neuvolassa asiat oli ok;hb jo ihan hyvä,samoin vauvan sydänäänet ja painoakin mulle tullut vain 5 kg koko raskauden aikana(tosin lähtöpainoakin oli ihan kiitettävästi!).
Pitääpä kysäistä,onko kellään ollut käytössä noita Carena Easy- matkarattaita??Kysesssä siis semmoinen malli,jossa selkänojan saa makuuasentoon.Ajattelin sellaiset hankkia "kakkoskärryiksi",joihin voisi turvakaukalon laittaa ostosreissuilla sekä myös mahdollisesti kovan kantokopan hätätilanteessa esim.kun lähdetään reissuun anoppilaan,niin ei koko takakontti täyttyisi pelkistä vaunuista,kun mukaan tarvii kumminkin 5 hengen tavarat.Eli siis onko millaiset rattaat nuo käytössä???Tai suositelkaa joitakin muita rattaita,joissa selkänoja menee makuuasentoon!!!Meillä siis vaunuina Brion yhdistelmät kovalla kopalla ja isosiskoilla käytössä oli Brion Pony-rattaat,jotka muuten kyllä mun suosikit,mutta ei voi niihin vauvaa laittaa...
Mutta nyt siirryn taas sohvalle kera kirjastosta lainattujen KaksPlus-lehtien!
T:kotiäityli+ masukki rv 36+5
Tämä painuu nyt untenmaille, kun alkaa nälkä tulla, muttei mitään saa syödä ennen verikokeita..:(
Jadmiras ja pikkuinen 38
Tulihan niitä vauvauutisia! Toivottavasti pian saadaan lisää... Itsekin voisin vallan hyvin jo liittyä nyyttinsä saaneiden joukkoon. Ehkä jo mainitsinkin, että viime raskaudessa odottelin kaikessa rauhassa enkä yhtään kaivannut synnyttämään saati vauva-arjen rikkonaisia öitä, mutta nyt on pinna jotenkin tavattoman kireällä ja kärsivällisyys nollassa. Tämä ei kertakaikkiaan saa jatkua enää kuukautta!
En kyllä yhtään muista kirjoitinko jo aamulla tänne jotain vai olikos se nyt niin ettei tämä palsta suostunut vastaanottamaan mitään. Niin se taisi olla. (En ole yhtään dementtinen, mutta...)
Meilläkin tänään eka päivä lasten kanssa kotosalla kun mies aloitti työt. Illalla siivottiin yläkerta, minun tehtävä oli luututa lattiat. Tällä viikolla jos saisi alakerrankin "purkkiin" niin ei tarvisi enää kovin perusteellisesti puunata ennen synnytystä. Ilmoitin nimittäin miehelle, että nyt siivotaan tai, on siinä sekin vaihtoehto että te sitten siivoatte täällä sillä välin kun olen sairaalassa ;P ja kyllä tuli liikettä :D Ei kyllä mitään apua synnytyksen edistämiseen mistään siivoilusta... Kuten tuskin mistään muustakaan!
Mullakin on suurin ongelma tällä hetkellä tämä poskiontelotulehdus, joka ei mennyt viikon kuurilla kunnolla ohitse ja siitäkin on jo 2 viikkoa kun se kuuri loppui. Nokka on jatkuvasti tukossa enkä kunnolla kuulekaan mitään. Nyt olen kahtena aamuna oksentanut, kun yön aikana kertynyt lima on niin sitkeää ja lopulta tulee pelkkää verta. Tänään kävin fiksuna hoitamassa tämän ikävän homman pois päiväjärjestyksestä jo viideltä aamulla kun en muutenkaan saanut nukuttua, niin että ei häiriintynyt aamulääkkeen ottokaan kuten eilen kun piti arpoa, ehtikö jotain imeytyä vai ei ennen yrjömistä. Täytyy mainita asiasta äitipolilla perjantaina, toivottavasti gyne voi siihenkin ottaa kantaa ja tarvittaessa määrätä sitten jotain troppia.
Nyt voisi mennä koittamaan tuleeko uni kuinka pitkäksi aikaa tänä yönä, viime yö sujui kyllä suht nätisti kun nukuin jo yhdentoista aikoihin ja heräsin puoli neljältä, sitten tosin valvoinkin kolmisen tuntia. Onneksi lapset heräsivät vasta 9:ltä... Olisi kyllä mukava herätä niitä ennen aamuisin, vaikka jo miehen kanssa yhtä aikaa ennen 7:ää mutta se vaatisi kyllä aikaisemman nukkumaanmenon + vähän enemmän rauhallista unta. Ulkona pakkasessakin tarvottiin toista tuntia... ihanaa kun kuitenkin tuli tuota lunta, lapset tykkää kun on tekemistä ja onpa ainakin kaunista (vaikka okt:ssa myös työlästä...)!
Mutta huomisiin.
eikkuli 37+5
Tulihan niita vauva-uutisia lisaa. Ja toivottavasti pian lisaa (ja jos vaikka paasisi omiaankin kertomaan pian...!)
Taalla on kylmaa taman maan normaaleihin olosuhteisiin, hymyilyttaa uutiset kun kouluja on kiinni kun maassa on puoli senttia lunta ja mikaan muukaan ei oikein toimi. Meilla ei kuitenkaan ole lunta - olisi kylla ollut mukava sita saada tanne meillekin kun ei tana talvena tulla ollenkaan kaymaan Suomessa. Yleensa aina kaydaan helmi-maaliskuun vaihteessa lumilomalla.
Aikaisemmin pinossa oli jotain puhetta painonnoususta - kavin asken vaakalla, ei ihan mennyt se 20kg rikki, kilo jai puuttumaan mutta jos tassa viela menee reilu viikkokin odotellessa niin varmaan sita taas siihen paastaan. Esikoisestakin tuli tuo noin 20kg mutta ne lahti tosi nopsaan, siihen luotan nytkin vaikka ei samallalailla pitkille vaunulenkeille paasekaan kuin esikoisen kanssa kun 3-vuotias ei taida jaksaa innostua...
Unta kaivaten,
Charlie rv 38+6
Siis voi luoja kun sattui äsken sängystä ylösnouseminen, vihloi alapäätä niin saakelisti, että hyvä kun ei itku tullut.
Kokeilin tänään kanssa tuota nännihierontaa, muutamia supistuksia sain aikaiseksi, mutta ei mitenkään kovin voimakkaita ja ne loppuivat yhtä nopeaan kun alkoivatkin..:/ Huomen illalla kyllä aivan taatusti kokeilen tuota kyykkyilyä. :D
No joo, enpä nyt muuta tällä kertaa keksi, nukkumaan koitan mennä takasin. :)
Jadmiras ja tyttönen 38+1
Onpa hassua, että mulle tehtiin viikko sitten samassa paikassa sama neljän kilon kokoarvio kuin Dönerille ja Dönerille sitten käynnistettiin suuren koon vuoksi, mutta mulle ei aiheuttanut mitään toimenpiteitä, vaan kaikessa rauhassa tässä vaan sitten odotellaan. Ja kiva jos tuo Dönerinkin kokoarvio oli vielä vähän alakanttiin. Näen jo itseni punnertamassa viisikiloista maailmaan, kääk :/ Mitkään kolmen ässän käynnistysyritykset ei ole tuottaneet minkäänlaista supistelun poikastakaan. Ei myöskään nännien hieronnat tai kyykkypyöritykset. (Sen touhun jätän kyllä suosiolla notkeammille. En meinannut päästä enää ylös koko kyykystä kun eilen testailin :)
Noh tänään olisi tarkoitus rampata alennusmyyntejä ja tehdä vielä vihonviimeisiä vauvahankintoja, että jospa ne supistelut siitä intoutuisivat.
Aliisa 38+6
Kotiäityli: Meillä on nuo Carena Easy matkarattaat ollut käytössä jo 3,5 v ostettiin ne mökkireissua varten kun ei olisi yhdistelmät mahtunut konttiin mukaan kun muutenkin tavaraa piti saada mahtumaan mukaan :) Ovat meillä palvelleet tosi hyvin. Just kauppareissut ja pienet matkat on mennyt niillä. Ja nyt ne on ollut kakkosella käytössä pidemmillä kävelyreissuilla. Ovat vähäsen alkaneet narisemaan mutta siihen auttaa varmaan joku öljy :) Eli ainakin meillä siis ollut hyvät ja maksaneet itsensä takaisin kun jo kohta kolmannella lapsella käytössä...
Viime yö meni ihanasti siis oikeasti tänään on hyvä päivä, menin nukkumaan klo 22.30 ja saman tien sammuin sit heräsin vasta klo 5.15 kun ukko menossa töihin ja pikku ukko seiso sängyn vieressä. Otin pojan viereen ja aloin nukkumaan uudestaan jossain vaiheessa pikku ukko oli menny meidän makkarin viereiseen vessaan leikkimään kun siellä valo, siellä siis istui lattialla ja ajoi pikku autoilla....meidän sängystä näkee sinne vessaan suoraan.
En tiedä onko pikkunen nukkunut mutta kekseliäs on ollut ettei pimeässä tartte leikkiä.
Huomenna olisi taas neuvola....onneksi on luvattu että lauhtuu vähäsen muuten oon kyl syväjäässä kun sinne pääsen. Matkaa 1,5 km kävellen. Tylsää vaan kun ei oma terkka :( on pariin otteeseen ollut eri ja ei se vaan oo sama juttu. Mut minkä voi kun toisella liikaa asiakkaita, ei siis riitä ajat hänellä :(
Mukavaa Torstaita kaikille. Älkää tulko kipeäksi ennen synnytystä ja toivottavasti kaikki tulee terveeksi ennen sitä :)
T:Lootuskukkanen ja Aada 38+3 ( viellä kyllä jännittää onko aada aada?)
Tänään oli taas neuvolakäynti. Verenpaineet vähän nousseet mutta ei vielä hälyttävästi ja jonkun verran turvotusta. Terkka arvioi käsin vauvan kooksi että hänen mielestään on alle nelikilonen nyt. Hope so... Kuopuksen piti olla pieni mutta olikin yli 4 kg. Massaa tullut alusta pitäen nyt 8 kg. Taidan käydä napsimassa kohta vähän suklaata kunhan saan nuo pikkumiehet päiväunille.
Mies tällä viikolla iltavuorossa, nytkin lähti puolen päivän aikaan ja tulee joskus yöllä takasin. Illat aika rankkoja yksin lasten kanssa. Oon ollut iltasin tosi kipeä ja on supistellut kipeästi uudenvuodenpäivästä alkaen neljänä iltana mutta sitten tilanne on VALITETTAVASTI rauhottunut. Olisin kyllä valmis jo lähtemään synnyttämään. Pelottaa koko ajan enemmän tuo matka sairaalaan, 170 km. Kuopukseltakaan en ehtinyt siellä turhan kauan taivastelemaan kun jo synty. Toivottavasti kuitenkin ehin perille asti. Ja tänä viikonloppuna apujoukotkin lasten luokse kestää tulla 45 min. Elikkä luultavasti lauantainahan tulee sitten lähtö kun ottaa huomioon näitä pikku yksityiskohtia;)
Koitetaan jaksaa masujemme kanssa!
Terkuin Uglyduck 38+6