G: Hassuinta, mitä olet unenpuuteessasi vauva-aikana tehnyt?
Itse olen vain heijannut ostoskärryjä ja asetellut keräkaalia parempaan niskatukiasentoon sylissäni, mutta mitäs te olette tötöilleet?
Kommentit (115)
näitä sattuu ihan normaalistikin, ilman mitään vauva-aikaa..
Sitä kysyttiin jossain ja vsanoin nimekseni kaverini nimen!
mutta yksi noloimmista tämä:
Työntelin kaupassa rinta rottingilla vauvaa vaunuissa 1,5v esikoisen seistessä seisomalaudalla. Tein tärkeänä ostoksia ja ajattelin miten meidän lasten on pakko olla extrasuloisia, kun kaikki katsoo meitä.
Jossain vaiheessa paikalle tuli nuori kaljupäinen vertija ja alkoi tiukkaan sävyyn sanoa, ettei tuollainen sovi ja ihmiset kiusaantuu. Selittelin, etten ollut mitään varastanut. Paikalle tuli toinenkin vartija. Hän sanoi, että taidat olla tuore äiti ja vauva valvottaa? Jos ensi kerralla koittaisit muistaa laittaa vaatteet päälle, jooko?
Mulla oli päällä alkkarit, imetysliivit + maidonkerääjät ja miehen kulahtanut saunatakki aukinaisena päällä.
Nyt jo naurattaa, lapset on 4v ja 5v.
itsellä ei mitään pahoja. Olen unohtanut oman, miehen ja lapsen nimet, avannut oven ja tervehtinyt tulijaa sanomalla iloisesti isoon äneen "KUKKUU!", kuskannut roskista ties minne, tunkenut tissiä miehen korvaan ja silmään yöllä (ei samalla kertaa) vauvan itkiessä sekä yrittänyt syöttää miehelle jotain pilttisosetta (ei huolinut).
mutta yksi noloimmista tämä:
Työntelin kaupassa rinta rottingilla vauvaa vaunuissa 1,5v esikoisen seistessä seisomalaudalla. Tein tärkeänä ostoksia ja ajattelin miten meidän lasten on pakko olla extrasuloisia, kun kaikki katsoo meitä.
Jossain vaiheessa paikalle tuli nuori kaljupäinen vertija ja alkoi tiukkaan sävyyn sanoa, ettei tuollainen sovi ja ihmiset kiusaantuu. Selittelin, etten ollut mitään varastanut. Paikalle tuli toinenkin vartija. Hän sanoi, että taidat olla tuore äiti ja vauva valvottaa? Jos ensi kerralla koittaisit muistaa laittaa vaatteet päälle, jooko?
Mulla oli päällä alkkarit, imetysliivit + maidonkerääjät ja miehen kulahtanut saunatakki aukinaisena päällä.
Nyt jo naurattaa, lapset on 4v ja 5v.
että yritän survoa tuttia omaan suuhuni.
pari yötä sitten lämmitin vauvalle (2kk) lasangnea ajatellen että kyllähän niitä kiinteitä voisi jo kokeilla... onneksi havahduin ennen kun aloin sitä vauvalle syöttämään! meninpä sitten lämmittämään sitä maitoa.
olen kutsunut vauvaa koiran nimellä, unohtelen asioita ym.
näin: "Kulta, käytkö kattoo "tyttöä", kun sillä taitaa olla ilmaa mahassa?" tai muuta vastaavaa..
Mies on ihan unen tokkurassa tehnyt kapalon omasta peitostaan mahansa päälle ja ruvennut sitä aukasemaan ja sit säikähtäen herännyt ku tyttö ei ollu siellä :D
Ei ollu ei ku vauva on nukkunu aina omassa sängyssään :D
Söpöä
vuokra-asuntoon sarjoittamaan ulko-oven lukkoa kun edellinen asukas oli hävittänyt avaimia. Lukkoseppä tuli myöhässä ja mulla oli joku meno, joten puhuimme asiasta ulkona asunnon portailla (asunto oli rivitalossa). ennen lähtöäni lukkoseppä kysyi, että mihin hän jättää sitten uudet avaimet ennen lähtöään. Sanoin ihan pokkana, että tiputa vaikka postiluukusta. Tähän lukkoseppä sanoi, että onhan hänellä tässä nämä uudet avaimet, joilla kyllä pääsee sisälle, mitä jos jätän avaimet vaikka keittiön pöydälle? :) Kyllä hävetti!!
Toisen lapsen syntymän jälkeen piti sairaalassa antaa pissanäyte aamulla herättyään. Heräsin jo joskus viideltä, pissasin purkkiin ja vein sen osastolla jääkaappiin, jonka hoitaja oli näyttänyt. Myöhemmin hoitaja tuli kuitenkin sanomaan, että olin vienyt näytteen väärään huoneeseen ja väärään jääkaappiin. Pissapurkkini oli löytynyt äidinmaitojääkaapista :/
Ja kymmeniä (ellei satoja) muita tapauksia...
-Esikoisen ollessa n. pari vuotias ja pikkuveljen ollessa n. 2 kuukautta, vaihdoin kummaltakin pojalta vaipat. Vauvalle laitoin sitten KAHDET vaipat ja esikoiselle en yhtään.. Ihmettelin sitten myöhemmin, että mitä hittoa meidän lattialla ja sohvalla on? Onkos koira tai kissa mennyt pissimään niihin? Ei sitten tullut mieleen katsoa esikoisen pöksyihin.. Asia valkeni vasta sitten, kun esikoinen valitteli märkiä pöksyjä..
-Kerran laitoin lapsille kylpyveden valmiiksi lorisemaan ja kun pojat olivat riisuuntuneet ja valmiita kylpyyn, hoksasin, että amme oli TYHJÄ! vaikka vesi valui koko ajan.. Noh, se tulppahan olisi auttanut asiaa... :D
-Pari kertaa olen laittanut isompien poikien housut tai paidan kuopukselle ja sitten ihmetellyt, miksi poika hukkuu paitaan.. Noh, ehkä tollanen 86 senttinen jäppinen hukkuukin 104 tai 120 senttisiin vaatteisiin..
-Viime talvena meille tuli kiire lähtö keskimmäisen pojan neuvolaan ja puin kiireessä kuopuksen ja hoputin keskimmäistä, että nyt mennään, sulla on jo vaatteet päällä. Noh, tenava kuitenkin vinkui jotain ja pihalla kitinä koveni. Tokaisin vaan, että ole hiljaa, sinne neuvolaan on pakko mennä jne. (Lapsi ei ole mikään lääkäri fani..). Noh, neuvolan tuulikaapissa sitten hoksasin, että poika oli vinkunut KENKIEN takia, lapsi paralla oli vaan litimärät sukat jalassa..
-Olen ties kuinka monta kertaa ulkoiluttanut kakkavaippa pussia koiran kanssa.
-Ties kuinka monta kertaa olen yrittänyt laittaa isommille pojille kuopuksen paitaa tms. ja sitten ihmetellyt, mitä se lapsi nauraa..
-Laskenut kuopuksen (joka oli silloin alle puoli vuotias) lattialle "seisomaan" ja ihmetellyt, miksi lapsi muksahti lattialle..
-Kutsunut lapsia väärällä nimellä, joskus myös koiran nimellä.
-Laittanut kakkavaippoja tiskikoneeseen (ONNEKSI kukaan ei laittanut konetta päälle..), jääkaappiin, PAKASTIMEEN!, mikroon (ja taas, onneksi kukaan ei laittanut masiinaa päälle) ja minnekköhän vielä.
-Yrittänyt antaa esikoiselle tai keskimmäiselle tuttia, kun vauva on itkenyt ja ihmetellyt, miksi vauva sylkee tutin pois/jatkaa parkumista.
-Yrittänyt "pakkosyöttää" esikoista ja keskimmäistä vauvan ruualla, kun tarkoitus oli syöttää kuopusta.
-Ripustanut kakkavaipan (kertiksen) roikkumaan pyykkinarulle ja ravistin vaipan samalla tavalla kuin märän pyykin. Kakkaa olikin sitten vähän joka puolella, MYÖS KOIRAN päällä, joka sattui makaamaan lähettyvillä..
-Keittänyt useasti puuroa hellalla, jota en ole laittanut päälle ja manannut kuinka hiton hidas se hella onkaan..
-Laittanut kuopukselle veljen kengät ja miettinyt, että mites nää nyt näin isot on?
no tuli sitten grillattuja pottuja.
kuinka uusi ilmastointilaite toimii. Kuunneltiin miehen kanssa tärkeinä ja nyökyteltiin. Oikeasti keskityin vain näyttämään jokseenkin järkevältä. Kun asentaja oli sitten mennyt, kysäisin mieheltäni, oliko tämä edes kuunnellut tarkkaan ohjeet. Mies vain totesi, että oli olettanut minun kuunnelleen, koska itse oli ollut liian väsynyt keskittymään...(asutaan tosin ulkomailla, joten keskutelu vieraalla kielellä).
kiinni imetyspaidan aukon yli eli mulla oli tosi sexy look, kun valkoisen paidan etumuksessa loisti mustat pitsiliivit.. Kävin näin mm postilaatikolla.
Joka toinen aamu keitän kahvinkeittimessä pelkkää vettä tai pelkkiä poroja tai jos muistan molemmat, jää se purusuppilo auki ja taas on pannussa vaan kuuma vesi...
kiinni imetyspaidan aukon yli eli mulla oli tosi sexy look, kun valkoisen paidan etumuksessa loisti mustat pitsiliivit.. Kävin näin mm postilaatikolla.
minulle joku nainen hymyili hyväntahtoisesti, kun kärryttelin vaunujen alakorissa solmulla suljetun marketin muovikassin kanssa. Hyvä muuten, mutta kyseessä ei ollut roskis vaan ruokakassi, joka mun piti solmia, etteivät ostokset vierisi ulos...
mitä sitä vielä itellään on edessä... :)
...imetykseltä jättämään miehen kenssa kotiin, huomasin usein yrittäväni sisään bussin keskiovista. Kuljin myös hissillä ja vaunu reittejä joka paikkaan, välillä havahtuen että helpompiakin reittejä olisi. Ostoskärryjen heijaaminen ja niille puhuminen oli myös tavallista. Kirjoitin lopulta kaiken mitä sovin jonkun kanssa välittömästi ylös, sillä 5 miinuutin päästä en edes muistanut sopineeni.
tähtitorttuja sillee et taitan ne sakarat (tiedän et täs on kaks koulukuntaa,itse teen neliöön viistot viillot joka kulmaan)
ei kertakaikkiaan vaan menneet oikein ne sakarat,jokaisessa oli jokin hassusti :D
tiiän tasan tarkkaan mistä puhutte- ihan on omakohtaisia kokemuksia!
tiputtanut d-vitamiinitippoja vauvan nenään (keittosuolaa piti laittaa) ja yhtenä yönä unohdin laittaa tuttipulloon sen tuttiosan. Kiersin vaan korkin kiinni ja loiskautin maidot vauvan paidalle. En osunut sentään naamaan.
huoh...
Nimittäin odotan kaksosia, syntyvät kuukauden sisällä. Entuudestaan meillä on parivuotias poika.
Viime keväänä siitepölyaikaan, jolloin esikoinen vain huutaa yöt tukkoisuuttaan ja kutinaansa, sain ajan yksityiselle ultraan aamulla kahdeksalta. Meiltä ajaa sinne reilun tunnin. Aivan unesta tokkuraisena sain kuulla odottavani kaksosia. Seuraava muistikuva on lääkäriaseman kassalta, kun täti pyytää Kela-korttia. Kovasti selitän hänelle "mutta kun niitä on KAKSI!" Ei siis kortteja vaan sikiöitä...
Ja tämä univelka oli vain pientä. Tulevaa odottaessa... :)